abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 februari 2024 @ 10:24:24 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212383576
Ik zit te kijken naar een andere bank Ikea heeft best coole banken op de website staan :) Bij sommige reviews lees ik klachten over snel doorzakken. Heeft iemand ervaring met banken van Ikea?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212383602
Yes, hoe duurder hoe langer ze mee gaan... zelf 2x toe een ikeabank bezeten en ga er iig niet meer voor. Ze zakten binnen 2 jaar iets wat in waardoor ze niet meer lekker zaten! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_212383729
Ligt een beetje aan het type bank, denk ik. Zelf heb ik een Vimle en die is super comfortabel, omdat hij zo zacht is. Maar dan is het wel een must om de kussens te rouleren (ik heb een vaste stek) De rugkussens zijn best gevoelig voor deuken, de zitkussens vallen wel mee.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_212384172
Jazeker. Ik heb het model Nockeby. Heb hem al een jaar of 5 of 6. Nog steeds dik tevreden met de kwaliteit. De hoezen zijn volgens de label niet te wassen, maar op wolstand is er niks aan het handje.
  Spellchecker zondag 11 februari 2024 @ 11:39:52 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212384455
quote:
9s.gif Op zondag 11 februari 2024 10:27 schreef Chandler het volgende:
Yes, hoe duurder hoe langer ze mee gaan... zelf 2x toe een ikeabank bezeten en ga er iig niet meer voor. Ze zakten binnen 2 jaar iets wat in waardoor ze niet meer lekker zaten! :Y
Mooie omschrijving O+ ^O^
pi_212384508
Wij hebben een mooie Ikea hoekbank.
De afritsbare hoezen verkleuren heel snel, maar even in de was en ze zien er weer fris uit. Groot nadeel; de rest van de bank is dan nog wel steeds verkleurd. In theorie kun je alles er af halen en in de was doen, maar dat is erg veel werk.

De kwaliteit is erg goed, we hebben 'm nu een jaartje of 5 - 6 en hij zakt echt niet door. Allen moet je niet op de armleuning gaan zitten; de vulling daar is daar niet op berekend! :')
pi_212385304
Ik heb 8 jaar een ektorp gehad, fantastische bank. Nieuwe gekocht omdat ik hem niet zo mooi meer vond (het model, niet de bank zelf, die ziet er nog heel goed uit). De ektorp staat inmiddels al bijna 2 jaar op zolder bij de tweede tv hoek. Ik heb de kussens regelmatig gewisseld en opgeklopt, maar verder niks bijzonders gedaan en hij zit nog steeds heerlijk.

Heb nu bijna 2 jaar de smedstorp driezits, en behalve dat die door mijn katten op de leuningen aan gort is gekrabd (maar dat is eigen fout, de stof is te grof geweven om tegen kattennagels te kunnen) zit en ligt hij ook heerlijk. De hoes die ik heb op de ektorp is wat dat betreft fantastisch ook, hebben de katten 3.5 jaar aan gekrabd en dat is echt nauwelijks te zien.

Weet natuurlijk niet of de kwaliteit vd ektorp nu hetzelfde is als toen ik m 10 jaar geleden kocht.
pi_212385353
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:21 schreef Gibson88 het volgende:
Jazeker. Ik heb het model Nockeby. Heb hem al een jaar of 5 of 6. Nog steeds dik tevreden met de kwaliteit. De hoezen zijn volgens de label niet te wassen, maar op wolstand is er niks aan het handje.
Hier ook nu bijna 7 jaar, zit nog prima, enige is dat de kussens al vanaf het begin heel snel naar voren zakken en je ze dus best vaak weer terug de bank in moet schuiven.

Had best wat beter gemogen voor een bank van bijna 1000,-
pi_212385440
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 12:38 schreef 111210 het volgende:

[..]
Hier ook nu bijna 7 jaar, zit nog prima, enige is dat de kussens al vanaf het begin heel snel naar voren zakken en je ze dus best vaak weer terug de bank in moet schuiven.

Had best wat beter gemogen voor een bank van bijna 1000,-
Daar had en heb ik (nog) geen last van. Maar inderdaad voor zo'n prijs mag je verwachten dat de kussens niet verschuiven. Wat ik wel doe is eens in de zoveel tijd de zit kussens van plek wisselen.

Oh en het kan best een stofnest worden als je het niet minstens eens per week stofzuigt.
pi_212385464

Gaan 20 jaar mee ofzo als het nie meer is zonder inzakken of wat dan ook.

Heb ook een x bij leenbakker een bank gekocht die was binnen een jaar al ingezakt. Komen ze het een x repareren maar is dweilen met de kranen open.
  zondag 11 februari 2024 @ 13:10:13 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212385557
Thnx allemaal! Hier heb ik wat aan _O_ Binnenkort maar ff naar Ikea en een bankje uitzoeken *O*
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 11 februari 2024 @ 13:11:30 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212385569
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:42 schreef ToT het volgende:
Wij hebben een mooie Ikea hoekbank.
De afritsbare hoezen verkleuren heel snel, maar even in de was en ze zien er weer fris uit. Groot nadeel; de rest van de bank is dan nog wel steeds verkleurd. In theorie kun je alles er af halen en in de was doen, maar dat is erg veel werk.

De kwaliteit is erg goed, we hebben 'm nu een jaartje of 5 - 6 en hij zakt echt niet door. Allen moet je niet op de armleuning gaan zitten; de vulling daar is daar niet op berekend! :')
Wat bedoel je met verkleuren? Door viezigheid of door de zon?
  zondag 11 februari 2024 @ 13:11:44 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212385572
Koop geen ikea, dat is wegwerp spul, dacht dat je zo'n klimaatfiguur was...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212385583
quote:
84s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat bedoel je met verkleuren? Door viezigheid of door de zon?
Ik denk door de zon. We hebben een grijzige stof en alles wat niet in de was komt, heeft een bruinige waas.
Kan natuurlijk ook zijn dat dat de originele kleur was en dat dat met wassen er uit gaat! _O-
De kleur is wel heel egaal over de hele bank heen. Geen vlekken o.i.d.
pi_212385604
quote:
16s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Verschilt aardig van product tot product.
En sinds Ikea in de loop der jaren een stuk duurder is geworden,is de kwaliteit ook omhoog gegaan. (Of de prijs is omhoog gegaan omdat ze betere kwaliteit producten maken! :T )
Anyway, voor het zelfde geld heb je ook leuke meubels elders. Ikea is aardig eenheidsworst maar je weet wat je krijgt. Met andere winkels heb je vaak leukere designs en hoogstwaarschijnlijk ook wel goede kwaliteit, maar echt zeker weten doe je dat niet. Ik heb regelmatig spul met fabricagefouten binnen gekregen. Sommige bedrijven ruilen het zo weer om, anderen doen weer wat moeilijker.
  zondag 11 februari 2024 @ 13:17:26 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212385624
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:13 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik denk door de zon. We hebben een grijzige stof en alles wat niet in de was komt, heeft een bruinige waas.
Kan natuurlijk ook zijn dat dat de originele kleur was en dat dat met wassen er uit gaat! _O-
De kleur is wel heel egaal over de hele bank heen. Geen vlekken o.i.d.
Ooh maar ik zit te denken aan een donkergrijs kleurtje :@ Hoevaak moet je de hoezen wassen? Ik ben eigenlijk niet van plan dit vaak te doen.
  zondag 11 februari 2024 @ 13:17:47 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212385627
quote:
16s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Ikea is niet wegwerp?
pi_212385640
Ooit een ikea bank gehad, kwam aan in 6 delen loei zwaar en sterk. 10j gehad en niet doorgezakt of wat.
pi_212385645
Hier hebben we nu 8 jaar de Kivik hoekbank, en na een paar jaar ging hij inzakken. Ik kan niet wachten wanneer over 6 weken de nieuwe banken komen. Niet van Ikea.

Hiervoor hadden wij een driezits Ektorp, die bleef perfect tot het einde. Alleen door de zon wat verkleuring van de bekleding.
pi_212385652
quote:
84s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ooh maar ik zit te denken aan een donkergrijs kleurtje :@ Hoevaak moet je de hoezen wassen? Ik ben eigenlijk niet van plan dit vaak te doen.
Ligt er aan wat je allemaal van plan bent er op te gaan doen en hoe je het onderhoudt. Normaal zou je het niet vaak moeten hoeven te wassen natuurlijk. :)
  Spellchecker zondag 11 februari 2024 @ 13:19:27 #21
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212385655
quote:
84s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Net zo vaak als jij het nodig vindt.
En kussens wisselen scheelt ook met inzakken enzo.
  zondag 11 februari 2024 @ 13:25:01 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212385713
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:19 schreef ToT het volgende:

[..]
Ligt er aan wat je allemaal van plan bent er op te gaan doen en hoe je het onderhoudt. Normaal zou je het niet vaak moeten hoeven te wassen natuurlijk. :)
Zitten, beetje gamen en misschien een middagdutje :T Dus niet zo spannend allemaal :D Dus af en toe stofzuigen lijkt mij wel voldoende.
pi_212385722
quote:
84s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zitten, beetje gamen en misschien een middagdutje :T Dus niet zo spannend allemaal :D Dus af en toe stofzuigen lijkt mij wel voldoende.
Dan kun je ze gewoon eens in de zoveel maand ff opfrissen als je wil, maar is geen absolute must. :)
  zondag 11 februari 2024 @ 13:25:58 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212385723
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:19 schreef maily het volgende:

[..]
Net zo vaak als jij het nodig vindt.
En kussens wisselen scheelt ook met inzakken enzo.
Ja! Das wel een goeie :D Is het eigenlijk mogelijk nieuwe kussens te kopen? Stel ze zakken over een jaar of 5 door. Dan pleur ik er gewoon nieuwe kussens op :T
  zondag 11 februari 2024 @ 13:26:21 #25
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212385726
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:15 schreef ToT het volgende:

[..]
Verschilt aardig van product tot product.
En sinds Ikea in de loop der jaren een stuk duurder is geworden,is de kwaliteit ook omhoog gegaan. (Of de prijs is omhoog gegaan omdat ze betere kwaliteit producten maken! :T )
Anyway, voor het zelfde geld heb je ook leuke meubels elders. Ikea is aardig eenheidsworst maar je weet wat je krijgt. Met andere winkels heb je vaak leukere designs en hoogstwaarschijnlijk ook wel goede kwaliteit, maar echt zeker weten doe je dat niet. Ik heb regelmatig spul met fabricagefouten binnen gekregen. Sommige bedrijven ruilen het zo weer om, anderen doen weer wat moeilijker.
Ik heb andere ervaring opgedaan, maar mogelijk is dat outdated nu.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')