Ja doei, niet in 2 maanden.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:01 schreef Watuntrik het volgende:
Kalk vroeger ook wel ketelsteen genoemd vormt zich bij het verwarmen van hard water +/- rond de 65° C tot 70°C
Dat lijkt me ook sterk eigenlijk. Het gaat om een vrij nieuw model ketel. De monteur die vorig weekend langskwam had er nog niet eens volledige training voor gehad (vandaar dat ie moest bellen met de leverancier). En hij kwam gewoon helemaal ingepakt in doos en plastic en alles binnen, ik was er bij toen ze hem installeerden, ook door een gerenommeerd bedrijf, niet een beunhaas.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:10 schreef DerekB het volgende:
[..]
Ja doei, niet in 2 maanden.
TS heeft een oude ketel gekregen lijkt wel.
Volgens evides is de waterhardheid in mijn postcode 7,8 ᵒdH en zij noemen dat "zacht" maar op een andere site https://www.waterhardheid.nl/plaats/rotterdam wordt 4.98 ᵒdH al "tamelijk hard" genoemd.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:01 schreef Watuntrik het volgende:
Kalk vroeger ook wel ketelsteen genoemd vormt zich bij het verwarmen van hard water +/- rond de 65° C tot 70°C.
Kijk dan eens op welke temperatuur de ketel thermostaat staat ingesteld en stel dit in op bv. 60°C
Heb je nu eenmaal extreem hard water uit de kraan, geen idee waar in Nederland dit nog is. Dan is een waterontharder de enige oplossing om verkalking geheel tegen te gaan.
Leuk en aardig, daar ga ik verder niet over... Helemaal verot na 2 maanden lijkt me ook wat te snel en eerder onwaarschijnlijk. Kan het zelf ook niet beoordelen en moet dan maar op de bevinding van TS afgaan. Dat de monteur zegt niet te weten hoe het kan en niet weet wat eraan te doen zegt veel over de monteur en zijn oordeel.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:10 schreef DerekB het volgende:
[..]
Ja doei, niet in 2 maanden.
TS heeft een oude ketel gekregen lijkt wel.
De wc-eend komt weer even langs:)quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Volgens evides is de waterhardheid in mijn postcode 7,8 ᵒdH en zij noemen dat "zacht" maar op een andere site https://www.waterhardheid.nl/plaats/rotterdam wordt 4.98 ᵒdH al "tamelijk hard" genoemd.
Temp sensor kapot na 2 maanden zou nog kunnen het is gewoon een weerstandje die kan doorbranden door fabrieksfoutje. Helemaal verrot in zo'n recordtempo kan ik gewoon niet geloven. Totdat ik het met eigen ogen kan zien. Dat gedeelte uit het verhaal lijkt me sterk overdreven en neem ik dan met een korreltje kalk...quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:25 schreef Farenji het volgende:
[..]
Volgens evides is de waterhardheid in mijn postcode 7,8 ᵒdH en zij noemen dat "zacht" maar op een andere site https://www.waterhardheid.nl/plaats/rotterdam wordt 4.98 ᵒdH al "tamelijk hard" genoemd.
Ik had de temperatuur overigens wel op 65 graden staan, maar ook in eco stand dus er wordt zeker niet de hele dag water tot 65 graden verwarmd. Let wel het ging om het warmwater, niet de verwarming.
Ik heb het met eigen ogen gezien, dat ding zat onder de aanslag.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:48 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Temp sensor kapot na 2 maanden zou nog kunnen het is gewoon een weerstandje die kan doorbranden door fabrieksfoutje. Helemaal verrot in zo'n recordtempo kan ik gewoon niet geloven. Totdat ik het met eigen ogen kan zien. Dat gedeelte uit het verhaal lijkt me sterk overdreven en neem ik dan met een korreltje kalk...
Gelezen, maar concreet wordt alleen de relatief lange wachttijd voor warm water in de eco stand genoemd. Dat klopt wel, maar komt ook omdat het een erg zuinige ketel is. Maar geen andere problemen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Remeha heeft wat kinderziektes in dit relatief nieuwe toestel, dus kan kloppen.
Zie ook tweakers forum “problemen met de Remeha Tzerra ace matic”
Aanslag is iets heel anders dan kalk. Dat kan prima het gevolg zijn van een productiefout in de sensor.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:04 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb het met eigen ogen gezien, dat ding zat onder de aanslag.
Als dat echt zo is heeft Remeha geen schuld en is je installatie te vervuild.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:04 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb het met eigen ogen gezien, dat ding zat onder de aanslag.
Het ging niet om de verwarming maar om het warmwater deel. Daar loopt schoon leidingwater doorheen.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als dat echt zo is heeft Remeha geen schuld en is je installatie te vervuild.
Dat kan als er veel is bijgevuld door lekkage en er veel zuurstof is toegevoegd aan de installatie.
Lekkage moet dan opgelost worden.
En advies laat een Fernox TF1 filter monteren en laat een reinigingsmiddel F9 toevoegen aan de installatie
Er zit geen dompelvoeler in het warmwater deelquote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:07 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het ging niet om de verwarming maar om het warmwater deel. Daar loopt schoon leidingwater doorheen.
In deze ketel blijkbaar wel, het ging echt om een "natte" sensor. Cv heeft ook al die tijd goed gewerkt, alleen het warm water deel niet.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er zit geen dompelvoeler in het warmwater deel
Ik zie in de service manual dat ze een natte sensor toepassen, nou dan is je waterkwaliteit dus erg kalkrijk. Of er is veel kalk losgekomen met installerenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 19:58 schreef Farenji het volgende:
[..]
In deze ketel blijkbaar wel, het ging echt om een "natte" sensor. Cv heeft ook al die tijd goed gewerkt, alleen het warm water deel niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |