• Inkomen 40k, 15% daarvan is ¤6k. ¤500/maandquote:Op vrijdag 22 maart 2024 15:00 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ben benieuwd met welke cijfers je dan rekent, ik kom daar bij lange na niet aan. Stel dat je van je 25e tot je 65e werkt en gemiddeld 500 euro per maand kan inleggen en 10% rendement haalt. Dan kom ik op een eindkapitaal van 1,4 miljoen als je met pensioen gaat (gecorrigeerd voor vermogensbelasting).
https://www.berekenhet.nl(...)apitaal.html#calctop
Aah zo. Dan reken je wel met een gemiddeld rendement van boven de 13% per jaar. Het zal historisch kloppen, maar ik ga daar zelf voor de toekomst niet van uit. En je moet ook wel hopen dat je niet met een pensioen gaat tijdens een crashquote:Op vrijdag 22 maart 2024 15:39 schreef monkyyy het volgende:
[..]
• Inkomen 40k, 15% daarvan is ¤6k. ¤500/maand
• 45 jaar werken. Van 25-70 (ik krijg pas AOW ergens eind 69/begin 70)
• ¤500/maand inleggen. Inflatie gecorrigeerd (ik ga ervan uit dan je loonsverhogingen minstens de inflatie bijhouden die 45 jaar dat je werkt.)
• 100% stocks
Input:
[ afbeelding ]
resultaat:
[ afbeelding ]
https://www.portfoliovisu(...)bMrKGHSnrBEcXBOVPuye
als je een eenmans zaak hebt of sowieso minder "spaart " dan 30% van je belastbaar inkomen , dan kun je het restant of de volledige 30% van je belastbaar inkomen op een geblokkeerde bankrekening op jouw naam stortenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 15:00 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ben benieuwd met welke cijfers je dan rekent, ik kom daar bij lange na niet aan. Stel dat je van je 25e tot je 65e werkt en gemiddeld 500 euro per maand kan inleggen en 10% rendement haalt. Dan kom ik op een eindkapitaal van 1,4 miljoen als je met pensioen gaat (gecorrigeerd voor vermogensbelasting).
https://www.berekenhet.nl(...)apitaal.html#calctop
energietransitie of zitten we op het verkeerde spoor ?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:53 schreef Steven184 het volgende:
Over energietransitie aandelen vond ik vorige week de podcast van BeleggersBelangen wel interessant om te luisteren.
https://www.beleggersbela(...)ietransitieaandelen/
Heb je naar de podcast geluisterd?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
energietransitie of zitten we op het verkeerde spoor ?
De EV autoverkoop gaat een bloedbad wordenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:48 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Heb je naar de podcast geluisterd?
Je kan zoveel clickbait produceren op Youtube als je wil, zo ziet "nobody buys EV's in the US" er in de praktijk uit:quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
energietransitie of zitten we op het verkeerde spoor ?
Antwoord is dus nee. Standaard reactie op alles wat met energietransitie te maken heeft. (Overigens zit ik ook gewoon nog vol in olie & gas - ik zie genoeg uitdagingen. Maar ook kansen.)quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De EV autoverkoop gaat een bloedbad worden
oude mensen als ik hebben helemaal geen interesse in een nieuwe auto , laat staan in een electrische auto
maar de autofabrieken die gemakkelijk 6 autos per minuut uitspugen 24/7 vliegen wereldwijd de grond uit
terwijl een brandstof auto al makkelijk 30 jaar mee gaat tegenwoordig
https://www.telegraaf.nl/(...)-productie-in-europaquote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan zoveel clickbait produceren op Youtube als je wil, zo ziet "nobody buys EV's in the US" er in de praktijk uit:
[ afbeelding ]
quote:Leapmotor met stadsauto eerste Chinese fabrikant met productie in Europa
GERT VAN HARSKAMP
46 min geledenin FINANCIEEL
AMSTERDAM - Leapmotor gaat elektrische auto's bouwen in Polen.
Daarmee is het bedrijf de eerste Chinese autofabrikanten die de productie in Europa opstarten
Reuters meldt op basis van anonieme bronnen dat de Chinese fabrikant van stekkerauto's de productie van zijn kleine elektrische stadsauto T03-model nog voor juli in de Stellantis-fabriek in Tychy, in het zuiden van Polen, kan starten.
De productie in de fabriek van Stellantis - moederbedrijf van onder meer Peugeot, Citroën en Chrysler en Fiat - is onderdeel van de joint venture die Leapmotor en de statutair in Nederland gevestigde Europees-Amerikaanse autoreus afgelopen jaar zijn overeengekomen.
quote:In de joint venture heeft Stellantis een aandeel van 51%. Verder kocht het moederbedrijf van Peugeot en Chrysler vorig jaar voor $1,6 miljard een belang van 21% in Leapmotor.
Stellantis heeft een achterstand op het gebied van kleine stekkerauto's en kan zo de wedijveren met onder meer Renault, die met de Dacia Spring de markt van compacte elektrische auto's al wel bedient.
De T03 is een kleine elektrische auto van rond de ¤20.000 en een bereik van 280 kilometer.
In de joint venture is afgesproken dat Stellantis in Europa het alleenrecht krijgt om deze auto te verkopen. In Frankrijk is het model al leverbaar.
Zo heeft BYD al aangekondigd een assemblagefabriek in Hongarije te bouwen. Het Chinese merk Chery Cars doet onderzoek naar de bouw van een fabriek in Spanje of Italië.
Tot je dip ergens in jaar t tot t-3 komt.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 15:39 schreef monkyyy het volgende:
• Inkomen 40k, 15% daarvan is ¤6k. ¤500/maand
• 45 jaar werken. Van 25-70 (ik krijg pas AOW ergens eind 69/begin 70)
• ¤500/maand inleggen. Inflatie gecorrigeerd (ik ga ervan uit dan je loonsverhogingen minstens de inflatie bijhouden die 45 jaar dat je werkt.)
• 100% stocks
China gaat de deflatie naar europa exporterenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:15 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Antwoord is dus nee. Standaard reactie op alles wat met energietransitie te maken heeft. (Overigens zit ik ook gewoon nog vol in olie & gas - ik zie genoeg uitdagingen. Maar ook kansen.)
Overigens vond ik dit overzicht wel inzichtelijk qua EV readiness: https://www.bcg.com/publi(...)of-electric-vehicles
Je hoeft niet nogmaals te bewijzen dat je niet naar de podcast geluisterd hebt.quote:Op maandag 25 maart 2024 23:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
China gaat de deflatie naar europa exporteren
Wat veroorzaakt die bizarre groei?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 10:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik had nog wat geld staan bij Interactive Brokers maar het was net te weinig om nog een extra MSTR aandeel te kopen.
Dus eergisteren nog wat geld er achteraan gestuurd, prijs ging omhoog en tegen de tijd dat het geld er eindelijk was, was het alweer te weinig. Dus ik dacht "weet je wat, ik stuur er nog ¤150 achteraan".
En dat stond er vanochtend bij en je raadt het al... het is weer te weinig
De bitcoin koers.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:34 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Wat veroorzaakt die bizarre groei?
Nice. Wat maakt die link zo sterk?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De bitcoin koers.
[ afbeelding ]
Ze bezitten zo'n 214.000 bitcoin op het moment, dat is ongeveer 1% van het totaal.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:48 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nice. Wat maakt die link zo sterk?
Ja, geloof het wel. Block is dat nu geloof ik.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 13:18 schreef nostra het volgende:
Deed Square of hoe ze nu ook heten dat ook niet?
MSTR is gewoon een btc derivaatquote:Op maandag 25 maart 2024 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
MSTR staat na de forse dip intussen alweer boven m'n aankoopprijs, het kan hard gaan
Een beetje zoals Yahoo draaide op hun belang in Ali Babaquote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze bezitten zo'n 214.000 bitcoin op het moment, dat is ongeveer 1% van het totaal.
Het doel is om dat als collateral in te zetten. Een soort van "digital property" als onderpand.
[ x ]
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |