Wiens rechtstaat?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gewoon? Je kiepert de Grondwet daarmee overboord. Het fundament onder onze rechtsstaat.
Waarom lees even wat je nodig heb om hier in Nederland langer dan 90 dagen te blijven als je van buiten de EU komt.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gewoon? Je kiepert de Grondwet daarmee overboord. Het fundament onder onze rechtsstaat.
De Nederlandse.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:10 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wiens rechtstaat?
Oh, en:
[ afbeelding ]
Sneller opsluiten en langer? Hoe zie je dat voor je, de gevangenissen puilen al uit en er is te weinig personeel.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 12:49 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik weet wel dat het niet gaat gebeuren hoor, maar de invulling zou natuurlijk zorgvuldig gedaan moeten worden.
Ik pleit er niet voor om die mensen compleet vogelvrij te verklaren, maar bijv sneller opsluiten en langer opgesloten laten.Illegaliteit a sich strafbaar. Kleine misdrijven al laten meetellen voor verblijfsvergunning etc. Minder toegang tot hoger beroep voor asiel zaak. Geen gezinshereniging, geen zelfstandige woonruimte met voorrang.
Maar dit gaat een beetje te ver van het topic misdragende eritreers af vind ik, dus ik hou er nu maar weer mee op.
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
Waarom lees even wat je nodig heb om hier in Nederland langer dan 90 dagen te blijven als je van buiten de EU komt.
Waarom kan dat met deze mensen niet , de regels voor hun zijn ook duidelijk.
EERSTE VRIJE LAND Daar vraag je asiel aan.
En waarom kunnen de regels niet strenger.
-3 keer strike out ( dan ben je snel van overlast gevers af.)
-5 jaar lang geen recht op staats gelden krijgen ( Zelf redzaam zijn)
- In het openbaar verplicht stellen de taal van het land te spreken.
( binnen 1 jaar na aankomst verplicht worden de taal goed te kunnen spreken.)
- vakanties naar land van herkomst , is blijven als vluchteling.
- Personen die geen paspoort tonen of de boel belazeren, direct terug.
- Hele zware straffen bij hulp aan mensen handel ..... LEES JE EVEN MEE COA en Denhaag
Want indirect houden hun de handel wel inleven.
- Geen gezinshereniging ( of dit pas na 5 jaar met de normen die er nu al zijn en de eisen.
Minimale inkomen hebben met bewijs dat je nog een contract heb voor een jaar
Dit is voor iemand die zijn partner hier heen wil halen ook de eis.
Waarom voor hun dan niet ?
Dit past allemaal binnen de Nederlandse grondwet.
Daar hoef je niets aan te veranderen.
Dat er aan de grondwet gezeten moet worden om dit een halt toe te roepen is de grootste onzin.
Want waarom moeten we als Nederlander wel voeldoen aan extreem hoge eisen , terwijl we wel hier geboren zijn.
En mensen die hier even binnenkommen , totaal geen regels meer gelden die voor de normale burger wel geld.
- verplicht op de woning wacht lijst.
- Betalen voor eten, drinken , bed , bad , en huis , zorg.
Waarom krijgen dat soort volk alles gratis waar voor wij als nederlandse staatsburger bijna alleen maar moeten werken om deze kosten te betalen?
Ze willen toch hier een Nederlandse status krijgen , dan ook de Nederlandse lasten.
Kom op zeg een mens heeft RECHT op B B B .....
Waarom moet ik dan voor alles me blauw geel en groen betalen en me dood werken.
Als het een recht is , geef de Nederlanders dan ook volgens die regels een gratis huis , zorg en eten en drinken.
Of mag discriminatie dan in 1 keer wel .........
Dat uitpuilen valt ook wel mee, een snelle googlesearch leert me dat in Sept. 2020 73.1% (10.500 gedetineerden) van de totale capaciteit gebruikt werd, er is dus nog wel wat ruimte en daarnaast zou je er altijd nog wat faciliteiten bij kunnen bouwen speciaal voor dit soort gevallen. Waar een wil is, is een weg.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Sneller opsluiten en langer? Hoe zie je dat voor je, de gevangenissen puilen al uit en er is te weinig personeel.
Minder straf voor criminele autochtonen dan voor dezelfde misdrijven?
Nederland heeft zelfs in 2016 en 2018 meerdere gevangenissen gesloten omdat er teveel leegstand was.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat uitpuilen valt ook wel mee, een snelle googlesearch leert me dat in Sept. 2020 73.1% (10.500 gedetineerden) van de totale capaciteit gebruikt werd, er is dus nog wel wat ruimte en daarnaast zou je er altijd nog wat faciliteiten bij kunnen bouwen speciaal voor dit soort gevallen. Waar een wil is, is een weg.
Voor wie is die grondwet dus bedoeld?quote:
Dan postte ik dat plaatje ook niet.quote:En er wordt geen doelpaal verschoven hier.
Precies, als 73.1% 10500 gedetineerden betreft wil dat zeggen dat er nog steeds enkele duizenden cellen beschikbaar zijn. Daar zou je om te beginnen die paar honderd relschoppers van afgelopen weekend eens in kunnen gooien voor een paar maanden om af te koelen. En ze hoeven niet allemaal een eigen cel te hebben, flikker ze maar rustig met 3 of 4 man in een hok, er is geen reden om ze van luxe te voorzien.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:44 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Nederland heeft zelfs in 2016 en 2018 meerdere gevangenissen gesloten omdat er teveel leegstand was.
En het personeel?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat uitpuilen valt ook wel mee, een snelle googlesearch leert me dat in Sept. 2020 73.1% (10.500 gedetineerden) van de totale capaciteit gebruikt werd, er is dus nog wel wat ruimte en daarnaast zou je er altijd nog wat faciliteiten bij kunnen bouwen speciaal voor dit soort gevallen. Waar een wil is, is een weg.
Een gevangenis moet ook bepaalde kwaliteits en veiligheidseisen voldoen en ik vermoed dat die in gevaar komen als veel mensen in een cel worden gepropt. Voor 2 personen is het al niet groot hoor.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Precies, als 73.1% 10500 gedetineerden betreft wil dat zeggen dat er nog steeds enkele duizenden cellen beschikbaar zijn. Daar zou je om te beginnen die paar honderd relschoppers van afgelopen weekend eens in kunnen gooien voor een paar maanden om af te koelen. En ze hoeven niet allemaal een eigen cel te hebben, flikker ze maar rustig met 3 of 4 man in een hok, er is geen reden om ze van luxe te voorzien.
Waar heb ik het woord Schrijven genoemd.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]![]()
Neem in ieder geval de moeite je zinsopbouw en spelling fatsoenlijk te doen voor je gaat eisen dat anderen binnen 1 jaar ‘goed’ Nederlands moeten kunnen spreken en schrijven.
Niet alleen hier.quote:Op maandag 19 februari 2024 21:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je bent gewoon een asociaal varken.
Dan gaat hun uitkering terug naar de staat zolang ze vast zittenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:52 schreef MissButterflyy het volgende:
En hoe gaan we het betalen? Meer mensen vast zetten kost ook meer geld.
'n gevangene kost al gauw ¤250 per dagquote:Op dinsdag 20 februari 2024 17:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan gaat hun uitkering terug naar de staat zolang ze vast zitten![]()
Geld kan nooit een probleem zijn.
Enige probleem is dan natuurlijk dat je altijd wel een rechter vindt die zegt dat het onevenredig is. Rechters in dit land vinden het beschermen van 'zielige gevallen' zelfs onaantastbaar als die zielige gevallen eigenlijk gewoon schadelijk is voor de samenleving. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze ook nu niet boven een taakstraf uit komen.quote:Op zondag 18 februari 2024 23:35 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat kan.
Geen probleem hen de nationaliteit te ontzeggen zelfs als ze vervolgens statenloos worden blijkbaar
[..]
ik vind dat ze op z'n minst de schade moeten vergoedenquote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:06 schreef HiZ het volgende:
Ik heb er alle vertrouwen in dat ze ook nu niet boven een taakstraf uit komen.
Het blijft gewoon pappen nathouden in dit land. En volgende keer roept de Haagse kliek weer 'onacceptabel' en gaan we daarna ook gewoon weer over tot de orde van de dag.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Enige probleem is dan natuurlijk dat je altijd wel een rechter vindt die zegt dat het onevenredig is. Rechters in dit land vinden het beschermen van 'zielige gevallen' zelfs onaantastbaar als die zielige gevallen eigenlijk gewoon schadelijk is voor de samenleving. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze ook nu niet boven een taakstraf uit komen.
quote:Op maandag 19 februari 2024 22:16 schreef jakosi het volgende:
Iemand Nieuwsuur gezien met de Eritrese Ambassadeur ?
Eritreeėrs die hier naartoe zijn gekomen tijdens de onafhankelijkheidsoorlog zijn vaak pro-Afewerki, Eritreeėrs die hier de afgelopen jaren zijn gekomen zijn meestal anti-Afewerki.quote:Op maandag 19 februari 2024 23:32 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Gezien, hij noemt het hooligans en moeten worden bestraft volgens onze wetgeving. Een heel klein beetje begrijp ik dat vroegere vluchtelingen die gevlucht zijn voor een vorig regime zich hier hebben gevestigd en het huidige regime prima vinden en daar feestjes voor geven. Ingewikkeld allemaal, wel. Geen speld tussen te krijgen. Je kunt hier in Nederland niemand oppakken die sympathie heeft voor een dictator.
quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het blijft gewoon pappen nathouden in dit land. En volgende keer roept de Haagse kliek weer 'onacceptabel' en gaan we daarna ook gewoon weer over tot de orde wanorde van de dag.
En inmiddels ook begrepen dat er een zware dienstplicht van 10 jaar voor jonge mannen is in Eritrea en dus een reden om te vluchten naar Europa. Sneu wel, maar geen enkel begrip voor hen die HIER gaan rellen. Enkeltje terug.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[x]https://twitter.com/ThomasVLinge/status/1759693305523118187[/x]
Hij is nogal kwaad op Van Reijsen
[..]
Eritreeėrs die hier naartoe zijn gekomen tijdens de onafhankelijkheidsoorlog zijn vaak pro-Afewerki, Eritreeėrs die hier de afgelopen jaren zijn gekomen zijn meestal anti-Afewerki.
Dat kan zelfs veel langer duren begreep ik, waarna je na je dienstplicht nog steeds niet je eigen beroep mag kiezen. Doet me allemaal erg veel denken aan Noord-Korea, inclusief de Chongryon.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En inmiddels ook begrepen dat er een zware dienstplicht van 10 jaar voor jonge mannen is in Eritrea en dus een reden om te vluchten naar Europa. Sneu wel, maar geen enkel begrip voor hen die HIER gaan rellen. Enkeltje terug.
quote:Oproep tot geweld bij Eritrese bijeenkomst Den Haag ging al dagen rond
De politie hield op vrijdag al een man aan die in een onlinevideo opriep tot geweld rond de bijeenkomst van Eritreeėrs in Den Haag op zaterdag. Dat meldt het Openbaar Ministerie (OM) vandaag. Naar aanleiding van het filmpje werd vorige week donderdag een strafrechtelijk onderzoek ingesteld wat een dag later tot zijn aanhouding leidde.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)or-rellen-al-een-man
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |