abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212136379
Ik ben wel eens benieuwd naar jullie -vernieuwende- concepten voor een volgend seizoen van Big Brother.

1) EEN TWEEDE HUIS
Het origineel huis van Big Brother staat in Amsterdam. Ik zou het wel geweldig vinden mochten de genomineerden eigenlijk potentiële winnaars zijn (waar de bewoners niet van op de hoogte zijn). De kijker kiest dus voor de persoon die hij/zij verder wil zien gaan.
De zogenaamde afvaller die het huis moet verlaten, komt in de live-uitzending en voert het traditionele interview met de 2 presentatrices, daarbij wordt gezegd dat hij/zij een potentiële kandidaat is en dus doorgaat naar het nieuwe avontuur. Hij of zij wordt meteen een busje in gestopt en wordt naar het tweede huis in Vilvoorde gebracht.
Bv. nabij of in de Kruitfabriek.
In dit huis wordt de finale gespeeld van Big Brother. Al zullen de laatste 3 kandidaten in Amsterdam vermoedelijk denken dat 1 van hen de winnaar wordt...
Dus iedereen blijft 100 dagen, tenzij je uit eigen beweging opstapt.

2. DE OPGESLOTENE
Een ander concept waar ik aan dacht is om 2 à 3 mensen (los van elkaar) in afgezonderde ruimtes/quarantaine onder te brengen. Daar krijgen de bewoners dagelijks een opdracht wat aartsmoeilijk is. Slaag je in de opdracht, dan MOET je naar het echte huis! De opdrachten moeten wel heel pittig zijn waardoor de kans om door te stromen naar het huis bijna nihil is.
Zolang ze in de afzonderlijke ruimte zitten, kunnen deze bewoners niet genomineerd worden en dus ook niet weggestemd worden.

De keuze dat je op dat moment hebt is:
- je voert de opdrachten heel slecht of niet uit en dan ga je rechtstreeks door naar de finale mits 100 dagen in afzondering/eenzaamheid
- je probeert de opdrachten tot een goed eind te brengen en kun je naar het huis waar je gezelschap hebt van de andere bewoners.

Pittig detail: Wie in de afzonderlijke kamer blijft tot de dag van de finale, wint Big Brother!

Het leuke hieraan is dat je dan bv. in het finalespel 3 kandidaten hebt waarvan je zou denken dat er ééntje het spel wint maar ondertussen zit er nog ergens een bewoner verstopt die eigenlijk het spel gewonnen heeft.

Hier moeten vooral mensen geplaatst worden die mentaal echt goed zitten.
Cindy De Vuyst
  dinsdag 23 januari 2024 @ 02:25:23 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_212136838
Bandje om: bij hysterisch gillen gelijk zware elektrische schok geven; dit is geen totaal gescripte Amerikaanse reallife soap.

Elke uitroep van:'Oh my god!!!' geldt als een tegenstem bij de volgende nominatie. Dat roep je godverdomme op je werk toch ook niet als iemand een grote bestelling plaatst...
pi_212137242
Gewoon de ouderwetse weekopdrachten terug invoeren, wel diegene waar ze 24/7 mee bezig gaan zijn.
Alles ook echt 24/7 live geen SL.
Meer spellen
Strengere BB
Laat ze strijden met meer potentiële bewoners om een plek in het huis
pi_212141444
Een combinatie van het huidig BB concept (maar dan minder saai), met elementen van Adam zkt Eva (iedereen naakt) en Temptation Island (iedereen/de meesten jong & minstens redelijk knap, wel geen stellen, al kunnen die natuurlijk wel gevormd gaan worden).

Edit: o ja, geen streamlocks. Nooit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Epicouros op 23-01-2024 20:41:38 ]
pi_212141569
The Grand Big Brother final ofzo

De laatste 3 van iedere seizoen in het Huis. ook 100 dagen (wil een persoon niet gaat hij naar de vierde, vijfde, zesde..)

Dit zou eventueel de bewoners kunnen zijn:

Jill Goede
Nick Kraft
Liese Luwel
Salar Abbasi Abraasi
Grace Rodrigues
Kristof Timmermans
Bart Vandenbroek
Jason Glas
Jolien Bosch
Winnaar Big Brother 2024
2e big brother 2024
3e Big Brother 2024
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_212143533
Ik zou een Secret Story variant maken i.p.v. raad de bewoners hun geheim die ze hun leven mee dragen, maar in plaats daar van hun angsten. Werktitel en misschien wel dé titel: Secret Fear(s). Verder qua opzet volledig hetzelfde als Big Brother en Secret Story 24/7 livestreams en dailys van ma t/m zaterdag. Eventueel enkel en alleen op streamingplatform Videoland/GoPlay. De live zou eventueel wel gewoon 'lineair' op een TV zender zoals RTL 5 uitgezonden kunnen worden. Dat is toch meer van deze tijd en ik denk dat je meer de doelgroep kunt bereiken dan via lineaire zenders ook daar bij in te zetten. Dit format is weer eens wat anders dan Big Brother en geeft ook een stukje meer content dan alleen maar de hele dag kijken naar mensen die niets doen, je hebt dan de bewoners echt een opdracht gegeven en dat moeten ze uitzoeken gedurende de dagen dat het seizoen duurt. En natuurlijk kun je daar opdrachten tussendoor laten uitvoeren, dat gebeurde ook bij Secret Story.
Maar andere mogelijkheden zouden ook leuk zijn, als de basis maar is 24/7 streams en dagelijkse daily. Een live moment in de week hoeft niet eens, Utopia hier in Nederland had helemaal geen liveshow om maar als voorbeeld te nemen.

[ Bericht 10% gewijzigd door freaky40 op 23-01-2024 18:59:27 ]
Allemaal cabaretteketet!
pi_212148473
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 07:34 schreef Kodiak100 het volgende:
Laat ze strijden met meer potentiële bewoners om een plek in het huis
Daar heb ik ook al aan gedacht. 50 potentiële bewoners en dan zoiets hebben van 'Zoek het zelf maar uit, er mogen er maar 15 in!
Dus 35 mensen gaan teleurgesteld moeten afdruipen.
Cindy De Vuyst

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')