abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 24 februari 2024 @ 14:05:06 #1
485843 crew  Jippie
pi_212564863
De keuze van een school voor je kind is belangrijk. Je kind legt er de basis voor de toekomst dus je wil graag weten waar een school voor staat.

Scholen op de kaart geeft een compleet beeld van lagere- en middelbare scholen in je nabije omgeving. Je kan hier eenvoudig scholen vinden en vergelijken. Hoe dat werkt zie je in de animatie. Wil je bijvoorbeeld weten wat de school doet voor goed onderwijs? Lees dan het profiel van de school.

Waar komt de informatie vandaan?
De scholen vertellen op Scholen op de kaart hun verhaal bij cijfers die rechtstreeks van de overheid komen. Hierover zij afspraken gemaakt met DUO en de Inspectie van het Onderwijs.

De school voegt daar unieke informatie aan toe over bijvoorbeeld het aantal leerlingen, de sfeer, de tevredenheid of het beleid, welke leraren er werken en hoe tevreden de leerlingen zijn. Ook scholen voor bijzonder onderwijs zijn zichtbaar op de kaart.

Lees vooral de toelichting van de school want cijfers zeggen niet altijd alles.

De scholen geven verder informatie over praktische zaken zoals de schooltijden en of er opvangmogelijkheden zijn.

Je kunt zoeken op naam, postcode, plaats of rechtstreeks op de kaart.

Tevens kun je bij veel scholen de schoolgids downloaden.

Hier kun je scholen in de buurt vinden
pi_212683665
Goede website, maar die cijfers zeggen idd niet alles. Een hoogopgeleide Nederlander die hier is opgegroeid kan er wel mee op weg, maar daar blijft het bij.

Ik begeleid (als vrijwilliger) mensen die nog niet zo lang in Nederland zijn. Hun kinderen spreken vaak wel prima Nederlands en gaan dan ook naar het regulier onderwijs voor Nederlandstaligen.

Ik zie in mijn omgeving op scholenopdekaart.nl dat sommige middelbare scholen echt jaarlijks 100 leerlingen minder hebben zonder enige verklaring op die site daarvoor. Erg jammer. Ik leg mijn mensen altijd uit dat ze misschien beter naar een school met een stabiel leerlingaantal kunnen kijken voor de kinderen omdat die krimpscholen over een paar jaar misschien niet meer bestaan. (en dan doel ik op scholen die nu inmiddels nog geen 500 leerlingen hebben/amper 2 brugklassen vol krijgen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')