quote:De bronnen die volgens jou dichtbij idols liggen en heel betrouwbaar zijn, staan voor ons weer een stapje verder. Jij bent er nog als tussenpersoon. Ik ken jou niet en ik ken je bron niet, dus zonder bewijs zullen het altijd geruchten blijven.
Op dinsdag 18 februari 2003 02:02 schreef TripleM het volgende:[..]
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik voor mij redelijk betrouwbare geruchten hoor dat er een hoop niet klopt daar. Ik heb daar geen concreet bewijs voor, daarom zijn het geruchten. Ik zeg dus niet dat ze schuldig zijn tot het andersom bewezen is, ik zeg dat bronnen dichtbij het Idols vuur mij melden dat het nep is en dat HMG niet overtuigt dat alles 100% eerlijk verloopt.
Aangezien ik ervan uitga dat de HMG er niets mee opschiet om te sjoemelen en ook nog eens een Amerikaans format gebruiken (waarbij er niet gesjoemeld werd), geloof ik nog steeds in de onschuld van Idols.
quote:Oplichting is ook een groot woord, maar misleiding is het zeker. Want op tv proberen ze je ervan te overtuigen van het feit dat ze op zoek zijn naar 'dat ene idool'. Maar als argument om je te overtuigen van het feit dat ze niet de boel manipuleren zeggen ze dat het niet uitmaakt omdat toch meerdere mensen een deal krijgen? Dan zoeken ze dus niet 'dat ene idool' maar meerdere idolen. Logisch, maar dan moeten ze het op tv niet zo zeggen.
Op dinsdag 18 februari 2003 09:17 schreef schwa78 het volgende:
Tuurlijk maakt het wel uit of je stemt (als we ervan uitgaan dat ze de stemmen echt tellen). Alleen de winnaar krijgt zeker een platencontract. Dat de anderen uit de top-10 ook een contract krijgen is logisch, want er loopt wel wat talent tussen.Daarbij hebben ze nergens gezegd dat de rest geen contract kan krijgen, dus er lijkt me geen sprake van oplichting.
Het stemmen maakt dan ook wel uit, maar alleen voor de nummer 1. En aangezien de nummer 1 niet de enige prijs is die er te winnen valt is mijn mening dat het stemmen eigenlijk niet uitmaakt. De jury heeft talent allang gespot, en dat een compleet talentloos iemand wint en zo een contract in de wacht sleept dat hij of zij anders niet had gewonnen, daar geloof ik niet zo in.
quote:Dat begrijp ik ook wel, en voor mij zijn het officieel ook nog geruchten. Dat de bron voor mijn gevoel betrouwbaar is is alleen de reden dat ik het plaats, ik neem het niet zondermeer voor waar aan. Daarom denk ik ook dat ik deze berichten best kan brengen (want stel dat het waar is, die kans is gewoon aanwezig), zolang ik niks als feit presenteer dat geen feit is doe ik niks verkeerd.
Op dinsdag 18 februari 2003 09:20 schreef schwa78 het volgende:
De bronnen die volgens jou dichtbij idols liggen en heel betrouwbaar zijn, staan voor ons weer een stapje verder. Jij bent er nog als tussenpersoon. Ik ken jou niet en ik ken je bron niet, dus zonder bewijs zullen het altijd geruchten blijven.
quote:Wellicht ten overvloede, maar dat Amerikaanse format stond in Amerika ook ter discussie. Ook daar was sprake van een eventueel bedrog, maar ik zal eens zoeken wat ik daarover kan vinden.
Aangezien ik ervan uitga dat de HMG er niets mee opschiet om te sjoemelen en ook nog eens een Amerikaans format gebruiken (waarbij er niet gesjoemeld werd), geloof ik nog steeds in de onschuld van Idols.
Bovendien schiet HMG zeker wel op met sjoemelen. Niet eens zozeer door de winnaar te bepalen, maar stel dat ze sjoemelen met de uitslag van allemaal. Het bekende voorbeeld: Jim op de bank. Stel, Jim doet het goed, heel goed. Wat gebeurt er dan als je Jim op de bank zet? Juist, al zijn fans schrikken zich rot en gaan nog harder sms-en en bellen, en aangezien hij heel wat fans heeft (in dit voorbeeldje) brengt dat heel wat centjes extra in het laatje.
quote:Leuk nieuws voor de pappa van die twee mutsen die met de telefoon van pa 136 keer voor Marieke hebben geSMS'd.
Op dinsdag 18 februari 2003 02:02 schreef TripleM het volgende:
Overigens, nog zoiets leuks dat ze je niet vertellen: Wist je dat per sms stemmen je ¤ 1,60 kost en niet ¤ 0,70 zoals bijna heel Nederland denkt? Lees dit maar eens: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26257
Sorry maar dan vind ik dat je op z'n minst mag spreken van misleiding, zo niet oplichting van het Nederlandse volk.
Ik ben het wel met je eens dat de boel gemanipuleerd wordt door bijvoorbeeld Jim op de bank te zetten als dat niet zo is. Maar dat vind ik wat anders dan iemand laten winnen die niet de meeste stemmen heeft.
quote:Ik kan er niet zo heel veel over vinden, en ga me ook niet rot zoeken want het is geen heksenjacht, maar dit is iets dat ik o.a. vond:
Op dinsdag 18 februari 2003 09:56 schreef TripleM het volgende:
Wellicht ten overvloede, maar dat Amerikaanse format stond in Amerika ook ter discussie. Ook daar was sprake van een eventueel bedrog, maar ik zal eens zoeken wat ik daarover kan vinden.
quote:
I heard Christina on ET last night or the night before stating that in their contracts all have that same clause in it about the producers getting the final say over the voters, and no one would get advance notice of it. It would be announced on the show and all decisions are final.Now, keeping that in mind, Simon (I respect this man) said that it's a show based on votes from the callers. This isn't true. I don't know how many people know that, but they should have from the get go.
*shakes head in disappointment* Fucking networks. Fucking FOX. They pull this shit all the time. TV is so fake and staged. People at home have no idea! I worked in tv and it's all staged. It has to be in order to retain total control over the production. I was hoping, however, that the voters would somehow have a say right up to the end. Guess that was too much to hope for. :-(
quote:Da's wat anders, maar niet meer of minder verkeerd. Ik weet ook niet zo goed wat een reden zou kunnen zijn om iemand te laten winnen, misschien dat het ook wel iets te maken heeft met het contract dat ze allemaal hebben getekend. Ik zou daar toch graag een kijkje in nemen.
Op dinsdag 18 februari 2003 10:13 schreef schwa78 het volgende:
Ik ben het wel met je eens dat de boel gemanipuleerd wordt door bijvoorbeeld Jim op de bank te zetten als dat niet zo is. Maar dat vind ik wat anders dan iemand laten winnen die niet de meeste stemmen heeft.
Christine, jij bent hier de vrouw met contacten. Regel es anoniem een contractje, zodat we daar een kijkje in kunnen nemen?
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het gemanipuleer met de bankzitters om het zo maar even te noemen is niet direct van invloed op de uitslag, dus telt je stem gewoon even zwaar mee als wanneer het eerlijk zou gaan.
Zometeen mogen de juryleden ook niets meer zeggen, omdat dat de uitslag beinvloed.
Over de Amerikaanse Idols: Weer kom je met een stukje met alleen geruchten. Als het echt zo zou zijn, zou het een veel grotere rel geweest zijn en hadden we dat ook wel gehoord bij programma's als RTL Boulevard en Life and Cooking.
Daarbij gebruikten de Amerikaanse Idols een toll-free number, dus die schieten al helemaal niets op met het oplichten van de kijkers.
quote:Ik zou het kunnen proberen natuurlijk... maar beloof niks
Op dinsdag 18 februari 2003 10:14 schreef TripleM het volgende:
Christine, jij bent hier de vrouw met contacten. Regel es anoniem een contractje, zodat we daar een kijkje in kunnen nemen?
quote:Dan trek je het erg ver door, de kijkers weten dat het om hun stem gaat (of althans, dat wordt beweerd en daar ga ik vooralsnog even vanuit) en de jury benadrukt ook dat de kijker beslist. Ik denk dus dat iemand op de bank zetten een veel grotere impact heeft op het stemgedrag dan een positieve danwel negatieve beoordeling door de vakjury.
Op dinsdag 18 februari 2003 10:19 schreef schwa78 het volgende:
Zometeen mogen de juryleden ook niets meer zeggen, omdat dat de uitslag beinvloed.
quote:Zoals ik al zei, ik ga er niet helemaal induiken, het is geen heksenjacht. En ik vraag me ook af of zoiets als dit wel te bewijzen is. Ik ben er ook niet op uit om koste wat het kost te bewijzen dat het nep is. Nieuwsgierig ben ik wel, of de geruchten inderdaad kloppen en hoe dat eventueel te bewijzen zou zijn.
Over de Amerikaanse Idols: Weer kom je met een stukje met alleen geruchten. Als het echt zo zou zijn, zou het een veel grotere rel geweest zijn en hadden we dat ook wel gehoord bij programma's als RTL Boulevard en Life and Cooking.Daarbij gebruikten de Amerikaanse Idols een toll-free number, dus die schieten al helemaal niets op met het oplichten van de kijkers.
quote:misschien dat ie nu een plekkie in de aftiteling van Idols gekregen heeft. Zaterdag ff opletten
Op dinsdag 18 februari 2003 10:09 schreef Christine het volgende:[..]
Leuk nieuws voor de pappa van die twee mutsen die met de telefoon van pa 136 keer voor Marieke hebben geSMS'd.
Tot er wat meer concreets komt zal het op de FP nog even rustig blijven rond Idols, afgezien van de gebruikelijke berichten.
quote:Kortom er komen geen nieuwe geruchten, want je zuigt het allemaal uit je duim
Op dinsdag 18 februari 2003 11:17 schreef TripleM het volgende:
Ik heb trouwens met mijn bron gesproken vandaag, die zegt voorlopig waarschijnlijk even geen info te kunnen geven. Ook omdat het om dingen gaat die moeilijk te controleren zijn en teveel geruchten zijn ook niet goed. Ben ik helemaal met em eens.Tot er wat meer concreets komt zal het op de FP nog even rustig blijven rond Idols, afgezien van de gebruikelijke berichten.
Ik heb ook een anoniem contact bij HMG. Die is betrokken geweest bij het softwarebedrijf waar het computerprogramma mee is ontworpen dat de stemmen telt. Met dit programma is niet gesjoemeld. Het enige waar dus gesjoemeld mee kan worden is de overdracht van computer naar papiertje voor Oerlemans. En ik heb van een betrouwbare anonieme bron vernomen dat dit echt eerlijk gebeurt.
Iedereen heeft anonieme contacten bij HMG. Als het werkelijk oneerlijk gaat, dan hadden er al tientallen HMGers uit de school geklapt.
Er is maar een type oplichting aanwezig en dat is het hele bel SMS gebeuren. Geld uit de zak van de kijker kloppen
da's 3,5 gulden per sms
stem je meedere keren krijg je ook meerdere bedankjes dus dat maakt niet uit..
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 11:29 schreef Vamos het volgende:[..]
Kortom er komen geen nieuwe geruchten, want je zuigt het allemaal uit je duim
Ik heb ook een anoniem contact bij HMG. Die is betrokken geweest bij het softwarebedrijf waar het computerprogramma mee is ontworpen dat de stemmen telt. Met dit programma is niet gesjoemeld. Het enige waar dus gesjoemeld mee kan worden is de overdracht van computer naar papiertje voor Oerlemans. En ik heb van een betrouwbare anonieme bron vernomen dat dit echt eerlijk gebeurt.
Iedereen heeft anonieme contacten bij HMG. Als het werkelijk oneerlijk gaat, dan hadden er al tientallen HMGers uit de school geklapt.
Er is maar een type oplichting aanwezig en dat is het hele bel SMS gebeuren. Geld uit de zak van de kijker kloppen
quote:amen
Op dinsdag 18 februari 2003 11:29 schreef Vamos het volgende:[..]
een gerucht mag dus niet uit de duim gezogen zijn ?
ge·rucht (het ~)
1 praatje dat in omloop is => verhaal
2 voortgebracht geluid, datgene wat de stilte verstoort
ik zie het niet staan hoor dat dat niet mag...
quote:Ik heb echt medelijden met de ouders van die meisjes die een paar weken geleden 193(!!!!) SMSjes verstuurde om Marieke erin te houden.
Op dinsdag 18 februari 2003 11:39 schreef WaStEd het volgende:
á 1 euro 60 per sms en niet 70 eurocent...
20 cent voor standaard sms
70 cent voor sms aan Idols (stem)
70 cent voor ontvangen bedankje
quote:296 smsjes bedoel je?
Op dinsdag 18 februari 2003 13:37 schreef Jummy het volgende:[..]
Ik heb echt medelijden met de ouders van die meisjes die een paar weken geleden 193(!!!!) SMSjes verstuurde om Marieke erin te houden.
193 x 1,60 = een heleboel pleuro
quote:Neeeeeee 136
Op dinsdag 18 februari 2003 13:46 schreef Sven- het volgende:[..]
296 smsjes bedoel je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |