abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212418888
https://www.autoblog.nl/n(...)0-000-dollar-6841526

Een nieuwe accu voor een BMW i3 blijkt extreem duur te zijn. Een klant kreeg zelfs een offerte van meer dan 70.000 Dollar…Is dat niet crimineel duur?

EV’s zijn heet, vooral zo lang er subsidie op gegeven wordt. Maar er kleven ook wat nadelen aan elektrische auto’s. Uiteraard staat de tijd niet stil en de ontwikkeling ook niet. Range en laadtijden worden steeds groter respectievelijk korter, infrastructuur wordt steeds beter. Zodoende gaat het gebruiksgemak van de EV met stappen vooruit. Maar hoe zit dat nu, als die accu een keer permanent leeg is?

Welnu, daarvan gaan we in de komende jaren steeds meer over horen. De eerste echt populaire EV’s, kwamen immers een dikke tien jaar geleden op de markt. We hebben al een Scandinaviër gezien die zijn Tesla op heeft geblazen met zware explosieven. Maar ook BMW i3 klanten zijn niet te spreken over reparatiekosten van hun inmiddels oude accu’s

De BMW i3 kwam in 2013 op de markt, een jaar na de Tesla Model S en was dus een pionier. Niet alleen was het een elektrische auto, ook het platform en de gebruikte materialen waren modern. BMW paste veel carbon toe en hout recyclebare materialen. Stiekem was het in sommige opzichten zodoende best een apart, kek ding.

Inmiddels zijn de batterijen bij sommige i3’s echter uitgeput. Dan blijkt dat even een nieuwe batterij halen bij de dealer, niet zo makkelijk is. Verschillende klanten kregen een offerte gepresenteerd van ruim 30.000 Dollar. Opvallend, gezien de laatste nieuwprijs van de i3. Die rangeerde in ‘Murica tussen de 45.445 en 52.495 Dollar.

Een klant van BMW Seattle kreeg zelfs een rekening gepresenteerd van ruim 70.000 Dollar. Ouch. De klant plaatste de rekening op Reddit, alwaar de kenners speculeren dat onderdeel is van een snood plan van BMW. Men denkt dat het merk helemaal geen zin heeft de accu’s van oude i3’s te vervangen. Dus dan maar dergelijk hoge prijzen vragen om klanten af te schrikken. Een andere theorie is dat de dealers onder omstandigheden de accu moeten vervangen onder garantie en de opgegeven kosten declareren in München.

Maar goed, wat nu als je i3 kaput is. Kan het dan goedkoper? De batterij van de vroege i3 heeft acht afzonderlijke cellen en de gedachte is dat er vaak ‘maar’ één kapot is. Een nieuwe cel kan je bij BMW kopen, voor minder dan 3.500 Dollar. Maar dan moet je de auto nog fixen. Dat wil je niet zelf doen, want dan eindig je waarschijnlijk geëlektrocuteerd alsmede geflambeerd. Dus je zal een kundig monteur moeten vinden. Linksom of rechtsom, het gaat in de papieren lopen. Koop dan?

Ts.

Tja zat er dik in.
De accu is duur en er uit halen zal veel man uren duren.
Waar je bij een brandstof auto de motor van een anderen wagen kan lepelen .
Of even ruil motor kopen.

En ja ik weet wat een motor kost
Op mijn boot pas de diesel motor vervangen
Wat een Mitsubishi diesel motor is.
Was ik 9500 euro voor kwijt .
Een zelfde motor die ook een auto word gebouwd van Mitsubishi.

Nee ik zal nu niet en nooit niet een elektrische wagen gebruik gaan kopen.
Dan nog beter in een oldtimer gaan investeren en daar een elektrische motor met accu pack in bouwen
Ben ik nog goed koper kwijt dat die accu van deze geweldige bmw .
pi_212418890
EV = wegwerpauto.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_212418892
Straks lekker elke 10 jaar een nieuwe EV kopen a 40-50k en als je dat niet kan betalen dan pak je maar de elektrische fiets want benzine moet in de ban.
pi_212418894
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 03:39 schreef Sjemmert het volgende:
Straks lekker elke 10 jaar een nieuwe EV kopen a 40-50k en als je dat niet kan betalen dan pak je maar de elektrische fiets want benzine moet in de ban.
Weet je.
Velen weten het niet.
Maar vroeger in ww1 en ww2.
Zat er een stront tank boven op de dak van een wagen.
Letterlijk reden die wagens op gas van menselijke stront of koeien mest
Dat was de voordeel van een auto wat op een carburateur draaide .
Krengen liepen overal op namelijk.

Hoe biologische wilde je het hebben om te rijden op koeien mest
pi_212418895
Wat kost een i3 aanschaf ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_212418896
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 03:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat kost een i3 aanschaf ?
Leverbaar vanaf ¤ 39.939,00
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_212418911
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 03:46 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Leverbaar vanaf ¤ 39.939,00
Dus als je accu dus vervangen moet worden, kun je beter een nieuwe i3 kopen, en tegen de dealer zeggen, vervang de accu in de oude auto maar met die van de nieuwe ?

Of de oude i3 bij het grof vuil zetten, en met de nieuwe verder rijden.....

(Serieuzer dan, hoe komt BMW dan uit als de kostprijs van de accu zo hoog is in vergelijking met de verkoopprijs ?)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_212418962
Aha, TS (toch al nooit van plan om een elektrische auto te kopen) gaat nu hij dit leest geen elektrische auto kopen
pi_212418970
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 03:39 schreef Sjemmert het volgende:
Daar loop je tegen hetzelfde probleem aan hoor.
Tweedehands elektrische fiets gehad, ong. 1200eu destijds, tot de motor opeens stuk ging.

Reparatie is dan net zo duur als een nieuwe gewone fiets a 800eu.
  woensdag 14 februari 2024 @ 07:26:25 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212419210
Autoblog :') Goede bron hoor als het om EV's gaat. Misschien moet je eens minder gekleurde bronnen lezen. Je vorige topic van Autoblog was ook al zo'n succes: NWS / 'EU gaat mogelijk reparatie aan occasions VERBIEDEN (brandstofwagens)'

Dit was vier jaar geleden. Accu's van tegenwoordig zijn goedkoper.
quote:
Zo zit het met de BMW i3
BMW biedt eveneens een garantie van 8 jaar op de batterij en net als Nissan met een maximale kilometrage van 160.000. Ook voor de elektrische auto van BMW heeft Enrg.io gepubliceerd wat de kosten zijn voor het vervangen van de accu. Een nieuwe batterij voor de BMW i3 kost ongeveer $ 16.000, in euro’s komt het ongeveer uit op ¤ 14.500. De huidige generatie BMW i3 hebben een actieradius van ongeveer 350 kilometer.
https://www.poliswijzer.n(...)-de-elektrische-auto
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212419233
quote:
84s.gif Op woensdag 14 februari 2024 07:26 schreef Starhopper het volgende:
Autoblog :') Goede bron hoor als het om EV's gaat. Misschien moet je eens minder gekleurde bronnen lezen. Je vorige topic van Autoblog was ook al zo'n succes: NWS / 'EU gaat mogelijk reparatie aan occasions VERBIEDEN (brandstofwagens)'

Dit was vier jaar geleden. Accu's van tegenwoordig zijn goedkoper.
[..]

Als dit vier jaar geleden was, waarom staat er dan in het artikel een offerte gedateerd 23 augustus 2023 ter waarde van 71.000 dollar?
pi_212419253
Dus je wil nooit een elektrische auto kopen, dan haal je een lijstje aan met excessen over vervangende batterijen en dan weet je nog iets beter dat je nooit een elektrische auto wil kopen.

De vervangingkosten vande batterij van de Tesla zijn tussen de 12.000 en 20.000, waarbij de accu van de Tesla model 3 long range 15.000 euro kost (we kunnen dus aanhouden dat een nieuwe accu voor de meeste klanten tussen de 12.000 en 15.000 valt).

Hierbij hebben we het over een nieuwe accu. Je zou ook, net als bij je auto voorbeeld, een tweedehands accu kunnen plaatsen. Hierbij heb je wel als voordeel dat je voor een accu veel beter de huidige staat kan meten.

Zelf heb je net voor 9500 een nieuwe? diesel laten plaatsen. De stap van 9500 naar 15000 is nog veel geld. Maar de autoaccu is relatief simpele techniek die nog volop ontwikkeld wordt. Het is derhalve best aannemelijk dat deze nog goedkoper worden. Daarnaast is het de vraag hoelang de accu’s meegaan. Als ik om mij heen zie hoeveel 1.4 TSI blokken of DSG bakken vroeg aan gort gingen, dan zou een accu wel eens langer mee kunnen gaan. Is alles met een 1.4TSI of DSG bak dan ook een wegwerpauto @KillemWieft
pi_212419288
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 07:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Als dit vier jaar geleden was, waarom staat er dan in het artikel een offerte gedateerd 23 augustus 2023 ter waarde van 71.000 dollar?
Als een offerte heel hoog uitvalt moer je misschien nog één opvragen. Dit huis kost ¤15000 per m2 woonoppervlak, dat betekent ook niet dat elk huis zoveel kost.
pi_212419297
Kun je dan niet gewoon 2 AA batterijkes proberen ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 14 februari 2024 @ 08:06:16 #15
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212419420
Hé een anti ev topic op fok. There’s a surprise.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_212419616
Er zijn ook genoeg dingen die ik niet kan betalen. Zal ik over elk van deze dingen een nieuw topic openen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 14 februari 2024 @ 08:38:42 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212419676
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 07:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat hij 71k vraagt wil niet zeggen dat dit de normale prijs is. Misschien heeft deze dealer geen zin om accu's te vervangen en rekent hij daarom een belachelijke prijs? Net zoals de pizzeria in Zwolle: Hier betaal je 50 euro voor een pizza Hawaï en nee, het is geen foutje

Gewoon een offerte aanvragen bij een ander autobedrijf ^O^ Of nog beter, een offerte aanvragen bij meerdere autobedrijven :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')