Daar verschillen wij over van mening. Voor mij zijn ze beiden net zo fundamenteel voor het leven. Voor mij kun je aan beide moeilijk tornen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 17:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat is de nou voor slechte vergelijking
Ik niet. Ik ervaar die keuze voor kinderen niet zo beklemmend dat ik er 24/7 voor moet opdraaien.quote:Op donderdag 8 februari 2024 15:16 schreef DjVero het volgende:
Af en toe? Elk weekend!
Zonder gekheid, als je bewust kiest voor kinderen heb je niet zo heel veel keus. Persoonlijk voel ik me bezwaard als ik anderen op moet gaan zitten zadelen met de keuze die ik (wij) ooit heb(ben) gemaakt. Ik weet dat mijn moeder dat erg graag doet (mijn schoonouders zitten op 10.000km afstand, dus dat is geen optie), maar toch betekent dat in de praktijk dat ze haar zaterdagavond op zou moeten geven om op onze bank te zitten, terwijl de kleine het merendeel van de tijd slaapt (en puber aan het werk is). Dus dat gebeurt misschien een paar keer per jaar.
Dat je dat gevoel hebt, is volgens mij heel begrijpelijk. Heb ik ook. En waar wij dan bijvoorbeeld in schipperen is dat de één de hort op is en de ander thuisblijft en het volgende weekend andersom (bij wijze van).
Is dat nog een optie om dat beklemmende weg te nemen? Dat werkt voor ons erg goed.
ik denk dat het over een gastouder gaat. Heb zelf ook jaren gebruik gemaakt van een gastouder zodra ik was werken. Nu zit m’n dochter op de bso. Ze is inmiddels negen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 05:44 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Hij is een rare en wil niet dat zijn klein kinderen thuis komen. Al 8 jaar is het rammelen met zijn sleutels voor het gezicht van de kinderen, en het opsteken en intrekken van zijn de beste opa gadget die hij heeft. Euh nee niet dus.
Het is best raar als je al 8 jaar niet bij je vader welkom bent omdat je kinderen hebt.
Een middagje regelen we in de vakanties wel eens met de BSO dat is fijn, maar is heel anders dan een dag en nacht.
Het hoeft niet van vrijdag tot zaterdag te zijn. Met de sport van de oudste zal het sws zaterdag middag tot zondag worden of in de vakanties.
Ik heb nog nooit gehoord van betaalde oppas ouders. Ik ken wel weekend pleeg ouders, maar dan is er meestal wel iets aan de hand.
Oh ja! Dat was vroeger ook tof. Met crossroads ging ik elke zomer 2 of 3 weken op kamp, gewoon in Nederland. Vet eng in het begin, maar als ik er eenmaal was was het super leuk!quote:Op donderdag 8 februari 2024 17:23 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Waar je evt ook naar kan kijken voor een paar keer per jaar zijn leuke kinderkampen e.d.
Dan gaan de kinderen een lang weekend of zelfs week echt wat leuks doen en kan je zelf samen met elkaar de hort op.
Maandelijks een weekend zal lastig worden op die manier. Maar een paar keer per jaar is opzich goed te doen. Kan ook goed vooruit gepland worden zodat je voor jezelf ook echt een uitje kan plannen.
Haha, ik heb echt hun hele leven met liefde weekenden en zelfs tot twee weken in de vakantie op de kinderen van mijn zus gepast, zij woont in Utrecht, ik in Maastricht, ze kwam ze dan wel meestal gewoon netjes brengen, vaak bracht ik ze wel naar huis, maar ik zou niet daar in haar huis gaan zitten oppassen, dan betaalde ze er maar iemand voor.quote:Op donderdag 8 februari 2024 07:27 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja vraag die zus die wel geschikt is om bij jullie te komen en pak zelf een hotel.
Wij rijden geregeld in de ochtend heen en in de avond terug. Dat is prima, maar op zaterdag heen en terug, daar koffie drinken. Ben je 14.30 terug. Zondag ze weer ophalen moet je toch rond 15.00 uur vertrekken. Dan ben je haast meer tijd kwijt aan ze weg brengen dan er voor ons over is.quote:Op donderdag 8 februari 2024 10:56 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij wonen meer dan 200km bij opa en oma vandaan. Dat is 2.25 uur en kost ons 4,5 uur op een dag. Vinden we niet zo'n probleem zelf. Maar als dat het issue is, breng kinderen naar oma, ga in die regio lekker in een hotel en haal ze weer op 1 of 2 dagen later.
Het hele idee is nu just even tijd voor elkaar. Beetje romantiek ed. Dat raken we in de hectiek wel eens kwijt.quote:Op donderdag 8 februari 2024 10:49 schreef SaskiaR het volgende:
Als het niet lukt om logeeradres of oppas te vinden, kunnen jij en je vrouw om de beurt alleen weggaan. Heerlijk![]()
En sowieso is het tijdelijk, vanaf 8 jaar kunnen ze veel meer zelf (mijn dochter van 8 gaat wel eens een paar dagen op kamp). Dus nog even afzien
Mijn zus bracht ze altijd vrijdagavond, en dan bracht ik ze zondagavond weer naar huis, de reis was ook altijd al een feestje!quote:Op donderdag 8 februari 2024 19:33 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Wij rijden geregeld in de ochtend heen en in de avond terug. Dat is prima, maar op zaterdag heen en terug, daar koffie drinken. Ben je 14.30 terug. Zondag ze weer ophalen moet je toch rond 15.00 uur vertrekken. Dan ben je haast meer tijd kwijt aan ze weg brengen dan er voor ons over is.
Daar geeft @laziness toch juist een goede suggestie voor?quote:Op donderdag 8 februari 2024 19:33 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Wij rijden geregeld in de ochtend heen en in de avond terug. Dat is prima, maar op zaterdag heen en terug, daar koffie drinken. Ben je 14.30 terug. Zondag ze weer ophalen moet je toch rond 15.00 uur vertrekken. Dan ben je haast meer tijd kwijt aan ze weg brengen dan er voor ons over is.
Als wij dit doen (deden), begint het feest zodra we ze afleveren. Ook de reis al genieten van met zijn tweeën zijn, heb je 1 x de reistijd al gewonnen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 19:33 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Het is niet alles, maar het is wel meer dan wat je nu hebtquote:Op donderdag 8 februari 2024 20:47 schreef Nico987 het volgende:
Dat is idd mogelijk... Echter stel het lukt om ze op regelmatige basis weg te brengen is steeds een hotel ook niet alles... En de keren dat we ze naar oma brachten hebben we dat meestal ook gedaan. Daar deden we dat echter vooral omdat ik er gewoon geen goed gevoel bij heb.
Ik schiet zeker niet alles af.quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Het is niet alles, maar het is wel meer dan wat je nu hebt
Je schiet nu alle opties af, ipv dat je zegt, dit kunnen we in elk geval misschien 1x in de 12 weken doen - dan heb je al de helft van de weekenden die je zou willen gecoverd. En 4x per jaar een nachtje hotel is toch best te doen? Dan kun je altijd nog kijken of je voor die andere keren kan regelen dat er iemand bij jullie komt. Als de behoefte echt zo groot is, dan is in elk geval een deel daarvan kunnen invullen toch belangrijker dan dat het allemaal op de helemaal perfect handige manier moet en dan bij gebrek daaraan, als consequentie dus helemaal niet?
Maar, op het moment dat je de kinderen bij oma laat - bij iemand waar je je niet geheel senang bij voelt - ga je dus de broodnodige rust niet vinden. Dat gaat niet meer over dat het niet perfect is, maar dan schiet je je doel voorbij. Ik kan me voorstellen dat je die optie dan overboord zet.quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Het is niet alles, maar het is wel meer dan wat je nu hebt
Je schiet nu alle opties af, ipv dat je zegt, dit kunnen we in elk geval misschien 1x in de 12 weken doen - dan heb je al de helft van de weekenden die je zou willen gecoverd. En 4x per jaar een nachtje hotel is toch best te doen? Dan kun je altijd nog kijken of je voor die andere keren kan regelen dat er iemand bij jullie komt. Als de behoefte echt zo groot is, dan is in elk geval een deel daarvan kunnen invullen toch belangrijker dan dat het allemaal op de helemaal perfect handige manier moet en dan bij gebrek daaraan, als consequentie dus helemaal niet?
Idd dat dus. Ze is een lieverd hoor, maar als ze bij ons is merk ik dat ze de helft niet mee krijgt. Meestal omdat ze te eigenwijs is om hoor apparaten in te doen. Maar kinderen kunnen van alles tegen haar zeggen en dan begint zij een verhaal tegen ons.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 01:09 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Maar, op het moment dat je de kinderen bij oma laat - bij iemand waar je je niet geheel senang bij voelt - ga je dus de broodnodige rust niet vinden. Dat gaat niet meer over dat het niet perfect is, maar dan schiet je je doel voorbij. Ik kan me voorstellen dat je die optie dan overboord zet.
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 01:05 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Ik schiet zeker niet alles af.
Ik zeg ook dat is een mogelijkheid..
Maar idd nog niet de wens die we hebben. En echt ontspannen doe ik gewoon niet als ze daar zijn. Oma is echt niet zo scherp meer. En mijn kinderen wel.
Oh, sorry, ik was dan denk ik niet helemaal duidelijk - ik bedoelde ook niet naar oma (want dat ben ik inderdaad met jullie eens) maar naar de zus van vrouw die je wel capabel vindt. Ik zie nu dat lazi het inderdaad wel over oma had, dus zie waar de verwarring vandaan komt!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 01:09 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Maar, op het moment dat je de kinderen bij oma laat - bij iemand waar je je niet geheel senang bij voelt - ga je dus de broodnodige rust niet vinden. Dat gaat niet meer over dat het niet perfect is, maar dan schiet je je doel voorbij. Ik kan me voorstellen dat je die optie dan overboord zet.
Af en toe willen ze kindvrij zijn hoor, niet voor altijd....quote:Op donderdag 8 februari 2024 02:33 schreef Hiddendoe het volgende:
Hang een briefje in de super op. Hoe oud zijn je kinderen?
Jammer voor je joh, had je eerder over moeten nadenken.quote:Op donderdag 8 februari 2024 00:57 schreef Nico987 het volgende:
Hoewel we nu weer fit zijn, merken we dat we af en toe de kinderen kwijt heel erg fijn vinden.
Goed idee, heb hier nog niet gehoord dat dat een ding is. Maar dat kunnen we het wel maken.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 05:34 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom laat je je kinderen niet regelmatig bij vriendjes logeren? Dat lukt in het begin misschien niet regelmatig, maar elke keer dat het lukt is mooi meegenomen. Zelfs als er maar één kind uit logeren is, heb je al een heel andere dynamiek. En het is ook fijn om juist momenten met een van je twee kinderen door te brengen.
Ik vind je behoefte helemaal niet gek, maar ik heb die zelf nooit gehad. Als mijn kinderen niet thuis zijn ‘s avonds en ‘s nachts, voelt het huis akelig leeg. En ik moet zeggen dat ik het ouderschap makkelijker vond worden rond de leeftijd die je kinderen hebben. Naarmate je kinderen zelfstandiger worden, kun je zelf meer je gang gaan. Ik stel me zo voor dat je die logeerpartijen dan minder nodig hebt, al kan ik me daar ook in vergissen omdat ik die behoefte nooit heb gehad.
Daar zal wel tegenover staan dat er ook eens een vriendje bij jullie komt logeren.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 15:12 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Goed idee, heb hier nog niet gehoord dat dat een ding is. Maar dat kunnen we het wel maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |