quote:Nee, hoor. Maar.... dus...?
Op zaterdag 15 februari 2003 16:26 schreef Farzin het volgende:[..]
Precies dezelfde situatie als in Vietnam dus, maar je bent vast niet consequent genoeg om te zeggen dat Amerika daar zijn dictator had geïnstalleerd. Of heb ik dit weer helemaal verkeerd?
Het tegenhouden van het communisme kan wel lovenswaardig genoemd worden, beetje jammer dat het in Vietnam flink is mis gegaan. Maar het ging toch over Osama bin Laden, of niet?
[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 15-02-2003 16:27]
quote:Bron?
Op zaterdag 15 februari 2003 16:25 schreef X-Ray het volgende:
Ja, Duitsland en de VS waren in 39 ook dikke vriendjes.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:25 schreef speknek het volgende:
Die laat zich wel tonen. Osama bin Laden is erg populair in Saoudie Arabië.
quote:Oh vertel. Laat die verklaring van Bush eens zien waarin hij zegt dat het gaat om AQ aan te pakken via Irak en dat dat de enige reden is.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:26 schreef schatje het volgende:[..]
Al Qaeda is springelevend, aanslag op het WTC, daar draaide het tcoh om, niet de bevolking van Irak??
quote:Jij zegt dus:
Op zaterdag 15 februari 2003 16:26 schreef tvlxd het volgende:
Nee, hoor. Maar.... dus...?
"Rusland en China steunden de Noord-Vietnamezen om te voorkomen dat Amerika de macht zou krijgen over heel Vietnam, dat land had in al zijn agressie namelijk een verderfelijke dictator geïnstalleerd in Zuid-Vietnam."
Niet dat ik dat verwacht hoor.
quote:En Koeweit.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:25 schreef speknek het volgende:[..]
Die laat zich wel tonen. Osama bin Laden is erg populair in Saoudie Arabië.
quote:www.geschiedenis.net
Op zaterdag 15 februari 2003 16:26 schreef Farzin het volgende:[..]
Bron?
quote:Op de Frontpage zie ik niets staan over de vriendschap tussen Amerika en Duitsland in 1939.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:28 schreef X-Ray het volgende:
www.geschiedenis.net
quote:Gelukkig maar.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:28 schreef Farzin het volgende:
Niet dat ik dat verwacht hoor.
't Is waarlijk niet te geloven hoe je haat jegens Amerika zo geworden is tot een onwerkelijke blik op de wereld.
quote:Ah, dus je bent hypocriet. Rusland verkeerde in Afghanistan in dezelfde situatie als Amerika in Vietnam. Beide landen hadden er een dictator geïnstalleerd, en gingen die dictator verdedigen. Wat is het verschil.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:30 schreef tvlxd het volgende:
Gelukkig maar.'t Is waarlijk niet te geloven hoe je haat jegens Amerika zo geworden is tot een onwerkelijke blik op de wereld.
En nou niet het volgende antwoord geven: Amerika is 'goed' en Rusland is 'slecht'. Consequent zijn.
quote:Als ik consequent wil zijn moet ik zeggen dat het communisme een verderfelijk systeem is.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:34 schreef Farzin het volgende:
En nou niet het volgende antwoord geven: Amerika is 'goed' en Rusland is 'slecht'. Consequent zijn.
quote:Nee, dat is jouw mening. Je veroordeelt de Russische invasie van Afghanistan, maar je vindt dat Amerika iets positiefs (dictator installeren) deed in Vietnam. Als dat niet hypocriet is...
Op zaterdag 15 februari 2003 16:35 schreef tvlxd het volgende:
Als ik consequent wil zijn moet ik zeggen dat het communisme een verderfelijk systeem is.
quote:Weet je, laat maar. *ZAP*, kom eens terug op aarde.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:38 schreef Farzin het volgende:[..]
Nee, dat is jouw mening. Je veroordeelt de Russische invasie van Afghanistan, maar je vindt dat Amerika iets positiefs (dictator installeren) deed in Vietnam. Als dat niet hypocriet is...
quote:Pardon? Amerikaanse dictator? Vietnam was Frans grondgebied en de steun die Amerika leverde was op verzoek van de VN.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:38 schreef Farzin het volgende:
Nee, dat is jouw mening. Je veroordeelt de Russische invasie van Afghanistan, maar je vindt dat Amerika iets positiefs (dictator installeren) deed in Vietnam. Als dat niet hypocriet is...
Niet dat je er iets vanaf zou weten.
quote:Was ik al. Nu jij nog.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:39 schreef tvlxd het volgende:
Weet je, laat maar. *ZAP*, kom eens terug op aarde.
En geef nou eens antwoord op de volgende vraag. Het is duidelijk dat jij vindt dat de invasie van Afghanistan een daad van agressie was. Wat vind je van de Amerikaanse invasie van Vietnam?
Op zaterdag 15 februari 2003 16:34 schreef Farzin het volgende:[..]
Ah, dus je bent hypocriet. Rusland verkeerde in Afghanistan in dezelfde situatie als Amerika in Vietnam. Beide landen hadden er een dictator geïnstalleerd, en gingen die dictator verdedigen. Wat is het verschil.
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 16:41 schreef speknek het volgende:
Pardon? Amerikaanse dictator? Vietnam was Frans grondgebied en de steun die Amerika leverde was op verzoek van de VN.Niet dat je er iets vanaf zou weten.
quote:Bron: http://www.allesamerika.com/vietnamoorlog.html
Tussen 1945 en 1954 hadden de Fransen (die voor de Tweede Wereldoorlog van Vietnam een kolonie hadden gemaakt) een bloedige oorlog in dat land uitgevochten met de Vietminh, een communistische groep onder leiding van Ho Chi Minh die de vrijheid wilde. De Amerikanen bekostigden een groot deel van de oorlog die de Fransen voerden, maar konden niet voorkomen dat deze bij Dien Bien Phu toch in de pan gehakt werden.De twee partijen kwamen overeen Vietnam tijdelijk in tweëen te delen en in 1956 vrije verkiezingen te houden. De Amerikanen installeerden een Veramerikaniseerde Vietnamees genaamd Ngo Dinh Diem in Zuid-Vietnam, maar de Vietnamezen accepteerden hem niet. Toen de Amerikanen daarna weigerden de verkiezingen in 1956 te laten doorgaan, begonnen Vietminh guerilla's uit het Zuiden (genaamd Vietcong) openlijk te rebelleren.
En weer loopt het uit op een wedstrijdje VS <-> Irak.
Ja, Saddam is een psychotische crimineel. Zijn partij bestaat uit nog veel meer psychotische criminelen. Het is het beste als ze zo snel mogelijk worden uitgeschakeld.
Moet dat direct via een oorlog? Nee. Er vallen dan vele onschuldige slachtoffers zowel aan Irakese als aan Amerikaanse/VN zijde.
Zijn alle Amerikanen hetzelfde? Nee, ook in de VS worden demonstraties gehouden tegen de oorlog.
En nu weer on-topic.
Zijn alle Irakezen hetzelfde? Nee, er zijn nogal wat verschillende groeperingen in Irak. De ene groep is voor ingrijpen, de andere (bijv. de veelgeplaagde Koerden) is tegen.
quote:Als een land als de VS werkelijk zo begaan is met de mensenrechten hadden ze de Irakese bevolking toen ook wel kunnen verlossen.Toen de Golfoorlog was gewonnen riepen de Amerikanen de Irakese bevolking op tot een opstand tegen Saddam.Vervolgens keken ze de andere kant op toen hij de opstandelingen afslachtte.Maar dat is de bevolking vast wel vergeten.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:23 schreef Berserker het volgende:[..]
De rest van de wereld greep toen ook niet in. Daarom zou de VS het nu niet mogen?
quote:En de Koerden krijgen weer de Turken op hun dak.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:44 schreef rvand het volgende:Zijn alle Irakezen hetzelfde? Nee, er zijn nogal wat verschillende groeperingen in Irak. De ene groep is voor ingrijpen, de andere (bijv. de veelgeplaagde Koerden) is tegen.
quote:Wel, vertel dan eens hoe dat wel gedaan moet worden. Zonder wapengekletter. Saddam en co stappen gewoon op als je het vriendelijk vraagt?
Op zaterdag 15 februari 2003 16:44 schreef rvand het volgende:Moet dat direct via een oorlog? Nee. Er vallen dan vele onschuldige slachtoffers zowel aan Irakese als aan Amerikaanse/VN zijde.
quote:Lijkt me verstandig, dit lijkt uit te lopen op een flamewar.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:28 schreef Berserker het volgende:
Farzin, ******* eens uit op uit m'n topic.
quote:Gewoon negeren.
Op zaterdag 15 februari 2003 16:49 schreef Farzin het volgende:[..]
Lijkt me verstandig, dit lijkt uit te lopen op een flamewar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |