abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212351460
Hoi,

Ik wil een opleiding gaan volgen in de logistiek, maar wil dit niet op kosten van de werkgever doen.

Is er een mogelijkheid om deze kosten a 4500 euro te drukken door bv een eenmansbedrijf te beginnen , terwijl ik in loondienst blijf?

Vind 5000 euro een hoop geld en ben van plan mijn jaarcontact niet te verlengen.

Dus zat een beetje te kijken hoe ik de kosten, uiteraard legaal, te minderen.
Hell To The Liars
pi_212351828
a) je eenmanszaak moet wel voldoende winst maken om de kosten ergens van te kunnen aftrekken. Dus je hebt een winstgevende activiteit nodig.
b) de opleiding moet ten behoeve van de zakelijke activiteiten van het bedrijf zijn. Een logistieke opleiding op kosten van het bedrijf doen terwijl je yogalessen geeft, mag dus niet. Een logistieke opleiding aftrekken als je jezelf als logistiek consultant verhuurt dan weer wel.
C) de kosten moeten zijn om bestaande kennis up to date te houden.

https://www.belastingdien(...)ten-voor-ondernemers

[ Bericht 9% gewijzigd door stavromulabeta op 08-02-2024 20:44:25 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212352961
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:17 schreef Droopie het volgende:
Is er een mogelijkheid om deze kosten a 4500 euro te drukken door bv een eenmansbedrijf te beginnen , terwijl ik in loondienst blijf?
Nee. Wat fipo aangeeft.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_212354300
Wat gaat eraan vooraf dat deze optie als serieus potentieel mogelijk wordt overwogen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_212354423
Ik ben douane declarant en heb in 2001 de opleiding gedaan, heel veel jaren gewerkt in een branche dat slechts een klein gedeelte van douanezaken omvatte en werk nu bij een bedrijf waar ik heel veel leer van bepaalde collega's.
Nu merk ik steeds vaker dat de douanewetgeving heel veel veranderd is en door ieder persoon ander geinterpreteerd wordt.

Tel daarbij op dat er geen goed beleid en procedures zijn, doet mij denken dat ik de opleiding opnieuw wil doen, met de nieuwe regelgeving.

Maar ik heb geen zin om dit op kosten van de werkgever te doen, omdat ik voornemens ben om mijn contract niet te verlengen.

Dus kijk ik naar mogelijkheden om het zelf te betalen en het liefst zo goedkoop mogelijk.
Hell To The Liars
pi_212354549
Opleidingskosten zijn als je in loondienst werkt niet meer aftrekbaar. Dat waren ze vroeger wel, onder bepaalde voorwaarden. Je moet het dus zelf betalen, of toch een deal met je werkgever sluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')