Ja, je oud werkgever gaat dat doen. Bij jouw IB- aangifte over 2024 wordt eea -indien nodig- weer gecorrigeerd.quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:12 schreef Doevelaer het volgende:
Moet het belastingpercentage bijzondere beloningen dan nog worden meegerekend?
Dan zou er toch ook nog 6,1% bovenop komen aan belastingpercentage bijzondere beloningen ?quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:40 schreef 111210 het volgende:
Dat ligt toch gewoon aan je salaris en in welke belastingschijf je terecht komt?
Tot 75K inkomsten betaal je 36% en daarboven mag je de helft inleveren
Dus 36,9 + 6,1?quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:17 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Ja, je oud werkgever gaat dat doen. Bij jouw IB- aangifte over 2024 wordt eea -indien nodig- weer gecorrigeerd.
Thanks! Alleen; 36,97 + 6,63 is dan 43,6% toch?quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:05 schreef sanger het volgende:
Aangezien dit een bonus betreft bij een vorige werkgever zal dit via een andere tabel belast worden, namelijk de groene tabel voor inkomen uit vroegere dienstbetrekking. En dan het bijzonder tarief hiervoor wat 36,97+6,63 = 49% is tot een bedrag van ¤ 75.519
Je werkgever zal dit in zijn systeem gewoon keurig doen. Je zal dus wat inkomen hebben van deze werkgever in 2024 en je zal hiervoor ook een jaaropgaaf krijgen.
Bij de aangifte over 2024 zal dit allemaal rechtgetrokken worden omdat dan al het inkomen op 1 grote hoop gegooid wordt.
https://download.belastin(...)_nl_std_20240101.pdf
Je snapt niet goed wat de fiscus bedoelt met 'vroegere dienstbetrekking' ....quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:05 schreef sanger het volgende:
Aangezien dit een bonus betreft bij een vorige werkgever zal dit via een andere tabel belast worden, namelijk de groene tabel voor inkomen uit vroegere dienstbetrekking. En dan het bijzonder tarief hiervoor wat 36,97+6,63 = 49% is tot een bedrag van ¤ 75.519
Je werkgever zal dit in zijn systeem gewoon keurig doen. Je zal dus wat inkomen hebben van deze werkgever in 2024 en je zal hiervoor ook een jaaropgaaf krijgen.
Bij de aangifte over 2024 zal dit allemaal rechtgetrokken worden omdat dan al het inkomen op 1 grote hoop gegooid wordt.
https://download.belastin(...)_nl_std_20240101.pdf
Maar waarom 55%? Ik kan nergens terugvinden waarom het zo hoog zou zijnquote:Op woensdag 7 februari 2024 11:28 schreef RealRS het volgende:
Als het bedrag niet staat benoemd voor 2023 en je krijgt het uitbetaald in 2024, dan zie je voor 2024 een inkomen van je oud werkgever, dat je bij je nieuwe inkomen kan optellen.
Dus je hebt eigenlijk twee werkgevers dat jaar.
Belastingtarief zal wel iets van 55% zijn, echt om te janken ... (is afhankelijk van je loon)
Pff...quote:Op woensdag 7 februari 2024 12:01 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Maar waarom 55%? Ik kan nergens terugvinden waarom het zo hoog zou zijn
Heeft te maken met de op- en afbouw van heffingskortingen. Verborgen belastingen waar je zelden mensen over hoort als het kabinet (zoals dit jaar) er aan draaitquote:Op woensdag 7 februari 2024 12:01 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Maar waarom 55%? Ik kan nergens terugvinden waarom het zo hoog zou zijn
Het wordt uitbetaald met de bijzonder beloning tarieven van 2024. En het gaat gewoon tegen de witte tabel, niet de groene tabel. Loonheffingskorting wordt gewoon meegenomen als je die altijd aan had staan. En je krijgt dan dus volgend jaar nog een jaaropgave van deze werkgever vanwege deze bonus.quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:12 schreef Doevelaer het volgende:
Zelf zie ik inmiddels door de bomen het bos niet meer, dus hoop ik dat mijn lieve vrienden op Fok mij verder kunnen helpen;
Per 1 januari heb ik een nieuwe baan, echter heb ik nog recht op een bonus van mijn vorige werkgever op basis van KPIs in 2023. Die zal ik eind deze maand ontvangen.
Nu is het mij echter niet duidelijk hoe zwaar deze belast zal worden.
De bonus gaat over het jaar 2023 maar wordt in 2024 uitbetaald. Van m’n vorige werkgever heb ik 2 weken geleden ook reeds m’n jaaropgave ontvangen. Toen was het exacte bonusbedrag nog onbekend, dus dit bedrag is ook niet op de jaaropgave vermeld. Aangezien ik niet meer werkzaam ben bij m’n vorige werkgever; klopt het dat er dus geen loonheffingskorting meer wordt gerekend over deze bonus?
Moet het belastingpercentage bijzondere beloningen dan nog worden meegerekend? Ik blijf qua totaal (ruim) onder de 70K en dus denk ik zelf dat het belastingpercentage over de totale bonus niet hoger zal zijn dan 36,93%
Klopt dit, of mis ik hier iets?
Lang verhaal kort; hoeveel belasting zal ik betalen over het bruto bonusbedrag?
Dit is de tabel die gebruikt wordt en je telt die 36.97 en 13.14 bij elkaar op dus dan betaal je 50.11% aan belasting er over.quote:
Fijn voor ts dat je alle eerdere reacties nog even voor hem samenvat !quote:Op donderdag 8 februari 2024 10:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Het wordt uitbetaald met de bijzonder beloning tarieven van 2024. En het gaat gewoon tegen de witte tabel, niet de groene tabel. Loonheffingskorting wordt gewoon meegenomen als je die altijd aan had staan. En je krijgt dan dus volgend jaar nog een jaaropgave van deze werkgever vanwege deze bonus.
[..]
Dit is de tabel die gebruikt wordt en je telt die 36.97 en 13.14 bij elkaar op dus dan betaal je 50.11% aan belasting er over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |