Wat is het verschil tussen die twee?quote:Op maandag 5 februari 2024 15:31 schreef qajariaq het volgende:
Oude beitel er tussen en lekker wrikken. Evt gaten in de muur met gips dichtsmeren maar ik verwacht eerder dat je nog een paar dagen lijm weg moet schuren.
Een beton of kalkzandsteen muur maakt best wel uit hoor.
Beton is een stuk harder en lijm hecht er iets minder op. Maar je hebt er vlies tussen zitten dus komt dat vlies ook wel van de muur af. Ben je weer bezig om alle vlies er af te krijgen voor opnieuw behangen. Volgende keer niet plakken maar schroeven.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen die twee?
Dat vlies maakt niet uit, dat laat ik opnieuw doen door schildersbedrijf.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:39 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Beton is een stuk harder en lijm hecht er iets minder op. Maar je hebt er vlies tussen zitten dus komt dat vlies ook wel van de muur af. Ben je weer bezig om alle vlies er af te krijgen voor opnieuw behangen. Volgende keer niet plakken maar schroeven.
Echt poreus is meestal gips. Kalkzandsteen is een stuk prettiger omdat het nog een klein beetje vocht reguleert. Heb je er ooit in geboord? Beton is keihard en kalkzandsteen kom je nog wel in zonder boorhamer of een nieuw boortje per gat.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat vlies maakt niet uit, dat laat ik opnieuw doen door schildersbedrijf.
Het kan ook cellenbeton zijn, maar het is nieuwbouw dus ik dacht kalk omdat je dit volgens mij veel gebruikt ziet worden.
Het is wel heel hard en massief, versus sommige binnenmuren hier die echt poreus zijn.
Maar ik mij natuurlijk meer druk of ik de muur “los trek” of dat dit wel zal meevallen.
Schroeven dacht ik wel aan, maar dan krijg je 40 gaten uiteindelijk, tja, ook dan kan ik net zo goed weer nieuw glasvlies aanbrengen.
Dat vlies maakt niet uit, ik ben rijk genoeg, hoe dom dat ook klinkt, om gewoon de boel te laten herstellen wat dat betreft.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:50 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Echt poreus is meestal gips. Kalkzandsteen is een stuk prettiger omdat het nog een klein beetje vocht reguleert. Heb je er ooit in geboord? Beton is keihard en kalkzandsteen kom je nog wel in zonder boorhamer of een nieuw boortje per gat.
Ik zou gewoon beginnen. Krassen op de muur verdwijnen toch wel achter het nieuwe vlies. Met een beetje mazzel trek je het zo van de muur, met of zonder dat vlies... Dat is ff de vraag.
Als je rijk genoeg bent, waarom laat je het dan niet een ander oplossenquote:Op maandag 5 februari 2024 15:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat vlies maakt niet uit, ik ben rijk genoeg, hoe dom dat ook klinkt, om gewoon de boel te laten herstellen wat dat betreft.
In de muur kan ik niet boren zonder boorhamer, dat werd snel duidelijk. xD
In de poreuze muren wel, daar ga je zo doorheen, maar het is geen gips gek genoeg.
Maar wel een stuk zachter dus dan die noem het maar even “buitenste” muren van de woning.
Dat kan ook, maar ik vind het ook een prettig idee als ik het zelf kan doen of weet hoe het moet.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als je rijk genoeg bent, waarom laat je het dan niet een ander oplossen.
Dat probleem hou je als je een prof moet bellen om je prutswerk te herstellenquote:Op maandag 5 februari 2024 16:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar ik vind het ook een prettig idee als ik het zelf kan doen of weet hoe het moet.
Het is tegenwoordig best lastig degelijke klusbedrijven te vinden die vooral ook tijd hebben.
Nou nou ze, het is professioneel uitgevoerd en aangebracht.quote:Op maandag 5 februari 2024 16:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat probleem hou je als je een prof moet bellen om je prutswerk te herstellen. Maar die zooi van een muur krijgen als het gelijmd is? Sterkte
.
Dat is ook wel een tip ja.quote:Op maandag 5 februari 2024 16:42 schreef Puala het volgende:
Warme kit laat makkelijker los, dus ik zou de verffohn ff proberen
Of een stoomreiniger.quote:Op maandag 5 februari 2024 16:42 schreef Puala het volgende:
Warme kit laat makkelijker los, dus ik zou de verffohn ff proberen
Omdat het nog een huurwoning is waarin ik woon.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 00:38 schreef FFnog het volgende:
Als het op het vlies is gelijmd trek je het toch gewoon met vlies en al van de muur af?
Ik zie het probleem niet zo eigenlijk...
Dus het vlies gewoon van de muur trekken en komen die platen vanzelf mee.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Omdat het nog een huurwoning is waarin ik woon.
Maar de verhuurder gesproken, die vind het allemaal prima, geen toestemming nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |