Laat ik zeker weten!quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:55 schreef MaJo het volgende:
Geen ervaring mee maar wel benieuwd naar je ervaringen. Laat je weten hoe het was?
Ik heb er al een fles van op in het verleden inderdaad. Ik zag dat mijn appartement op 1 km afstand ligt, ik ga sowieso even langs dus :-)quote:Op woensdag 28 februari 2024 14:28 schreef flyguy het volgende:
Sowieso naar de Ararat distilleerderij gaan. Godenspul
De eerste 2 staan ook op mijn lijstje .. Daarnaast wil ik graag naar het Tatev klooster (inclusief de lange kabelbaan).quote:Op maandag 26 februari 2024 13:03 schreef J.B. het volgende:
Yerevan zelf heb je in een dag wel gezien. Het is best een aardige en nette stad en toen ik er was (2017) ook veilig om rond te lopen. Vanuit Yerevan heb ik nog drie dagtrips gedaan. Ik hoop dat je van Armeens-orthodoxe kerkjes en kloosters houdt want dat zijn de voornaamste attracties. Hoe dan ook heb ik het volgende gedaan:
- Een dag naar het Sevanmeer en meer specifiek het Sevanavank-klooster.
- Daarnaast heb ik nog een dagtrip naar het Geghard-klooster en de Azat-vallei gemaakt.
- Als laatste een dagtrip naar de Echmiatsin kathedraal en de Zvartnots ruïnes. Ik kan me nog herinneren dat ik dit het minste vond van de drie, met name omdat het landschappelijk weinig aantrekkelijk is. De kathedraal is wel erg indrukwekkend, maar van de ruïnes werd ik warm noch koud.
Toentertijd alles met OV gedaan, geen georganiseerde trips. Het is wel handig om wat cyrillisch te kunnen lezen zodat het niet te moeilijk is om de juiste marshrutka (=minibus) te nemen. De relaties met Rusland zijn er de laatste jaren echter bepaald niet op vooruitgegaan, dus mogelijk is het gebruik van Russisch sterk verminderd.
Hoe was het?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:50 schreef DutchieBre het volgende:
Zondag ga ik eindelijk naar Armenië. Mijn schema ziet er vooralsnog als het volgt uit:
Zondag 9 juni vlieg ik van Eindhoven naar Athene, en net voor middernacht van Athene naar Yerevan. Ik land daar om 03:20 uur plaatselijkse tijd. Snel naar mijn hotel voor een verdiend dutje ;-).
Maandag 10 juni: Een relatief rustige dag begint in de middag met Retro KGB Tour: met een Volga M21, aansluitend een rondleiding en proeverij bij de Ararat Destilleerderij.
Dinsdag 11 juni: We hebben een privé chauffeur geregeld die ons naar de volgende plekken in Noord Armenië gaat brengen - Haghpat klooster, Zarni-Parni grot Complex, Akhtala Fort, Aramyants kasteel, Sanahin klosster
Woensdag 12 juni: We hebben een privé chauffeur geregeld die ons naar de volgende plekken in Zuid Armenië gaat brengen -Khor Virap klooster (met hopelijk het prachtige uitzicht op de berg Ararat), Noravank klooster, Tatev klooster (inclusief die vette kabelbaan).
Donderdag 13 juni: Deze dag heb ik eigenlijk nog open staan, ik vlieg die nacht (van donderdag op vrijdag) van Yerevan (via Riga) naar Talinn waar ik naar een festival ga. Ergens wil ik dus rustig aan doen en wil ik Yerevan zelf bezoeken. Hier zoek ik nog tips voor (genocide museum staat al op mijn lijstje).
Heb er echt zin in, het is kort, maar heb wel het idee dat ik in ieder geval iets ga zien van het land. Ik weet dat er relatief veel kloosters zitten in mijn programma, maar daar is het ook wel het land naar. Daarbij lees ik me goed in, in de geschiedenis van de verschillende kloosters waardoor het bezoek iets levendiger aan zal voelen voor me. Als iemand nog overige tips heeft voor op donderdag, let me know!
Het was een fantastische ervaring. Helaas niet helemaal de route kunnen doen zoals ik hem wilde vanwege slecht weer en (daarbij behorend) slecht wegdek in het noorden van Armenië. Khor Virap, Norovank en Tatev was een prachtige ervaring. Mooie landschappen onderweg, vriendelijke mensen en heerlijk eten.quote:
Gaaf!quote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:01 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Het was een fantastische ervaring. Helaas niet helemaal de route kunnen doen zoals ik hem wilde vanwege slecht weer en (daarbij behorend) slecht wegdek in het noorden van Armenië. Khor Virap, Norovank en Tatev was een prachtige ervaring. Mooie landschappen onderweg, vriendelijke mensen en heerlijk eten.
Uiteraard ook de Ararat proeverij gedaan, heerlijke cognac! We zijn ook naar Saghmosavank geweest, prachtige kloof achter het klooster om mooie foto's te maken. Daarna naar het monument van het Armeense Alfabet gegaan en mount Aragat opgegaan tot aan Lake Kari. Even wennen dat we vanaf 30 graden opeens in 2 meter sneeuw stonden :-D.
Uiteraard ook de Cascades opgeklommen. Al met al best wat gezien. Al wil ik best terug om alsnog het noorden te zien.
Zat op youtube te kijken naar een stel dat van Duitsland via Armenië naar Korea fietst (hij is half Duits/half Koreaans en zij is Armeens maar van jongs af aan in Duitsland woonachtig) en de stukken in Armenië zagen er mooi uit. Met heel veel kloosters.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:01 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Het was een fantastische ervaring. Helaas niet helemaal de route kunnen doen zoals ik hem wilde vanwege slecht weer en (daarbij behorend) slecht wegdek in het noorden van Armenië. Khor Virap, Norovank en Tatev was een prachtige ervaring. Mooie landschappen onderweg, vriendelijke mensen en heerlijk eten.
Uiteraard ook de Ararat proeverij gedaan, heerlijke cognac! We zijn ook naar Saghmosavank geweest, prachtige kloof achter het klooster om mooie foto's te maken. Daarna naar het monument van het Armeense Alfabet gegaan en mount Aragat opgegaan tot aan Lake Kari. Even wennen dat we vanaf 30 graden opeens in 2 meter sneeuw stonden :-D.
Uiteraard ook de Cascades opgeklommen. Al met al best wat gezien. Al wil ik best terug om alsnog het noorden te zien.
Ah! Heb je een linkje voor me? Het klopt, het is een land vol kloosters (het is ook het oudste Christelijke land ter wereld). Mocht je het overwegen, niet twijfelen, gewoon gaan!quote:Op maandag 8 juli 2024 15:26 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zat op youtube te kijken naar een stel dat van Duitsland via Armenië naar Korea fietst (hij is half Duits/half Koreaans en zij is Armeens maar van jongs af aan in Duitsland woonachtig) en de stukken in Armenië zagen er mooi uit. Met heel veel kloosters..
Deel 1:quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:35 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ah! Heb je een linkje voor me? Het klopt, het is een land vol kloosters (het is ook het oudste Christelijke land ter wereld). Mocht je het overwegen, niet twijfelen, gewoon gaan!
Ik heb vanavond wat te kijken .. Lijkt me sowieso een vette route die ze rijden. Ik denk er over na om volgend jaar, of het jaar erop, naar Oezbekistan/Tadjikistan/Kirgizië te gaan. Wat een stunning natuur hebben ze daar zeg!quote:Op maandag 8 juli 2024 15:26 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zat op youtube te kijken naar een stel dat van Duitsland via Armenië naar Korea fietst (hij is half Duits/half Koreaans en zij is Armeens maar van jongs af aan in Duitsland woonachtig) en de stukken in Armenië zagen er mooi uit. Met heel veel kloosters..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |