Mooie omschrijvingquote:Op zondag 11 februari 2024 10:27 schreef Chandler het volgende:
Yes, hoe duurder hoe langer ze mee gaan... zelf 2x toe een ikeabank bezeten en ga er iig niet meer voor. Ze zakten binnen 2 jaar iets wat in waardoor ze niet meer lekker zaten!
Hier ook nu bijna 7 jaar, zit nog prima, enige is dat de kussens al vanaf het begin heel snel naar voren zakken en je ze dus best vaak weer terug de bank in moet schuiven.quote:Op zondag 11 februari 2024 11:21 schreef Gibson88 het volgende:
Jazeker. Ik heb het model Nockeby. Heb hem al een jaar of 5 of 6. Nog steeds dik tevreden met de kwaliteit. De hoezen zijn volgens de label niet te wassen, maar op wolstand is er niks aan het handje.
Daar had en heb ik (nog) geen last van. Maar inderdaad voor zo'n prijs mag je verwachten dat de kussens niet verschuiven. Wat ik wel doe is eens in de zoveel tijd de zit kussens van plek wisselen.quote:Op zondag 11 februari 2024 12:38 schreef 111210 het volgende:
[..]
Hier ook nu bijna 7 jaar, zit nog prima, enige is dat de kussens al vanaf het begin heel snel naar voren zakken en je ze dus best vaak weer terug de bank in moet schuiven.
Had best wat beter gemogen voor een bank van bijna 1000,-
Wat bedoel je met verkleuren? Door viezigheid of door de zon?quote:Op zondag 11 februari 2024 11:42 schreef ToT het volgende:
Wij hebben een mooie Ikea hoekbank.
De afritsbare hoezen verkleuren heel snel, maar even in de was en ze zien er weer fris uit. Groot nadeel; de rest van de bank is dan nog wel steeds verkleurd. In theorie kun je alles er af halen en in de was doen, maar dat is erg veel werk.
De kwaliteit is erg goed, we hebben 'm nu een jaartje of 5 - 6 en hij zakt echt niet door. Allen moet je niet op de armleuning gaan zitten; de vulling daar is daar niet op berekend!
Ik denk door de zon. We hebben een grijzige stof en alles wat niet in de was komt, heeft een bruinige waas.quote:Op zondag 11 februari 2024 13:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat bedoel je met verkleuren? Door viezigheid of door de zon?
Verschilt aardig van product tot product.quote:Op zondag 11 februari 2024 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Koop geen ikea, dat is wegwerp spul, dacht dat je zo'n klimaatfiguur was...
Ooh maar ik zit te denken aan een donkergrijs kleurtjequote:Op zondag 11 februari 2024 13:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik denk door de zon. We hebben een grijzige stof en alles wat niet in de was komt, heeft een bruinige waas.
Kan natuurlijk ook zijn dat dat de originele kleur was en dat dat met wassen er uit gaat!![]()
De kleur is wel heel egaal over de hele bank heen. Geen vlekken o.i.d.
Ikea is niet wegwerp?quote:Op zondag 11 februari 2024 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Koop geen ikea, dat is wegwerp spul, dacht dat je zo'n klimaatfiguur was...
Ligt er aan wat je allemaal van plan bent er op te gaan doen en hoe je het onderhoudt. Normaal zou je het niet vaak moeten hoeven te wassen natuurlijk.quote:Op zondag 11 februari 2024 13:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh maar ik zit te denken aan een donkergrijs kleurtjeHoevaak moet je de hoezen wassen? Ik ben eigenlijk niet van plan dit vaak te doen.
Net zo vaak als jij het nodig vindt.quote:Op zondag 11 februari 2024 13:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh maar ik zit te denken aan een donkergrijs kleurtjeHoevaak moet je de hoezen wassen? Ik ben eigenlijk niet van plan dit vaak te doen.
Zitten, beetje gamen en misschien een middagdutjequote:Op zondag 11 februari 2024 13:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je allemaal van plan bent er op te gaan doen en hoe je het onderhoudt. Normaal zou je het niet vaak moeten hoeven te wassen natuurlijk.
Dan kun je ze gewoon eens in de zoveel maand ff opfrissen als je wil, maar is geen absolute must.quote:Op zondag 11 februari 2024 13:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zitten, beetje gamen en misschien een middagdutjeDus niet zo spannend allemaal
Dus af en toe stofzuigen lijkt mij wel voldoende.
Ja! Das wel een goeiequote:Op zondag 11 februari 2024 13:19 schreef maily het volgende:
[..]
Net zo vaak als jij het nodig vindt.
En kussens wisselen scheelt ook met inzakken enzo.
Ik heb andere ervaring opgedaan, maar mogelijk is dat outdated nu.quote:Op zondag 11 februari 2024 13:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Verschilt aardig van product tot product.
En sinds Ikea in de loop der jaren een stuk duurder is geworden,is de kwaliteit ook omhoog gegaan. (Of de prijs is omhoog gegaan omdat ze betere kwaliteit producten maken!)
Anyway, voor het zelfde geld heb je ook leuke meubels elders. Ikea is aardig eenheidsworst maar je weet wat je krijgt. Met andere winkels heb je vaak leukere designs en hoogstwaarschijnlijk ook wel goede kwaliteit, maar echt zeker weten doe je dat niet. Ik heb regelmatig spul met fabricagefouten binnen gekregen. Sommige bedrijven ruilen het zo weer om, anderen doen weer wat moeilijker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |