abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 januari 2024 @ 15:25:51 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212130503
Vanaf welke leeftijd vieren jullie een kinderfeestje?

Mijn oudste ( groep2 ) heeft nog nooit een uitnodiging gehad voor een kinderfeestje. De meeste ouders spreken ook geen Nederlands en ik heb ze ook nog nooit gesproken ( geen Engels en Nederlands).

Ik vraag me dus af of zoiets wel gepast is om te doen als niemand het doet.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_212130577
Wij hebben met 3 en 4 jaar een feestje gedaan in het park voor ouders en kinderen, met spelletjes. Vanaf 5 jaar een feestje waar kinderen zonder ouders kwamen.
Tijd dus om de andere ouders en kids kennis te laten maken met deze Hollandse traditie :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 22 januari 2024 @ 15:37:23 #3
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212130629
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 15:32 schreef SaskiaR het volgende:
Wij hebben met 3 en 4 jaar een feestje gedaan in het park voor ouders en kinderen, met spelletjes. Vanaf 5 jaar een feestje waar kinderen zonder ouders kwamen.
Tijd dus om de andere ouders en kids kennis te laten maken met deze Hollandse traditie :P
Spijkerpoepen, koekhappen, speurtocht. :o
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_212130652
Feesthont huren bij de EOD en met ff fouilleren bij binnenkomst kun je een hoop ellende voorkomen, dus gewoon doen. :P

Maargoed, gaat jouw desbetreffende kind ook buiten school met klasgenootjes om?

Ik zou zeggen: je kinderfeestje vier je met je (beste) vriendjes, hoeft niet per se 100% klasgenootjes te zijn.
Maar ik begrijp de twijfel, zeker als het nog niet eerder is gebeurd (feestje bijgewoond).

Of eventueel nog 1 jaartje wachten tot in groep 3, zeker als je geen enkele andere ouder kent / ooit gesproken hebt.

quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 15:37 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
speurtocht! *O* Ik heb die van mij kinderfeestje nog ergens....gemaakt door mijn vader in WP 5.1 :')

"wat we gaan doen is nog een verrassing, maar neem je zwemspullen mee" :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_212130666
Dochter en zoon zaten ook op een school waar kinderfeestjes niet standaard waren. Bij beide ben ik pas begonnen toen ze een jaar of 8 werden.
Die van zoon altijd bij ballorig of monkeytown gevierd. Scheelt een hele hoop zooi thuis :+

Dus: lekker doen wat en wanneer je zelf wil. Het is geen verplichting ofzo.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_212130745
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 15:37 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
bitch please, dat accepteren de hedendaagse kinderen niet meer

LSD lasergamen of vlot varen met spacecake op is wat kinderen nu doen, of eigenlijk alles met 3mmc inclusief speurtocht.... dat dan weer wel

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2024 15:46:13 ]
pi_212130793
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 15:45 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]

LSD lasergamen of vlot varen met spacecake op is wat kinderen nu doen, of eigenlijk alles met 3mmc inclusief speurtocht.... dat dan weer wel
...en als ze dat na 5 minuten al weer zat zijn, dan geef je toch een iPad of een telefoon met TikTok erop?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_212130955
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 15:45 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]

Kinderen van 5 wel hoor, speurtocht en koekhappen vonden ze supertof. Zaklopen ook, en met een pinata gaan ze helemaal uit hun dak. Spijkerpoepen daarentegen is te moeilijk voor 5-jarigen, dat was wel hilarisch om te zien voor de ouders :D
En anders inderdaad Monkeytown of bowlen ofzo. Vanaf 7 is Jumpsquare een grote hit.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_212131719
Hier gaven wij de 1e kinderfeestje toen ze 5 werden (dus in groep 1).

Ik denk dat je, los van wat anderen doen, vooral moet kijken naar wat jouw kind wil en wat je eigen mogelijkheden zijn. Je hoeft ouders niet te kennen om een kinderfeestje te geven. Breng de kaartjes gewoon rond na schooltijd, maak dan meteen een praatje waar mogelijk en zet je contactgegevens op het uitnodigingskaartje.
pi_212132684
Vraag het je kind wat het wil.
Er bestaat niet zoiets als een algemene beleidsnota voor kinderpartijtjes.
blablablabla
pi_212135034
Hier begonnen met 4 jaar.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 22 januari 2024 @ 21:09:02 #12
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212135129
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 16:08 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Spijkerpoepen daarentegen is te moeilijk voor 5-jarigen
Kan ik inkomen, maar vind het alleen al leuk dat je het herkent. :)

Enne... Je wordt natuurlijk thuisgebracht!
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  maandag 22 januari 2024 @ 21:25:49 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212135340
Vanaf 100 dagen is dat de norm
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212135506
Mijn kind had het eerste kinderfeestje op zijn 3e verjaardag
#Anoniem graag
  dinsdag 23 januari 2024 @ 09:40:25 #15
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212138075
Ik denk dat ik het gewoon oversla voor dit jaar tot mijn kind zelf aangeeft dat hij er behoefte aan heeft. Het komt me financieel ook wel beter uit en dan doe ik wat uitgebreiders met de familie.

Het verbaast me dat sommige al feestjes geven vanaf 3 jaar?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_212165823
Vanaf een jaar of 3 mee begonnen. Maar in het begin was dat paar kinderen met ouders uitnodigen en dan de kinderen wat met elkaar spelen. Niet ergens naar toe of zo.

Voor kinderen is dat hartstikke leuk. Je hoeft niet perse een dag naar de Efteling voor een kinderfeestje.
pi_212170374
Wij begonnen met kinderfeestjes toen mijn dochter 4 jaar werd. Zij is nu bijna 5 jaar en is inmiddels al op meerdere feestjes geweest.
pi_212170665
Met 5 jaar deden wij het eerste partijtje. Maar dan wel kleinschalig thuis, 3-4 kinderen. Eerst cakejes versieren, daarna speurtocht buiten. Daarna gewoon lekker zelf laten spelen, de aandachtsspanne is dan toch al op :D. Niet te lang allemaal, anders eindigt het in ruzie.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212171140
Hier in groep 2, toen ze 5 werden, het eerste kinderfeestje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')