abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 maart 2025 @ 10:05:31 #151
63722 z80
I fink you freaky
pi_217069388
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 23:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Geen specifieke plek of winkelcentrum die jij kent?
En scheelt dat dan significant met Kleve?

Ik ben altijd wel in voor extra voordeel. O+
Laat maar blaatten. De grens dorpen en steden zijn ingericht op grote aantallen inkopers met een auto.
Je moet alleen niet tijdens de spituren daar boodschappen gaan doen.
Kleve blijft een goede keuze. Meerder inkoop centra met verschillende supermarkten dicht bij elkaar.
Kranenburg kan ook, maar is bijna altijd druk. Groesbeek gaat er de dagelijkse boodschappen doen, ook in de middagpauze op werkdagen. Gogh heb ik zelf geen ervaring mee. Maar gezien strak langs de snelweg vanuit Nederland verwacht ik ook daar de nodigde drukte van Nederlanders.

Verder rijden naar de volgende plaats met de nodige supermarkten is onzin.
Deze zitten niet dicht bij elkaar. En je bent behoorlijk wat tijd kwijt. Rees is ruim 25 Km verder rijden als je vanuit Arnhem komt. En heeft maar 1 grote winkel buiten het centrum. Xanten heeft een leuk centrum om in de zomer doorheen te lopen. Maar om er boodschappen te gaan doen? Ik zou het laten. Geen inkoop centrum en alleen te bereiken via lokale wegen met veel vracht en landbouw verkeer.

En rees heeft alleen een inkoop plein midden in de stad. Xanten is een leuk plaatsje om in de zomer doorheen te lopen. Maar niet om inkopen te doen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_217069444
-Doe's lief.-

[ Bericht 99% gewijzigd door ijs_beer op 18-03-2025 20:35:36 ]
  zondag 16 maart 2025 @ 11:07:42 #153
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217069983
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:27 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Slimme Nederlanders rijden 1 of 2 grote plaatsen verder.
Of ze zijn ruim op tijd in Kleve om de chaos, die 's middags pas na de lunch ontstond, te mijden.
Boodschappen gedaan en ingeladen, nog even het (saaie) stadje in gegaan (was er nog nooit eerder geweest), wat gedronken en gegeten en wegwezen weer.
De files richting Kleve reed ik vervolgens tegemoet…
  zondag 16 maart 2025 @ 11:11:49 #154
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217070019
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 10:05 schreef z80 het volgende:

[..]
Laat maar blaatten. De grens dorpen en steden zijn ingericht op grote aantallen inkopers met een auto.
Je moet alleen niet tijdens de spituren daar boodschappen gaan doen.
Kleve blijft een goede keuze. Meerder inkoop centra met verschillende supermarkten dicht bij elkaar.
Dit herken ik wel. We waren rond 10.00 uur aanwezig, er zijn dan enorm veel vrije parkeerplaatsen en binnen een uur lagen alle gewenste spullen in de achterbak.
Alleen de dierenwinkel lag wat meer afgelegen en bleek niet te hebben wat we zochten.
pi_217070028
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2025 11:07 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Of ze zijn ruim op tijd in Kleve om de chaos, die 's middags pas na de lunch ontstond, te mijden.
Boodschappen gedaan en ingeladen, nog even het (saaie) stadje in gegaan (was er nog nooit eerder geweest), wat gedronken en gegeten en wegwezen weer.
De files richting Kleve reed ik vervolgens tegemoet…
Dat is ook een optie inderdaad maar dan is het soms nog wel vroeg om in een lekker worstje te bijten of om van een sappig grillhaantje te genieten. :Y)
  zondag 16 maart 2025 @ 11:15:10 #156
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217070051
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 11:13 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat is ook een optie inderdaad maar dan is het soms nog wel vroeg om in een lekker worstje te bijten of om van een sappig grillhaantje te genieten. :Y)
Zoals eerder gemeld hebben we de currywurst tent én de konditorei ook nog bezocht, voordat we vertrokken. Voor een echt diner rij ik wel wat verder van de massa Duitsland in…
pi_217070058
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2025 11:15 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Zoals eerder gemeld hebben we de currywurst tent én de konditorei ook nog bezocht, voordat we vertrokken. Voor een echt diner rij ik wel wat verder van de massa Duitsland in…
Heel goed, ik kan Düsseldorf warm aanbevelen. Goede supermarkten daar ook. :B
  zondag 16 maart 2025 @ 11:20:58 #158
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217070116
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 11:16 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Heel goed, ik kan Düsseldorf warm aanbevelen. Goede supermarkten daar ook. :B
Voor een leuk/smakelijk diner in Duitsland ga ik niet snel naar de grote steden, die ik vaak wel al voor andere doeleinden heb bezocht.
Verder doen we vooral, eens in het halfjaar tot een jaar, boodschappen ergens in Duitsland vanwege de producten die men in Nederland niet of nauwelijks heeft. Niet zo zeer omdat het goedkoper is, dat soort zaken zijn eventueel bijvangst…
  donderdag 17 april 2025 @ 21:02:18 #159
63722 z80
I fink you freaky
pi_217396489
Voor wie het nog niet mee gekregen heeft.
Blijf weg bij de rijnbrug tussen Emmerich en Kleve. Het is daar 1 groot verkeersdrama.
Straßen NRW is er zoals gebruikelijk weer een zooitje aan het maken. En volgens planning tot aan mei.

Dus vanuit Arnhem niet over de A12 naar Kleve. Maar omrijden via Nijmegen.
Of nog even uitstellen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 april 2025 @ 21:35:25 #160
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217396959
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 21:02 schreef z80 het volgende:
Voor wie het nog niet mee gekregen heeft.
Blijf weg bij de rijnbrug tussen Emmerich en Kleve. Het is daar 1 groot verkeersdrama.
Straßen NRW is er zoals gebruikelijk weer een zooitje aan het maken. En volgens planning tot aan mei.

Dus vanuit Arnhem niet over de A12 naar Kleve. Maar omrijden via Nijmegen.
Of nog even uitstellen.
Wat hebben ze daar veranderd dan? Alles rijd al jaren over 2 baantjes daar. Is het nu nog erger?
  donderdag 17 april 2025 @ 21:41:23 #161
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_217397040
Bocholt ook leuk. Kaufland. En een rewe ernaast in Isselburg.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator donderdag 17 april 2025 @ 21:43:47 #162
236264 crew  capricia
pi_217397070
Kleef en Kranenburg zijn hier toch wel favoriet. Ook kratten frisdrank van Fritz en Bionade.
Echt zo fijn om hier eens in de maand heen te gaan.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 17 april 2025 @ 22:30:51 #163
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_217397711
En vergeet niet morgen goede vrijdag. Alles is dicht 😎
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  vrijdag 18 april 2025 @ 09:34:58 #164
63722 z80
I fink you freaky
pi_217400254
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 21:35 schreef qltel het volgende:

[..]
Wat hebben ze daar veranderd dan? Alles rijd al jaren over 2 baantjes daar. Is het nu nog erger?
Op en afritten van de brug zelf worden nu aangepakt. Met meer 1 strook beschikbaar voor alles.
En wat ik begreep de T-splitsing naar Emmerich zelf wordt aangepakt, voor maximaal resultaat.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 18 april 2025 @ 10:38:55 #165
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217400759
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 21:02 schreef z80 het volgende:
Voor wie het nog niet mee gekregen heeft.
Blijf weg bij de rijnbrug tussen Emmerich en Kleve. Het is daar 1 groot verkeersdrama.
Straßen NRW is er zoals gebruikelijk weer een zooitje aan het maken. En volgens planning tot aan mei.

Dus vanuit Arnhem niet over de A12 naar Kleve. Maar omrijden via Nijmegen.
Of nog even uitstellen.
Dit dus.
Ik zag dat ze daar waar de oprit vanuit Emmerich (vlak voor de brug) ook de weghelft van de brug naar de "A12" open werd gebroken en het verkeer daar dus om beurten voorbij moest. Dit leide tot totale verkeerschaos.
Ik kan je alleen maar bijvallen, mijdt Emmerich de komende week ook nog
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 april 2025 @ 10:56:01 #166
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217400908
Oh, weer lekker geregeld daar dus. Gelukkig kom ik er niet vaak meer.
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:09:05 #167
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217400982
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:56 schreef qltel het volgende:
Oh, weer lekker geregeld daar dus. Gelukkig kom ik er niet vaak meer.
Ja, is heel Duits ook. Waar in Nederland zo een ombouw vaak in 1 nacht wordt gedaan, of alleen nachts, werkt dat hier niet. Ook op snelwegen. Hoe vaak ik niet gezien heb dat er al op vrijdag een baustelle wordt ingericht (vrijdag middag iedereen in de file) waar men dan maandagmorgen lekker aan het werk kan (hele weekeinde gebeurd er niets). En na 16:00 is er niemand meer aan het werk.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 april 2025 @ 14:00:18 #168
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217402482
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, is heel Duits ook. Waar in Nederland zo een ombouw vaak in 1 nacht wordt gedaan, of alleen nachts, werkt dat hier niet. Ook op snelwegen. Hoe vaak ik niet gezien heb dat er al op vrijdag een baustelle wordt ingericht (vrijdag middag iedereen in de file) waar men dan maandagmorgen lekker aan het werk kan (hele weekeinde gebeurd er niets). En na 16:00 is er niemand meer aan het werk.
Oh ja, dat blijft verbazingwekkend in Duitsland. Hier in de buurt zijn ze een jaar bezig geweest met het vervangen van een paar km fietspad.

Ook eens een keer meegemaakt dat ik in een gigantische file terecht kwam. Wat bleek, heel de 4-baans autobahn moest allemaal over een smalle landstrasse. En uiteraard werd dat niet van tevoren gemeld zodat je een andere route kon nemen.

Er zijn dingen die in Nederland beter geregeld worden.
  vrijdag 18 april 2025 @ 20:59:13 #169
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_217406713
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 14:00 schreef qltel het volgende:

[..]
Oh ja, dat blijft verbazingwekkend in Duitsland. Hier in de buurt zijn ze een jaar bezig geweest met het vervangen van een paar km fietspad.

Ook eens een keer meegemaakt dat ik in een gigantische file terecht kwam. Wat bleek, heel de 4-baans autobahn moest allemaal over een smalle landstrasse. En uiteraard werd dat niet van tevoren gemeld zodat je een andere route kon nemen.

Er zijn dingen die in Nederland beter geregeld worden.
Ja of NA een afslag melden dat de volgende afslag afgesloten is op de snelweg (vanwege werkzaamheden een paar weken/maanden). Dat was 14km doorrijden en weer 14 terug. Idioot is het
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
  woensdag 30 april 2025 @ 20:34:38 #170
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_217502603
MORGEN 1 MEI ALLES GESLOTEN !!
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
  woensdag 30 april 2025 @ 21:19:57 #171
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217503014
quote:
4s.gif Op woensdag 30 april 2025 20:34 schreef marcel.de het volgende:
MORGEN 1 MEI ALLES GESLOTEN !!
In Frankrijk ook
  woensdag 30 april 2025 @ 21:21:29 #172
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217503025
Goede vrijdag en 1 mei zijn van die dagen dat ik langs een supermarkt rij en iedere keer zie je dan wel een verbaasd echtpaar wat met een kar voor een dichte deur staan. Dat de Parkeerplaats leeg was, was niet hint genoeg
  woensdag 30 april 2025 @ 21:55:54 #173
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217503378
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2025 21:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Goede vrijdag en 1 mei zijn van die dagen dat ik langs een supermarkt rij en iedere keer zie je dan wel een verbaasd echtpaar wat met een kar voor een dichte deur staan. Dat de Parkeerplaats leeg was, was niet hint genoeg
Het zijn dus net Duitse toeristen in oranje kleding, zoals die afgelopen zondag door Amsterdam liepen, omdat de koning jarig was.
Die stomme buitenlanders toch ook altijd… w/
pi_217729737
Hallo,

Morgen gaan we weer eens naar Duitsland om de drogisterij leeg te kopen. Alleen op een voorraad body lotion is de brandstof er al uit.

Maar nu loop ik in de supermarkt altijd wat verdwaasd rond. Want wat moet ik daar nu kopen. Vlees hebben ze er weinig, en wat ze heBben is vaak niet goedkoper dan bij ons. Vorige keer een pond gehakt vergeleken met AH was behoorlijk duurder. Maar ik lees overal dat vlees wel goedkoper is. Hoe zit dat. Zou fijn zijn om wat vlees voor de bbq deze zomer in de vriezer te kunnen hebben.

Wat zijn nog meer dingen die je echt nodig hebt. Uiteraard een doos Dickmans. Maar verder?
  vrijdag 23 mei 2025 @ 21:06:07 #175
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217729921
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 20:51 schreef Nico987 het volgende:
Hallo,

Morgen gaan we weer eens naar Duitsland om de drogisterij leeg te kopen. Alleen op een voorraad body lotion is de brandstof er al uit.

Maar nu loop ik in de supermarkt altijd wat verdwaasd rond. Want wat moet ik daar nu kopen. Vlees hebben ze er weinig, en wat ze heBben is vaak niet goedkoper dan bij ons. Vorige keer een pond gehakt vergeleken met AH was behoorlijk duurder. Maar ik lees overal dat vlees wel goedkoper is. Hoe zit dat. Zou fijn zijn om wat vlees voor de bbq deze zomer in de vriezer te kunnen hebben.

Wat zijn nog meer dingen die je echt nodig hebt. Uiteraard een doos Dickmans. Maar verder?
Vlees weinig? Waar ga je naartoe? Edeka, Rewe?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')