abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8494728
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:47 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Drogredeneringen.

Fatwa voor Kozzmic
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_8494729
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:45 schreef Berserker het volgende:

[..]

Als je niet begrijpt wat ik hiermee wil aantonen, dan kan ik aanraden je vliegensvlug bij de andere minder bedeelden op de Dam te vervoegen.

Laat ik er dan maar mijn eigen conclusie uit trekken. En praat asjeblieft niet zo over mensen die nog de moeite nemen om het voor anderen op te nemen.

Ohja, voor alle duidelijkheid, ik wilde daar ook op de Dam staan maar helaas kon dat niet doorgaan. jij ook weer blij

My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zaterdag 15 februari 2003 @ 14:51:39 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_8494737
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:43 schreef SCH het volgende:
Jij weet net zo min als ik of de Irakezen er beter van worden. De publieke opinie in Irak is tegen een oorlog - jij vindt de Irakese opinie hier belangrijker?
Is dat wel zo? Afgezien van het feit dat 'publieke opinie' in Irak een farce is, bereiken mij heel andere geluiden. De Baath partij is eigen land waar mogelijk nog ongeliefder dan in het buitenland. Dat viel ten tijde van de eerste Golfoorlog al op te merken toen in het zuiden door de Irakeze burgers zelf massaal jacht gemaakt werd op sympathisanten van de partij, vergelijkbaar met de NSB na de tweede wereldoorlog. En dat was nog voor de verschrikkelijke sancties en de toegescherpte onderdrukking van de nationale garde. Een tijdje geleden stond in de krant nog een Irakees geciteerd die 'desnoods wel door een invasieleger van Sharon bevrijd zou willen worden'. Dan moet je ver gekomen zijn in de Arabische wereld.
quote:
Ach wat jij wilt - ik vind het flauw en ook retedom om de demonstranten als een stel onwetende hippies af te schilderen. Die zitten er vast bij maar er zijn veel mensen die zich zeer serieus zorgen maken en ook heel veel van de situatie in de wereld afweten. Inclusief veel mensen die de WO2 meegemaakt hebben.
Ik zeg ook niet dat het allemaal onwetende hippies zijn. Maar pacifisten (verreweg de meeste demonstranten me dunkt) zullen nu eenmaal geen abonnement hebben op Jane's Defence Weekly of Aviation Week. Om maar wat te noemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_8494743
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Met wereldvreemden als jij is het lastig praten

In Irak is jouw mening die van Saddam Hussein.
Deel je zijn mening niet dan is het tijd om in een zuurbad te gaan liggen.
  zaterdag 15 februari 2003 @ 14:53:00 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_8494764
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:51 schreef Doff het volgende:
Laat ik er dan maar mijn eigen conclusie uit trekken. En praat asjeblieft niet zo over mensen die nog de moeite nemen om het voor anderen op te nemen.
Bah wat een misplaatste superioriteit. Voor wie opnemen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_8494772
Een zooi studiegenoten van me zijn ook wezen protesteren. Ik kan je vertellen dat dat stuk voor stuk 'alternatieve' blowende SP- en GroenLinksstemmers zijn, die zodra je het woord Amerika laat vallen niet weten hoe snel ze 'fascisten' moeten roepen.

Berserkers bericht is interessant omdat het aangeeft dat mensen die werkelijk weten hoe het in Irak is er blijkbaar anders tegenaan kijken dan die anti-Amerika kuddedieren. Overigens lopen er bij de demonstratie ook Irakezen (was op het Journaal) die tegen een oorlog zijn, dus ach, wat de bevolking nu werkelijk wil weet je toch niet.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_8494782
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:52 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Maar dat snapt'ie niet, blijkbaar. Wij wereldvreemden maken het hem maar lastig.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_8494790
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:51 schreef speknek het volgende:
Ik zeg ook niet dat het allemaal onwetende hippies zijn. Maar pacifisten (verreweg de meeste demonstranten me dunkt) zullen nu eenmaal geen abonnement hebben op Jane's Defence Weekly of Aviation Week. Om maar wat te noemen.
Daar vergis je je in. Juist mensen die zich daar serieus in verdiepen, houden dat soort lectuur erg secuur bij.
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:51 schreef speknek het volgende:
Is dat wel zo? Afgezien van het feit dat 'publieke opinie' in Irak een farce is, bereiken mij heel andere geluiden.
Ik ben er niet zeker van - dat is niemand denk ik. Iedereen heeft zijn eigen bronnen. Ik heb met mensen gesproken die pas terug zijn uit Bagdad en daar met veel mensen gesproken hebben. Daarvan zullen anderen weer zeggen dat het allemaal geregisseerd is. We zijn er beide niet bij geweest. Wat ik wel zeker denk te weten is dat het opheffen van de sancties voor de Irakese bevolking het allerbeste zou zijn nu.
pi_8494806
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:53 schreef Meneer_Aart het volgende:
Overigens lopen er bij de demonstratie ook Irakezen (was op het Journaal) die tegen een oorlog zijn, dus ach, wat de bevolking nu werkelijk wil weet je toch niet.
Dat snap ik dan weer niet. Wellicht waren dat gelukkigen, die niet tot de bevolkingsgroep behoren waar Saddam's raakste klappen vielen.

[Dit bericht is gewijzigd door Berserker op 15-02-2003 15:00]

pi_8494807
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Bah wat een misplaatste superioriteit. Voor wie opnemen?

Jullie zijn er zo zeker van dat iedereen er beter van wordt. Ik spreek jullie nog wel als die oorlog voorbij is. kijken wat er nog van jullie mening over is.
pi_8494814
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:52 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ach jij lult ook maar wat he. Je bent er vorige week nog geweest?
pi_8494836
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:55 schreef Doff het volgende:

[..]

Jullie zijn er zo zeker van dat iedereen er beter van wordt. Ik spreek jullie nog wel als die oorlog voorbij is. kijken wat er nog van jullie mening over is.

Nou precies - kijk maar hoe het in Afghanistan gaat nu.
pi_8494841
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:55 schreef Berserker het volgende:

[..]

Dat snap ik dan weer niet. Wellicht waren dat gelukkigen, die niet tot de bevolksgroep behoren waar Saddam's raakste klappen vielen.

Nou ja, een oorlog zorgt misschien wel voor een half miljoen doden, miljoenen gewonden en evenveel vluchtelingen, plus politieke instabiliteit en een bezetting door Amerikanen waar ze net zo'n hekel aan hebben als aan Saddam, dus ik kan me ook wel voorstellen dat genoeg Irakezen een oorlog ook niet ziet zitten.

Het is dat die bevolking zo murw gebeukt is (itt de Serven ten tijde van Milosevic), een opstand is helaas ook niet waarschijnlijk.

pi_8494850
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou precies - kijk maar hoe het in Afghanistan gaat nu.

Is nog te vroeg om te oordelen imho.
  zaterdag 15 februari 2003 @ 15:00:02 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_8494866
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:54 schreef SCH het volgende:
Daar vergis je je in. Juist mensen die zich daar serieus in verdiepen, houden dat soort lectuur erg secuur bij.
Een impliciete gevolgtrekking. Natuurlijk houden mensen die zich er serieus in verdiepen, dat soort lectuur bij. Het verschil tussen een AMRAAM en een sidewinder lijkt me weinig relevant voor iemand die in het geheel tegen een oorlog is.
quote:
Wat ik wel zeker denk te weten is dat het opheffen van de sancties voor de Irakese bevolking het allerbeste zou zijn nu.
Waarmee je ook impliceert dat Saddam Hoessein het allerbeste voor de Irakeze bevolking zou zijn.
pi_8494869
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach jij lult ook maar wat he. Je bent er vorige week nog geweest?

Ik baseer mijn mening op een rapport van Groot Brittannië over de toestand van Irak. Daarin staan klachten over de mensenrechten van organisaties als Amnesty. Ik grijp niet zo maar wat uit de lucht. het feit dat je me niet gelooft zegt denk ik eerder wat over jouw kennis van Irak, no offense. Ik kan anders nog een leuk gesprek regelen misschien met een familie uit de buurt. Die mensen komen uit Irak en zijn gevlucht omdat Saddam het op de vader van de familie had voorzien. Hij had mensen behandeld in zijn praktijk die niet geholpen mochten worden.
pi_8494904
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 15:00 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik baseer mijn mening op een rapport van Groot Brittannië over de toestand van Irak. Daarin staan klachten over de mensenrechten van organisaties als Amnesty. Ik grijp niet zo maar wat uit de lucht. het feit dat je me niet gelooft zegt denk ik eerder wat over jouw kennis van Irak, no offense. Ik kan anders nog een leuk gesprek regelen misschien met een familie uit de buurt. Die mensen komen uit Irak en zijn gevlucht omdat Saddam het op de vader van de familie had voorzien. Hij had mensen behandeld in zijn praktijk die niet geholpen mochten worden.

Die familie hoef ik niet te spreken. Ik weet echt genoeg over de verschrikkingen van Saddam, dat is niet de vraag in deze kwestie.

Dat rapport van GB - kijk eerst even naar de datum als je wilt

pi_8494917
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 15:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat rapport van GB - kijk eerst even naar de datum als je wilt

Je hebt gelijk, Irak is nu een paradijs vandaag de dag.
pi_8494958
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 15:03 schreef Disorder het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, Irak is nu een paradijs vandaag de dag.

Wie zegt dat? GB toont alleen zaken aan met volstrekt verouderde gegevens, dus dit was een grapje, moeilijk woord zeker?
De situatie daar is onmenselijk. Dat is volstrekt helder. Het gaat erom waarom we ons daar nu ineens zo druk over maken en wat we eraan moeten doen.

En er zijn nog wel wat meer landen (o.s. VS) waar Amnesty-rapporten over bestaan waarvan je het koud om je hart wordt.

zaterdag 15 februari 2003 @ 15:06:37 #70
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8494970
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Jazeker wel - maar de bevolking in Irak zelf is verschrikkelijk bang voor deze oorlog. Het enige wat zij vragen is om de sancties te stoppen.

Ze zijn verschrikkelijk bang voor de beulen van Saddam. En ze vragen wel degelijk om hem af te zetten...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_8494978
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 15:06 schreef X-Ray het volgende:
Ze zijn verschrikkelijk bang voor de beulen van Saddam. En ze vragen wel degelijk om hem af te zetten...
Met zo'n soort oorlog? Bron?

[Dit bericht is gewijzigd door SCH op 15-02-2003 15:07]

pi_8494989
quote:
[b]
En er zijn nog wel wat meer landen (o.s. VS) waar Amnesty-rapporten over bestaan waarvan je het koud om je hart wordt.
Mijn hart wordt bij Irak vast een stuk koeler dan bij de rapporten over de VS.
pi_8495006
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 15:07 schreef Berserker het volgende:

[..]

Dat zou ik niet te hard roepen. Voor een land dat zegt het meest democratische en vrije land van de wereld te zijn - dat valt vies tegen.
  zaterdag 15 februari 2003 @ 15:10:48 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_8495047
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 15:08 schreef SCH het volgende:
Dat zou ik niet te hard roepen. Voor een land dat zegt het meest democratische en vrije land van de wereld te zijn - dat valt vies tegen.
Zeggen ze dat? Het meest vrij in zekere optiek wel, maar maar weinig Amerikanen zouden na de vorige verkiezing met droge ogen kunnen zeggen het meest democratisch te zijn me dunkt.
pi_8495074
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 15:07 schreef Berserker het volgende:

[..]

Moet er bij'een 'koel hart' ook wat aan de situatie worden gedaan?
Als de situatie er ergens erg ana toe is moet daar wat ana worden gedaan, ook al is het op een andere plek op de wereld een stuk erger.
Maar sommige mensen die gaan nogal selectief met dat soort dingen om...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')