abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212340551
Het consumentenprogramma Ook dat nog! keert terug op televisie. Omroep KRO-NCRV bevestigt dit aan het ANP na berichtgeving hierover door het AD.

In het tv-programma werd in met name de jaren negentig met veel humor ingegaan op problemen waar consumenten tegenaan liepen, zoals vreemde voorwaarden bij polissen of plotseling geannuleerde vakanties. Onder leiding van presentator Aad van den Heuvel werden situaties nagespeeld door een panel, waar vanaf 1989 in eerste instantie Sylvia Millecam, Erik van Muiswinkel, Gregor Frenkel Frank en Hans Böhm in zaten.

Het programma liep tot 2004 en werd in die periode door verschillende panelleden gemaakt, zo was ook Alfred van den Heuvel te zien en deden Daphne Bunskoek en Sjaak Bral later mee. In 1999 nam Frits Spits het stokje over als presentator. Ook dat nog! trok op het hoogtepunt in 1992 gemiddeld 3 miljoen kijkers, waarna dat aantal langzaam terugzakte. Wie aan de nieuwe reeks meewerken en wanneer die te zien zal zijn, is nog niet bekend.

(https://www.msn.com/nl-nl(...)ffebc7d85f41ad&ei=14)

-----------

In het kader van jeugdsentiment, dat stukje van de bananenvla was wel het hoogtepunt van Ook dat nog ! :D _O- _O_

Helaas zijn Aad van den Heuvel, Gregor Frenkel Frank en Sylvia Millecam al lang niet meer onder ons :{

Benieuwd wie het nu gaat doen (maar het gaat nooit meer zo leuk worden als vroeger ;( ).
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_212340684
Ik vind die remakes niet echt geslaagd, zoals Doet ie t of doet ie t niet zonder Peter Jan Rens en met BN'ers, nee niet mijn ding.
pi_212340776
Ook dat nog. Het was toen al tenenkrommend slecht, maar toen hadden we maar 2 zenders en nog geen internet dus je had verder toch niks beters te doen.
  Spellchecker woensdag 7 februari 2024 @ 23:44:34 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212340960
Qua originaliteit is het wel een beetje op in tv-land. Al een jaar of 30 als je het mij vraagt.
pi_212341237
Komt Gregor Frenkel Frank ook terug?
U MAD?
  donderdag 8 februari 2024 @ 07:37:32 #7
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212341389
Wat een creatieve armoe weer.
  Trouwste user 2022 donderdag 8 februari 2024 @ 11:47:46 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_212344199
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 06:54 schreef de_boswachter het volgende:
Komt Gregor Frenkel Frank ook terug?
Net bij Dimitri nagevraagd. Hij had van Silvia gehoord dat ze op de leur zijn.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_212346108
quote:
Op woensdag 7 februari 2024 23:42 schreef Farenji het volgende:
Ook dat nog. Het was toen al tenenkrommend slecht, maar toen hadden we maar 2 zenders en nog geen internet dus je had verder toch niks beters te doen.
Drie.
  donderdag 8 februari 2024 @ 16:22:44 #10
114460 Muzzie
Klein zijn lijkt me reuzefijn
pi_212347932
Als het geen succes wordt kunnen ze het proberen met 'Hoe bestaat het'.
Mens sana in corpore sano
pi_212352661
Was altijd een leuk programma. Remakes zijn meestal wel minder. Maar ik ga het wel kijken, misschien is het wat.
pi_212353363
Hans Böhm met die vikinghelm op “Ikeja, Ikenee”
pi_212354292
Bavo Galama die op een groot inlegkruisje De maandverbandblues zingt…

Het programma was leuk tot ongeveer 1996-1997. Alfred van den Heuvel en Sjoerd Pleijsier maakten het flauwer (met name Pleijsiers afsluiting met speciale wijnen) en toen Marian Mudder en Sjaak Bral/John Jones de andere helft van het panel vervingen, was het helemaal slaapverwekkend.
Hans, Bavo/Erik, Sylvia, Gregor en Aad waren een team, waarvan de leden elkaar versterkten. Dat komt nooit meer terug.
pi_212354299
quote:
6s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:47 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Drie.
Vier. Toen het in 1989 begon was RTL al begonnen met uitzenden.
pi_212354921
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:01 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Vier. Toen het in 1989 begon was RTL al begonnen met uitzenden.
Toen was het nog Veronique volgens mij
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 9 februari 2024 @ 13:09:56 #16
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_212358575
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:00 schreef Magister_Artium het volgende:
Bavo Galama die op een groot inlegkruisje De maandverbandblues zingt…

Het programma was leuk tot ongeveer 1996-1997. Alfred van den Heuvel en Sjoerd Pleijsier maakten het flauwer (met name Pleijsiers afsluiting met speciale wijnen) en toen Marian Mudder en Sjaak Bral/John Jones de andere helft van het panel vervingen, was het helemaal slaapverwekkend.
Hans, Bavo/Erik, Sylvia, Gregor en Aad waren een team, waarvan de leden elkaar versterkten. Dat komt nooit meer terug.
Deze man heeft z'n tv-wijsheid op orde. Dit klopt gewoon. Het werd zwakker na '97, en de dood van Sylvia Millecam was ook de dood van het programma. Zij was bijna de helft van seizoen 2000-2001 al afwezig wegens ziekte (er werd heel kalm over gedaan in de programma's, alsof het een koudje was) en opgevangen met gastpanelleden, maar toen ze stierf was het klaar.
Rond die tijd kreeg het ook een nieuwe leader, een nieuw decor en een nieuwe presentator (Frits Spits), het was het gewoon niet meer.

Toen kwam na een paar jaar Kanniewaarzijn bij de VARA, dat was ook het Ook Dat Nog-DNA, maar nu dus gewoon weer onder die naam. Vreselijk.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_212361422
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 13:09 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Deze man heeft z'n tv-wijsheid op orde. Dit klopt gewoon. Het werd zwakker na '97, en de dood van Sylvia Millecam was ook de dood van het programma. Zij was bijna de helft van seizoen 2000-2001 al afwezig wegens ziekte (er werd heel kalm over gedaan in de programma's, alsof het een koudje was) en opgevangen met gastpanelleden, maar toen ze stierf was het klaar.
Rond die tijd kreeg het ook een nieuwe leader, een nieuw decor en een nieuwe presentator (Frits Spits), het was het gewoon niet meer.

Toen kwam na een paar jaar Kanniewaarzijn bij de VARA, dat was ook het Ook Dat Nog-DNA, maar nu dus gewoon weer onder die naam. Vreselijk.
Dank je O-)

Ik heb iemand gesproken die bij het programma te gast is geweest (dat gebeurde buiten de tribune niet vaak, behalve een keer iemand van de Consumentenbond), eind 2000. Die zei te hebben opgevangen dat Sylvia Millecam zei dat ze later die week naar de dokter zou gaan, omdat ze zich niet goed voelde. Afgaande op de woorden op haar uitvaart, wist bijna niemand dat ze toen al uitgezaaide borstkanker had. Wel dat ze bang was haar borsten en haren te verliezen als het foute boel was.
pi_212361471
In dit filmpje zie je hoe de groep op elkaar was ingespeeld:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')