abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 maart 2024 @ 09:43:48 #176
545 dop
:copyright: dop
pi_212724892
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 21:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee bitcoin is een schaarse commodity
men spreekt liefkozend van geldcreatie door centrale banken , zodra men spreekt van bitcoin creatie dan moet je weg wezen

bitcoin heeft waarde doordat de superrijken miljarden kunnen emailen
nee er zijn geen andere manieren waar mee we elkaar makkelijk en snel kunnen betalen.
vooral leuke manier voor criminelen en economieėn met een enorm inflatie
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 7 maart 2024 @ 10:49:37 #177
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212725671
Boskalis was uiteindelijk best een goede overname voor HAL. Ze hebben 7 keer de nettowinst over 2023 betaald..
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_212725971
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 10:49 schreef JimmyJames het volgende:
Boskalis was uiteindelijk best een goede overname voor HAL. Ze hebben 7 keer de nettowinst over 2023 betaald..
HAL betaalt nooit een stuiver te veel. En neemt dus ook zelden wat over. SBM zal nog wel gebeuren - Vopak ook. Lekker rustig eigen aandelen laten inkopen en dan toeslaan op een mooi moment.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_212726039
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 09:43 schreef dop het volgende:

[..]

vooral leuke manier voor criminelen
Meningen, feiten ;)

quote:
Shedding Some Light on Crypto’s Legitimate Applications
Not only do claims that crypto is criminals’ preferred tool exaggerate the role of cryptocurrency in funding illegal activity, but they also ignore estimates both that the lion’s share of crypto activity is legitimate and that the legitimate share of crypto use is growing over time.

The latest Chainalysis numbers estimate that transactions involving illicit addresses made up only 0.12 percent of the total cryptocurrency transaction volume in 2021 and 0.24 percent in 2022. (Interestingly, Chainalysis’s latest research has revised down 2021’s illicit transaction share number from 0.15 percent of total transaction volume.)

Money laundering specifically was estimated to make up only 0.05 percent of total crypto transaction volume in 2021. Other assessments have gauged the share of illicit Bitcoin transactions at 0.1 percent to 5.1 percent in dollar‐​value terms (which the intergovernmental Financial Action Task Force has interpreted to likely be a floor).

Even the high‐​end figures in the Review of Financial Studies article estimated that less than a quarter of the total dollar value of Bitcoin transactions through time was associated with illegal activity. And, while Chainalysis’s numbers for 2021 and 2022 indicate that illicit crypto transaction volume has been growing as an absolute number, the overall trend remains one where “crime as a share of all crypto activity is still trending downwards.”
bron: https://www.cato.org/blog/overstating-crypto-crime-wont-lead-sound-policy
  donderdag 7 maart 2024 @ 11:30:04 #180
545 dop
pi_212726092
quote:
0s.gif Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2702236/4/50#p21272603derdag 7 maart 2024 11:25[/url] schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Meningen, feiten ;)
[..]
bron: https://www.cato.org/blog/overstating-crypto-crime-wont-lead-sound-policy
Ja mee eens, uiteindelijk natuurlijk net zo kort door de bocht van mijn kant, als dat BTC is voor de superrijken.

Slimme criminelen zijn niet heel veel anders dan beleggers.
Die spreiden hun geld ook gewoon.

[ Bericht 3% gewijzigd door dop op 07-03-2024 11:37:31 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_212726901
https://www.postnl.nl/over-postnl/beleggers/

Genormaliseerde winst 90 mio....
Market cap 600 mio..

Vrije kasstroom 50 mio...

Ik verwacht eigenlijk al jaren een wat stabieler niveau rond de 200 mio, de market cap zou dan rond de 2 miljard mogen liggen.

Prijsje van 4 euro per aandeel in dat geval.

Maar de realiteit lijkt de laatste tijd meer op 100 mio per jaar, dan nog mag de prijs dan eerder op 1.8 liggen o.i.d.

Het is in wezen ook een overname kandidaat tegen deze koersen. Maar PostNL en Bpost falen beide een beetje.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_212727002
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:48 schreef ludovico het volgende:

Market cap 600 mio..

Ik verwacht eigenlijk al jaren een wat stabieler niveau rond de 200 mio, de market cap zou dan rond de 2 miljard mogen liggen.

Maar de realiteit lijkt de laatste tijd meer op 100 mio per jaar, dan nog mag de prijs dan eerder op 1.8 liggen o.i.d.

Het is in wezen ook een overname kandidaat tegen deze koersen. Maar PostNL en Bpost falen beide een beetje.
Die Tsjech koopt het wel op voor 5 cent boven laat een keer.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_212727149
quote:

Market cap 600 mio..

Ik heb echt 0,0 vertrouwen in PostNL management, dus zie het niet snel wijzigen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_212727269
Ik heb een tijdje terug mijn verlies op PostNL al genomen. Geen moment spijt van gehad, temeer daar ik het deels in NN en deels in VLK heb gestopt (en de rest in een rustig voortkabbelende all world ETF).
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212727337
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2024 12:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Die Tsjech koopt het wel op voor 5 cent boven laat een keer.
Tjah zul je - denk ik - toch op dit moment minimaal 2 euro moeten bieden, maar daar denkt gemiddelde aandeelhouder misschien anders over.

Stel er is een overname ben je dan verplicht je aandelen op te geven eigenlijk?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_212727342
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 13:09 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Ik heb echt 0,0 vertrouwen in PostNL management, dus zie het niet snel wijzigen.
Je ziet het management niet snel wijzigen?
  donderdag 7 maart 2024 @ 13:38:39 #187
545 dop
pi_212727501
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 13:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tjah zul je - denk ik - toch op dit moment minimaal 2 euro moeten bieden, maar daar denkt gemiddelde aandeelhouder misschien anders over.

Als de overnemende partij 95% van de aandelen bezit kunnen ze naar de ondernemingskamer om een uitkoop procedure te starten.

Maar er zijn ook minder fatsoenlijke manieren, die mogelijk zijn zodra er sprake is van een ruime meerderheid, en dus controle (meeste stemmen)
pi_212727583
quote:

[..]

Bij 95% wel.

Haal je die 95% niet, kan de overnemende partij het nog proberen met een juridische fusie (verwatering naar <5%, voorbeeld Versatel-Tele2) of verplaatsen van het minderheidsbelang naar (een dochter van) de bieder (voorbeeld Vendex-KBB en meer recent nog Delta Lloyd-NN). Gebruikelijker nu is een activa-passivatransactie, waarbij de activa en passiva van de doelvennootschap tegen koopprijs van de aandelen worden overgedragen naar (een groepsmaatschappij van) de bieder en blijft dat deel van de koopprijs schuldig dat hij zelf als aandelen al bezit. Vervolgens wordt de doelvennootschap ontbonden en krijgen de zittende minderheidsaandeelhouders hun cash en wordt de uitkering die aan de overnemende partij verschuldigd is verrekend met de schuldbekentenis.
  donderdag 7 maart 2024 @ 15:58:50 #189
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212729262
quote:

Market cap 600 mio..

ik zie het briefverkeer niet meer terug keren, en met de pakketjes moet de post nl het afleggen tegen DHL , wat resteert is een verlieslatende niks

ik geef het goud wel een kans ofwel de gouddelvers NEM

sowieso aandelen met een lage downkans en grote Up kans
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212729408
quote:

[..]
Je ziet het management niet snel wijzigen?
Nee. CEO zit al 13 jaar in RvB.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_212729426
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 13:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Bij 95% wel.

Haal je die 95% niet, kan de overnemende partij het nog proberen met een juridische fusie (verwatering naar <5%, voorbeeld Versatel-Tele2) of verplaatsen van het minderheidsbelang naar (een dochter van) de bieder (voorbeeld Vendex-KBB en meer recent nog Delta Lloyd-NN). Gebruikelijker nu is een activa-passivatransactie, waarbij de activa en passiva van de doelvennootschap tegen koopprijs van de aandelen worden overgedragen naar (een groepsmaatschappij van) de bieder en blijft dat deel van de koopprijs schuldig dat hij zelf als aandelen al bezit. Vervolgens wordt de doelvennootschap ontbonden en krijgen de zittende minderheidsaandeelhouders hun cash en wordt de uitkering die aan de overnemende partij verschuldigd is verrekend met de schuldbekentenis.
Aan jezelf verkopen dus, en de lege huls met cash ontbinden.
pi_212729432
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 15:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik zie het briefverkeer niet meer terug keren, en met de pakketjes moet de post nl het afleggen tegen DHL , wat resteert is een verlieslatende niks

ik geef het goud wel een kans ofwel de gouddelvers NEM

sowieso aandelen met een lage downkans en grote Up kans
De opzet van PostNL is eigenlijk al jaren, last-mile technisch, superieur aan DHL.
Het gaat fout bij de organisatie boven, overhead.

Die Tjech + John zouden moeten stemmen op ander bestuur en flink moeten huishouden.
  donderdag 7 maart 2024 @ 16:19:24 #193
323876 michaelmoore
pi_212729510
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 16:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
De opzet van PostNL is eigenlijk al jaren, last-mile technisch, superieur aan DHL.
Het gaat fout bij de organisatie boven, overhead.

Die Tjech + John zouden moeten stemmen op ander bestuur en flink moeten huishouden.
ik zier alleen nog maar DHL , nooit meer post NL aan de deur, en een pakjes bedrijf bestaat bij de massa
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212729876
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 16:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Aan jezelf verkopen dus, en de lege huls met cash ontbinden.
Ja, dan heb je alsnog wel de (soms kwalificerende) meerderheid van de AvA nodig dus bij vijandige overnames werkt het niet. En sjiek is het ook niet. In de voorbeelden die ik noemde, schurkte het dan ook qua aanmeldingen tegen die 95% aan - Delta Lloyd was iets van 93%, Bijenkorf ook zoiets.
pi_212729881
ASML jakkert ook maar door *)
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212730406
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 16:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik zier alleen nog maar DHL , nooit meer post NL aan de deur, en een pakjes bedrijf bestaat bij de massa
Heb er jaren ingezeten, DHL groeit als een jekko, maar daar betaal je ook voor... De bedrijfsleiding is daar gewoon superieur.

Maar qua pakket dichtheid is PostNL gewoon nog de grote in dit land. Ze moeten gewoon gaan fuseren en keihard saneren in die club.
  donderdag 7 maart 2024 @ 17:52:58 #197
323876 michaelmoore
pi_212730495
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 17:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Heb er jaren ingezeten, DHL groeit als een jekko, maar daar betaal je ook voor... De bedrijfsleiding is daar gewoon superieur.

Maar qua pakket dichtheid is PostNL gewoon nog de grote in dit land. Ze moeten gewoon gaan fuseren en keihard saneren in die club.
ze moeten, ze moeten , ze gaan stoppen
pi_212730532
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 17:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze moeten, ze moeten , ze gaan stoppen
DHL is gewoon erg lekker bezig.

Je vraagt je af hoe PostNL in zo een vergelijking zo hard kan falen.
Er is geen sprake van een technologisch kostenverlagend comparative advantage ofzo, het is echt voor 100% te zoeken in het management.

NS ook zo een kut bedrijf, het zou toch eens mooi zijn als ze zo een Koolmees ook bij het grofvuil smijten.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 13:18:34 #199
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212740301
Nvidia blijft ook gewoon stijgen :')
Zal volgende week wel door de $1000 gaan.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 8 maart 2024 @ 13:41:49 #200
545 dop
pi_212740583
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 13:18 schreef JimmyJames het volgende:
Nvidia blijft ook gewoon stijgen :')
Zal volgende week wel door de $1000 gaan.
Als je naar de forward P/E kijkt zijn de Nederlandse chippers duurder dan Nvidia.
Ook amd en arm zijn veel duurder
Dus ja wat kies je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')