abonnement Unibet Coolblue
pi_212520879
Vier patiŽnten stellen Amsterdam UMC aansprakelijk 'na mislukte gezichtsoperaties'
Het Amsterdam UMC wordt door vier patiŽnten aansprakelijk gesteld voor schade die zou zijn ontstaan door mislukte gezichtsoperaties. Dat blijkt uit onderzoek van Zembla. De vier patiŽnten ondergingen ingrepen in het kader van een gendertransitie.

Het gaat om verschillende soorten schade. Zo had ťťn van de patiŽnten volgens Zembla een scheur in haar schedelbasis, nadat ze aan haar voorhoofd en neus was geopereerd.

Hoewel het Amsterdam UMC stelt dat de scheur geen aannemelijk gevolg is van de operatie, heeft het onderzoeksprogramma een bandopname in bezit waarop te horen zou zijn dat een KNO-arts van het ziekenhuis tegen de patiŽnt zegt dat de scheur 'is ontstaan na de operatie, dus ongetwijfeld dat het daar mee te maken heeft gehad'.

Kaakstukje
Een andere patiŽnt had een afgebroken kaak, nadat ze een kaakcorrectie had ondergaan. Volgens Zembla was het zaagblad tijdens de operatie vast komen te zitten, waarna het moest worden losgewrikt. Daarbij zou een stuk van het bot zijn afgebroken, dat door de chirurg los terug zou zijn geplaatst.

De patiŽnt kampt sindsdien met een asymmetrisch gezicht, voortdurende pijn, grote littekens en haaruitval, meldt het onderzoeksprogramma.

Een derde patiŽnt heeft volgens Zembla ademhalingsproblemen als gevolg van een mislukte neusoperatie en beschadigde stembanden. Een vierde patiŽnt zou een permanent hangend ooglid hebben, waardoor haar oog vrijwel dicht zit.

In alle gevallen wordt dezelfde chirurg van de afdeling Mondziekten, Kaak- en Aangezichtschirurgie (MKA) aansprakelijk gesteld. De patiŽnten stellen dat zij voorafgaand aan de operaties weinig zijn geÔnformeerd over de risico's en dat ze zouden zijn aangezet tot operaties die ze eigenlijk niet wilden.

Het Amsterdam UMC zegt in een reactie dat het niet klopt dat patiŽnten weinig tot niets over de risico's te horen krijgen voorafgaand aan een operatie. Daarnaast worden operaties volgens het ziekenhuis alleen uitgevoerd als daar medische indicatie voor is. Zo moet er sprake zijn van 'aanhoudende genderdysforie en een persoon dient al lange tijd te leven in de passende genderrol'.

Op de individuele patiŽnten gaat het ziekenhuis verder niet in vanwege hun privacy.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ichtsoperatie-schade

[ Bericht 10% gewijzigd door Straatcommando. op 21-02-2024 11:57:54 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2024 @ 10:18:23 #2
74056 crew  ToT
pi_212520918
Er gaan wel meer KNO- en plastische chirurgie operaties mis.
pi_212520929
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:18 schreef ToT het volgende:
Er gaan wel meer KNO- en plastische chirurgie operaties mis.
Zo erg dat als je zaagblad in iemands kaak vast blijft zitten dat je het dan gaat loswrikken, want tja het is toch wel een mooie zaag en zo? En als de stukken bot dan los komen dan zet je het er gewoon los weer terug in de hoop dat de patiŽnt niks merkt als die weer wakker is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2024 @ 10:21:23 #4
74056 crew  ToT
pi_212520936
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zo erg dat als je zaagblad in iemands kaak vast blijft zitten dat je het gaat loswrikken, want tja het is toch wel een mooie zaag en zo? En als de stukken bot dan los komen dan zet je het er gewoon los weer terug in de hoop dat de patiŽnt niks merkt als die weer wakker is.
Ja het mag duidelijk zijn dat deze chirurg een absolute prutser is en sowieso aangepakt moet worden.
Zijn er alleen klachten van transseksuelen tegen hem, of zijn er meer mensen waarbij hij de boel verneukt heeft?
pi_212520967
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:21 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja het mag duidelijk zijn dat deze chirurg een absolute prutser is en sowieso aangepakt moet worden.
Zijn er alleen klachten van transseksuelen tegen hem, of zijn er meer mensen waarbij hij de boel verneukt heeft?
Blijkbaar was zijn specialiteit gezichtsreconstructies van transgenders die van geslacht wilden veranderen.
Laten we hopen dat hij het bij zijn specialiteit heeft gehouden.

Ook apart dat die transgenders die gezichtsreconstructies eigenlijk helemaal niet wilden maar gepusht werden door die arts/het ziekenhuis. Vraag me af of dat het enige was dat die transgenders niet wilden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2024 @ 10:27:37 #6
74056 crew  ToT
pi_212520988
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Blijkbaar was zijn specialiteit gezichtsreconstructies van transgenders die van geslacht wilden veranderen.
Laten we hopen dat hij het bij zijn specialiteit heeft gehouden.

Ook apart dat die transgenders die gezichtsreconstructies eigenlijk helemaal niet wilden maar gepusht werden door die arts/het ziekenhuis. Vraag me af of dat het enige was dat die transgenders niet wilden.
Ja het is opvallend. Hij wordt dus alleen door transgenders aangeklaagd, en hij heeft hen die operaties aangepraat.
Hoe ervaren was hij op dit gebied? Waren zij zijn oefenmateriaal?

En tja, dat hele transgender gedoe op zich is een hele discussie op zich; het is extreem hoe veel meer mensen zich van het andere geslacht voelen dan vroeger het geval was. Influencers en buitenproportionele aandacht voor het onderwerp hebben er echt wel invloed op.
Het 7-jarige vriendinnetje van mijn zoontje zei een paar dagen geleden dat jongens ook meisejs kunnen worden met een operatie en andersom.
The fuck.....?
pi_212521020
Oei. Als 7 jarige weten dat je gewoon een jongen/meisje kan worden als je wilt door middel van een operatie is niet heel verstandig.
pi_212521032
Echt zielig. Dit soort mensen moeten naar een psychiater niet naar een chirurg... waarschijnlijk was er met hun uiterlijk niets mis (of nog erger, misschien waren ze gewoon knap).
Facts don't care about your feelings
  woensdag 21 februari 2024 @ 10:36:40 #9
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212521058
Ik wikde eerst stellen 'risico van het vak', maar dit klinkt toch wel alsof hier flink geprutst is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2024 @ 10:41:21 #10
74056 crew  ToT
pi_212521101
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Echt zielig. Dit soort mensen moeten naar een psychiater niet naar een chirurg... waarschijnlijk was er met hun uiterlijk niets mis (of nog erger, misschien waren ze gewoon knap).
Het gaat om mensen die hun geslachtsdelen hebben laten veranderen zodat het er meer uitziet als van het andere geslacht, en hun gezichten kwamen niet overeen met hoe hun geslachtsdelen er nu uitzien, en dat wilden ze dus aangepast hebben.

Maar ik ben het eens met dat psychologische / psychiatrische hulp in veel gevallen veel verstandiger zou zijn dan gelijk de mes er in te zetten.
Ik denk echt dat het percentage mensen bij wie het absolute noodzaak is, behoorlijk laag is.
pi_212521123
ja, dat is een risico als je aan jezelf laat sleutelen hŤ..
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_212521151
Het idee is ontstaan dat de mens maakbaar is. Operatie hier, operatie daar en je ziet eruit zoals je je voelt. Maar zulke ingrepen gaan altijd gepaard met risico's die mensen geneigd zijn weg te wuiven. Dat mag je die mensen best aanrekenen. Als je een huis koopt heb je een onderzoekplicht en zo zou je ook kunnen aankijken tegen een verbouwing van je eigen lichaam.

Ik vraag me af door wie deze mensen zich onder druk gezet hebben gevoeld om deze operaties te ondergaan. Als dat door medisch personeel is, dan is dat heel kwalijk. En het staat buiten kijf dat medische missers en het verdoezelen daarvan niet okť zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212521152
quote:
17s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:44 schreef Speedfight het volgende:
ja, dat is een risico als je aan jezelf laat sleutelen hŤ..
In het artikel kun je opmaken dat het meer ligt aan de chirurg, niet aan de keus van de mensen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_212521164
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:46 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
In het artikel kun je opmaken dat het meer ligt aan de chirurg, niet aan de keus van de mensen.
Ja dat klopt, maar alsnog vind ik het een beetje dom als je operaties laat uitvoeren die niet medisch noodzakelijk zijn.
Elke operatie blijft een risico.
pi_212521183
Vind het wel lastig. Aan de ene kant betaal je er voor dus je hebt wel recht van spreken als er echt fouten gemaakt worden, aan de andere kant kies je er zelf voor en er is nooit een 100% succes garantie voor wat voor operatie dan ook. Er is altijd een risico op complicaties.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_212521190
Ik zie nu dat de reactie van het AUMC in de laatste alinea uit de OP is gelaten. Niet netjes.

quote:
Het Amsterdam UMC zegt in een reactie dat het niet klopt dat patiŽnten weinig tot niets over de risico's te horen krijgen voorafgaand aan een operatie. Daarnaast worden operaties volgens het ziekenhuis alleen uitgevoerd als daar medische indicatie voor is. Zo moet er sprake zijn van 'aanhoudende genderdysforie en een persoon dient al lange tijd te leven in de passende genderrol'.

Op de individuele patiŽnten gaat het ziekenhuis verder niet in vanwege hun privacy.
pi_212521201
quote:
17s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:48 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Ja dat klopt, maar alsnog vind ik het een beetje dom als je operaties laat uitvoeren die niet medisch noodzakelijk zijn.
Dat dus, elke operatie, hoe klein en routinematig dan ook, blijft een risico.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212521231
quote:
17s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:48 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Oh dus vind je protheses aanmeten ook dom? Daar kun je ook prima zonder, het lichaam heeft ze niet nodig.
pi_212521266
quote:
11s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Oh dus vind je protheses aanmeten ook dom? Daar kun je ook prima zonder, het lichaam heeft ze niet nodig.
Dat is toch een medische noodzaak.
Ik heb het over cosmetische ingrepen, puur voor uiterlijk.
pi_212521285
quote:
17s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:55 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Dat is toch een medische noodzaak.
Ik heb het over cosmetische ingrepen, puur voor uiterlijk.
Het lichaam kan zonder protheses. Het functioneert prima zonder. Wat mensen wŪllen, is andere koek.
Hetzelfde met transgenders, ze hebben een perfect lichaam. Maar wat zij wŪllen, ligt anders.
pi_212521298
quote:
11s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik vind het zelf niet dom. Het is een afweging die je maakt. Hoe groter het risico, hoe moeilijker de afweging. Dom is om je niet te verdiepen in de risico's en er serieus bij stil te staan.

Ik heb zelf een niet-noodzakelijke, medische behandeling ondergaan waar ik bijna aan ben overleden. Ik had me goed ingelezen en de risico's afgewogen, maar hetgeen mij overkwam was bijzonder zeldzaam. Het is niet rationeel om je leven te laten bepalen door uitzonderlijk kleine risico's.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 februari 2024 @ 11:03:13 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiŽr:
pi_212521370
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:27 schreef ToT het volgende:
het is extreem hoe veel meer mensen zich van het andere geslacht voelen dan vroeger het geval was.
Dat valt mee, zoals John Oliver een tijd terug uitstekend liet zien: het is (iets) meer geaccepteerd tegenwoordig, dus mensen zijn iets meer vrij om zichzelf te zijn. Ongeveer een eeuw geleden werden kinderen op Amerikaanse scholen nog gedwongen om met rechts te schrijven, ook als ze eigenlijk linkshandig waren, en toen dat gestopt werd ging het percentage linkshandigen ineens omhoog....en natuurlijk niet omdat Jan en alleman ineens besloot om linkshandig te worden :D

Sowieso een echte topaflevering wel, prima genuanceerd en gewoon met realistische cijfers en uitleg _O_

Haalt ook mooi van die debielen onderuit die zeggen dat "kinderen zomaar even bij de dokter naar binnen lopen en huppakee, een geslachtsoperatie krijgen" :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiŽr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_212521406
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:56 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Het lichaam kan zonder protheses. Het functioneert prima zonder. Wat mensen wŪllen, is andere koek.
Hetzelfde met transgenders, ze hebben een perfect lichaam. Maar wat zij wŪllen, ligt anders.
Ga jij lekker protheses met neuscorrecties vergelijken, prima.
Volgens mij begrijp je mijn punt wel.
pi_212521537
quote:
17s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:05 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Ga jij lekker protheses met neuscorrecties vergelijken, prima.
Volgens mij begrijp je mijn punt wel.
Het gaat op beide keren uit wat mensen willen. Op het een wordt zwaarder gewicht gehangen dan het andere, omdat het in functie voor de mens belangrijk is om een arm of been te kunnen gebruiken.
Maar dit is vrij oneerlijk, omdat het voor een transgender noodzaak is om zich eigen in het lichaam te kunnen voelen. Dit is niet aan de orde, en dus pogen zij in allerijl dit zo spoedig mogelijk te laten gebeuren.
pi_212521552
Het gaat beginnen!! De Fallout van de transgender waanzin en bijbehorende verminkingen en sterilisaties. Langzaam komen mensen tot het besef dat ze van gezonde man of vrouw zijn omgebouwd tot freak met niet werkend geslachtsorgaan, seksueel aantrekkelijk voor slechts een niche aan fetisjisten, en bovenal in de meeste gevallen gewoon nog herkenbaar als het geslacht waarmee ze geboren zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:12:39 #26
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_212521555
Ach ja zat er aan te komen. Wel treurig natuurlijk voor de slachtoffers. Maar je ziet dit veel vaker helaas. Ook bij borstvergrotingen, fillers etc :N
Aan het typen...
pi_212521617
Laat een gezond en normaal werkend lichaam dan ook gewoon zoals het is. Laat daar niet in snijden omdat ergens in je hoofd een kronkel zit, die vindt dat het anders moet.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_212521712
In gezond vlees moet je niet snijden.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_212522066
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:41 schreef ToT het volgende:

[..]
Het gaat om mensen die hun geslachtsdelen hebben laten veranderen zodat het er meer uitziet als van het andere geslacht, en hun gezichten kwamen niet overeen met hoe hun geslachtsdelen er nu uitzien, en dat wilden ze dus aangepast hebben.
Ja dat zeg ik, mensen die qua uiterlijk niks mankeerden alleen psychisch. Tenzij die geslachtsveranderingen echt fysiek noodzakelijk is en niet cosmetisch... bijvoorbeeld bij intersekse mensen die beide geslachtsdelen hebben of iets dergelijks, maar dat is zo'n kleine groep dat is tegenwoordig zelden het geval.

quote:
Maar ik ben het eens met dat psychologische / psychiatrische hulp in veel gevallen veel verstandiger zou zijn dan gelijk de mes er in te zetten.
Ik denk echt dat het percentage mensen bij wie het absolute noodzaak is, behoorlijk laag is.
Idd... alleen het probleem bij mensen is dat als de optie er is, mensen er over gaan twijfelen. Je moet ze de optie helemaal niet geven. Vriend van me werkt bij de supermarkt, er liggen 50 soorten brood en mensen worden bijv. kwaad als de zoutloze volkoren desem spelt brood er niet is.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:54:34 #30
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_212522121
quote:

[..]
Zo erg dat als je zaagblad in iemands kaak vast blijft zitten dat je het dan gaat loswrikken, want tja het is toch wel een mooie zaag en zo? En als de stukken bot dan los komen dan zet je het er gewoon los weer terug in de hoop dat de patiŽnt niks merkt als die weer wakker is.
Het zaagblad laten zitten is ook weer zoiets ;)

En dat laatste i volledig op aannames gebasseerd, het lijkt me aannemelijk dat er een andere gedachtegang heeft plaatsgevonden. Al is dat natuurlijk ook op aannames gebaseerd.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2024 @ 11:57:38 #31
74056 crew  ToT
pi_212522177
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ja dat zeg ik, mensen die qua uiterlijk niks mankeerden alleen psychisch. Tenzij die geslachtsveranderingen echt fysiek noodzakelijk is en niet cosmetisch... bijvoorbeeld bij intersekse mensen die beide geslachtsdelen hebben of iets dergelijks, maar dat is zo'n kleine groep dat is tegenwoordig zelden het geval.
[..]
Idd... alleen het probleem bij mensen is dat als de optie er is, mensen er over gaan twijfelen. Je moet ze de optie helemaal niet geven. Vriend van me werkt bij de supermarkt, er liggen 50 soorten brood en mensen worden bijv. kwaad als de zoutloze volkoren desem spelt brood er niet is.
Iets te kort door de bocht. ;)
Als tijdens de zwangerschap de moeder enorm blootgesteld is aan stress, zal het kind die stresshormonen ook krijgen en kunnen de hersenen zich op een mannelijke manier ontwikkelen; dan kan het kindje een meisje zijn dat meer mannelijke kenmerken heeft en misschien op duur ook het gevoel heeft in een verkeerd lichaam geboren te zijn.
Als een moeder een jongetje in haar baarmoeder heeft, "ziet" de baarmoeder de testosteron van de foetus als lichaamsvreemd en zal het antistoffen er tegen aanmaken. Dit kind zal daar weinig hinder van ondervinden, maar als de moeder meerdere zoons krijgt, maakt haar baarmoeder meer en meer antistoffen tegen de testosteron aan en kan het jongste zoontje tijdens zijn ontwikkeling in de baarmoeder misschien heel weinig testosteron hebben.
Dit kan resulteren in een meer vrouwelijke ontwikkeling van de hersenen waardoor het jongetje op latere leeftijd het gevoel kan hebben een meisje te zijn.

In deze zeldzame gevallen werkt psychologische hulp absoluut niet en kan een geslachtsoperatie de patiŽnt het cosmetische uiterlijk geven van hoe hij/zij zich voelt, en dat kan het leven van diegene in een aantal gevallen enorm verbeteren. (In andere gevallen levert het juist nog zwaardere psychische problemen op naast eventuele medische complicaties) en kan zo iemand uiteindelijk zelfmoord plegen.

Maar als je kijkt hoeveel mensen zich nu als transgender of whatever identificeren? Dat is gewoonweg niet normaal! :N
pi_212522221
Wat heeft GGZ hiermee te maken? Mensen willen een operatie en er is een arts die zegt dat hij het wel zal uitvoeren. Vraag en aanbod enzo. Als die arts dan de fout in gaat is het een beetje raar om de schuld bij de geestestoestand van de patient te leggen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2024 @ 12:00:31 #33
74056 crew  ToT
pi_212522232
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat valt mee, zoals John Oliver een tijd terug uitstekend liet zien: het is (iets) meer geaccepteerd tegenwoordig, dus mensen zijn iets meer vrij om zichzelf te zijn. Ongeveer een eeuw geleden werden kinderen op Amerikaanse scholen nog gedwongen om met rechts te schrijven, ook als ze eigenlijk linkshandig waren, en toen dat gestopt werd ging het percentage linkshandigen ineens omhoog....en natuurlijk niet omdat Jan en alleman ineens besloot om linkshandig te worden :D

Sowieso een echte topaflevering wel, prima genuanceerd en gewoon met realistische cijfers en uitleg _O_

Haalt ook mooi van die debielen onderuit die zeggen dat "kinderen zomaar even bij de dokter naar binnen lopen en huppakee, een geslachtsoperatie krijgen" :D
Ga ik kijken, maar die gekte wordt je tegenwoordig wel enorm door de strot gedrukt en er zijn ook meer en meeer mensen die spijt hebben van in de mallemolen meegegaan te zijn.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2024 @ 12:01:29 #34
74056 crew  ToT
pi_212522244
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:59 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Wat heeft GGZ hiermee te maken? Mensen willen een operatie en er is een arts die zegt dat hij het wel zal uitvoeren. Vraag en aanbod enzo. Als die arts dan de fout in gaat is het een beetje raar om de schuld bij de geestestoestand van de patient te leggen.
Stap 1 is altijd psychologische hulp en analyse. Je wordt niet zomaar doorverwezen.
pi_212522684
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 12:01 schreef ToT het volgende:

[..]
Stap 1 is altijd psychologische hulp en analyse. Je wordt niet zomaar doorverwezen.
Maar het heeft niets te maken met nalatigheid van artsen om hun werk zorgvuldig te doen.
  Spellchecker woensdag 21 februari 2024 @ 12:36:25 #36
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212522694
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Mijn gezicht lijkt gelukkig niet op mijn geslachtsdeel. :X
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2024 @ 12:36:42 #37
74056 crew  ToT
pi_212522698
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 12:35 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Maar het heeft niets te maken met nalatigheid van artsen om hun werk zorgvuldig te doen.
Uiteraard!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2024 @ 12:37:43 #38
74056 crew  ToT
pi_212522711
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 12:36 schreef maily het volgende:

[..]
_O-

Ik bedoel uiteraard dat mannen die hun lid hebben laten veranderen naar een meer vrouwelijk uitziend geslachtsdeel, ook vaak een vrouwelijker gezicht willen hebben en vice versa! ;)
pi_212522730
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 12:36 schreef maily het volgende:

[..]
Schijnt toch markt voor te zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2024 @ 12:39:40 #40
74056 crew  ToT
pi_212522742
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 12:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Schijnt toch markt voor te zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een kuttekop zeg! :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 februari 2024 @ 12:41:57 #41
284411 crew  heywoodu
pi_212522763
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 12:00 schreef ToT het volgende:

[..]
Ga ik kijken, maar die gekte wordt je tegenwoordig wel enorm door de strot gedrukt en er zijn ook meer en meeer mensen die spijt hebben van in de mallemolen meegegaan te zijn.
Maar die mensen met spijt zijn er dus niet heel erg veel. Men wil je soms doen geloven dat misschien wel 20% van de mensen achteraf spijt heeft, maar dat blijkt nergens uit (en degenen die wťl spijt hebben, hebben dat vaak vanwege een kutomgeving waarin ze alsnog niet geaccepteerd worden om wie ze zijn).

Overigens ligt het ook maar net aan je eigen wereld in hoeverre het 'door de strot gedrukt' wordt natuurlijk. Ik volg het nieuws, lees een krant en dergelijken, kijk series, sport, praat met collega's en noem maar op, maar merk er vrijwel nooit iets van.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiŽr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_212523205
Mensen met genderfysforie die ook daadwerkelijk in transitie willen gaan, die klagen over 'verminking'.

Haha.. ha-ha-ha.
pi_212523207
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:54 schreef embedguy het volgende:

[..]
Het zaagblad laten zitten is ook weer zoiets ;)

En dat laatste i volledig op aannames gebasseerd, het lijkt me aannemelijk dat er een andere gedachtegang heeft plaatsgevonden. Al is dat natuurlijk ook op aannames gebaseerd.
Nou ja, de losgeraakte stukken bot zijn gewoon terug gezet en het is niet netjes vastgemaakt aan het kaakgewricht. Het lijkt me dat er dan iets met de gedachtegang van die arts misgegaan is. Wat precies, dat zal alleen die arts weten.
  Moderator woensdag 21 februari 2024 @ 13:35:27 #44
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hŤ
pi_212523468
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wel rare vergelijking met links of rechtshandig.
What can change the nature of a man?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 februari 2024 @ 14:04:13 #45
284411 crew  heywoodu
pi_212523911
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:35 schreef Coco het volgende:

[..]
Wel rare vergelijking met links of rechtshandig.
Nee hoor: het aantal mensen die zeiden linkshandig te zijn steeg bijna gelijk nadat men op scholen niet meer gedwongen werd alleen met rechts te schrijven. Wat uiteraard betekent dat die linkshandige mensen er al waren, maar dat moesten onderdrukken.

De laatste jaren worden transgenders meer en meer geaccepteerd, beetje bij beetje, en warempel, meer mensen geven aan transgender te zijn, want ze hoeven het minder te onderdrukken en kunnen er beetje bij beetje meer voor uitkomen.

Het is niet zo dat er 20 jaar geleden bijna geen mensen waren met exact die gevoelens, en nu wel ineens :D
  Moderator woensdag 21 februari 2024 @ 14:05:33 #46
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hŤ
pi_212523925
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nee hoor: het aantal mensen die zeiden linkshandig te zijn steeg bijna gelijk nadat men op scholen niet meer gedwongen werd alleen met rechts te schrijven. Wat uiteraard betekent dat die linkshandige mensen er al waren, maar dat moesten onderdrukken.

De laatste jaren worden transgenders meer en meer geaccepteerd, beetje bij beetje, en warempel, meer mensen geven aan transgender te zijn, want ze hoeven het minder te onderdrukken en kunnen er beetje bij beetje meer voor uitkomen.

Het is niet zo dat er 20 jaar geleden bijna geen mensen waren met exact die gevoelens, en nu wel ineens :D
Linkshandig ben je , dat is geen gevoel.
Derhalve rare vergelijking.

Dan kan je beter stellen, iemand die rechtshandig is maar zich linkshandig voelt. En graag in transitie daarvoor wil. (oftewel trainen om linkshandig te worden)
What can change the nature of a man?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 februari 2024 @ 14:07:53 #47
284411 crew  heywoodu
pi_212523947
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:05 schreef Coco het volgende:

[..]
Linkshandig ben je , dat is geen gevoel.
Derhalve rare vergelijking.
Dat kun je vinden.
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:21:14 #48
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_212524114
Moet men de dure zorgcapaciteit maar niet benutten voor zulke onzinnige ingrepen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_212524281
quote:

[..]
Zo erg dat als je zaagblad in iemands kaak vast blijft zitten dat je het dan gaat loswrikken, want tja het is toch wel een mooie zaag en zo?
Een zaag in iemands gezicht laten zitten is ook weer zoiets :D . Dat ziet de patient meteen ....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 21 februari 2024 @ 15:03:47 #50
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_212524749
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nou ja, de losgeraakte stukken bot zijn gewoon terug gezet en het is niet netjes vastgemaakt aan het kaakgewricht. Het lijkt me dat er dan iets met de gedachtegang van die arts misgegaan is. Wat precies, dat zal alleen die arts weten.
Jup, dat is zeker waar.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')