Ja sorry hoor en dom, Echt dom rechtsquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heel vaak iemand een laffe hond noemen, zo herken je de mensen die constructief denken.
Als ik heel eerlijk ben zie ik helemaal geen enkele partij die het allemaal wel even op gaat lossen. Ik zie geen enkele politiek figuur er bovenuit stijgen, of het nu van links of rechts komt. En uiteindelijk moeten ze toch weer met elkaar regeren.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat gaat de stabiele partijen ook niet altijd heel lekker af he... Dankzij PvdA en VVD zitten we nu met het gedrocht dat participatiesamenleving heet.
In feite is dit land al sinds eind jaren '90 geregeerd vanuit het neoliberale denken, culminerend in de afbraakkabinetten Rutte.
Kijk om je heen: alles loopt spaak.
Gaat Wilders dat oplossen? Nee, natuurlijk niet. En hopelijk zijn we na dit echec van onze eigen Trumpiaanse bevlieging af.
Maar als er iets de afgelopen jaren niet is gedaan, is het beleid voeren met daadwerkelijke visie.
De Vrije Markt moest ruim baan krijgen. Zie hier het resultaat.
Anno 2024 nog beweren dat er plaatsen in Nederland zijn waar je over straat kan lopen en geen getinte medelanders ziet.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En dat is niet zo apart. Wat ik apart vind is dat er zoveel mensen intrappen. Naast de mensen die te dom zijn om te poepen, gaat het ook om mensen die echt niet meteen achterlijk te noemen zijn. Het rare is wel weer dat veel van die mensen ondertussen wel een prima leven hebben zonder veel klachten. Veel zien zelfs bijna nooit geen buitenlanders.
De roep om extreme partijen duurt nu al geruime tijd, maar ik kan het eigenlijk nog steeds niet bevatten.
In vergelijking met wat men roept zijn het er vaak niet veel en ze hebben van nog minder last.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:46 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Anno 2024 nog beweren dat er plaatsen in Nederland zijn waar je over straat kan lopen en geen getinte medelanders ziet.
Oh gaan we wel weer zien wie er straks lopen te janken bij nieuwe verkiezingen. Geef elkaar maar weer de hand en ga je maar afvragen of je er nog wel bij hoort als PVV naar de +50 gaat...quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:41 schreef zuchtje het volgende:
Rechtse tranen zijn wat meer bitter dan de linkse, maar nog steeds lekker
Het is toch wel echt hilarisch om te gaan gillen over verantwoordelijkheid nemen bij juist deze combinatie partijen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:34 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Wat een flauwe kulsmoes van deze zelf benoemde charlatan. Pieter geef gewoon toe dat je laffe hond bent die je verantwoordelijkheid uit de weg gaat. Ga weg, we hebben niks aan laffe honden met je overheids cijfertjes. Je hebt je kans gehad en nooit meer....
Dat er een backlash heerst mag je ook het identiteitspolitieke gedram van D66 aanrekenen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
In vergelijking met wat men roept zijn het er vaak niet veel en ze hebben van nog minder last.
Ik mis bij mensen vaak het besef dat je wel op een partij stemt, maar dat die partij er alsnog met andere partijen uit moet zien te komen. En dan vallen er dingen uit het programmaboekje. De roep om extreme partijen laat vaak zien dat men helemaal geen zin heeft in compromissen sluiten, en dat klinkt erg leuk op een verjaardagsfeestje, maar het schiet in de werkelijkheid niets op.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En dat is niet zo apart. Wat ik apart vind is dat er zoveel mensen intrappen. Naast de mensen die te dom zijn om te poepen, gaat het ook om mensen die echt niet meteen achterlijk te noemen zijn. Het rare is wel weer dat veel van die mensen ondertussen wel een prima leven hebben zonder veel klachten. Veel zien zelfs bijna nooit geen buitenlanders.
De roep om extreme partijen duurt nu al geruime tijd, maar ik kan het eigenlijk nog steeds niet bevatten.
Als je hoort op welke punten NSC is gaan lopen zou die incapabele partijen de ruimte geven getuigen van geen verantwoordelijkheidsgevoel getuigen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is toch wel echt hilarisch om te gaan gillen over verantwoordelijkheid nemen bij juist deze combinatie partijen.
De PVV: heeft een kabinet laten klappen bij de eerste gelegenheid dat er een moeilijke keuze gemaakt moest worden. De partij leider zelf heeft jarenlang er alles aan gedaan om vooral oppositie te blijven.
VVD: bijna alle problemen die we nu hebben komen door uitstelgedrag van de VVD kabinetten. Visie is voor losers, wij doen niks.
BBB: een partij die is opgericht om een status quo nog wat langer te laten bestaan terwijl we zelfs zonder natuur wensen over de fysieke grenzen van de bodem gaan. Als de wet niks veranderd, doet de aarde dat zelf wel, maar dan met een echte crisis.
Klopt, maar daar hebben dus heel veel partijen een enorme blinde vlek.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik mis bij mensen vaak het besef dat je wel op een partij stemt, maar dat die partij er alsnog met andere partijen uit moet zien te komen. En dan vallen er dingen uit het programmaboekje. De roep om extreme partijen laat vaak zien dat men helemaal geen zin heeft in compromissen sluiten, en dat klinkt erg leuk op een verjaardagsfeestje, maar het schiet in de werkelijkheid niets op.
Nu heb je ook nog eens dat mensen graag een 'leider' zien die 'zegt wat zijn stemmers denken', terwijl het land meer behoefte heeft aan iemand die het land leidt en niet alleen specifieke wensen. Iemand die juist niet zegt wat iedereen al denkt. Iemand die echt leiding kan geven. Niet dat ik er een aan kan wijzen, want op het moment zie ik niemand die rol oppakken.
Het land regeren is een visie hebben, maar wel met elkaar, het gaat immers om heel het land.
Je denkt dat er buiten de grote steden geen buitenlanders wonen?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
In vergelijking met wat men roept zijn het er vaak niet veel en ze hebben van nog minder last.
Al heeft ie 60 zetels Wilders blijft een compleet incapabele prutser en van al zn plannen zal bijna niks terecht komen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:49 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Oh gaan we wel weer zien wie er straks lopen te janken bij nieuwe verkiezingen. Geef elkaar maar weer de hand en ga je maar afvragen of je er nog wel bij hoort als PVV naar de +50 gaat...
Moest hier aan denken:quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het rare is wel weer dat veel van die mensen ondertussen wel een prima leven hebben zonder veel klachten. Veel zien zelfs bijna nooit geen buitenlanders.
Ik zou zeggen, zo goed als allemaal. Het zijn ook maar mensen, denk ik. Uiteindelijk heeft misschien niemand de juiste ideeën en oplossingen voor alle problemen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, maar daar hebben dus heel veel partijen een enorme blinde vlek.
Dus we moeten partijen hebben in het kabinet die nu volop willen gaan bezuinigen net zoals de NSC? Ga toch fietsen, dikke onzin allemaal. Pietertje lult uit zijn nek. Hij heeft niets te willen, hij is niet de grootste....quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is toch wel echt hilarisch om te gaan gillen over verantwoordelijkheid nemen bij juist deze combinatie partijen.
De PVV: heeft een kabinet laten klappen bij de eerste gelegenheid dat er een moeilijke keuze gemaakt moest worden. De partij leider zelf heeft jarenlang er alles aan gedaan om vooral oppositie te blijven.
VVD: bijna alle problemen die we nu hebben komen door uitstelgedrag van de VVD kabinetten. Visie is voor losers, wij doen niks.
BBB: een partij die is opgericht om een status quo nog wat langer te laten bestaan terwijl we zelfs zonder natuur wensen over de fysieke grenzen van de bodem gaan. Als de wet niks veranderd, doet de aarde dat zelf wel, maar dan met een echte crisis.
Lekker als een lemming met z’n allen de afgrond tegemoet want het gepeupel wil nu eindelijk z’n ¤1000,-quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:56 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Dus we moeten partijen hebben in het kabinet die nu volop willen gaan bezuinigen net zoals de NSC? Ga toch fietsen, dikke onzin allemaal. Pietertje lult uit zijn nek. Hij heeft niets te willen, hij is niet de grootste....
Je kan nog zoveel willen, maar het moet ook kunnen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:56 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Dus we moeten partijen hebben in het kabinet die nu volop willen gaan bezuinigen net zoals de NSC? Ga toch fietsen, dikke onzin allemaal. Pietertje lult uit zijn nek. Hij heeft niets te willen, hij is niet de grootste....
Ik geloof wel dat de partijen die minder tegen migratie zijn moeten oppassen met bepaalde opmerkingen of standpunten ja. Vooral Timmermans is goed in mensen tegen het harnas te jagen door de extreme standpunten te beantwoorden met punten die daar recht tegenover staan.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat er een backlash heerst mag je ook het identiteitspolitieke gedram van D66 aanrekenen.
Yeah, als men er eens zo over dacht. Het wij gevoel ipv het ik tegen jou.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik mis bij mensen vaak het besef dat je wel op een partij stemt, maar dat die partij er alsnog met andere partijen uit moet zien te komen. En dan vallen er dingen uit het programmaboekje. De roep om extreme partijen laat vaak zien dat men helemaal geen zin heeft in compromissen sluiten, en dat klinkt erg leuk op een verjaardagsfeestje, maar het schiet in de werkelijkheid niets op.
Nu heb je ook nog eens dat mensen graag een 'leider' zien die 'zegt wat zijn stemmers denken', terwijl het land meer behoefte heeft aan iemand die het land leidt en niet alleen specifieke wensen. Iemand die juist niet zegt wat iedereen al denkt. Iemand die echt leiding kan geven. Niet dat ik er een aan kan wijzen, want op het moment zie ik niemand die rol oppakken.
Het land regeren is een visie hebben, maar wel met elkaar, het gaat immers om heel het land.
Ja dat hangt er ook een beetje vanaf waar je de focus legt, want die extreme uitspraken vind je aan alle kanten van het spectrum, sterker nog, ik durf te stellen dat alle partijen het doen. In deze tijden moet je er bovenuit zien te steken en als je alle softe uitspraken doet, val je niet meer op. Misschien was het zelfs altijd zo, we willen nog wel eens té romantisch naar het verleden kijken, maar dat waren ook allemaal mensen zoals jij en ik.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat de partijen die minder tegen migratie zijn moeten oppassen met bepaalde opmerkingen of standpunten ja. Vooral Timmermans is goed in mensen tegen het harnas te jagen door de extreme standpunten te beantwoorden met punten die daar recht tegenover staan.
Neemt niet weg dat mensen zelf ook best een beetje realistisch mogen proberen na te denken.
Lekker man. Die bewaren we voor na de volgende verkiezingen als Greet niet meer de grootste is.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:56 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Wij bevat echte nederlanders. Niet uit de staatsruif rovende 'asielzoekers'.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Yeah, als men er eens zo over dacht. Het wij gevoel ipv het ik tegen jou.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |