Ik ben wel eens benieuwd naar jullie -vernieuwende- concepten voor een volgend seizoen van Big Brother.
1) EEN TWEEDE HUISHet origineel huis van Big Brother staat in Amsterdam. Ik zou het wel geweldig vinden mochten de genomineerden eigenlijk potentiële winnaars zijn (waar de bewoners niet van op de hoogte zijn). De kijker kiest dus voor de persoon die hij/zij verder wil zien gaan.
De zogenaamde afvaller die het huis moet verlaten, komt in de live-uitzending en voert het traditionele interview met de 2 presentatrices, daarbij wordt gezegd dat hij/zij een potentiële kandidaat is en dus doorgaat naar het nieuwe avontuur. Hij of zij wordt meteen een busje in gestopt en wordt naar het tweede huis in Vilvoorde gebracht.
Bv. nabij of in de
Kruitfabriek.
In dit huis wordt de finale gespeeld van Big Brother. Al zullen de laatste 3 kandidaten in Amsterdam vermoedelijk denken dat 1 van hen de winnaar wordt...
Dus iedereen blijft 100 dagen, tenzij je uit eigen beweging opstapt.
2. DE OPGESLOTENEEen ander concept waar ik aan dacht is om 2 à 3 mensen (los van elkaar) in afgezonderde ruimtes/quarantaine onder te brengen. Daar krijgen de bewoners dagelijks een opdracht wat aartsmoeilijk is. Slaag je in de opdracht, dan MOET je naar het echte huis! De opdrachten moeten wel heel pittig zijn waardoor de kans om door te stromen naar het huis bijna nihil is.
Zolang ze in de afzonderlijke ruimte zitten, kunnen deze bewoners niet genomineerd worden en dus ook niet weggestemd worden.
De keuze dat je op dat moment hebt is:
- je voert de opdrachten heel slecht of niet uit en dan ga je rechtstreeks door naar de finale mits 100 dagen in afzondering/eenzaamheid
- je probeert de opdrachten tot een goed eind te brengen en kun je naar het huis waar je gezelschap hebt van de andere bewoners.
Pittig detail: Wie in de afzonderlijke kamer blijft tot de dag van de finale, wint Big Brother!
Het leuke hieraan is dat je dan bv. in het finalespel 3 kandidaten hebt waarvan je zou denken dat er ééntje het spel wint maar ondertussen zit er nog ergens een bewoner verstopt die eigenlijk het spel gewonnen heeft.
Hier moeten vooral mensen geplaatst worden die mentaal echt goed zitten.