Na 93 keer dezelfde zin gelezen te hebben, twijfel ik :-(quote:Op maandag 26 februari 2024 22:18 schreef YoopY het volgende:
Wat denk je zelf? Er staat toch 5 (werk) dagen?
Gewoon annuleren die hap.
Volgens mij kun je dit maar op 1 manier lezen. Als je de opdracht niet binnen 5 dagen hebt geannuleerd moet je binnen 5 dagen 30% van de kosten hebben voldaan. Als je wel binnen 5 dagen na ondertekening annuleert hoef je niks te betalen.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:21 schreef webbyplus het volgende:
[..]
Na 93 keer dezelfde zin gelezen te hebben, twijfel ik :-(
Indien de opdracht niet binnen 5 dagen na ondertekening wordt geannuleerd, dient 30% van de opdracht kosten te worden voldaan. Betaling binnen 5 dagen
Als de opdracht niet binnen 5 dagen na ondertekening wordt geannuleerd, moet er 30% van de opdrachtkosten betaald worden.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:21 schreef webbyplus het volgende:
[..]
Na 93 keer dezelfde zin gelezen te hebben, twijfel ik :-(
Indien de opdracht niet binnen 5 dagen na ondertekening wordt geannuleerd, dient 30% van de opdracht kosten te worden voldaan. Betaling binnen 5 dagen
Nou ja, strikt gezien staat dat laatste er niet he.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Volgens mij kun je dit maar op 1 manier lezen. Als je de opdracht niet binnen 5 dagen hebt geannuleerd moet je binnen 5 dagen 30% van de kosten hebben voldaan. Als je wel binnen 5 dagen na ondertekening annuleert hoef je niks te betalen.
Ik lees het anders, met name omdat het in kleine letters staat.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:26 schreef livelink het volgende:
Volgens mij kun je dit maar op 1 manier lezen. Als je de opdracht niet binnen 5 dagen hebt geannuleerd moet je binnen 5 dagen 30% van de kosten hebben voldaan. Als je wel binnen 5 dagen na ondertekening annuleert hoef je niks te betalen.
Je hebt gelijk, zo kun je het inderdaad ook lezen en is het bij nader inzien waarschijnlijk ook bedoeld.quote:Op maandag 26 februari 2024 23:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik lees het anders, met name omdat het in kleine letters staat.
Als de opdracht wordt geannuleerd, maar niet binnen de 5 dagen dan dient 30% van de kosten te worden voldaan. Betaling van die kosten binnen 5 dagen.
Maar goed, dan zal het bedrijf toch eerst een factuur moeten sturen, want op basis van een offerte ga je niet betalen. Echt een heldere manier van communiceren vind ik het niet.
per mail,en aangetekende post annuleren.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:16 schreef webbyplus het volgende:
Hoi,
Ik heb gisteren een offerte van een bouwbedrijf ondertekend. Per toeval sprak ik vandaag iemand die aangaf dat het geleverde werk ondermaats is. Verder doorgevraagd bij een andere opdrachtgever, daar ook hetzelfde verhaal. Ik twijfel en wil graag afzien van de (getekende) offerte.
De offerte die ze voor me gemaakt hebben, staat op papier. Daarbij zijn geen algemene voorwaarden opgenomen/gecommuniceerd. Op de website van het bedrijf zie ik ze net wél staan. Maar die zie ik dus nu pas na ondertekening.
Op de offerte staat met kleine letters: "Indien de opdracht niet binnen 5 dagen na ondertekening wordt geannuleerd, dient 30% van de opdracht kosten te worden voldaan. Betaling binnen 5 dagen".
Mijn vraag is: kan ik een dergelijke offerte kosteloos annuleren als ik dat morgen (binnen 5 dagen na ondertekening) doe? Of is de offerte toch bindend en moet ik die verplichting nakomen?
bvd
Webby
Hm, ik denk dat ze 2 dingen tegelijk willen communiceren, namelijk dat je binnen 5 dagen kunt annuleren. Als dit niet gebeurt, gaan ze ervan uit dat de opdracht staat en dan moet je 30% van de afgesproken som vooruitbetalen. Dit gebruiken zij om materiaal e.d. te kopen.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Als de opdracht niet binnen 5 dagen na ondertekening wordt geannuleerd, moet er 30% van de opdrachtkosten betaald worden.
Zo lees ik hem.
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Hm, ik denk dat ze 2 dingen tegelijk willen communiceren, namelijk dat je binnen 5 dagen kunt annuleren. Als dit niet gebeurt, gaan ze ervan uit dat de opdracht staat en dan moet je 30% van de afgesproken som vooruitbetalen. Dit gebruiken zij om materiaal e.d. te kopen.
Dus, als je ervan af wilt, zou ik per direct annuleren. Als er nergens iets staat over een vergoeding voor annulering binnen 5 dagen, dan kunnen ze dat niet van je verwachten.
Denk dat die aannemers minder goed zijn in Nederlandse taal.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Al had ik dat eerder gecommuniceerd als bv "kosteloos annuleren kan tot en met..., daarna..."
Het geleverde werk is ondermaats ? Je hebt alleen een offerte voor nóg te leveren werk gehad.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:16 schreef webbyplus het volgende:
Ik heb gisteren een offerte van een bouwbedrijf ondertekend. Per toeval sprak ik vandaag iemand die aangaf dat het geleverde werk ondermaats is. Verder doorgevraagd bij een andere opdrachtgever, daar ook hetzelfde verhaal. Ik twijfel en wil graag afzien van de (getekende) offerte.
Het geleverde werk is ondermaats. Na levering worden problemen geconstateerd die vervolgens niet meer verholpen worden.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:16 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Het geleverde werk is ondermaats ? Je hebt alleen een offerte voor nóg te leveren werk gehad.
Wat is er ondermaats dan ? Het taalgebruik in de offerte ?
Heb je het bouwbedrijf überhaupt al eens gevraagd naar wat zij vinden van jouw bevindingen ?
Als derde de offerte van een ander afschieten is altijd makkelijk.
Je bedoelt dat je iemand hebt gesproken die dit bedrijf een klus heeft laten doen en zijn ervaring is dat het geleverde werk ondermaats is.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:23 schreef webbyplus het volgende:
[..]
Het geleverde werk is ondermaats. Na levering worden problemen geconstateerd die vervolgens niet meer verholpen worden.
Het bouwbedrijf ga ik (achteraf) mijn bevindingen terugkoppelen. Maar annuleren kan volgens mij zonder opgaaf van reden.
De offerte wordt niet afgeschoten. Het geleverde werk is ondermaats.
Er is nog geen werk geleverd....quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:23 schreef webbyplus het volgende:
[..]
Het geleverde werk is ondermaats. Na levering worden problemen geconstateerd die vervolgens niet meer verholpen worden.
Het bouwbedrijf ga ik (achteraf) mijn bevindingen terugkoppelen. Maar annuleren kan volgens mij zonder opgaaf van reden.
De offerte wordt niet afgeschoten. Het geleverde werk is ondermaats.
Uh je hebt net een offerte getekend? En nu is het werk ineens al uitgevoerd?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:23 schreef webbyplus het volgende:
Het bouwbedrijf ga ik (achteraf) mijn bevindingen terugkoppelen.
Toetanchamon even meenemen dan.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:22 schreef Enawh het volgende:
Voor de zekerheid gewoon naartoe rijden en daar ter plekke annuleren
Waarschijnlijk was het werk bij iemand anders ondermaats. Dan ga je wat minder graag met zo'n bedrijf in zee.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:16 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Het geleverde werk is ondermaats ? Je hebt alleen een offerte voor nóg te leveren werk gehad.
Wat is er ondermaats dan ? Het taalgebruik in de offerte ?
Heb je het bouwbedrijf überhaupt al eens gevraagd naar wat zij vinden van jouw bevindingen ?
Als derde de offerte van een ander afschieten is altijd makkelijk.
Klopt, bij iemand anders ging het mis. Een rij van vier huizen, bij ieder huis problemen...quote:Op dinsdag 27 februari 2024 15:39 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was het werk bij iemand anders ondermaats. Dan ga je wat minder graag met zo'n bedrijf in zee.
Ik heb ook wel eens de fout gemaakt ergens iets eerst te bestellen en dan pas de recensies te lezen. Gelukkig ging het toen bij mij wel goed maar het waren 2 spannende dagen...
Verder wat anderen zeggen: Het staat er niet maar het kan haast niet anders gelezen worden dan 'binnen 5 dagen annuleren is gratis' (tenzij er ergens iets anders staan.) Als ze binnen 5 werkdagen 1%, 29% of 500% van de opdrachtsom willen hebben, had dat wel ergens mogen staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |