En bij Berdych vraag ik me dus af of hij mentaal wel zo zwak was of gewoon op veel te goede spelers stuitte. En of het spel van Sinner wellicht net zo gemakkelijk ontmanteld zou worden.quote:Op maandag 29 januari 2024 09:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Op zich wel als ze een trainingspotje zouden spelen, Berdych was ook gewoon een uitstekende tennisser. Maar mentale kracht is de belangrijkste onderscheidende kwaliteit in het toptennis, dat zou ik wel meenemen in een inschatting van het niveau.
Ach van Berdych wordt het wellicht allemaal wat overdreven maar zoals gezegd had ik wel iets meer masterstitels van hem verwacht als hij mentaal sterk zou zijn, gezien zijn verdere kwaliteiten.quote:Op maandag 29 januari 2024 16:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
En bij Berdych vraag ik me dus af of hij mentaal wel zo zwak was of gewoon op veel te goede spelers stuitte. En of het spel van Sinner wellicht net zo gemakkelijk ontmanteld zou worden.
Vraag me af of Djoko minder is dan zijn toptijd. Het tennis is enorm veel sneller en fysieker geworden de afgelopen 10-15 jaar. Hij is gewoon goed meegegaan (als enige eigenlijk) met de vereiste speelstijl.quote:Op maandag 29 januari 2024 09:22 schreef Marcoss het volgende:
Het blijft lastig (of eigenlijk onmogelijk) om spelers te vergelijken die tijdens de beste dagen van de big three speelden + ook nog Murray/Wawrinka en dan 2/3 van die spelers moesten verslaan om een GS te winnen of een speler die 1 dergelijke speler tegenkomt die ook nog eens minder is dan in z’n toptijd.
O ja, ik denk dat de oudere Djoko dat rustig wint.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:56 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Vraag me af of Djoko minder is dan zijn toptijd. Het tennis is enorm veel sneller en fysieker geworden de afgelopen 10-15 jaar. Hij is gewoon goed meegegaan (als enige eigenlijk) met de vereiste speelstijl.
Zet zo'n power robot als Sinner 10 jaar terug in de tijd en alle niet big 3 spelers leggen het af tegen hem. Dat hele weak-gen frame is volgens mij grote onzin.
Zet jonge Djoko tegen oude Djoko en ik vraag me oprecht af wie er dan zou winnen. Jonge Djoko is ongetwijfeld sneller, maar oude Djoko is veel slimmer en heeft minstens dezelfde conditie.
Het huidige tennis is echt relentless. Vroeger had je nog wel eens tijd om creatief te zijn, maar dat is veel lastiger tegenwoordig. Tennisser zijn fysiek sneller, hebben betere conditie en het spel gaat veel harder en sneller.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |