Dit komt wel wat "over engineered" op me over. Vooral zulke ellenlange namen van classes en functies zijn wel een hint dat je het complexer maakt dan nodig. Bijv heb je echt DNSHelper::getMxRecordsFromDnsQueryResult() nodig?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:38 schreef MisterFox het volgende:
Dit is overigens een stukje code waar het naar mijn mening vreselijk mis gaat op diverse vlakken:
[ code verwijderd ]
<PRODUCTNAAM> is even een stukje privacy voor mij.
Het debug-stukje graag even negeren trouwens. Doe maar alsof het er niet is.
Nee zeker niet. Het voorbeeld is fundamenteel fout en zou niet mogen bestaan.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:00 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dit komt wel wat "over engineered" op me over. Vooral zulke ellenlange namen van classes en functies zijn wel een hint dat je het complexer maakt dan nodig. Bijv heb je echt DNSHelper::getMxRecordsFromDnsQueryResult() nodig?
waarom staat perl daar niet tussenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:40 schreef FlippingCoin het volgende:
https://readwrite.com/the(...)es-has-been-updated/
Werk(te) je toevallig bij booking.com?quote:
Het was een grapje. Perl is zo'n beetje de minst memory safe taal die er is. Het is dynamically typed, je hoeft resources nergens te alloceren, je mag bijna alles, en er wordt vrijwel niks afgedwongen of begrensd. Zoals men zegt "perl geeft je een touw waarmee je ook jezelf kan ophangen"quote:Op zaterdag 2 maart 2024 14:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Werk(te) je toevallig bij booking.com?
Geen idee waarom perl er niet bijstaat, waarom go er wel in staat en c en c++ niet is vanwege garbage collection meen ik.
Oh ik ken het verder niet goed, maar ik was donderdag en vrijdag bij devworld en daar was een talk van booking.com hoe ze perl eruit aan het werken zijn.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 14:59 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het was een grapje. Perl is zo'n beetje de minst memory safe taal die er is. Het is dynamically typed, je hoeft resources nergens te alloceren, je mag bijna alles, en er wordt vrijwel niks afgedwongen of begrensd. Zoals men zegt "perl geeft je een touw waarmee je ook jezelf kan ophangen"
Ik heb wel heel lang perl gedaan maar nooit voor booking. Heb er een keer gesolliciteerd maar afgewezen en ik denk achteraf dat ik daar wel blij om mocht zijn. Geen leuk bedrijf om voor te werken.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh ik ken het verder niet goed, maar ik was donderdag en vrijdag bij devworld en daar was een talk van booking.com hoe ze perl eruit aan het werken zijn.
Ah oke, php wel ervaring mee maar ik werk bijna mijn hele werkende bestaan volledig met go.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb wel heel lang perl gedaan maar nooit voor booking. Heb er een keer gesolliciteerd maar afgewezen en ik denk achteraf dat ik daar wel blij om mocht zijn. Geen leuk bedrijf om voor te werken.
Maar ik ben ook wel blij dat ik geen perl meer doe, php is tegenwoordig echt duizend keer beter.
Ik hoor dat niet voor het eerst. Slaventent, beetje zoals TransIP / Team.Bluequote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb wel heel lang perl gedaan maar nooit voor booking. Heb er een keer gesolliciteerd maar afgewezen en ik denk achteraf dat ik daar wel blij om mocht zijn. Geen leuk bedrijf om voor te werken.
Maar ik ben ook wel blij dat ik geen perl meer doe, php is tegenwoordig echt duizend keer beter.
5000 is best fors voor een senior php backender. Ik heb dat salaris zelf nooit gehaald, zat er in mijn laatste baan iets onder en dat was al een "gouden ketting". Meerdere keren gehad dat daar sollicitaties bij andere bedrijven op vastliepen, ik wilde er natuurlijk wel op vooruit gaan. Als je veel wil verdienen kun je beter een andere taal gaan doen, iets meer corporate zoals .net of java, of je kan gaan freelancen. Daar kun je heel goed verdienen maar daar moet je ook wel zin in hebben.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:00 schreef MisterFox het volgende:
Wat zou ik als begin-senior kunnen vragen voor 5 dagen per week? ¤5000,- per maand moet in deze markt toch wel een haalbare beloning zijn? Eventueel een 13e maand erbij?
Ik schrik er een beetje van dat ¤5000,- te veel zou zijn. Ik heb ook een hele achtergrond/kennis in de ICT. Dat zie ik de meeste seniors toch niet meenemen.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:09 schreef Farenji het volgende:
[..]
5000 is best fors voor een senior php backender. Ik heb dat salaris zelf nooit gehaald, zat er in mijn laatste baan iets onder en dat was al een "gouden ketting". Meerdere keren gehad dat daar sollicitaties bij andere bedrijven op vastliepen, ik wilde er natuurlijk wel op vooruit gaan. Als je veel wil verdienen kun je beter een andere taal gaan doen, iets meer corporate zoals .net of java, of je kan gaan freelancen. Daar kun je heel goed verdienen maar daar moet je ook wel zin in hebben.
Hoelang is dat geleden? 5000 nu was 2 jaar geleden 'maar' ~42500 om maar wat te noemen.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:09 schreef Farenji het volgende:
[..]
5000 is best fors voor een senior php backender. Ik heb dat salaris zelf nooit gehaald, zat er in mijn laatste baan iets onder en dat was al een "gouden ketting". Meerdere keren gehad dat daar sollicitaties bij andere bedrijven op vastliepen, ik wilde er natuurlijk wel op vooruit gaan. Als je veel wil verdienen kun je beter een andere taal gaan doen, iets meer corporate zoals .net of java, of je kan gaan freelancen. Daar kun je heel goed verdienen maar daar moet je ook wel zin in hebben.
Wat is die achtergrond? Die achtergrond benoem je niet in je vraag, dus dan is het lastig om dat mee te overwegen.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:11 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik schrik er een beetje van dat ¤5000,- te veel zou zijn. Ik heb ook een hele achtergrond/kennis in de ICT. Dat zie ik de meeste seniors toch niet meenemen.
Waarom is het relevant of er een 13e maand erbij zit? 5000 plus 13e maand is hetzelfde als 5480 zonder 13e maand (als ik het goed beredeneer?).quote:Op maandag 11 maart 2024 20:00 schreef MisterFox het volgende:.
Wat zou ik als begin-senior kunnen vragen voor 5 dagen per week? ¤5000,- per maand moet in deze markt toch wel een haalbare beloning zijn? Eventueel een 13e maand erbij?
Bedankt voor jullie advies
Kennis en behaalde certificaten voor Windows Server 2012, Linux, kennis over netwerken, en allerlei andere server-software. Alle kennis die je meeneemt gebruik je indirect bij het ontwikkelen.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:17 schreef embedguy het volgende:
[..]
Wat is die achtergrond? Die achtergrond benoem je niet in je vraag, dus dan is het lastig om dat mee te overwegen.
Geen idee eigenlijk. Ik hoor vaak dat mensen onderhandelen over het salaris maar dat ze jaarlijks een extra bonus krijgen in de vorm van de 13e maand.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:26 schreef embedguy het volgende:
[..]
Waarom is het relevant of er een 13e maand erbij zit? 5000 plus 13e maand is hetzelfde als 5480 zonder 13e maand (als ik het goed beredeneer?).
Is het niet logischer om bijvoorbeeld voor 65k per jaar te gaan. En of daar dan een 13e maand bij zit, 16% keuzebudget, whatever doet er weinig toe?
Even een oprechte vraag omdat ik benieuwd ben. Ik begrijp niet wat een 13e maand relevant maakt, behalve dat dat in een hoger jaarsalaris resulteert.
Aja, owke.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:32 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Ik hoor vaak dat mensen onderhandelen over het salaris maar dat ze jaarlijks een extra bonus krijgen in de vorm van de 13e maand.
Ok is inderdaad al meer dan twee jaar geleden dat ik er weg ben gegaan en toen had ik dat salaris ook al een tijdje.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:14 schreef embedguy het volgende:
[..]
Hoelang is dat geleden? 5000 nu was 2 jaar geleden 'maar' ~42500 om maar wat te noemen.
Ik bedoel; dat je niet op de 5000 zat, zegt niets zonder te weten hoelang geleden dat dat was. Tenzij je het zelf al geindexeerd hebt natuurlijk.
Tja ik heb die achtergrond ook wel en het is zeker handig voor je werk als je de systemen en de protocollen echt kent, maar tegenwoordig kun je ook zonder die kennis met een paar kliks een heel serverpark in de cloud opspinnen dus denkt men dat je die skills niet nodig hebt. In veel bedrijven hebben ze niet eens meer systeembeheerders maar alleen van die getrainde aapjes met een paar aws certificaten.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:11 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik schrik er een beetje van dat ¤5000,- te veel zou zijn. Ik heb ook een hele achtergrond/kennis in de ICT. Dat zie ik de meeste seniors toch niet meenemen.
Ben je een freelancer nu?quote:Op maandag 11 maart 2024 20:09 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja sinds een paar jaar. Bevalt uitstekend. Meer vrijheid, meer verantwoordelijkheid, en geen baas meer ertussen die het leeuwendeel van mijn uurtarief opsnoept.quote:
Wat voor diensten bied je aan?quote:Op maandag 18 maart 2024 10:57 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja sinds een paar jaar. Bevalt uitstekend. Meer vrijheid, meer verantwoordelijkheid, en geen baas meer ertussen die het leeuwendeel van mijn uurtarief opsnoept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |