abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:50:07 #1
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_212451519
Onlangs heb ik twee Franstalige Kuifje-zeefdrukken gekocht: een van de cover van Raket naar de maan en een van Mannen op de maan. Ze werden aangeprezen als mintconditie. Mannen op de maan was dat ook. Wat Raket naam de maan betreft, daar zaten aan de achterkant een soort vochtvlekjes. Zie deze foto.

Ik heb de verkoper benaderd en gevraagd hoe dit kan. Hij stelt dat ze in mintconditie waren toen hij ze verzond. Wat mij betreft is dit geen mintconditie. Vreemd was dat hij na alleen maar Engelstalige mails te hebben geschreven opeens in het Frans schreef en sindsdien niet meer heeft gereageerd, na enkele rappels van mijn kant.

Het gekke is dat ik vóór de koop prima contact had met de verkoper, ook in de zin dat hij heel relaxed reageerde toen ik zei dat ik twijfelde wegens het hoge bedrag. Hij reageerde in de trant van "Geen probleem hoor. Kijk maar even. Geen probleem als je er bij nader inzien toch van afziet."

Last but not least. De verkoper bood me toen ik besloot de prenten te kopen aan om het onbject op eBay af te sluiten en het buiten eBay om te verkopen, waarbij hij me 10% korting bood. Dat leek me prima, maar later realiseerde ik me dat a) het bijna frauduleus is jegens eBay dat hij dat zo doet en b) ik mogelijk helemaal niet meer kan terugvallen op eBay met het oog op garantie.

Lang verhaal, maar mijn vraag is: wat kan ik het best doen als ik mijn geld terug wil en de verkoper niet meer reageert?
pi_212451574
Je kan bij Ebay toch een conflict openen?
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:57:18 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212451595
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hij heeft het uiteindelijk buiten ebay om gekocht van diezelfde verkoper.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 14:57:42 #4
254082 Extraneus
pi_212451597
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
Zoiets hoopte ik te kunnen doen.
pi_212451599
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:57 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ja dan neem je een risico. Met marktplaats hetzelfde. Als je het laat opsturen, moet je het eigenlijk altijd via een betaalverzoek van Marktplaats doen. Als je het buiten marktplaats om doet heb je risico dat je besodemieterd wordt.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 15:02:32 #6
254082 Extraneus
pi_212451640
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:57 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ja, precies. Achteraf is dat denk ik dom. Volgens mij kan ik eBay wel benaderen over een verkoper die in strijd met hun beleid heeft gehandeld door buiten eBay om te verkopen. De vraag is alleen of dat ertoe leidt dat ik mijn geld terug krijg.

Maar wat ik niet begrijp, is dat het verder keurig was. Die ene zeefdruk zag er perfect uit, van die andere was de voorkant helemaal prima. En het is 'maar' de achterkant en ik lijst hem in dus die achterkant zie ik verder niet meer. Maar ik vind het frustrerend omdat ik er wel de 'mintprijs' voor heb betaald.

Tot slot vraag iok me af of het zou kunnen dat die vlekjes op de achterkant tijdens het transport zijn ontstaan, door dat ze ergens in een vochtige ruimte zijn geweest, maar het lijkt me gek, want de koker zelf was niet vochtig en gewoon intact.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 15:03:29 #7
254082 Extraneus
pi_212451649
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:57 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ja dan neem je een risico. Met marktplaats hetzelfde. Als je het laat opsturen, moet je het eigenlijk altijd via een betaalverzoek van Marktplaats doen. Als je het buiten marktplaats om doet heb je risico dat je besodemieterd wordt.
Ja, dat is dan duur leergeld. Was geen bewust genomen risico. Zag er verder ook geen voordeel in. Ik zal het niet nog een keer doen. Ik had deze fout liever gemaakt met een veel goedkoper object.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 15:25:46 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212451990
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 15:02 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Ja, precies. Achteraf is dat denk ik dom. Volgens mij kan ik eBay wel benaderen over een verkoper die in strijd met hun beleid heeft gehandeld door buiten eBay om te verkopen. De vraag is alleen of dat ertoe leidt dat ik mijn geld terug krijg.

Maar wat ik niet begrijp, is dat het verder keurig was. Die ene zeefdruk zag er perfect uit, van die andere was de voorkant helemaal prima. En het is 'maar' de achterkant en ik lijst hem in dus die achterkant zie ik verder niet meer. Maar ik vind het frustrerend omdat ik er wel de 'mintprijs' voor heb betaald.

Tot slot vraag iok me af of het zou kunnen dat die vlekjes op de achterkant tijdens het transport zijn ontstaan, door dat ze ergens in een vochtige ruimte zijn geweest, maar het lijkt me gek, want de koker zelf was niet vochtig en gewoon intact.
Het zou foxing kunnen zijn. Dan lijkt het me sterk dat er nog niks zichtbaar was toen de print in de koker ging voor verzending.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 15:33:50 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212452092
quote:

[..]

Het lijkt me dat de verkoper al wist van de vlekjes en het daarom buiten ebay om wilde regelen.
pi_212452154
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 14:50 schreef Extraneus het volgende:

wat kan ik het best doen als ik mijn geld terug wil en de verkoper niet meer reageert?
Bij Ebay niet, want je ging buiten Ebay om. Hoe heb je betaald? Sommige betalingen zijn ongedaan te maken of verzekerd tegen bepaalde zaken.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_212452522
quote:
en b) ik mogelijk helemaal niet meer kan terugvallen op eBay met het oog op garantie.
Fixed.

quote:
Volgens mij kan ik eBay wel benaderen over een verkoper die in strijd met hun beleid heeft gehandeld door buiten eBay om te verkopen.
Héél sterk, ja, als je er zelf maar wat blij mee was in ruil voor wat korting.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_212452566
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 15:33 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Het lijkt me dat de verkoper al wist van de vlekjes en het daarom buiten ebay om wilde regelen.
Dat denk ik ook.

Koper zou 10% korting kunnen krijgen, als ie het buiten Ebay om zou doen. Daardoor hoeft de verkoper geen verkoopkosten af te tikken aan ebay. In Nederland is dat zo'n 10%, en dat is in Frankrijk ook zo.

Voor verkoper maakt het qua opbrengsten geen verschil. Echter doordat ie het buiten ebay om verkocht heeft, omzeilt verkoper wel de ebay-garanties en dus kan topicstarter ook geen claim indienen bij ebay. Zou me dus idd niets verbazen dat ie op de hoogte was van de onjuiste omschrijving.

Wat topicstarter wel kan doen is deze verkoper verlinken aan ebay, want ebay heeft koper en verkoper bij elkaar gebracht. Op die manier kan ebay de verkoper sanctioneren door deze alsnog de 10% verkoopcommissie te laten afdragen. Of ebay verdere sancties instelt? Ik verwacht van niet eigenlijk want dat kost hun geld als ie niet meer via hen mag verkopen. Wellicht kijken ze wel zn berichten na op andere verkopen waarbij via ebay toch buiten ebay om verkocht is om wederom de verkoopcommissie te claimen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Inbox op 16-02-2024 17:48:40 ]
pi_212452582
Toen ik de titel zag, had ik hoop.
Toen ik las dat het buiten eBay om was, niet meer.
pi_212452610
quote:
Onlangs heb ik twee Franstalige Kuifje-zeefdrukken gekocht: een van de cover van Raket naar de maan en een van Mannen op de maan. Ze werden aangeprezen als mintconditie. Mannen op de maan was dat ook. Wat Raket naam de maan betreft, daar zaten aan de achterkant een soort vochtvlekjes. Zie deze foto.

Ik heb de verkoper benaderd en gevraagd hoe dit kan. Hij stelt dat ze in mintconditie waren toen hij ze verzond. Wat mij betreft is dit geen mintconditie. Vreemd was dat hij na alleen maar Engelstalige mails te hebben geschreven opeens in het Frans schreef en sindsdien niet meer heeft gereageerd, na enkele rappels van mijn kant.

Het gekke is dat ik vóór de koop prima contact had met de verkoper, ook in de zin dat hij heel relaxed reageerde toen ik zei dat ik twijfelde wegens het hoge bedrag. Hij reageerde in de trant van "Geen probleem hoor. Kijk maar even. Geen probleem als je er bij nader inzien toch van afziet."

Last but not least. De verkoper bood me toen ik besloot de prenten te kopen aan om het onbject op eBay af te sluiten en het buiten eBay om te verkopen, waarbij hij me 10% korting bood. Dat leek me prima, maar later realiseerde ik me dat a) het bijna frauduleus is jegens eBay dat hij dat zo doet en b) ik mogelijk helemaal niet meer kan terugvallen op eBay met het oog op garantie.

Lang verhaal, maar mijn vraag is: wat kan ik het best doen als ik mijn geld terug wil en de verkoper niet meer reageert?
dus je hebt iets buiten ebay om gekocht maar wilt wel via ebay je geld terug halen?
geen enkele kans, frans

of lees ik dit verkeerd
pi_212452648
Zitten de vlekken ook op de voorkant of echt alleen op de achterkant?
Anders zou ik het mooi inlijsten, ophangen en niet meer over inzitten.

Een investering is het toch al niet.
pi_212453304
Toen ik de titel zag, wist ik al dat het deze topic starter was. Het hele idee is nog geen groot succes.
pi_212453336
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 16:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zitten de vlekken ook op de voorkant of echt alleen op de achterkant?
Anders zou ik het mooi inlijsten, ophangen en niet meer over inzitten.

Een investering is het toch al niet.
Inderdaad, nadat ie het 2 jaar ingelijst hebt opgehangen kun je het waarschijnlijk al niet meer als 'mint conditie' verkopen. Ik zou dan ook niet weten waarom je moeilijk zou doen over vlekjes aan de achterkant.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 16 februari 2024 @ 17:38:55 #18
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212453626
quote:
wat kan ik het best doen als ik mijn geld terug wil en de verkoper niet meer reageert?
't is nogal wat om Interpol te schakelen vind je niet ?

internationale opsporing vanwege 'n meningsverschil/misverstand

ik denk dat jij gewoon je geld kwijt bent en met de zeefprinten moet leren leven
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 16 februari 2024 @ 17:50:59 #19
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_212453731
Tsja, als iets te mooi is om waar te zijn..... dan is het beter om er maar van af te zien.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 16 februari 2024 @ 19:22:55 #20
254082 Extraneus
pi_212455178
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 15:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het zou foxing kunnen zijn. Dan lijkt het me sterk dat er nog niks zichtbaar was toen de print in de koker ging voor verzending.
Dank je wel. Daar lijkt het helaas erg op. En ik hoopte dat het tot de achterkant beperkt zou blijven maar als ik dit zo zie, heb ik streaks veel geld betaald voor een stuk papier dat ik in de loop van de tijd zo weg kan gooien.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 19:24:12 #21
254082 Extraneus
pi_212455195
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 15:33 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ja, kan goed.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 15:39 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Bij Ebay niet, want je ging buiten Ebay om. Hoe heb je betaald? Sommige betalingen zijn ongedaan te maken of verzekerd tegen bepaalde zaken.
2.250 euro.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 16:05 schreef baskick het volgende:

[..]
Fixed.
[..]
Héél sterk, ja, als je er zelf maar wat blij mee was in ruil voor wat korting.
Ik wist niet dat het niet mocht. Dat zag ik pas achteraf.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 19:25:00 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212455204
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 19:22 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Dank je wel. Daar lijkt het helaas erg op. En ik hoopte dat het tot de achterkant beperkt zou blijven maar als ik dit zo zie, heb ik streaks veel geld betaald voor een stuk papier dat ik in de loop van de tijd zo weg kan gooien.
Hoeveel heeft het dan eigenlijk gekost, als ik vragen mag, dat het zo'n probleem is?

Oh zie het hierboven. Zonde ja.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 19:25:38 #23
254082 Extraneus
pi_212455215
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 17:50 schreef deedeetee het volgende:
Tsja, als iets te mooi is om waar te zijn..... dan is het beter om er maar van af te zien.
Wat was dan te mooi om waar te zijn?
  vrijdag 16 februari 2024 @ 19:25:52 #24
254082 Extraneus
pi_212455221
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 19:25 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Hoeveel heeft het dan eigenlijk gekost, als ik vragen mag, dat het zo'n probleem is?

Oh zie het hierboven. Zonde ja.
2.250 euro.

Ja, is jammer. Ik kan het totaal niet rijmen met de geduldige en uitgebreide berichten.

Het lijkt me dat eBay het wel wil weten als er verkopers frauderen.
pi_212455321
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 19:22 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Je moet het sowieso kopen met dat idee. Een enkele keer heb je mazzel en kan je het weer doorverkopen met weinig verlies. Maar ga er maar vanuit dat alles wat je koopt wat geen vaste waarde heeft, geen vaste waarde heeft en dat dat betekent dat je er minder voor krijgt dan je ervoor hebt betaald.

In dit soort dingen zeker; als je het niet als een museum geconditioneerd opslaat, keldert de waarde waar je bij staat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')