De kamer gok ik als er een meerderheid voor is.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:15 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Wie bepaalt er eigenlijk of er nieuwe verkiezingen komen?
Op dit moment gaat het primair om migratie. Dus de rest is bijzaak.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:57 schreef KaheemSaid het volgende:
Om welke thema’s behalve migratie precies?
Dat is geen meerderheid. Een coalitie zonder NSC wordt een bijna onmogelijke opgave. En als Pieter zegt dat hij het opgeeft omdat de schatkist er zo slecht voor staat, dan wil dat zeggen dat hij in geen enkel kabinet wil. Dus nieuwe verkiezingen, met een grote kans dat NSC flink gaat verliezen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik wil de PVV in een kabinet, maar misschien moet hij wat minder tweeten en wat meer focussen op het rond krijgen van een PVV/VVD/BBB kabinet. Voordat we straks inderdaad weer richting een links (oh nee, wacht, VVD/NSC/D66/GL is eigenlijk centrum rechts) kabinet stormen. Want die nieuwe verkiezingen gaan inderdaad niet komen.
Met hem weet je het maar nooit. Denk dat het gewoon een excuus is om niks met de PVV te hoeven doen. Als er andere partijen aankloppen zullen die slechte financiën opeens geen probleem meer zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:44 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat is geen meerderheid. Een coalitie zonder NSC wordt een bijna onmogelijke opgave. En als Pieter zegt dat hij het opgeeft omdat de schatkist er zo slecht voor staat, dan wil dat zeggen dat hij in geen enkel kabinet wil. Dus nieuwe verkiezingen, met een grote kans dat NSC flink gaat verliezen.
Ik hoop wel dat dit kabinet er komt, en dat daarna een hele hoop PVV stemmers zich heel hard gaan afvragen waarom ze nou precies een rechts kabinet wilden.quote:
Dat weten ze al, de Buut'nlanders moeten het slechter hebben dan zijzelf.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat dit kabinet er komt, en dat daarna een hele hoop PVV stemmers zich heel hard gaan afvragen waarom ze nou precies een rechts kabinet wilden.
Inderdaad ja. Toen wist ik dat alleen al op basis van een vertrouwensband die je wel in een formatie moet hebben het sowieso ging falen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:03 schreef grrrrg het volgende:
Toen Geert Wilders hem een katholieke gluiperd noemde, wist ik dat het nooit wat zou worden.
AI is wel zeer goed in het analyseren van schema's en werkflows. Ooit een SF verhaaltje gelezen waar het juist de managers en afdelingshoofden waren die als eerste door AI werden vervangen. AI kon immers veel beter precies de arbeidsbehoefte per locatie bepalen en in de oortjes van de arbeiders doorgeven wat ze moesten uitvoeren voor optimale efficientie.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:04 schreef dop het volgende:
[..]
Billen wassen, tomaten plukken, en schoonmaak werkzaamheden zijn te min voor AI.
Ze is nu juist niet zo goed in handwerk en laag betaalde baantjes
Vandaar ook dat het me niet zou verbazen als het in essentie gaat om de noodzaak van arbeidsmigratie om de financiën op orde te houden en in Wilders' fantasieland moet de realiteit buigen voor zijn wens, waar de andere rechtse partijen dat wel accepteren, maar niet zo hardop zeggen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:44 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat is geen meerderheid. Een coalitie zonder NSC wordt een bijna onmogelijke opgave. En als Pieter zegt dat hij het opgeeft omdat de schatkist er zo slecht voor staat, dan wil dat zeggen dat hij in geen enkel kabinet wil. Dus nieuwe verkiezingen, met een grote kans dat NSC flink gaat verliezen.
Als ik het goed begrepen heb, wil de PVV slechts dat de criminele buitenlanders het hier niet al te goed hebben.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat weten ze al, de Buut'nlanders moeten het slechter hebben dan zijzelf.
Nouja het PVV program blinkt totaal niet uit in financiële degelijkheid, dat van de BBB ook niet trouwens.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Met hem weet je het maar nooit. Denk dat het gewoon een excuus is om niks met de PVV te hoeven doen. Als er andere partijen aankloppen zullen die slechte financiën opeens geen probleem meer zijn.
Maar ook dan zouden de financiën een rommel zijn. Dan zouden linkse partijen ook een hoop van hun plannen niet uit kunnen laten voeren, maar dat is dan vast anders omdat die tenminste wel geld tegen het klimaat aangooien bv. Het geld is er wel, het gaat alleen naar dat soort projectjes.quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:43 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nouja het PVV program blinkt totaal niet uit in financiële degelijkheid, dat van de BBB ook niet trouwens.
Beide zijn de grootst mogelijke onzin op dat gebied: overal extra geld heen maar tegelijkertijd een flinke lastenverlichting, dat kan alleen in het sprookjesbos. De voormalig regering van Griekenland zou zich er nog voor schamen.
Als je met financiën iets wilt kun je dat beter met andere partijen doen die op dat gebied wel serieuze plannen hebben, inclusief hoe deze te betalen. Het laten doorrekenen is wat dat betreft een prima indicatie.
En dat dan samen met de VVD die er altijd prat op gaat de uitgaven streng onder controle te houden en Omtzigt die van hypersolide degelijkheid zijn onderscheidende kenmerk probeert te maken.quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:43 schreef tizitl2 het volgende:
Nouja het PVV program blinkt totaal niet uit in financiële degelijkheid, dat van de BBB ook niet trouwens.
Beide zijn de grootst mogelijke onzin op dat gebied: overal extra geld heen maar tegelijkertijd een flinke lastenverlichting, dat kan alleen in het sprookjesbos. De voormalig regering van Griekenland zou zich er nog voor schamen.
Volgens Omtzigt is laten doorrekenen geen garantie dat je er dan geen financiële zooi van kunt maken.quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:43 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Het laten doorrekenen is wat dat betreft een prima indicatie.
Als dit het geval was dan zou die de woordvoering omtrend zijn exit toch beter voor elkaar hebben?quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Suijkerbuijk zit er niet zover naast denk ik. Omtzigt wil helemaal niet regeren maar had geen keuze om toch te gaan praten met de 3 rechtse partijen. Vanaf het begin zat hij moeilijk te doen, continu alert om bij de eerste de beste mogelijkheid het hazenpad te kiezen.
Hij roept op tot een extraparlementair kabinet. Hij vertrouwt niet dat de tokkies van de PVV en BBB goede bewindspersonen kunnen leveren. Daar zit volgens mij het echte probleem.quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Suijkerbuijk zit er niet zover naast denk ik. Omtzigt wil helemaal niet regeren maar had geen keuze om toch te gaan praten met de 3 rechtse partijen. Vanaf het begin zat hij moeilijk te doen, continu alert om bij de eerste de beste mogelijkheid het hazenpad te kiezen.
Yesilgöz heeft hem (extra) in die hoek gedrukt door zich bij voorbaat geen volwaardig deelnemende partij te verklaren. En als het Omtzigt niet al op dag 0 duidelijk was dat er met PVV geen zinnig beleid te maken viel, dan toch zeker op dag 2 - dus dan wacht je maar tot de eerste duidelijke vertraging van de trein om er van af te springen. Op zich prima timing, lijkt me. Al dat Judasgekraai op Twitter was er toch wel gekomen, of de stekker er nu na 2 of na 60 dagen uit gaat.quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat voor grote uitgaves wilden zij doen die niet realistisch bleken? Eigen risico en tandarts kan ik opnoemen, maar wat nog meer ?quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:43 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Als je met financiën iets wilt kun je dat beter met andere partijen doen die op dat gebied wel serieuze plannen hebben, inclusief hoe deze te betalen. Het laten doorrekenen is wat dat betreft een prima indicatie.
Omtzigt is juist de enige die van het begin duidelijk heeft aangegeven dat het heel moeilijk zou worden om tot een akkoord te komen. Hoe duidelijk wil je het hebben?quote:Op woensdag 7 februari 2024 17:37 schreef Claudia_x het volgende:
Hartstikke leuk, al die analyses over wat het “echte probleem” is. Maar ik wil politici die gewoon eerlijk zijn en niet politici die verhullende taal gebruiken en duiken. Geen goede beurt voor Omtzigt dit, met z’n zogenaamd nieuwe bestuurscultuur.
Nou, ik wil nu een duidelijke reden hebben. Is dat zo moeilijk?quote:Op woensdag 7 februari 2024 17:43 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Omtzigt is juist de enige die van het begin duidelijk heeft aangegeven dat het heel moeilijk zou worden om tot een akkoord te komen. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Interessante observatie, dank.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:14 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
AI is wel zeer goed in het analyseren van schema's en werkflows. Ooit een SF verhaaltje gelezen waar het juist de managers en afdelingshoofden waren die als eerste door AI werden vervangen. AI kon immers veel beter precies de arbeidsbehoefte per locatie bepalen en in de oortjes van de arbeiders doorgeven wat ze moesten uitvoeren voor optimale efficientie.
Mogen de Polen blijven plukken, kunnen de dikbetaalde managers aan het basisloon.
Er valt simpelweg niet te regeren met de VVD en PVV. Doen alsof die partijen nu heilig zijn na Milders en Yesilgoz is een dood zonde.quote:Op woensdag 7 februari 2024 16:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Rutte heeft het inderdaad goed gedaanquote:Op woensdag 7 februari 2024 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik wil nu een duidelijke reden hebben. Is dat zo moeilijk?
En ik vind het onbegrijpelijk dat je je gesprekspartners niet fatsoenlijk informeert dat je wil stoppen met praten en waarom je dat wil. Als je dat niet kunt, hoe kun je dan ooit in een regering fungeren?
Rutte had wat dat betreft beter door wat nodig is om het land te besturen. Omtzigt toont zichzelf wederom meer een oppositieman.
Dat zou wel in lijn liggen met de technocratische ideeën van hem inderdaad.quote:Op woensdag 7 februari 2024 17:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij roept op tot een extraparlementair kabinet. Hij vertrouwt niet dat de tokkies van de PVV en BBB goede bewindspersonen kunnen leveren. Daar zit volgens mij het echte probleem.
In deze constructie kan hij ook roepen dat hij niet echt met de PVV in een kabinet is gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |