abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juli 2024 @ 14:58:27 #276
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_214328187

Alpha bijzonder hard onderweg! :Y *O*

Een maand aan ontwikkelen verder... :')
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_214336561
Dus, hoe komt de crash bij windows tot stand? Iets in de trant van: CrowdStrike Falcon software update > windows update / windows restart > crash ???

Ik ben wel benieuwd hoe ze intern te werk gaan bij CrowdStrike en waar het fout is gegaan. Het lijkt evident dat ze een CI/CD pipeline hebben die elke essentiële stap doorloopt in meerdere omgevingen (dev/staging/prod). Maar misschien waren er geen tests voor dit specifieke scenario? Ik denk niet dat alleen de CrowdStrike update dit heeft kunnen veroorzaken, misschien in combinatie met een specifieke windows update?

En zouden ze niet aan partial rollouts doen? Of in dit specifieke geval niet?

Wat denken jullie?
pi_214337016
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:17 schreef oblo het volgende:
Dus, hoe komt de crash bij windows tot stand? Iets in de trant van: CrowdStrike Falcon software update > windows update / windows restart > crash ???

Ik ben wel benieuwd hoe ze intern te werk gaan bij CrowdStrike en waar het fout is gegaan. Het lijkt evident dat ze een CI/CD pipeline hebben die elke essentiële stap doorloopt in meerdere omgevingen (dev/staging/prod). Maar misschien waren er geen tests voor dit specifieke scenario? Ik denk niet dat alleen de CrowdStrike update dit heeft kunnen veroorzaken, misschien in combinatie met een specifieke windows update?

Wat denken jullie?
Gewoon de crowdstrike update. Ding werkt in kernel space. Foute hook.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 14:34:06 #279
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214338653
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:58 schreef MisterFox het volgende:
[ afbeelding ]

Alpha bijzonder hard onderweg! :Y *O*

Een maand aan ontwikkelen verder... :')
Allemaal onder werktijd?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 19 juli 2024 @ 14:37:01 #280
459912 FlippingCoin
pi_214338679
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:17 schreef oblo het volgende:

Wat denken jullie?
Kan daar weinig over zeggen.

https://www.youtube.com/@hnasr/videos

Deze kerel behandelt soms wel zulke events erg uitgebreid om te analyseren wat er mis is gegaan, en dat is wel iemand die weet waarover die het heeft. Door de schaal van deze "storing" verwacht ik wel dat die hier binnenkort een video over maakt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_214338997
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 11:53 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Gewoon de crowdstrike update. Ding werkt in kernel space. Foute hook.
Prima maar hoe komt dat in production terecht is de vraag.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 15:08:37 #282
459912 FlippingCoin
pi_214339006
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:07 schreef oblo het volgende:

[..]
Prima maar hoe komt dat in production terecht is de vraag.
Je kan met testen alleen valideren dat iets niet werkt. ;)
pi_214339051
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Je kan met testen alleen valideren dat iets niet werkt. ;)
Wat bedoel je?
  vrijdag 19 juli 2024 @ 15:18:47 #284
459912 FlippingCoin
pi_214339111
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:12 schreef oblo het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
Nou precies wat ik schrijf, met het schrijven van een test kan je hooguit bevestigen dat een stuk code niet faalt in dat scenario met die input en die gemeten output. Voor niet triviale programmatuur dan.

Zelfs met 100% coverage en fuzzy testen heb je nog niet het hele domein te pakken.
pi_214339131
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nou precies wat ik schrijf, met het schrijven van een test kan je hooguit bevestigen dat een stuk code niet faalt in dat scenario met die input en die gemeten output. Voor niet triviale programmatuur dan.

Zelfs met 100% coverage en fuzzy testen heb je nog niet het hele domein te pakken.
Dan heb je het over unit tests, maar ik neem aan dat ze ook regression tests en end to end tests hebben en die testen dat alles juist wel werkt.
pi_214339147
100% coverage kan bijna niet idd, maar deze bug krijg je al bij het restarten van je pc dus kan bijna niet geloven dat ze daar geen test voor hebben
  vrijdag 19 juli 2024 @ 15:24:28 #287
459912 FlippingCoin
pi_214339183
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:20 schreef oblo het volgende:

[..]
Dan heb je het over unit tests, maar ik neem aan dat ze ook regression tests en end to end tests hebben en die testen dat alles juist wel werkt.
Ik weet niet wat je bedoelt met regressietesten buiten de context van unit testen, maar ook met integratie of end to end testen cover je natuurlijk verre van alles...
  vrijdag 19 juli 2024 @ 15:25:30 #288
459912 FlippingCoin
pi_214339194
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:22 schreef oblo het volgende:
100% coverage kan bijna niet idd, maar deze bug krijg je al bij het restarten van je pc dus kan bijna niet geloven dat ze daar geen test voor hebben
Als ze een test hadden welke exact deze omstandigheden en scenario na zouden bootsen, was het niet deployed simpel zat.
pi_214339195
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:22 schreef oblo het volgende:
Er is een prima kans dat er een test slaagt, dat er een update is geweest. Of dat zij toch met een net niet representatieve omgeving testen.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 15:26:44 #290
459912 FlippingCoin
pi_214339207
Wij hebben dedicated externe e2e testers op ons project, en zelfs dan wordt echt niet ieder scenario getest hoor. Dat is een hele grote effort.
pi_214339238
Ik denk idd dat er een kans is dat hun test machine niet representatief genoeg was, maar dat op zich is al een catastrofale fout in het proces van testen.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 15:30:48 #292
459912 FlippingCoin
pi_214339261
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:29 schreef oblo het volgende:
Ik denk idd dat er een kans is dat hun test machine niet representatief genoeg was, maar dat op zich is al een catastrofale fout in het proces van testen.
Nouja als jij zeker weet dat jij dit had kunnen voorkomen met jouw test opzet heb ik nog wel een heel goed verdiende vacature voor je. ;)
pi_214339281
Of dat een windows update de trigger was nadat ze al getest hadden. Want de crash gebeurde toch na een restart?
pi_214339308
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 15:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nouja als jij zeker weet dat jij dit had kunnen voorkomen met jouw test opzet heb ik nog wel een heel goed verdiende vacature voor je. ;)
Haha hier hebben we tijdelijk geen QA dus we testen alles zelf inclusief handmatig en ik haat het.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 15:42:52 #295
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_214339418
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Allemaal onder werktijd?
Ik krijg betaald, het is geen sweatshop :P
  donderdag 25 juli 2024 @ 21:59:14 #296
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_214410269
Ik ga de software denk ik dit weekend nog publiceren.
pi_214427735
Is hier ook een genaral chat waar ik een wellicht domme vraag kan stellen? :@
pi_214427766
Dan probeer ik het gewoon hier :-)

Ik heb sinds een paar weken een nestje kittens en maak het ene na het andere schattige filmpje met mijn gsm.
Ik kreeg al snel een waarschuwing dat mijn google drive bijna vol zat en een aanbieding voor upgrade.
Ik blief geen google drive of windows one drive. Ik heb alle content gedownload naar een map op mijn harde schijf.
Maar nu kan ik de filmpjes niet openen , omdat ik codecs nodig heb,

Ik vind het geen probleem om 99 cent te betalen voor die codecs. Maar ik vind het wel een probleem om 1 cent over te maken als automatische goedkeuring voor meer aankopen in de toekomst. Mijn kleinkinderen zitten ook op deze PC en mijn echtgenoot ook :+

Zijn de codecs ergens vrij en veilig te downloaden?

Topicreeks: steun gevraagd bij opvoeding kittens

[ Bericht 7% gewijzigd door Majoraan op 27-07-2024 01:57:22 ]
  zaterdag 27 juli 2024 @ 02:01:48 #299
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_214427784
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 01:50 schreef Majoraan het volgende:

Ik heb sinds een paar weken een nestje kittens en maak het ene na het andere schattige filmpje met mijn gsm.
Ik kreeg al snel een waarschuwing dat mijn google drive bijna vol zat en een aanbieding voor upgrade.
Ik blief geen google drive of windows one drive. Ik heb alle content gedownload naar een map op mijn harde schijf.
[ link | afbeelding ]

Ik vind het geen probleem om 99 cent te betalen voor die codecs. Maar ik vind het wel een probleem om 1 cent over te maken als automatische goedkeuring voor meer aankopen in de toekomst. Mijn kleinkinderen zitten ook op deze PC en mijn echtgenoot ook :+

VLC is een mediaplayer die deze codec bevat. Is een veelgebruikt programma, als je 'm van de officiele website download zit het wel goed met de veiligheid. Het is nog gratis ook :)

https://www.videolan.org/vlc/
pi_214427788
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 01:50 schreef Majoraan het volgende:

[ link | afbeelding ]

https://www.codecguide.com/download_kl.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')