Gewoon de crowdstrike update. Ding werkt in kernel space. Foute hook.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:17 schreef oblo het volgende:
Dus, hoe komt de crash bij windows tot stand? Iets in de trant van: CrowdStrike Falcon software update > windows update / windows restart > crash ???
Ik ben wel benieuwd hoe ze intern te werk gaan bij CrowdStrike en waar het fout is gegaan. Het lijkt evident dat ze een CI/CD pipeline hebben die elke essentiële stap doorloopt in meerdere omgevingen (dev/staging/prod). Maar misschien waren er geen tests voor dit specifieke scenario? Ik denk niet dat alleen de CrowdStrike update dit heeft kunnen veroorzaken, misschien in combinatie met een specifieke windows update?
En zouden ze niet aan partial rollouts doen? Of in dit specifieke geval niet?
Wat denken jullie?
Allemaal onder werktijd?quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:58 schreef MisterFox het volgende:
[ afbeelding ]
Alpha bijzonder hard onderweg!![]()
Een maand aan ontwikkelen verder...
Kan daar weinig over zeggen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:17 schreef oblo het volgende:
Dus, hoe komt de crash bij windows tot stand? Iets in de trant van: CrowdStrike Falcon software update > windows update / windows restart > crash ???
Ik ben wel benieuwd hoe ze intern te werk gaan bij CrowdStrike en waar het fout is gegaan. Het lijkt evident dat ze een CI/CD pipeline hebben die elke essentiële stap doorloopt in meerdere omgevingen (dev/staging/prod). Maar misschien waren er geen tests voor dit specifieke scenario? Ik denk niet dat alleen de CrowdStrike update dit heeft kunnen veroorzaken, misschien in combinatie met een specifieke windows update?
En zouden ze niet aan partial rollouts doen? Of in dit specifieke geval niet?
Wat denken jullie?
Prima maar hoe komt dat in production terecht is de vraag.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:53 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Gewoon de crowdstrike update. Ding werkt in kernel space. Foute hook.
Je kan met testen alleen valideren dat iets niet werkt.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:07 schreef oblo het volgende:
[..]
Prima maar hoe komt dat in production terecht is de vraag.
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je kan met testen alleen valideren dat iets niet werkt.
Nou precies wat ik schrijf, met het schrijven van een test kan je hooguit bevestigen dat een stuk code niet faalt in dat scenario met die input en die gemeten output. Voor niet triviale programmatuur dan.quote:
Dan heb je het over unit tests, maar ik neem aan dat ze ook regression tests en end to end tests hebben en die testen dat alles juist wel werkt.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou precies wat ik schrijf, met het schrijven van een test kan je hooguit bevestigen dat een stuk code niet faalt in dat scenario met die input en die gemeten output. Voor niet triviale programmatuur dan.
Zelfs met 100% coverage en fuzzy testen heb je nog niet het hele domein te pakken.
Ik weet niet wat je bedoelt met regressietesten buiten de context van unit testen, maar ook met integratie of end to end testen cover je natuurlijk verre van alles...quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:20 schreef oblo het volgende:
[..]
Dan heb je het over unit tests, maar ik neem aan dat ze ook regression tests en end to end tests hebben en die testen dat alles juist wel werkt.
Als ze een test hadden welke exact deze omstandigheden en scenario na zouden bootsen, was het niet deployed simpel zat.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:22 schreef oblo het volgende:
100% coverage kan bijna niet idd, maar deze bug krijg je al bij het restarten van je pc dus kan bijna niet geloven dat ze daar geen test voor hebben
Er is een prima kans dat er een test slaagt, dat er een update is geweest. Of dat zij toch met een net niet representatieve omgeving testen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:22 schreef oblo het volgende:
100% coverage kan bijna niet idd, maar deze bug krijg je al bij het restarten van je pc dus kan bijna niet geloven dat ze daar geen test voor hebben
Nouja als jij zeker weet dat jij dit had kunnen voorkomen met jouw test opzet heb ik nog wel een heel goed verdiende vacature voor je.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:29 schreef oblo het volgende:
Ik denk idd dat er een kans is dat hun test machine niet representatief genoeg was, maar dat op zich is al een catastrofale fout in het proces van testen.
Haha hier hebben we tijdelijk geen QA dus we testen alles zelf inclusief handmatig en ik haat het.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nouja als jij zeker weet dat jij dit had kunnen voorkomen met jouw test opzet heb ik nog wel een heel goed verdiende vacature voor je.
VLC is een mediaplayer die deze codec bevat. Is een veelgebruikt programma, als je 'm van de officiele website download zit het wel goed met de veiligheid. Het is nog gratis ookquote:Op zaterdag 27 juli 2024 01:50 schreef Majoraan het volgende:
Dan probeer ik het gewoon hier :-)
Ik heb sinds een paar weken een nestje kittens en maak het ene na het andere schattige filmpje met mijn gsm.
Ik kreeg al snel een waarschuwing dat mijn google drive bijna vol zat en een aanbieding voor upgrade.
Ik blief geen google drive of windows one drive. Ik heb alle content gedownload naar een map op mijn harde schijf.
Maar nu kan ik de filmpjes niet openen , omdat ik codecs nodig heb,
[ link | afbeelding ]
Ik vind het geen probleem om 99 cent te betalen voor die codecs. Maar ik vind het wel een probleem om 1 cent over te maken als automatische goedkeuring voor meer aankopen in de toekomst. Mijn kleinkinderen zitten ook op deze PC en mijn echtgenoot ook![]()
Zijn de codecs ergens vrij en veilig te downloaden?
Topicreeks: steun gevraagd bij opvoeding kittens
https://www.codecguide.com/download_kl.htmquote:Op zaterdag 27 juli 2024 01:50 schreef Majoraan het volgende:
Dan probeer ik het gewoon hier :-)
Ik heb sinds een paar weken een nestje kittens en maak het ene na het andere schattige filmpje met mijn gsm.
Ik kreeg al snel een waarschuwing dat mijn google drive bijna vol zat en een aanbieding voor upgrade.
Ik blief geen google drive of windows one drive. Ik heb alle content gedownload naar een map op mijn harde schijf.
Maar nu kan ik de filmpjes niet openen , omdat ik codecs nodig heb,
[ link | afbeelding ]
Ik vind het geen probleem om 99 cent te betalen voor die codecs. Maar ik vind het wel een probleem om 1 cent over te maken als automatische goedkeuring voor meer aankopen in de toekomst. Mijn kleinkinderen zitten ook op deze PC en mijn echtgenoot ook![]()
Zijn de codecs ergens vrij en veilig te downloaden?
Topicreeks: steun gevraagd bij opvoeding kittens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |