Als ze de boel niet loopt te beflikkeren is het een kleine moeitequote:Op maandag 26 februari 2024 07:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Als je echt ziek bent dan is dit een kleine moeite. Ben je niet echt ziek dan doe je hier moeilijk over. Slimme tactiek wel van je werkgever moet ik zeggen![]()
Daarbij moet je werkgever ook op tijd weten of ze een vervanger voor jou moeten regelen voor a.s. vrijdag.
Op je vrije dagen? Dat is toch niet normaal hoor.quote:Op maandag 26 februari 2024 08:05 schreef Jordy-B het volgende:
Normaal is dat jij gebeld wordt. Dat mag dagelijks.
Precies. Als je de boel loopt te beflikkeren is er best een mentale drempel voor de meeste mensen om dit meerdere dagen achter elkaar te doen. Telkens weer die leugen ophangen. Terwijl als je echt ziek bent je er na 1-2 minuten vanaf bent in alle eerlijkheid, comfortabel vanuit je bed met de telefoon.quote:Op maandag 26 februari 2024 08:07 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Als ze de boel niet loopt te beflikkeren is het een kleine moeite
als mijn baas mij elke dag om een update vraagt dan zou ik op zoek gaan naar een andere baasquote:Op maandag 26 februari 2024 08:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Precies. Als je de boel loopt te beflikkeren is er best een mentale drempel voor de meeste mensen om dit meerdere dagen achter elkaar te doen. Telkens weer die leugen ophangen. Terwijl als je echt ziek bent je er na 1-2 minuten vanaf bent, comfortabel vanuit je bed met de telefoon.
quote:Op maandag 26 februari 2024 08:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Precies. Als je de boel loopt te beflikkeren is er best een mentale drempel voor de meeste mensen om dit meerdere dagen achter elkaar te doen. Telkens weer die leugen ophangen. Terwijl als je echt ziek bent je er na 1-2 minuten vanaf bent, comfortabel vanuit je bed met de telefoon.
Dit is overigens de redenquote:Op zondag 23 april 2023 13:45 schreef roos94 het volgende:
[..]
Omdat ik tig keer per jaar ziek ben zeker 5/6 keer en dat vindt baas niet zo leuk
Gebeurt bij het volledige team. Maar leuk gevonden.quote:Op maandag 26 februari 2024 08:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
[..]
Dit is overigens de reden
nee schandalig dat je wat van je moet laten horenquote:Op maandag 26 februari 2024 07:45 schreef roos94 het volgende:
Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen en dat dit normaal is of dat mijn werkgever nogal een frappante werkwijze heeft.
Als je ziek bent wil hij dat je elke dag belt om een update te geven.
Stel je bent op zondag ziek gemeld(mijn werkgebied is 7dgn per week draaiende) maar je moet volgens rooster pas weer vrijdag werken. Dan wil hij dat je maandag dinsdag woensdag en donderdag belt om een update te geven.
quote:Op maandag 26 februari 2024 08:11 schreef roos94 het volgende:
[..]
Gebeurt bij het volledige team. Maar leuk gevonden.
quote:Op zondag 11 december 2022 13:30 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb me toen niet ziek gemeld maar wel de situatie uitgelegd en toen kwam idd op vakantieuren maar in feite komt op hetzelfde neer, ik was afwezig en kon niet komen
Deze combinatie vat ik niet? Dit bericht gaat over vakantieuren inleveren omdat mijn dochter ziek is.quote:
Je kunt allemaal leuke oude berichten zoeken, maar het hangt dan toch van je baan af. In de gehandicapten- en ouderenzorg weet ik niet beter dan dat 5/6 keer per jaar 1 of een paar dagen ziek zijn heel gebruikelijk is, bij eigenlijk iedereen. Komt niet alleen door de zwaarte van het werk, maar ook omdat er gewoon een makkelijke ziekteoverdracht is omdat je steeds heel dicht bij mensen komt. Dus zulke berichtjes zeggen niks zonder het type werk er bij.quote:
Een goede baas voelt aan wanneer zoiets nodig is en bij wie. Ik ken een werkgever die zelf (desnoods elke dag) belt om een update bij de mensen van wie hij dat nodig acht of als de situatie daar om vraagt omdat hij bijv. op tijd een vervanger moet regelen. Ook voor de andere werknemers wel fijn als er op tijd duidelijkheid is over het schema.quote:Op maandag 26 februari 2024 08:10 schreef aTypisch het volgende:
[..]
als mijn baas mij elke dag om een update vraagt dan zou ik op zoek gaan naar een andere baas
Het is niet een kwestie van "aanvoelen bij wie het nodig is" als dit gewoon zijn beleid is en hij het bij iedereen doet. Ook bij Sjakie die 1x in de drie jaar ziek is.quote:Op maandag 26 februari 2024 08:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een goede baas voelt aan wanneer zoiets nodig is en bij wie. Ik ken een werkgever die zelf (desnoods elke dag) belt om een update bij de mensen van wie hij dat nodig acht of als de situatie daar om vraagt omdat hij bijv. op tijd een vervanger moet regelen. Ook voor de andere werknemers wel fijn als er op tijd duidelijkheid is over het schema.
Dus?quote:Op maandag 26 februari 2024 08:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het is niet een kwestie van "aanvoelen bij wie het nodig is" als dit gewoon zijn beleid is en hij het bij iedereen doet. Ook bij Sjakie die 1x in de drie jaar ziek is.
Alsnog is het een kleine moeite. Hier moeilijk over doen is an sich al verdacht.quote:Op maandag 26 februari 2024 08:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het is niet een kwestie van "aanvoelen bij wie het nodig is" als dit gewoon zijn beleid is en hij het bij iedereen doet. Ook bij Sjakie die 1x in de drie jaar ziek is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |