abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212536936
Een vijfjarig meisje is dinsdag omgekomen in de Amerikaanse staat Florida toen een kuil op het strand instortte. Het meisje had samen met haar broer een gat gegraven van ruim een meter diep.

Het incident gebeurde op het strand van Lauderdale-by-the-Sea. Het meisje groef met haar zevenjarige broer een kuil, maar die stortte daarna in. De jongen zat tot aan zijn borst vast in het zand, het meisje verdween volledig.

Op videobeelden is te zien dat strandgangers het meisje wanhopig proberen te bevrijden door het gat uit te graven met hun handen en emmers. Het kleine strand heeft geen strandwachten, waardoor het even duurde voordat professionele hulp aanwezig was.

De eerste hulpdiensten arriveerden na vier minuten. Zij probeerden met schoppen het zand uit te graven en het met planken tegen te houden. Toen ze bij het meisje aankwamen, had ze geen hartslag meer. Reanimatie mocht niet meer baten.

Een brandweerwoordvoerder sprak van een "afschuwelijk tafereel". "Stel je voor dat je kinderen het ene moment in het zand spelen en dat je binnen enkele seconden een levensbedreigende situatie hebt."

De jongen is wel uit het zand gered. Hoe het met hem gaat, is onduidelijk.

https://www.nu.nl/buitenl(...)-strand-instort.html

Wie een kuil... Freak accident :{

pi_212537039
Gaten op stranden zullen nu wel direct verboden worden, maar gelukkig blijven vuurwapens voor iedereen beschikbaar *O*
No amount of money ever bought a second of time.
pi_212537053
Triest maar komt echt vaker voor dan je zou verwachten. In Nederland zijn ook meerdere kinderen omgekomen en of zwaargewond geraakt. Waaronder een Duits ( :') ) jongetje in Zeeland een poos geleden:

https://www.hvzeeland.nl/(...)-voor-graven-kuilen/
blablablabla
  donderdag 22 februari 2024 @ 14:20:35 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212537055
Volgens het filmpje was ze 7 en haar broer 8, maar hoe oud ze ook was...... verschrikkelijk!
  donderdag 22 februari 2024 @ 14:21:14 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212537061
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:20 schreef Elan het volgende:
Triest maar komt echt vaker voor dan je zou verwachten. In Nederland zijn ook meerdere kinderen omgekomen en of zwaargewond geraakt. Waaronder een Duits ( :') ) jongetje in Zeeland een poos geleden:

https://www.hvzeeland.nl/(...)-voor-graven-kuilen/
Jezus, het klink inderdaad echt als een soort freak ongeluk maar kuilen zijn gewoon killers blijkbaar.
pi_212537084
Vroeger gebeurde dat ook met enige regelmaat in Nederland. Voldoende berichten vroeger meegekregen dat dat heel snel kon gebeuren, mijn ouders waarschuwde daar ook duidelijk voor.
Als de tunnel is ingestort, dan is het niet makkelijk om het slachtoffer er in 1 ruk uit te trekken.
pi_212537142
Oh, dat filmpje kijk ik echt niet.

Wat sneu.
  donderdag 22 februari 2024 @ 14:30:06 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212537167
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:28 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Oh, dat filmpje kijk ik echt niet.

Wat sneu.
Er is niks te zien hoor, alleen mensen die aan het graven zijn.
  donderdag 22 februari 2024 @ 15:01:59 #9
3542 Gia
User under construction
pi_212537560
En dan mag je zeker niet vragen waar het ouderlijk toezicht was?

Zeker aan zee houd je je kinderen toch in het oog!
pi_212537589
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:19 schreef TigerXtrm het volgende:
Gaten op stranden zullen nu wel direct verboden worden, maar gelukkig blijven vuurwapens voor iedereen beschikbaar *O*
Als dit meisje een vuurwapen had gehad, had ze zich een weg uit het zand kunnen schieten.
pi_212537670
quote:
9s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Als dit meisje een vuurwapen had gehad, had ze zich een weg uit het zand kunnen schieten.
Als papa een vuurwapen had gehad, dan hadden de omstanders beter hun best gedaan.

Triest verhaal. Ik had geen idee dat kuilen zo gevaarlijk waren. Zie ook de link met de dode Duitse jongetjes in eigen land.
pi_212537877
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:19 schreef TigerXtrm het volgende:
:{w het is nu niet de tijd om een verbod op gaten voor te stellen en een tragedie te politiseren. Thoughts en prayers enz.
Robert Moog died for our synths
  donderdag 22 februari 2024 @ 15:28:44 #13
78498 classpc
I don't like change
pi_212537916
Freak accident? Ouders zaten met hun mobieltjes te kutten zeker?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_212538084
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Vroeger gebeurde dat ook met enige regelmaat in Nederland. Voldoende berichten vroeger meegekregen dat dat heel snel kon gebeuren, mijn ouders waarschuwde daar ook duidelijk voor.
Als de tunnel is ingestort, dan is het niet makkelijk om het slachtoffer er in 1 ruk uit te trekken.
Wow nooit beseft dit!
Krekker is de bom!
pi_212538205
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Klopt.

Komt omdat Duitse mensen graag kuilen graven op de strant.
Zelf vandaan de dag nog word het gedaan.
En dan weg gaan en zo achter laten.

https://omroepwest.nl/nie(...)doen-de-duitsers-dat
  donderdag 22 februari 2024 @ 15:54:38 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212538272
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:49 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Klopt.

8)7
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_212538657
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:12 schreef Triggershott het volgende:
Het kleine strand heeft geen strandwachten, waardoor het even duurde voordat professionele hulp aanwezig was.
quote:
De eerste hulpdiensten arriveerden na vier minuten.
Ik heb zelf weinig geduld, maar de schrijver van dit artikel blijkbaar ook :')
pi_212538736
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:49 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Klopt.

Heuh, een kuil graven zorgt niet voor ellende. Een gang graven in een hoop zand en daar dan in gaan liggen wel. :{
pi_212538791
quote:
11s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:21 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Jezus, het klink inderdaad echt als een soort freak ongeluk maar kuilen zijn gewoon killers blijkbaar.
Dit zou een Republikeins talking point kunnen worden.
  donderdag 22 februari 2024 @ 16:51:24 #20
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_212538900
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:28 schreef classpc het volgende:
Freak accident? Ouders zaten met hun mobieltjes te kutten zeker?
Ook als je als ouder naast de kuil zit te kijken, ben je gewoon te laat als die ineens instort, hoor. Je kunt ze hoogstens verwijten dat ze hun kinderen die kuil lieten graven en erin lieten spelen, maar ik kan me prima voorstellen dat het een volstrekt onschuldige activiteit lijkt en heel veel mensen er weinig gevaar in zouden zien.

Je ziet dat zelfs met alle hulp, je niet één, twee, drie bij een klein kindje bent dat in een oogwenk ineens onder een dikke laag zand verdwijnt. Dan is het al snel te laat.

Maar goed, laten we de ouders die net een kindje zijn verloren zonder enige informatie maar even beschuldigen van nalatigheid en zeggen dat het gewoon eigenlijk hun eigen schuld is. Voelen we ons weer een stuk beter over onszelf, omdat wij dit nooit zouden laten gebeuren en een ongeluk ons niet kan overkomen.
pi_212538975
Hoe vreselijk ook maar waarom is een strandongeluk met een Amerikaans kind in Amerika hier in het nieuws?
  donderdag 22 februari 2024 @ 17:01:01 #22
78498 classpc
I don't like change
pi_212539010
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 16:51 schreef Leshy het volgende:

[..]
Ook als je als ouder naast de kuil zit te kijken, ben je gewoon te laat als die ineens instort, hoor. Je kunt ze hoogstens verwijten dat ze hun kinderen die kuil lieten graven en erin lieten spelen, maar ik kan me prima voorstellen dat het een volstrekt onschuldige activiteit lijkt en heel veel mensen er weinig gevaar in zouden zien.

Je ziet dat zelfs met alle hulp, je niet één, twee, drie bij een klein kindje bent dat in een oogwenk ineens onder een dikke laag zand verdwijnt. Dan is het al snel te laat.

Maar goed, laten we de ouders die net een kindje zijn verloren zonder enige informatie maar even beschuldigen van nalatigheid en zeggen dat het gewoon eigenlijk hun eigen schuld is. Voelen we ons weer een stuk beter over onszelf, omdat wij dit nooit zouden laten gebeuren en een ongeluk ons niet kan overkomen.
Ga jij maar lekker de moraalridder uithangen, ik ga er wel vanuit dat men niet goed opgelet heeft. Het gebeurt vaker dan je denkt dat ouders afgeleid zijn.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_212539459
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 16:58 schreef qajariaq het volgende:
Hoe vreselijk ook maar waarom is een strandongeluk met een Amerikaans kind in Amerika hier in het nieuws?
Ik en velen met mij waren niet op de hoogte van dit gevaar, dus zo leer je nog eens wat.
pi_212541009
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:37 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ik en velen met mij waren niet op de hoogte van dit gevaar, dus zo leer je nog eens wat.
Nog nooit meegemaakt dat een kuil inzakt? Heb je ook niet veel gegraven op het strand denk ik. Deze kinderen hebben de pech gehad dat de kuil niet direct inzakte, daardoor konden ze dieper graven.
  donderdag 22 februari 2024 @ 22:55:33 #25
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212546006
laten we hopen dat ze niet heeft geleden en nooit meer zal lijden
voor eeuwig in de hemel
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 23 februari 2024 @ 07:53:13 #26
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212548175
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 16:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dit zou een Republikeins talking point kunnen worden.
A vote for redeleted is a vote against sand pits w/
  vrijdag 23 februari 2024 @ 13:18:55 #27
3542 Gia
User under construction
pi_212551767
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:01 schreef classpc het volgende:

[..]
Ga jij maar lekker de moraalridder uithangen, ik ga er wel vanuit dat men niet goed opgelet heeft. Het gebeurt vaker dan je denkt dat ouders afgeleid zijn.
Zie je ook met verdrinkingen, zowel in een 'veilig' zwembad als aan zee. Sommige ouders zien de gevaren niet en willen zelf ook even kunnen ontspannen! "Het zal zo'n vaart niet lopen!"
  vrijdag 23 februari 2024 @ 13:23:02 #28
78498 classpc
I don't like change
pi_212551818
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:18 schreef Gia het volgende:

[..]
Zie je ook met verdrinkingen, zowel in een 'veilig' zwembad als aan zee. Sommige ouders zien de gevaren niet en willen zelf ook even kunnen ontspannen! "Het zal zo'n vaart niet lopen!"
Inderdaad. En zelfs al kijken ze wel, dan herkennen ze het vaak nkg niet. Omdat een verdrinking er niet zo uitziet als in films. Je ziet geen kind met zwaaiende armen dat om hulp roept. Ik herinner me nog een filmpje waarbij volwassenen langs een verdrinkend jongetje het zwembad in stappen zonder dat ze iets opvalt.
pi_212551884
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:01 schreef Gia het volgende:
En dan mag je zeker niet vragen waar het ouderlijk toezicht was?

Zeker aan zee houd je je kinderen toch in het oog!
Wellicht zaten ze recht voor hun neus lekker te graven............wtf, wat een kneuzen reactie. Er is er altijd 1.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  vrijdag 23 februari 2024 @ 15:35:59 #30
3542 Gia
User under construction
pi_212553293
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:23 schreef classpc het volgende:

[..]
Inderdaad. En zelfs al kijken ze wel, dan herkennen ze het vaak nkg niet. Omdat een verdrinking er niet zo uitziet als in films. Je ziet geen kind met zwaaiende armen dat om hulp roept. Ik herinner me nog een filmpje waarbij volwassenen langs een verdrinkend jongetje het zwembad in stappen zonder dat ze iets opvalt.
Heb het ooit meegemaakt bij een zwemplas met vrienden. We gingen zwemmen en een vriend riep: "Hey, ga weg, gek!" Hij voelde een hand in zijn nek. Toen keek hij om en zag een kind drijven. Meteen actie, kind naar de kant, hulp erbij. Gelukkig voor haar op tijd. Maar toen ze bij kwam vertelde ze dat ze naar haar broertje aan het duiken was. En die is er later uitgehaald, dood.
Echt, was zo akelig!
  vrijdag 23 februari 2024 @ 15:37:34 #31
78498 classpc
I don't like change
pi_212553311
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:35 schreef Gia het volgende:

[..]
Heb het ooit meegemaakt bij een zwemplas met vrienden. We gingen zwemmen en een vriend riep: "Hey, ga weg, gek!" Hij voelde een hand in zijn nek. Toen keek hij om en zag een kind drijven. Meteen actie, kind naar de kant, hulp erbij. Gelukkig voor haar op tijd. Maar toen ze bij kwam vertelde ze dat ze naar haar broertje aan het duiken was. En die is er later uitgehaald, dood.
Echt, was zo akelig!
Jeetje, dat lijkt me echt verschrikkelijk!
  vrijdag 23 februari 2024 @ 15:39:23 #32
3542 Gia
User under construction
pi_212553326
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:37 schreef classpc het volgende:

[..]
Jeetje, dat lijkt me echt verschrikkelijk!
Was het ook. Ik moet een jaar of 19 geweest zijn.
Het broertje is een dag of wat later pas gevonden. Daar waren we, gelukkig, dus niet bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')