De dame die iemand afwijst als potentiele date-partner.quote:Op maandag 29 januari 2024 11:12 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Wie bepaald dan dat dat een gemis is?
Dit. Zo werkt daten, dat doe je met iemand die in hoofdlijnen in aanmerking komt om langer te blijven, selectie aan de poort.quote:Op zondag 28 januari 2024 13:46 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat doet je vriendin toch ook niet? Ze eist niks, ze wijst zo iemand dan gewoon af. Haar goed recht als ze dat onaantrekkelijk vindt.
Ik vind het ook aantrekkelijk als een man (goed) kan autorijden en weet hoe een boormachine werkt. Heb een vriendin die een man met 2 linkerhanden heeft, ik vind dat echt een afknapper. Ieder z'n ding.
So be it.
Dat staat het niet altijd, maar vaak hebben vrouwen die verwachting wel. Heb zelf niks tegen een LAT-relatie uiteraard.quote:Op maandag 29 januari 2024 10:47 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Wat een onzin om altijd te doen alsof een relatie met een ouder gelijk staat aan tijd, geld en energie in die kinderen moeten steken.![]()
Ooit gehoord van een LAT-relatie? Dan hoef je voor die kinderen geen grotere rol te spelen dan een willekeurig ander familielid niet zijnde een ouder. Net zoals je op den duur waarschijnlijk weleens iets van contact hebt met andere leden van de schoonfamilie.
Prima als een LAT-relatie ook niets voor je is en dat je het daarom niet wilt, maar dat kun je ook gewoon zeggen ipv zo'n domme generalisatie over tijd, geld en energie in andermans kinderen moeten steken.
Waarschijnlijk hetzelfde type als vriendin van TO. Die zoekt geen liefde, maar waarschijnlijk een taxi.quote:Op maandag 29 januari 2024 14:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat staat het niet altijd, maar vaak hebben vrouwen die verwachting wel. Heb zelf niks tegen een LAT-relatie uiteraard.
Klopt. Die kunnen het alleen af, via een LAT-relatie waarbij je je niet of amper met elkaars kinderen (bemoeit) of gewoon met wat te scharrelen.quote:Op maandag 29 januari 2024 14:21 schreef Donna het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hetzelfde type als vriendin van TO. Die zoekt geen liefde, maar waarschijnlijk een taxi.
Vrouwen die hun zaakjes wel op orde hebben zijn meestal niet echt op zoek. Denk ik.
Wat je zegt, die klik. In dit hele topic is het net alsof daten iets is wat met aandelen en investeren in vermogen te maken heeft. Ik mis gewoon het hele gevoel in dit topic. En je hebt gelijk, ieder zijn/ haar keuze.quote:Op maandag 29 januari 2024 12:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
De dame die iemand afwijst als potentiele date-partner.
en het gaat dan hooguit wat voor haar-zelf wel of niet van belang is.
en ook al kun je luid roepen dat dat zo onterecht is, als zij iemand afwijst om wat voor reden dan ook, is dat verder haar eigen vrije keuze.
Ook als iemand een date afwijst omdat hij een rode trui draagt en ze mannen met rode truien haat... is dat verder haar keuze en is het een beetje raar om ellenlang te gaan miepen over een afwijzing, die uiteindelijk gewoon linksom of rechtsom erop neerkomt dat er dus kennelijk geen echte 'klik' is.
Bij daten hoort gewoon ook het 'afgewezen' worden...
Als dat geheel onterecht is, betekent het hooguit dat je voor de volgende potentiele date-partner nog steeds beschikbaar bent en die sowieso een betere optie is dan de vorige die je afwees, en kun je maar betere blij zijn geen verdere energie te hoeven steken in die vorige (terwijl als je blijft miepen erover, je dat helaas nu wel blijft doen, zonder dat het enige nut heeft).
Iedereen heeft zo zijn eigen prioriteiten, zoals je ook al zegt.quote:Op maandag 29 januari 2024 16:12 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Wat je zegt, die klik. In dit hele topic is het net alsof daten iets is wat met aandelen en investeren in vermogen te maken heeft. Ik mis gewoon het hele gevoel in dit topic. En je hebt gelijk, ieder zijn/ haar keuze.
Dus de term "onterecht" bestaat in mijn boek dan ook niet.
Wat mijzelf betreft doe ik me hier niet stoerder voor als ik ben. In real life ben ik allang weer met de volgende date bezig als ik merk dat het om mijn welstand daar en niet om mij.
Daarentegen komt aan die keuzevrijheid vanzelf een einde als de eerste rimpels komen, de boel gaat hangen de dame in kwestie links en rechts ingehaald worden door jongere gestroomlijnde exemplaren.
Dan mogen de katten hun werk doen als gezelschapsdier.
Haha, dat doet mij enorm aan een dame denken die vond dat de man veel geld aan haar moest spenderen en dat zou ze dan belonen met haar vrouwelijkheid. Mooie vrouw, best even leuk mee gehad, maar wat ze niet begreep was dat ik geen liefde koop en dat liep dus op zeker moment spaak.quote:Op maandag 29 januari 2024 17:49 schreef DemonRage het volgende:
Ze mag zulke eisen hebben, maar of ze daar ver mee komt is maar de vraag.
Ik heb wel een schijthekel aan vrouwen die een hoop materiële eisen stellen en als je dan vraagt wat hun te bieden hebben dat ze zichzelf noemen. Dat is bovendien ook een hele grote rode vlag.
Veel mannen denken zo, maar ik denk dat weinig vrouwen te vinden zijn die er ook zo over denken.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:33 schreef Marsenal het volgende:
Als ik verliefd word op iemand boeit het echt geen kloot of ze bij de mcdonalds werkt of als advocate en ik wil nog wel eens denken dat iedereen er zo over denkt maar blijkbaar is dat wel heel naief
Dat zijn vaak toch wel twee totaal verschillende typen vrouwen.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:33 schreef Marsenal het volgende:
Als ik verliefd word op iemand boeit het echt geen kloot of ze bij de mcdonalds werkt of als advocate en ik wil nog wel eens denken dat iedereen er zo over denkt maar blijkbaar is dat wel heel naief
Als ze er een beetje leuk uitziet, zal ze vast wel een kerel met een auto op kunnen scharrelen.quote:Op maandag 29 januari 2024 17:49 schreef DemonRage het volgende:
Ze mag zulke eisen hebben, maar of ze daar ver mee komt is maar de vraag.
Ik heb wel een schijthekel aan vrouwen die een hoop materiële eisen stellen en als je dan vraagt wat hun te bieden hebben dat ze zichzelf noemen. Dat is bovendien ook een hele grote rode vlag.
Je bedoelt dat je geen geld aan haar wilde uitgeven of haar niet wilde onderhouden? Op zich prima als ze er zo in staat, genoeg mannen te vinden die dat wel willen.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Haha, dat doet mij enorm aan een dame denken die vond dat de man veel geld aan haar moest spenderen en dat zou ze dan belonen met haar vrouwelijkheid. Mooie vrouw, best even leuk mee gehad, maar wat ze niet begreep was dat ik geen liefde koop en dat liep dus op zeker moment spaak.
Niet iedereen kan verliefd worden op iemand die niks bereikt. Misschien moet je het op die manier bekijken. En nee dat is niet mijn persoonlijke mening. Maar waarom mensen zo denken is niet raar.. is gewoon raar als je niet kan begrijpen waarom mensen het niet zoals jou benaderen.. Mensen vinden intelligentie nou eenmaal belangrijk net als uiterlijk. Wat betreft uiterlijk kan je het waarschijnlijk wel begrijpen denk ik dat mensen niet op lelijke mensen vallen, zo ook dat mensen niet op (wellicht) dommere mensen vallenquote:Op maandag 29 januari 2024 20:33 schreef Marsenal het volgende:
Dat iemand, anders dan een bijbaantje als 15-jarige, bij de Mac werkt is 99 van de 100 keer ook geen op zichzelf staand iets.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:53 schreef Masberum het volgende:
[..]
Niet iedereen kan verliefd worden op iemand die niks bereikt. Misschien moet je het op die manier bekijken. En nee dat is niet mijn persoonlijke mening. Maar waarom mensen zo denken is niet raar.. is gewoon raar als je niet kan begrijpen waarom mensen het niet zoals jou benaderen.. Mensen vinden intelligentie nou eenmaal belangrijk net als uiterlijk. Wat betreft uiterlijk kan je het waarschijnlijk wel begrijpen denk ik dat mensen niet op lelijke mensen vallen, zo ook dat mensen niet op (wellicht) dommere mensen vallen
Ik schreef precies wat ik bedoelde, te weten dat ik geen liefde koop.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:47 schreef prunus het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je geen geld aan haar wilde uitgeven of haar niet wilde onderhouden? Op zich prima als ze er zo in staat, genoeg mannen te vinden die dat wel willen.
Toen mijn vriend en ik elkaar leerden kennen was het absoluut de bedoeling dat het iets serieus zou worden. Ik was totaal niet op zoek naar een relatie, we hebben gewoon best een flink leeftijdsverschil en hij bleek ook nog eens kinderen te hebben. 1,5 jaar later wonen we praktisch samen en zie ik zijn kinderen ook absoluut niet als een issue. Vind het juist leuk om te zien hoe goed hij ze opvoedt. En ik bemoei me daar verder zo weinig mogelijk mee en heb totaal niet het idee dat het me iets kost. Het scheelt denk ik dat mijn vriend zijn leven heel goed op een rijtje heeft en ook nog een goede band met zijn ex (die haar leven ook prima op orde heeft). Als ik ouder was geweest en wel op zoek naar een relatie, had ik mijn vriend zonder twijfel direct als een hele goede match had gezienquote:Op zondag 28 januari 2024 15:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook genoeg vrouwen die geen alleenstaande vaders willen daten.
Tijd, geld en energie steken in het opvoeden en opgroeien van andermans kinderen is voor veel mensen niet zo heel aantrekkelijk.
Ik denk dat dat een heel essentieel punt is inderdaad.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 07:44 schreef BoerenBlond het volgende:
[..]
Toen mijn vriend en ik elkaar leerden kennen was het absoluut de bedoeling dat het iets serieus zou worden. Ik was totaal niet op zoek naar een relatie, we hebben gewoon best een flink leeftijdsverschil en hij bleek ook nog eens kinderen te hebben. 1,5 jaar later wonen we praktisch samen en zie ik zijn kinderen ook absoluut niet als een issue. Vind het juist leuk om te zien hoe goed hij ze opvoedt. En ik bemoei me daar verder zo weinig mogelijk mee en heb totaal niet het idee dat het me iets kost. Het scheelt denk ik dat mijn vriend zijn leven heel goed op een rijtje heeft en ook nog een goede band met zijn ex (die haar leven ook prima op orde heeft). Als ik ouder was geweest en wel op zoek naar een relatie, had ik mijn vriend zonder twijfel direct als een hele goede match had gezien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |