SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Het gaat specifiek om een (acryl?) douchebak. De tegels zijn gelukkig neutraal wit.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:20 schreef sturmpie het volgende:
't verven van tegels is geen aanrader, ziet er niet uit.
kan me er niet veel bij voorstellen, is de douchebak van kunststof ?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:23 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Het gaat specifiek om een (acryl?) douchebak. De tegels zijn gelukkig neutraal wit.
Het geeft absoluut mee, voelbaar zelfs.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:36 schreef ToT het volgende:
Is het heel stug materiaal dat echt absoluut niets meegeeft met warmte kou en stoten?
Ik vrees dat de verf vrij snel zou kunnen barsten.
Wanneer was dat? Want ik kom nu bij 2 verschillende winkels op rond de 35.000-40.000, waarvan ongeveer de helft aan arbeid. Wel kwaliteitsspul, want voor dat geld wil ik het wel goed hebben, en inclusief slopen maar geen exorbitante dingen.quote:Overigens hebben wij onze badkamer voor 17,5 mille laten doen, met grote tegels, jacuzzi, douchecabine, regendouche en hangend toilet. (8 mille voor de materialen, 9,5 mille aan uurloon.)
Je kunt er ook voor kiezen gewoon bepaalde delen te vervangen die er echt niet meer uit zien.
bestaat er uberhaupt een verf dat hecht op dat type kunststof?quote:Op zondag 21 januari 2024 15:30 schreef Watuntrik het volgende:
Kunststof slijtvast verven is niet te doen... Hoe dan ook je hebt altijd een primer nodig en een super schone goed geschuurde ondergrond.
Het grootste probleem zit 'm in uitzettingscoëfficiënt van kunststof t.o.v. de verflaag zelf en de grote temperatuurverschillen van koud naar warm naar koud met tussentijdse belasting door het rond trampellen in de bak die meegeeft (zoals jezelf aangeeft). Haarscheurtjes in de laklaag treden op vocht dringt in en verflaag laat weer los op den duur.
Voor Acrylaat of ABS kun je gemiddeld 0.1mm per meter per °C aan uitzetting tellen. Lijkt niet veel bak van 1 x 1 m wordt 1mm groter bij 10°C temperatuurverhoging. En dit gebeurd dan dagelijks? Maar uitgeharde lak is doorgaans minder rekbaar en zal daardoor loskomen.
Na wat googlen schijnen er speciale 2-componentenlakken voor de te zijn, die en voldoende hecht en met de temperatuurverschillen over weg kan. De lijken wel in Duitsland en de UK een stuk populairder en gangbaarder te zijn dan hier. Googlen op Badewannenlack levert in ieder geval de nodige opties op. De meeste dingen die is lees, geven wel aan dat er enormveel voorbereiding aan vooraf gaat om het voldoende schoon te krijgen en het erg foutgevoelig is (een mug die langsvliegt of een druppel water en je douchebak/badkuip is voor eeuwig verneukt.) Naast dat het 200 euro voor een setje met lak+schoonmaakmiddelen kost.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
bestaat er uberhaupt een verf dat hecht op dat type kunststof?
sorry ik was niet duidelijk genoeg, ik ben benieuwd naar praktijkervaringen, want er staat van alles op internet.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:46 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Na wat googlen schijnen er speciale 2-componentenlakken voor de te zijn, die en voldoende hecht en met de temperatuurverschillen over weg kan. De lijken wel in Duitsland en de UK een stuk populairder en gangbaarder te zijn dan hier. Googlen op Badewannenlack levert in ieder geval de nodige opties op. De meeste dingen die is lees, geven wel aan dat er enormveel voorbereiding aan vooraf gaat om het voldoende schoon te krijgen en het erg foutgevoelig is (een mug die langsvliegt of een druppel water en je douchebak/badkuip is voor eeuwig verneukt.) Naast dat het 200 euro voor een setje met lak+schoonmaakmiddelen kost.
Als het meegeeft, zou ik het niet doen.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:47 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Het geeft absoluut mee, voelbaar zelfs.
[..]
Wanneer was dat? Want ik kom nu bij 2 verschillende winkels op rond de 35.000-40.000, waarvan ongeveer de helft aan arbeid. Wel kwaliteitsspul, want voor dat geld wil ik het wel goed hebben, en inclusief slopen maar geen exorbitante dingen.
Wanneer je het op microscopisch niveau bekijkt dan is het eigenlijk de ruwheid van de (schone) ondergrond die laklaag laat hechten. Is kunststof goed geschuurd en ruw genoeg dan zal de hechting van de lak tussen hout en kunststof initieel niet veel anders zijn. Zoals eerder aangegeven heeft kunststof in het algemeen een nadelige eigenschap wat de uitzetting betreft bij temperatuur verschilen die t.o.v. andere bouwmaterialen het grootst is. Vinyl(PVC) heeft zowat de grootste van allemaal.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
bestaat er uberhaupt een verf dat hecht op dat type kunststof?
Dit.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 16:01 schreef qajariaq het volgende:
Een douchebak kost tussen de 120 en 200 euro. Dan komt er mogelijk nog kit, een sifon en wat ander klein materiaal bij. Als je een douchebak van de zelfde afmetingen kan vinden zou ik voor vervangen gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |