Dan ben ik oprecht benieuwd naar jouw advies voor mij. Ik ben bijna 47, heb autisme, adhd, borderline, een chronische eetstoornis van 30 jaar, ernstige angst-, en dwangstoornis, intense zelfhaat, chronische depressie en zelfhaat.quote:Op woensdag 14 februari 2024 20:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind niks zo laf en waardeloos als mensen die spreken over het mogelijk, wellicht ooit zouden willen toepassen van suicide. Ik heb er geen respect voor en vind het zo ongelooflijk genant dat ik er boos van kan worden.
Ja, het leven is soms kut en het leven is soms zwaar maar wat denk je? Dat je daar uniek in bent? Arm sneeuwvlokje. Erken dan dat je lijdt en doe er wat aan. Ga zingeving zoeken in het verminderen van het lijden van anderen. Dan ben je een vent en mag je zwelgen in zelfmedelijden.
Twee zaken in het leven hebben mij deze inzichten gegeven. Het boek van Victor Frankl en de suïcide van mijn vader. Carpe diem.
Dank je wel.quote:
Ik denk dat dat ook vaak mensen zijn in een euthenasietrajectquote:Op woensdag 14 februari 2024 23:23 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Nee hoor. Genoeg mensen die het vooraf aankondigen en het ook doen. Eelde de Gooijer bijvoorbeeld.
Ik ga waarschijnlijk zelf ook een euthanasietraject in. Zelfs bekend psychiater Menno Oosterhof (bekend ook van euthanasie) erkent mijn diepe lijden.
Ik wil op een nette manier dit leven verlaten met een waardig einde, geen suicide.
Veel sterkte en respect voor je keusquote:Op woensdag 14 februari 2024 23:27 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Dan ben ik oprecht benieuwd naar jouw advies voor mij. Ik ben bijna 47, heb autisme, adhd, borderline, een chronische eetstoornis van 30 jaar, ernstige angst-, en dwangstoornis, intense zelfhaat, chronische depressie en zelfhaat.
Het boek van Frankl ken ik. Heel indrukwekkend. Maar na het lezen ervan zijn mijn klachten niet weg. Heb vrijwel alle therapiëen gedaan die er zijn en natuurlijk medicatie geslikt. Niets heeft mogen baten. Wat kan ik nu nog doen? Serieuze vraag.
Je zelfhaat proberen te veranderen. Dat hoor je op nummer 1 te zetten. Bovenaan het lijstje.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:27 schreef GwanGwaa het volgende:
Wat kan ik nu nog doen? Serieuze vraag.
Dit is wellicht het domste advies wat ik ooit heb gelezen. Denk je nou echt dat dit nog niet geprobeerd is door deze user?quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je zelfhaat proberen te veranderen. Dat hoor je op nummer 1 te zetten. Bovenaan het lijstje.
Ze vraagt serieus wat ze nog kan doen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dit is wellicht het domste advies wat ik ooit heb gelezen. Denk je nou echt dat dit nog niet geprobeerd is door deze user?
Ik weet bijna zeker dat daar in de therapieën die ze gehad heeft wel over gesproken is, dat heeft niet geholpen zei zequote:Op woensdag 14 februari 2024 23:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ze vraagt serieus wat ze nog kan doen.
Je gaat moeilijk stoornissen en depressies oplossen als je het jezelf niet gunt.
Ja en wat denk je nou zelf? Dat ze zich dat niet gunt? Zo simpel werkt mental health niet. Je hebt makkelijk lullen als je er zelf niks te maken hebt maar zeg dan niets.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ze vraagt serieus wat ze nog kan doen.
Je gaat moeilijk stoornissen en depressies oplossen als je het jezelf niet gunt.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik weet bijna zeker dat daar in de therapieën die ze gehad heeft wel over gesproken is, dat heeft niet geholpen zei ze
Misschien moet ze de vraag dan niet stellen op een internetforum maar aan een psycholoog.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja en wat denk je nou zelf? Dat ze zich dat niet gunt? Zo simpel werkt mental health niet. Je hebt makkelijk lullen als je er zelf niks te maken hebt maar zeg dan niets.
Man man man wat ben jij een engnek zeg.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[..]
Misschien moet ze de vraag dan niet stellen op een internetforum maar aan een psycholoog.
Die overigens hetzelfde tegen haar zal zeggen als ik.
Bedankt voor je bijdrage aan het topic.quote:Op donderdag 15 februari 2024 00:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Man man man wat ben jij een engnek zeg.
Ik heb even niks met haar te doen maar met jou chef.quote:Op donderdag 15 februari 2024 00:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage aan het topic.
Ik denk dat ze daar wel wat aan heeft.
Dit soort adviezen voelen als een belediging van mijn intelligentie. Een andere die ik vanavond elders te horen kreeg was het advies het carnivoor dieet te gaan volgen. ("Goed"advies, met een eetstoornis van 30 jaar). Sporten, mediteren etc etc, ik ken ze allemaal.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je zelfhaat proberen te veranderen. Dat hoor je op nummer 1 te zetten. Bovenaan het lijstje.
Klopt. Dit advies hoor ik natuurlijk al decennia lang. Maar als het niet lukt het te integreren dan houdt het op een gegeven moment gewoon op.quote:Op woensdag 14 februari 2024 23:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[..]
Misschien moet ze de vraag dan niet stellen op een internetforum maar aan een psycholoog.
Die overigens hetzelfde tegen haar zal zeggen als ik.
Hij geeft zichzelf in ieder geval een flinke marge om zich te bedenken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 19:32 schreef Rnie het volgende:
Hij geeft zichzelf maximaal 10 jaar voordat hij zelfmoord pleegt.
Ergens geloof ik er geen hol van joh.![]()
Meermaals meegemaakt, diegenen die uit het leven willen stappen doen het gewoon zonder er woorden aan vuil te maken. 2 jeugdvrienden verloren op die manier, niemand die het aan zag komen. Diegenen die er de mond van vol hebben vragen gewoon om aandacht en doen het niet. En dit is er zo een.quote:Op donderdag 15 februari 2024 02:00 schreef Kwaliteit het volgende:
Je kunt wel merken dat de meesten hier dit nooit in hun leven hebben meegemaakt, bewust. Als dit in je omgeving is gebeurd dan praat je wel anders. Triest volk hier.
Heel simpel.quote:Op woensdag 14 februari 2024 20:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind niks zo laf en waardeloos als mensen die spreken over het mogelijk, wellicht ooit zouden willen toepassen van suicide. Ik heb er geen respect voor en vind het zo ongelooflijk genant dat ik er boos van kan worden.
Ja, het leven is soms kut en het leven is soms zwaar maar wat denk je? Dat je daar uniek in bent? Arm sneeuwvlokje. Erken dan dat je lijdt en doe er wat aan. Ga zingeving zoeken in het verminderen van het lijden van anderen. Dan ben je een vent en mag je zwelgen in zelfmedelijden.
Twee zaken in het leven hebben mij deze inzichten gegeven. Het boek van Victor Frankl en de suïcide van mijn vader. Carpe diem.
Want? Iedereen weet toch dat deze jongen er alles aan doet om anderen door het slijk te halen met zn programma en alleen maar op aandacht zit te wachten. Kan hem hier echt niet serieus in nemen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 22:34 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Ik vind jou eigenlijk de kneus, gevoelloos wicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |