Het is precies dit wat het probleem is. Schiedvervalsing, nepnieuws en leugens 2 uur lang de wereld inhelpen zonder ook maar 1 keer tegengesproken te worden.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:14 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En waar is de context die het team van Tucker gaf? Precies. Geen context, alleen 2 uur leugens. Geen na-analyse, niks. Ongefilterde misinformatie voor miljoenen goedgelovige Tuckerfans.
Een vrije samenleving staat of valt bij het bewaken van de grenzen. Het is niet voor niets dat Rusland, Breitbart e.d. vrij spel hebben en voor ontzettend veel misinformatie zorgen. De grenzen worden niet bewaakt. En uiteindelijk, dat is mijn voorspelling zal dat juist het einde van onze vrije samenleving betekenen.
Ongetwijfeld doemdenkerij, maar de geschiedenis leert anders.
Cuba vroeg ook zelf actief aan de Soviet Unie om raketinstallaties te plaatsen. Ze hadden namelijk nogal wat reden om te vrezen voor de VS en hun pogingen om hun land te destabiliseren en hun regering omver te werpen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Klein, doch subtiel, verschil is echter dat de Navo niet zelf actief heeft lopen pushen om die landen lid te laten worden.
Nee, die landen hebben zelf verzocht lid te worden, net zoals alle voormalige Warschaupact landen die nu bij de Navo zitten.
Landen die jarenlang onder het juk van de Sovjet Unie (waar de Ruzzen de baas waren) geleefd hebben en dat nooit meer wilden.
Maar ach, een kniesoor die daar op let.
Met "het bewaken van de grenzen'' doel je op de knip- en plak-framewerkjes zoals die van de NOS toen ze pretendeerde dat Putin geen antwoord had gegeven op een vraag van een journalist, terwijl hij er (uitgebreid) op ingegaan was? Ik neem aan dat dat het 'bewaken' is en dat de grens is 'het frame in stand houden dat de tegenpartij, inderdaad de tegenpartij is'?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:14 schreef Knipoogje het volgende:
Een vrije samenleving staat of valt bij het bewaken van de grenzen.
Je moet geopolitiek en interne politiek kunnen scheiden, maar ik begrijp dat dat lastig is, gezien het juist de strategie van onze machthebbers is om hun eigen geopolitieke belangen te verkopen met verontwaardiging over interne politiek en het dus door elkaar heen te laten lopen wanneer het uitkomt. Dat gebeurde met Irak ook.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik onderschat de propaganda juist daar niet, en ik verbaas mij ook dat er mensen zijn die dan bijvoorbeeld de NOS propaganda noemen en dan durven te stellen dat Putin wordt gedemoniseerd. Niet dat jij dat nu doet, al probeer je het weer te bagatelliseren, waardoor je toch een beetje het idee geeft dat het vergelijkbaar is met wat er wel eens door een Westers land is gebeurd. Want ja, toen werd de oppositie ook omgelegd door thee of het vallen uit een raam.
Je zou dus kunnen stellen dat het niet hetzelfde is, al ben ik met je eens dat de inval in Irak een van de zwartste bladzijdes is uit de moderne geschiedenis van het Westen. Maar er is genoeg kritiek op geweest, ervoor, tijdens en erna. En voor zover ik weet zijn er geen journalisten of politici vermoord voor een tegengeluid. Bij Trump ben ik daar overigens weer banger voor, die al eerder de media staatsvijand nummer 1 noemde. Meestal begint een Putin-achtige relatie daar ook mee.
Ik had het over media, niet Tucker Carlson. Daar hoef je dat natuurlijk niet van te verwachten.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:14 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En waar is de context die het team van Tucker gaf? Precies. Geen context, alleen 2 uur leugens. Geen na-analyse, niks. Ongefilterde misinformatie voor miljoenen goedgelovige Tuckerfans.
Een vrije samenleving staat of valt bij het bewaken van de grenzen. Het is niet voor niets dat Rusland, Breitbart e.d. vrij spel hebben en voor ontzettend veel misinformatie zorgen. De grenzen worden niet bewaakt. En uiteindelijk, dat is mijn voorspelling zal dat juist het einde van onze vrije samenleving betekenen.
Het bewaken van zulke grenzen is in ieder geval niet de taak van vermeende 'factcheckers', wat gewone journalisten zijn met hun eigen vooringenomenheden. Wat we de afgelopen jaren dan ook vooral hebben kunnen zien is dat labels 'misinformatie' of een 'factcheck' makkelijk kunnen worden gebruikt onwelgevallige meningen en visies te censureren.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:14 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Voor wie is het een taak?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:20 schreef HowardRoark het volgende:
Het bewaken van zulke grenzen is in ieder geval niet de taak van vermeende 'factcheckers', wat gewone journalisten zijn met hun eigen vooringenomenheden. Wat we de afgelopen jaren dan ook vooral hebben kunnen zien is dat labels 'misinformatie' of een 'factcheck' makkelijk kunnen worden gebruikt onwelgevallige meningen en visies te censureren.
Telkens als ik de X reacties lees verlies ik hoop in de mensheid.quote:
Best wel vergelijkbaar met de mensen die vanaf hier een grote mond hebben over geen grondgebied afstaan aan Rusland maar voor hun ego strelerij dan wel Oekrainers de dood in laten jagen ipv daar zelf te gaan staanquote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:43 schreef Vis1980 het volgende:
Zogenaamd pro-Putin zijn, maar niets durven anders word je aan flarden geschoten. Ja, ja.
Helemaal met Tucker Carlson eens dat de mensen die menen dat de Krim opgeven een vereiste is voor vredesonderhandelingen een gaatje in hun kop hebben.quote:
Heb je daar een paar voorbeelden bij?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:20 schreef HowardRoark het volgende:
Het bewaken van zulke grenzen is in ieder geval niet de taak van vermeende 'factcheckers', wat gewone journalisten zijn met hun eigen vooringenomenheden. Wat we de afgelopen jaren dan ook vooral hebben kunnen zien is dat labels 'misinformatie' of een 'factcheck' makkelijk kunnen worden gebruikt onwelgevallige meningen en visies te censureren.
Jij weet werkelijk niets van de geschiedenis van die contreien maar omdat Poetin iets zegt is het opeens waar. Je bent letterlijk een Putinversteher.quote:Op zondag 11 februari 2024 04:40 schreef the-eye het volgende:
Mooi hoe Putin terug ging tot de 9e eeuw en even geschiedenis les gaf. Goed voor de westerlingen die in het conflict hun eigen beginpunt ergens in de laatste paar jaar kiezen
Je wil blijkbaar graag gal spuwen maar het mist compleet z'n doel joh Ik heb werkelijk geen idee wat je probleem isquote:Op zondag 11 februari 2024 05:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Jij weet werkelijk niets van de geschiedenis van die contreien maar omdat Poetin iets zegt is het opeens waar. Je bent letterlijk een Putinversteher.
Heel dom en ook heel slecht van je.
Laat me raden: nooit in de Donbass geweest, nooit op de Krim geweest, maar "je weet er wel veel vanaf".quote:Op zondag 11 februari 2024 05:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Jij weet werkelijk niets van de geschiedenis van die contreien maar omdat Poetin iets zegt is het opeens waar. Je bent letterlijk een Putinversteher.
Heel dom en ook heel slecht van je.
Ik heb niet gezien wat Putin heeft gezegd maar ik kan mij zomaar voorstellen dat hij niet heeft beweerd dat de oorsprong ligt bij de Varjaren (Vikingen die ook wel Roes of Rus werden genoemd)quote:Op zondag 11 februari 2024 06:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je wil blijkbaar graag gal spuwen maar het mist compleet z'n doel joh Ik heb werkelijk geen idee wat je probleem isOf je komt nu met een aantal punten waar Putin de geaschiedenis verkeerd weergeeft (let op: de geschiedenis dus niet z'n mening) of ik plaats je terug in het hokje waar ik je al had zitten
Die geschiedenislessen van Poetin hebben we eerder gezien, het is geen historicus maar een fascist. Alles wat die man over geschiedenis beweert zijn leugens om deze oorlog te rechtvaardigen.quote:Op zondag 11 februari 2024 06:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je wil blijkbaar graag gal spuwen maar het mist compleet z'n doel joh Ik heb werkelijk geen idee wat je probleem isOf je komt nu met een aantal punten waar Putin de geaschiedenis verkeerd weergeeft (let op: de geschiedenis dus niet z'n mening) of ik plaats je terug in het hokje waar ik je al had zitten
putin zijn doel is erg goed gelukt sommige hier trappen in de doorzichtige propaganda van putin.quote:Op zondag 11 februari 2024 06:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je hoeft niet er geweest te zijn om te weten dat Poetin geschiedenis misbruikt voor zijn oorlogen.quote:Op zondag 11 februari 2024 07:10 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Laat me raden: nooit in de Donbass geweest, nooit op de Krim geweest, maar "je weet er wel veel vanaf".
Dunning-krugereffect.
Tja.... je had de kans maar nu ga je terug in je hokjequote:Op zondag 11 februari 2024 09:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Die geschiedenislessen van Poetin hebben we eerder gezien, het is geen historicus maar een fascist. Alles wat die man over geschiedenis beweert zijn leugens om deze oorlog te rechtvaardigen.
Als jij de zogenaamde geschiedenislessen tot de 9e eeuw van Poetin waardeert, dan moet je ook niet zeuren dat je voor Poetinversteher wordt uitgemaakt.
Dom en gewoon slecht.
Nee, op geen enkele manier. Veel plezier met Putinpijpen.quote:Op zondag 11 februari 2024 04:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
Best wel vergelijkbaar met de mensen die vanaf hier een grote mond hebben over geen grondgebied afstaan aan Rusland maar voor hun ego strelerij dan wel Oekrainers de dood in laten jagen ipv daar zelf te gaan staan
En jij plezier met het vieren van je duizenden dodenquote:Op zondag 11 februari 2024 09:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, op geen enkele manier. Veel plezier met Putinpijpen.
Ga je ook nog in op mijn opmerking over de halve geschiedenisles die Poetin verteld?quote:Op zondag 11 februari 2024 09:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
En jij plezier met het vieren van je duizenden doden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |