abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 juni 2024 @ 13:05:14 #226
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213753399
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 12:51 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Ben jij een loonslaaf? Want dan heb ik een vraag.
Uh ja? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 1 juni 2024 @ 17:07:34 #227
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213755220
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 13:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Uh ja? :?
Wat is de cultuur bij het bedrijf waar jij zit? Zegmaar flexibele werktijden ofzo? Hoe ziet jouw dag er precies uit?
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  zaterdag 1 juni 2024 @ 17:18:41 #228
459912 FlippingCoin
pi_213755368
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 17:07 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Wat is de cultuur bij het bedrijf waar jij zit? Zegmaar flexibele werktijden ofzo? Hoe ziet jouw dag er precies uit?
Ik zit denk ik niet bij een standaardbedrijf. Maar ik werk ma/di op kantoor van rond 8 tot half 5. Wo/do/vr werk ik thuis, om de week hebben we een studiedag op een vaste dag.

Cultuur is heel erg tech gericht. Flexibiliteit is groot, het uren schrijven moet goed gebeuren maar er zal niet snel iemand wat van zeggen als je minder uren maakt. Ze zijn ook redelijk makkelijk in dingen als een sabatical opnemen of werken vanuit het buitenland. Verder erg informeel, er lopen mensen op sloffen of in pokemonkleding.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  donderdag 6 juni 2024 @ 08:50:20 #229
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213806818
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 17:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik zit denk ik niet bij een standaardbedrijf. Maar ik werk ma/di op kantoor van rond 8 tot half 5. Wo/do/vr werk ik thuis, om de week hebben we een studiedag op een vaste dag.

Cultuur is heel erg tech gericht. Flexibiliteit is groot, het uren schrijven moet goed gebeuren maar er zal niet snel iemand wat van zeggen als je minder uren maakt. Ze zijn ook redelijk makkelijk in dingen als een sabatical opnemen of werken vanuit het buitenland. Verder erg informeel, er lopen mensen op sloffen of in pokemonkleding.
Klinkt goed!

Ben zelf helaas wat slechter terecht gekomen. Beetje een vreemde cultuur en ik voel me steeds ongemakkelijker worden.
  donderdag 6 juni 2024 @ 08:51:36 #230
459912 FlippingCoin
pi_213806828
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 08:50 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Klinkt goed!

Ben zelf helaas wat slechter terecht gekomen. Beetje een vreemde cultuur en ik voel me steeds ongemakkelijker worden.
Oh wat dan? Valt er niet over te praten misschien?
  donderdag 6 juni 2024 @ 09:07:38 #231
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213806988
quote:
16s.gif Op donderdag 6 juni 2024 08:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Oh wat dan? Valt er niet over te praten misschien?
Ik heb zelf hiervoor gewerkt bij een gezellige startup. Daarmee vergeleken is de omgeving zeer zakelijk. De 'teamleider' en mede-eigenaar neemt zelf nooit echte pauzes en verlangt van iedereen dat ze op precies dezelfde manier werken als hijzelf.

30 minuten lunchen en nog een rondje lopen daarna is uit den boze. Gisteren werd ik door een politieagent van het regime gecorrigeerd dat dit niet mocht. Een halfuur is immers een halfuur.

Ik was heel boos en teleurgesteld, is niet de eerste keer dat ik aan heb moeten geven dat ik een volwassen persoon ben die prima zelf autonoom en verantwoordelijk is. Begin er nu echt moe van te worden.

Nu beginnen ze wel toe te geven maar man man man wat is het ongemakkelijk geworden hier... Afgelopen vrijdag ziek naar huis wegens migraine. Het ging een paar dagen prima maar na gisteren ben ik weer duizelig. Ironisch genoeg zeggen ze wel dat ze blij met me zijn en willen ze me binnen de deuren houden.

Mijn collega die ook nieuw is staat volledig achter me, maar die schuilt achter mij en laat mij het werk opknappen.

Ik geloof wel echt in wat ze doen en wat hun missie is, maar ik twijfel of ik moet maken dat ik weg kom hier.

[ Bericht 4% gewijzigd door MisterFox op 06-06-2024 09:23:53 ]
  donderdag 6 juni 2024 @ 09:58:15 #232
459912 FlippingCoin
pi_213807500
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 09:07 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Ik heb zelf hiervoor gewerkt bij een gezellige startup. Daarmee vergeleken is de omgeving zeer zakelijk. De 'teamleider' en mede-eigenaar neemt zelf nooit echte pauzes en verlangt van iedereen dat ze op precies dezelfde manier werken als hijzelf.

30 minuten lunchen en nog een rondje lopen daarna is uit den boze. Gisteren werd ik door een politieagent van het regime gecorrigeerd dat dit niet mocht. Een halfuur is immers een halfuur.

Ik was heel boos en teleurgesteld, is niet de eerste keer dat ik aan heb moeten geven dat ik een volwassen persoon ben die prima zelf autonoom en verantwoordelijk is. Begin er nu echt moe van te worden.

Nu beginnen ze wel toe te geven maar man man man wat is het ongemakkelijk geworden hier... Afgelopen vrijdag ziek naar huis wegens migraine. Het ging een paar dagen prima maar na gisteren ben ik weer duizelig. Ironisch genoeg zeggen ze wel dat ze blij met me zijn en willen ze me binnen de deuren houden.

Mijn collega die ook nieuw is staat volledig achter me, maar die schuilt achter mij en laat mij het werk opknappen.

Ik geloof wel echt in wat ze doen en wat hun missie is, maar ik twijfel of ik moet maken dat ik weg kom hier.
Hm ja, het kan natuurlijk ook op cultureel aspect een mismatch zijn. Misschien goed om daar een open gesprek over te hebben dat die twijfel bij je bestaat, je kan natuurlijk altijd gewoon verder kijken er is nog vraag zat dat is misschien een geruststellende gedachte; en voor je CV of zo maakt dat natuurlijk ook geen biet uit.
  donderdag 6 juni 2024 @ 10:52:04 #233
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213808089
quote:
16s.gif Op donderdag 6 juni 2024 09:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hm ja, het kan natuurlijk ook op cultureel aspect een mismatch zijn. Misschien goed om daar een open gesprek over te hebben dat die twijfel bij je bestaat, je kan natuurlijk altijd gewoon verder kijken er is nog vraag zat dat is misschien een geruststellende gedachte; en voor je CV of zo maakt dat natuurlijk ook geen biet uit.
Er wordt niet naar resultaat gekeken, maar naar de klok. Ik vind het doodsbenauwd.
pi_213809479
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:52 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Er wordt niet naar resultaat gekeken, maar naar de klok. Ik vind het doodsbenauwd.
Ik zou iets anders zoeken. En dat ook niet geheim houden daar. Er is werk zat, en tekort aan developers, bedrijven moeten leren om voor een beetje relaxte werkomgeving te zorgen, als ze willen dat mensen voor ze blijven werken.
  donderdag 6 juni 2024 @ 13:18:14 #235
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213809781
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:46 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik zou iets anders zoeken. En dat ook niet geheim houden daar. Er is werk zat, en tekort aan developers, bedrijven moeten leren om voor een beetje relaxte werkomgeving te zorgen, als ze willen dat mensen voor ze blijven werken.
Dat zei mijn ex-werkgever ook al. Dit soort bedrijven raken iedereen kwijt.

Elke keer als de vibe goed is en mensen lekker aan het werk zijn wordt de sfeer vergald. Ben er klaar mee.
pi_213809841
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 13:18 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Dat zei mijn ex-werkgever ook al. Dit soort bedrijven raken iedereen kwijt.

Elke keer als de vibe goed is en mensen lekker aan het werk zijn wordt de sfeer vergald. Ben er klaar mee.
Heb je het wel eens met die teamleider besproken?
  donderdag 6 juni 2024 @ 13:38:45 #237
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213809985
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 13:25 schreef Farenji het volgende:

[..]
Heb je het wel eens met die teamleider besproken?
Gisteren was de derde keer. Beetje lastig uitleggen: de eerst keer dat ik een gesprek wilde was omdat hij me afblaftte zonder reden. Gewoon omdat hij het niet eens was met zijn compagnon en met zijn verkeerde been uit bed was gestapt. Ging ook over het stukje flexibiliteit.

Daar heb ik een paar keer excuses voor aangeboden gekregen, maar nog altijd zijn flexibele werktijden eigenlijk niet bespreekbaar.

Teamleider begint nu wel toe te geven en de directeur zegt dat ik een beetje lief voor hem moet zijn, maar voor mij is het verziekt.

Dit team van oorspronkelijk twee man heeft veel te lang alleen gezeten.

Ik overweeg weer 100% thuis te gaan werken. Ik kreeg toen nooit geen klachten.
pi_213810568
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 13:38 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Gisteren was de derde keer. Beetje lastig uitleggen: de eerst keer dat ik een gesprek wilde was omdat hij me afblaftte zonder reden. Gewoon omdat hij het niet eens was met zijn compagnon en met zijn verkeerde been uit bed was gestapt. Ging ook over het stukje flexibiliteit.

Daar heb ik een paar keer excuses voor aangeboden gekregen, maar nog altijd zijn flexibele werktijden eigenlijk niet bespreekbaar.

Teamleider begint nu wel toe te geven en de directeur zegt dat ik een beetje lief voor hem moet zijn, maar voor mij is het verziekt.

Dit team van oorspronkelijk twee man heeft veel te lang alleen gezeten.

Ik overweeg weer 100% thuis te gaan werken. Ik kreeg toen nooit geen klachten.
Ja thuiswerken is wat dat betreft erg relaxt, dan maakt het niet meer zo uit hoe of waar of wanneer je werkt (dat zien ze toch niet), zolang je maar wel goede resultaten levert.
  donderdag 6 juni 2024 @ 15:24:41 #239
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213811079
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 14:35 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja thuiswerken is wat dat betreft erg relaxt, dan maakt het niet meer zo uit hoe of waar of wanneer je werkt (dat zien ze toch niet), zolang je maar wel goede resultaten levert.
Ik heb zojuist mijn vertrek aangekondigd. Ik geloof niet dat het als een verassing kwam...

"Ik was wel te spreken over vandaag want je hield je keurig aan de tijden" sprak voor mij ook boekdelen. :')
  donderdag 6 juni 2024 @ 15:30:18 #240
459912 FlippingCoin
pi_213811133
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:24 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Ik heb zojuist mijn vertrek aangekondigd. Ik geloof niet dat het als een verassing kwam...

"Ik was wel te spreken over vandaag want je hield je keurig aan de tijden" sprak voor mij ook boekdelen. :')
Succes met wat nieuws vinden, moet wel goedkomen momenteel. :)

Inderdaad raar om zo iets te benoemen, dan lijkt hij totaal de esentie van een goede medewerker te missen.
pi_213811158
quote:

[..]

Haha ja dan weet je dat het een goede beslissing was om weg te gaan. Hoe dan ook een leerzame ervaring denk ik ;)
Succes met iets anders vinden!
  donderdag 6 juni 2024 @ 15:38:27 #242
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213811198
Bedankt voor jullie steun. Het is een achtbaan vandaag.
pi_213811286
quote:

[..]

Haha wtf, lijkt me erg verstikkend om in zo een cultuur te werken.
pi_213811309
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:38 schreef MisterFox het volgende:
Bedankt voor jullie steun. Het is een achtbaan vandaag.
Veel succes! Genoeg vissen in de zee!
  donderdag 6 juni 2024 @ 16:32:12 #245
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213811664
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:46 schreef oblo het volgende:

[..]
Haha wtf, lijkt me erg verstikkend om in zo een cultuur te werken.
Het zou je verbazen, maar ook een hoop mensen die er prima bij floreren hoor :')
pi_213812188
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 16:32 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Het zou je verbazen, maar ook een hoop mensen die er prima bij floreren hoor :')
En wat als je ff een rondje wil lopen/moet poepen etc?
  donderdag 6 juni 2024 @ 18:47:00 #247
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213812931
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 17:37 schreef oblo het volgende:

[..]
En wat als je ff een rondje wil lopen/moet poepen etc?
Ik zou het maar niet te vaak doen ;)
  donderdag 6 juni 2024 @ 19:04:06 #248
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213813122
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 16:32 schreef MisterFox het volgende:

[..]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 6 juni 2024 @ 19:23:37 #249
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_213813314
De grote baas belde me net. Die is echt pislink op z'n compagnon dat hij dit voor elkaar heeft gekregen. Komt er op neer dat hij me kostte wat het kost bij hem wil houden en of ik er niet nog over na wil denken.

Ik heb er een hard hoofd in want nu krijg je spanningen/politiek op persoonlijk niveau, zelfs al zegt de baas van niet. De persoonlijke band is nogal verziekt en ik weet niet of ik niet liever weg ren naar een 'normaal' bedrijf.

[ Bericht 7% gewijzigd door MisterFox op 07-06-2024 15:33:39 ]
pi_213813936
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 19:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')