abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212202209
WK in Tábor, Tsjechische Republiek
quote:
Het hoogtepunt van het veldritseizoen staat alweer voor de deur; het WK. Dit keer gaan we weer eens naar Tábor voor de strijd om de regenboogtrui.

In 2015 won daar Mathieu van der Poel zijn eerste veldrit wereldtitel bij de elite.

Geen Wout van Aert en ook geen Tom Pidcock maar wel met de man waar het allemaal om draait: vijfvoudig winnaar Mathieu van der Poel! w/
Programma
quote:
2/2
12:30 Mixed team relay

3/2
11:00 Women Juniors
12:30 Men U23
14:30 Women Elite

4/2
11:00 Men Juniors
12:30 Women U23
14:30 Men Elite

Topicreeks: [WK Veldrijden '23] #1 Broekje gaat niet aan

Uitslagen 2023:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Nederlandse selectie
quote:
Bondscoach: Gerben de Knegt

Men Elite (7): Mathieu van der Poel, Joris Nieuwenhuis, Pim Ronhaar, Lars van der Haar, Ryan Kamp, Mees Hendrikx, Corné van Kessel

Women Elite (9): Fem van Empel, Lucinda Brand, Puck Pieterse, Ceylin del Carmen Alvarado, Inge van der Heijden, Annemarie Worst, Manon Bakker, Denise Betsema, Aniek van Alphen

Men U23 (6): Tibor del Grosso, Bailey Groenendaal, Danny van Lierop, Lucas Janssen, David Haverdings, Guus van den Eijnden

Women U23 (2): Leonie Bentveld, Lauren Molengraaf

Men Juniors (5): Senna Remijn, Keije Solen, Floris Haverdings, Michiel Mouris, Ruud Nagengast junior

Women Juniors (5): Puck Langenbarg, Mae Cabaca, Noï Moes, Bloeme Kalis, Sara Sonnemans

Mixed Team Relay: Wereldkampioen Nederland doet niet mee aan dit onderdeel.

Persbericht
Eindelijk afscheid genomen van dat afschuwelijke tenue:

TV
NPO1, VRT, Eurosport

NOS.nl

https://www.mstabor2024.cz/en/
https://www.uci.org/race-(...)2TKAm9VtETUEZzYOtjKt

[ Bericht 3% gewijzigd door Nober op 28-01-2024 21:36:24 ]
pi_212207110
SELECTIE TEAMNL VOOR WK VELDRIJDEN TABOR

quote:
Nederland vertrekt met een omvangrijke selectie van 35 renners naar het WK Veldrijden in het Tsjechische Tabor. Daar wordt op 3 en 4 februari om zes wereldtitels gestreden. Bondscoach Gerben de Knegt mikt met zijn crossers op de wereldtitels bij de elite-mannen en vrouwen, maar ziet over de hele linie kansen op minimaal eremetaal. ‘’Ik denk dat we echt met ambitie kunnen afreizen naar Tabor, ik ben hoopvol gestemd.’’

De Knegt is positief over de kansen van Nederland om met de twee elitetitels aan de haal te gaan. ‘’Bij de mannen hebben we met Mathieu van der Poel normaal gesproken dé favoriet voor de winst in huis, maar een wedstrijd moet eerst nog maar eens gereden worden natuurlijk. Bijzonder is dat we naast Lars van der Haar ook met Pim Ronhaar en Joris Nieuwenhuis mee zouden kunnen strijden voor een podiumplaats. Wat dat betreft hebben we er in de breedte bij de mannen lang niet zo sterk voor gestaan.’’

Dat is een scenario dat bij de vrouwen de afgelopen jaren realistischer was. ‘’Ook nu hebben we met Fem van Empel, Puck Pieterse, Ceylin del Carmen Alvarado en Lucinda Brand vier kandidaten voor de wereldtitel in huis, die allemaal minimaal podiumwaardig zijn. Internationaal zien je wel steeds meer nieuwe namen uit andere landen, maar normaal gezien moeten we ook in deze categorie voor het hoogst haalbare kunnen gaan. We zijn gebaat bij een harde koers waarbij de sterkste renners boven komen drijven.’’

Ook in de jongeren categorieën zijn er ambities volgens de bondscoach. ‘’Bij de beloften-mannen hebben we met Tibor Del Grosso een absolute titelkandidaat in huis en beschikken we in de breedte over een sterke groep waarmee we de komende jaren goed voor de dag kunnen blijven komen. Bij de beloften-vrouwen starten we met twee rensters , maar zij kunnen beiden met de besten mee. Ik acht Leonie Bentveld in staat om voor de medailles en met een goede dag voor het goud mee te doen, al heeft ze geduchte tegenstanders. Bij de junioren hebben we met Keije Solen al enkele podiumplekken behaald in de wereldbeker en ook Senna Remijn en Michiel Mouris zijn podiumwaardig. Bij de junior-vrouwen kan Puck Langenbarg in de top 5 eindigen. We hebben in totaal 34 crossers in Tabor en bewijzen daarmee zowel in te zetten op kwaliteit maar zeker ook op talentontwikkeling.’’

Nederland zal niet deelnemen aan de Team Relay op 2 februari om sporttechnische redenen. Besloten is erop te focussen om iedereen zo fris mogelijk aan de start te laten verschijnen van de individuele kampioenschappen.

https://www.knwu.nl/nieuw(...)-wk-veldrijden-tabor
pi_212210367
Jeetje, voor het eerst in jaren dat ik het topic niet opende voor het WK!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_212210655
Ik moet wel zeggen dat ik het oude nationale wielrentenue minder lelijk vond, dan de meesten van jullie. Dat felle oranje hoeft van mij niet zo..
pi_212212454
Blijft vreemd dat het hele jaar de koers start om 15.00/15.15 en dan tijdens het WK om 14.30.

Goed om rekening mee te houden dus :+
  maandag 29 januari 2024 @ 14:13:23 #6
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212212918
Nog warme herinneren aan Tabor 2015 kijken op de bank bij mn ex-schoonmoeder terwijl iedereen het zoveelste potje Ticket to Ride wilde spelen. Met een piepjonge Mathieu en Wout, en ik geloof gezeik vanuit de coach van Wout.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 29 januari 2024 @ 14:16:00 #7
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212212943
Overigens een stel klinkende namen bij zowel de mannelijke als vrouwelijke junioren. Alsof Nober ze zelf bedacht heeft.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_212213021
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 14:13 schreef Fretwork het volgende:
Nog warme herinneren aan Tabor 2015 kijken op de bank bij mn ex-schoonmoeder terwijl iedereen het zoveelste potje Ticket to Ride wilde spelen. Met een piepjonge Mathieu en Wout, en ik geloof gezeik vanuit de coach van Wout.
De eeuwige discussie dat Adri een parcours voor zijn zoon had gemaakt.
pi_212213641
Mees Hendrix mag dus toch mee.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 22:08:44 #10
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212230601

Schitterende beelden met twee jonge puppies

Van Aert morele winnaar _O_ Sporza _O_

[ Bericht 14% gewijzigd door Fretwork op 30-01-2024 22:35:47 ]
pi_212231158
Vooral Wout is daar echt nog een jochie.
pi_212231556
Wout was daar ook wel bijzonder sterk hoor! Zou een mooie strijd geweest zijn zonder die pech
pi_212231645
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 15:19 schreef Halcon het volgende:
Mees Hendrix mag dus toch mee.
quote:
Het is de selectie van Hendrikx die wat stof doet opwaaien. De 23-jarige crosser van Crelan-Corendon voldeed namelijk niet aan de richtlijn van wielerbond KNWU. Die was: twee keer top zestien rijden in de Wereldbeker.

Toch mag Hendrikx mee naar Tsjechië. “Mees heeft vorig jaar meerdere keren aan die richtlijn voldaan, maar heeft deze winter zeker niet zijn beste seizoen”, aldus De Knegt bij Wielerflits. “Je ziet het niet aan zijn uitslagen terug, maar Mees zit wel in de stijgende lijn. In Hoogerheide zat hij na de start achter een valpartij. Hij draaide pas als laatste het veld in. Daarna reed hij op een gegeven moment wel naar de top 16 toe. Als je zijn rondetijden bekijkt, noteert hij drie keer een rondje bij de eerste vijf. Komt hij niets tegen, dan rijdt hij top 16.”

“Als je van richtlijnen afwijkt, zijn er altijd mensen gepikeerd”, klinkt het. “Dat neem ik dan maar op de koop toe. Ik geef Mees dit keer het voordeel van de twijfel. Ik hoop ook dat een WK-selectie hem helpt in zijn zoektocht naar een nieuwe ploeg. Ik heb dus mijn argumenten om af te wijken van mijn richtlijnen. Vorige week in Benidorm reed Mees ook best goed in de rondte, maar moest hij door buikkrampen opgeven. Ik maak deze uitzondering niet zomaar voor iemand.”

Schopstoel
De man die het meest gepikeerd was, was Stan Godrie. De 31-jarige crosser voldeed ook niet aan de richtlijn, maar deed met één top 16-plek wel beter dan Hendrikx. Zondag kreeg hij dus een niet zo leuk telefoontje van de bondscoach.

“Ik vind het jammer dat er wel gewoon plaats is voor mij, maar dat die plaats niet wordt toegewezen”, stelt Godrie bij Wielerflits. “Ik heb wel het gevoel dat er me iets ontnomen wordt. Dat neem ik Gerben niet kwalijk, want het speelt boven zijn hoofd. Kijk, ik ben ook gewoon teleurgesteld in mezelf dat ik niet heb voldaan aan die richtlijn. Dat kan ik niemand kwalijk nemen. Maar ik zit wel een beetje op die schopstoel. Naar mijn gevoel is het al vaak voorgekomen dat dit in mijn nadeel uitdraait. Ik heb dat ook tegen Gerben gezegd. Hij gaf dan aan dat hij mij enkele jaren terug wel de kans heeft gegeven toen ik niet aan die richtlijn had voldaan en dat hij nu hetzelfde doet bij Mees. Mijn leeftijd is dan hetgeen wat in mijn nadeel speelt.”
Altijd tegen Stan.
pi_212236221
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 23:50 schreef wimderon het volgende:

[..]
[..]
Altijd tegen Stan.
Och jee, er wordt Stan een 40e plek op het WK ontnomen? :')

Terecht dat hij niet mee gaat. Hij is ondertussen alweer een dertiger. Keer 15e geworden in een zwak bezet sneeuwcircus in Italië.

Als Hendrix over een jaar of 3 de richtlijn niet haalt, dan mag 'ie ook niet meer mee.
pi_212253923
Een volledig Nederlands podium? "Ik zie het niet meteen gebeuren.''

~G. de Knegt (over de vrouwenwedstrijd, niet over de mannenwedstrijd).
  vrijdag 2 februari 2024 @ 08:11:33 #16
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212259782
Mixed relay aids
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_212260681
Blanka Vas

Ziek helaas.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 2 februari 2024 @ 09:52:15 #18
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_212260686
Vas

Ah te laat.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:28:51 #19
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212261230
Ligt toch natter en gladder bij dan verwacht. Geen rechtdoor naar school en kantoor cross lijkt het. Des te beter voor Mathieu. Wordt wellicht wel lastiger bij de balken zo, die liggen op een hellende strook naar boven en best hoog ook.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 10:53:58 #20
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_212261555
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 13:34 schreef Halcon het volgende:

[..]
Och jee, er wordt Stan een 40e plek op het WK ontnomen? :')

Terecht dat hij niet mee gaat. Hij is ondertussen alweer een dertiger. Keer 15e geworden in een zwak bezet sneeuwcircus in Italië.

Als Hendrix over een jaar of 3 de richtlijn niet haalt, dan mag 'ie ook niet meer mee.
De kans is best groot dat Mees na dit voorjaar geen prof meer is. Dus dit is wel zijn laatste kans. Dan snap ik dat ze eerder voor Mees kiezen dan Stan.
pi_212261973
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 19:18 schreef wimderon het volgende:
Een volledig Nederlands podium? "Ik zie het niet meteen gebeuren.''

~G. de Knegt (over de vrouwenwedstrijd, niet over de mannenwedstrijd).
Fem, Brand, Puck
Mathieu, Nieuwenhuis, Ronhaar

SWEEPED w/
pi_212261975
Zonde van Vas, dat was waarschijnlijk de enige die een Nederlands podium kon voorkomen
pi_212262079
De mixed relay is straks om half één live te volgen via NOS.nl ^O^
pi_212262090
Zelfs Sporza met enkel een livestream
pi_212262130
https://sporza.be/nl/2024(...)edaan~1706815201062/

quote:
"Zondag, bij de profs als laatste categorie, zal het parcours al afgezien hebben", sloot Sven Vanthourenhout af.

"Er zit nog wat vorst in de grond en dat zal eruit gereden zijn. De profs krijgen zondag het zwaarste parcours voorgeschoteld.”

Maar een loop- of ploetercross krijgen we niet? "Het kan alleen maar technischer worden en er zal meer vermogen aan te pas komen, maar je krijgt geen lange loopstroken."

"Dit is een speciale ondergrond. Er zit altijd iets stevigs in. Je krijgt hier nooit lange looppassages. Maar die schuine kantjes, daar kun je te voet staan, zeker de jeugd.”

Sanne Cant ging donderdag te voet een kijkje nemen. "Er lag wat slijk. De ondergrond was redelijk sappig", noteerde ze.

"We hadden allemaal een heel snel parcours verwacht of een vettig bovenlaagje, maar het is allemaal iets natter dan gedacht. Het bolt sowieso lastiger, zeker de stroken bergop. De cross zal erin hakken."

Laura Verdonschot bleef zelf weg van het parcours. "De man van mijn zus is gaan fietsen en hij zei dat het echt wel lastig is."

"De ondergrond is nu nog wat hard, maar ze voorspellen dooi en het zal alleen maar zwaarder worden. Er zit water in de grond en dat komt eruit. Ik moest me voorbereiden op een hele zware cross, zei hij me."
Mathieu gaat met minuten smijten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')