Ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar. Ik dacht dat @Farenji ook in de Java zat eigenlijk.quote:
Nice! Veel succesquote:Op maandag 18 maart 2024 11:03 schreef MisterFox het volgende:
Oh excuses mensen, ik ben vergeten een actualisering te geven!
Ik heb onderhandeld en o.b.v. 40 uur per week ga ik ¤4500,- bruto verdienen per maand. Dat is ¤3300,- netto. Als ik mijn best doe gaat het naar 5K over een halfjaar.
Ik moet wel teringhard gaan werken. Maar daar staat dan wel tegenover dat ik 1K per maand kan gaan sparen mits ik zuinig leef.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 18 maart 2024 11:03 schreef MisterFox het volgende:
Ik heb onderhandeld en o.b.v. 40 uur per week ga ik ¤4500,- bruto verdienen per maand. Dat is ¤3300,- netto. Als ik mijn best doe gaat het naar 5K over een halfjaar.
Ik moet wel teringhard gaan werken. Maar daar staat dan wel tegenover dat ik 1K per maand kan gaan sparen als ik zuinig leef.
Netjes hoor, zou daar blij mee zijn. Maar ik heb vermoedelijk wel minder jaren ervaring dan jij ook.quote:Op maandag 18 maart 2024 11:03 schreef MisterFox het volgende:
Ik moet wel teringhard gaan werken. Maar daar staat dan wel tegenover dat ik 1K per maand kan gaan sparen mits ik zuinig leef.
Prima salaris, en je moet slim werken niet teringhardquote:Op maandag 18 maart 2024 11:03 schreef MisterFox het volgende:
Verschilt. Vooral laravel projecten, maar ook andere frameworks, soms zelfs wordpress maar dat liever niet. Nieuwbouw vind ik het leukste maar ik doe ook veel legacy dingen. Dat is niet altijd even leuk maar wel uitdagend en uiteindelijk is dat vaak het werk waar je als freelancer voor wordt gevraagd. Bijvoorbeeld omdat de in house developers het niet meer snappen, vertrokken zijn of of in de burnout zitten. Dan zit je dus bijvoorbeeld aan monsterlijk slecht ontworpen applicaties in laravel5 te werken met php7.2. Of nog erger: een stokoude joomla applicatie met php5.6. Die niet geupgrade kan worden maar waar wel de hele business op draait. Ik pas mijn uurtarief daar wel op aan, lastige vervelende klussen kosten meer dan leuke klussen.quote:
quote:Op maandag 18 maart 2024 11:07 schreef oblo het volgende:
[..]
Nice! Veel succesWat is teringhard werken?
Thanksquote:Op maandag 18 maart 2024 11:07 schreef Farenji het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Pro tip: de verleiding is om meteen te beginnen op 120% zeg maar, om indruk te maken. Doe dit niet. Want je houdt dat niet lang vol maar men verwacht dat wel. Loop jezelf niet voorbij.
(been there, done that, got the burnout)
quote:Op maandag 18 maart 2024 11:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Netjes hoor, zou daar blij mee zijn. Maar ik heb vermoedelijk wel minder jaren ervaring dan jij ook.
Ik ga per 1 mei ook bij een ander bedrijf beginnen.
Tof. Weer go? Of iets anders?quote:Op maandag 18 maart 2024 11:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Netjes hoor, zou daar blij mee zijn. Maar ik heb vermoedelijk wel minder jaren ervaring dan jij ook.
Ik ga per 1 mei ook bij een ander bedrijf beginnen.
Nou dat weet ik niet, maar ik heb wel geluk met goede mentors. Dat heb ik bij mijn sollicitaties voor mijn komende baan ook wel meegenomen. Maar ik heb niet zo veel praktijkervaring nog en dat is ook wel belangrijke denk ik.quote:Op maandag 18 maart 2024 11:24 schreef MisterFox het volgende:
[..]
[..]
Thanks
Ja ik herken het ook. Zeker omdat mijn vertrouwen in werkgevers ooit enorm is geschaad en dat heeft gewoon serieuze gevolgen gehad voor mij. Ik ben ooit in mijn proeftijd ziek geweest door COVID en toen hebben ze geprobeerd om me er vakkundig uit te werken door te stellen dat ik me als medior had voorgedaan terwijl ik een junior zou zijn.
Toen aangeklopt bij de FNV. Die hebben hun tanden laten zien en toen werd het een vaststellingsovereenkomst. Wat een walgelijke teringlijers zeg.
Vervolgens ben ik ergens anders aan de slag gegaan, maar de schade was al aangericht. Ik voelde me verschrikkelijk onzeker en heb 150% gegeven in mijn proefmaand. Dat was duidelijk niet gezond met als gevolg dat ik twee weken na de proeftijd ziek werd van de stress.
Dusja ik heb daar wel van geleerd. Ik ben ook expres een contract aangegaan van een halfjaar zonder proeftijd, juist om te voorkomen dat er misbruik gemaakt wordt van mij. Ik heb namelijk ook in mijn omgeving weleens gezien dat iemand op de laatste dag van de proeftijd werd ontslagen nadat iets was opgeleverd, met als smoes dat er zogenaamd geen klik was.
[..]Volgens mij ben jij slimmer en plastischer dan ik hoor
Interessant! Hoeveel jaar aanvaring had je toen je de stap naar freelancer maakte?quote:Op maandag 18 maart 2024 11:23 schreef Farenji het volgende:
[..]
Verschilt. Vooral laravel projecten, maar ook andere frameworks, soms zelfs wordpress maar dat liever niet. Nieuwbouw vind ik het leukste maar ik doe ook veel legacy dingen. Dat is niet altijd even leuk maar wel uitdagend en uiteindelijk is dat vaak het werk waar je als freelancer voor wordt gevraagd. Bijvoorbeeld omdat de in house developers het niet meer snappen, vertrokken zijn of of in de burnout zitten. Dan zit je dus bijvoorbeeld aan monsterlijk slecht ontworpen applicaties in laravel5 te werken met php7.2. Of nog erger: een stokoude joomla applicatie met php5.6. Die niet geupgrade kan worden maar waar wel de hele business op draait. Ik pas mijn uurtarief daar wel op aan, lastige vervelende klussen kosten meer dan leuke klussen.
Vandaag werk ik aan een nieuwbouw json api in laravel10 / php8.2 die een oude plain php applicatie moet vervangen. Daar werk ik al maanden aan en daar zit ook nog wel maanden werk in. Leuk werk met relaxte opdrachtgever die ik goed ken, dus ook wat lager uurtarief.
In principe als all round backender, maar iig het eerste (doorlopende) project waarop ik start is volledig Go.quote:
Ahja ik begrijp het.quote:Op maandag 18 maart 2024 11:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou dat weet ik niet, maar ik heb wel geluk met goede mentors. Dat heb ik bij mijn sollicitaties voor mijn komende baan ook wel meegenomen. Maar ik heb niet zo veel praktijkervaring nog en dat is ook wel belangrijke denk ik.
Wat ga je doen (mag ook via DM)?quote:Op maandag 18 maart 2024 11:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
In principe als all round backender, maar iig het eerste (doorlopende) project waarop ik start is volledig Go.
Best lang, 20+ jaar. En daarvoor was ik hobbymatig ook al een tijd bezig met web development (destijds in php4).quote:Op maandag 18 maart 2024 11:30 schreef oblo het volgende:
[..]
Interessant! Hoeveel jaar aanvaring had je toen je de stap naar freelancer maakte?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
Jij weet hier vast wat meer van: is het gebruikelijk dat je met dit salaris geen pensioenregeling hebt? En dat het inclusief vakantiegeld is?quote:Op maandag 18 maart 2024 11:40 schreef Farenji het volgende:
[..]
Best lang, 20+ jaar. En daarvoor was ik hobbymatig ook al een tijd bezig met web development (destijds in php4).
Mag dat wel?quote:Op maandag 18 maart 2024 13:51 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Jij weet hier vast wat meer van: is het gebruikelijk dat je met dit salaris geen pensioenregeling hebt? En dat het inclusief vakantiegeld is?
Nee zeker niet. Vakantiegeld is wettelijk verplicht. En pensioenregeling zou niet afhankelijk van salaris moeten zijn.quote:Op maandag 18 maart 2024 13:51 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Jij weet hier vast wat meer van: is het gebruikelijk dat je met dit salaris geen pensioenregeling hebt? En dat het inclusief vakantiegeld is?
quote:Op maandag 18 maart 2024 13:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mag dat wel?![]()
Bij mijn nieuwe baan is het wel zo dat het exclusief vakantiegeld is en met de maximale pensioeninleg er nog bij.
ja precies, dat is een toeslag van 8% over het bruto jaarsalaris. Dus stel: je verdiend 2000,- euro per maand bruto. Dat is 24,000,- euro. Dan pak je 8% en dat komt dan bovenop je salaris van 24K.quote:Op maandag 18 maart 2024 13:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee zeker niet. Vakantiegeld is wettelijk verplicht. En pensioenregeling zou niet afhankelijk van salaris moeten zijn.
Klopt, geen vakantiegeld betalen is gewoon nogal verneukeratief, eigenlijk word je voor 8 procent genaaid. En wb pensioen lijkt het me relevant om te weten of andere werknemers wel pensioenregeling krijgen. Heb ook wel op plekken gewerkt waar er gewoon helemaal geen regeling was, voor niemand dus. Dat is natuurlijk wat anders.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:07 schreef MisterFox het volgende:
[..]
[..]
ja precies, dat is een toeslag van 8% over het bruto jaarsalaris. Dus stel: je verdiend 2000,- euro per maand bruto. Dat is 24,000,- euro. Dan pak je 8% en dat komt dan bovenop je salaris van 24K.
Volgens mij is er voor niemand pensioen geregeld. Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar niks vanaf weet. Ik geloof dat een percentage van het bruto salaris naar pensioen gaat meestal?quote:Op maandag 18 maart 2024 14:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
Klopt, geen vakantiegeld betalen is gewoon nogal verneukeratief, eigenlijk word je voor 8 procent genaaid. En wb pensioen lijkt het me relevant om te weten of andere werknemers wel pensioenregeling krijgen. Heb ook wel op plekken gewerkt waar er gewoon helemaal geen regeling was, voor niemand dus. Dat is natuurlijk wat anders.
Dat verschilt. Je betaalt zelf een deel en een deel wordt vaak door de werkgever betaald, maar hoeveel dat is daar zijn geen regels voor.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:29 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Volgens mij is er voor niemand pensioen geregeld. Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar niks vanaf weet. Ik geloof dat een percentage van het bruto salaris naar pensioen gaat meestal?
Ja want vakantiegeld krijg je altijd en voor winstregeling kunnen ze altijd zeggen "sorry we hadden te weinig winst".quote:Vakantiegeld afruilen tegen winstregeling vond ik trouwens ook een bijzondere opmerking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |