quote:Tuurlijk zijn die gevolgen ook niet onomkeerbaar (= had "zeker niet" moeten zijn)- maar ik ben van mening dat je het niet nog erger moet maken. Daarover verschillen we van mening blijkbaar. Maar misbruik die Irakezen in Nederland nou niet, dat is wel erg goedkoop.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:20 schreef Disorder het volgende:[..]
Zeg dat maar tegen de mensen wiens familieleden niet meer kunnen praten. Hun tongen zijn eraf gesneden.
quote:Ik wacht nog steeds op overtuigend bewijs. Ik zie vooralsnog wat dat betreft niet veel meer dan een berg gestuntel en draaikonterij van de VS c.s.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:18 schreef X-Ray het volgende:
Mja, maar die gronden zijn er best, en dat weet je.
quote:Wat een onzin.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:17 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En om even te voorkomen dat mijn woorden weer opgevat worden als een verdediging van Saddam: Wat mij betreft mag Saddam ook weg daar, liever vandaag dan morgen. Maar wel op gefundeerde gronden, niet om valse sentimenten en eigengereidheid van de VS.
Daar zal de bevolking blij mee zijn. Wat interesseert het die onderdrukte en gemartelde mensen nou of Amerika óók Noord-Korea aanvalt? Of dat het alleen maar gaat om de olie? Dat zal hen een worst wezen. Motieven zijn in dit geval behoorlijk onderschikt aan het lijden van de mensen daar.
Nee, wij als Europeanen zijn uiterst nobel. Hoe gemakkelijk is het om géén verkeerde motieven te hebben en fijntjes te wachten hoe Saddam zijn bevolking uitmoord. Wij hebben zo immers geen bloed aan onze handen en die vuile machtsgeile Amerikanen wel.
[Dit bericht is gewijzigd door Berserker op 15-02-2003 14:23]
quote:Volgens mij willen ze zelf die aandacht op zichzelf leggen, maar dat ik kan natuurlijk niet voor hun spreken. Maar goed, besef dan ook dat Saddam zeer waarschijnlijk beelden van wereldwijde demonstraties gaat laten zien aan zijn eigen volk onder het mom van: "Zie je wel, ze staan achter Irak."
Op zaterdag 15 februari 2003 14:21 schreef SCH het volgende:[..]
Tuurlijk zijn die gevolgen ook niet onomkeerbaar (= had "zeker niet" moeten zijn)- maar ik ben van mening dat je het niet nog erger moet maken. Daarover verschillen we van mening blijkbaar. Maar misbruik die Irakezen in Nederland nou niet, dat is wel erg goedkoop.
quote:Dit vind ik nou zo hypocriet.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:23 schreef Berserker het volgende:[..]
Wat een onzin.
Daar zal de bevolking blij mee zijn. Wat interesseert het die onderdrukte en gemartelde mensen nou of Amerika óók Noord-Korea aanvalt? Of dat het alleen maar gaat om de olie? Dat zal hen een worst wezen. Motieven zijn in dit geval behoorlijk onderschikt aan het lijden van de mensen daar.
Nee, wij als Europeanen zijn uiterst nobel. Hoe gemakkelijk is het om géén verkeerde motieven te hebben en fijntjes te wachten hoe Saddam zijn bevolking uitmoord. Wij hebben zo immers geen bloed aan onze handen en die vuile machtsgeile Amerikanen wel.
Als we echt zo met de bevolking begaan waren dan hadden we jaren geleden ingegrepen toen Sadam massaal de Koerden uitmoordde. Toen kwam het de VS niet uit. Nu hebben ze zelf een oorlog tegen het terrorisme bedacht en zijn ze oh zo begaan met de Irakezen, dat geloof je toch zelf ook niet?
We wachten af.
quote:En of dat er iets aan af doet! Een Irakees heeft veel meer inzicht en kennis omtrent de gevolgen van een oorlog in zijn land dan wij. Hij weet wat er nu gaande is, wat er kan vernaderen, hoe de machtsverhoudingen liggen, en derhalve ook een stúk beter wat voor effect een oorlog zal hebben.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:21 schreef Doff het volgende:[..]
Jij begrijpt niet helemaal wat ik bedoel volgens mij, ze kunnen dan weten hoe erg het daar is. Maar niemand, en dus ook zij niet, weten hoe ene oorlog zal verlopen en hoe erg het kan zijn. Dat ze Irakees zijn doet daar echt niets aan af...
Ik meen niet dat ze alleswetend zijn, maar ga alsjeblieft niet zeggen dat dat ze niet een behoorlijk streepje voor hebben op die suffe damgangers.
quote:Ik denk het niet. Maar laten we maar afwachten, ja.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:26 schreef Fogerty het volgende:
Weet je wat het is he? Als ik zeker zou weten dat het een precisie-operatie wordt, professioneel aangepakt en enkel gericht op het verwijderen van Saddam en consorten, zou ik het van harte toejuichen. Maar er gaan niet een paar elite-eenheden naar Irak, er gaan ook nog duizenden landsoldaten. Ik ben als de dood dat straks half Irak in de as wordt gelegd, duizenden Irakezen EN Amerikanen het loodje leggen en het eind van het liedje is dat Saddam nog vrolijk op zijn plek zit, de USA concludeert dat het niet is gelukt en weer terugtrekt.We wachten af.
quote:Dat is echt je reinste flauwekul. Alsof iedere Nederlander meteen kan vertellen wat voor effecten een oorlog in ons land zou hebben. Onder die suffe damgangers zitten erg veel mensen die daar veel van verstand van hebben, en trouwens: ook daar lopen erg veel Irakezen mee.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:28 schreef Berserker het volgende:Ik meen niet dat ze alleswetend zijn, maar ga alsjeblieft niet zeggen dat dat ze niet een behoorlijk streepje voor hebben op die suffe damgangers.
quote:Het gaat om het nu.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:24 schreef SCH het volgende:
Dit vind ik nou zo hypocriet.Als we echt zo met de bevolking begaan waren dan hadden we jaren geleden ingegrepen toen Sadam massaal de Koerden uitmoordde. Toen kwam het de VS niet uit. Nu hebben ze zelf een oorlog tegen het terrorisme bedacht en zijn ze oh zo begaan met de Irakezen, dat geloof je toch zelf ook niet?
quote:Ik zie wel erg veel hippies en nog meer jongeren. Denk niet dat er veel defensie-experts rondlopen. Maar goed.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:32 schreef SCH het volgende:[..]
Dat is echt je reinste flauwekul. Alsof iedere Nederlander meteen kan vertellen wat voor effecten een oorlog in ons land zou hebben. Onder die suffe damgangers zitten erg veel mensen die daar veel van verstand van hebben, en trouwens: ook daar lopen erg veel Irakezen mee.
quote:Het feit dat zij 'niet alleswetend' zijn, intersseert je dus niet zoveel.. liver grijp je dit aan om ene oorlog te verantwoorden. dat heet kortzichtigheid en zo weet ik er ook nog wel een paar.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:28 schreef Berserker het volgende:[..]
En of dat er iets aan af doet! Een Irakees heeft veel meer inzicht en kennis omtrent de gevolgen van een oorlog in zijn land dan wij. Hij weet wat er nu gaande is, wat er kan vernaderen, hoe de machtsverhoudingen liggen, en derhalve ook een stúk beter wat voor effect een oorlog zal hebben.
Ik meen niet dat ze alleswetend zijn, maar ga alsjeblieft niet zeggen dat dat ze niet een behoorlijk streepje voor hebben op die suffe damgangers.
quote:Die vermoorde koerden zijn niet belangrijk?
Op zaterdag 15 februari 2003 14:33 schreef speknek het volgende:Het gaat om het nu.
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 14:34 schreef Doff het volgende:[..]
Het feit dat zij 'niet alleswetend' zijn, intersseert je dus niet zoveel.. liver grijp je dit aan om ene oorlog te verantwoorden. dat heet kortzichtigheid en zo weet ik er ook nog wel een paar.
quote:Veel mensen binnen de vredesbeweging zijn grote defensie-experts.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:34 schreef Meneer_Aart het volgende:Ik zie wel erg veel hippies en nog meer jongeren. Denk niet dat er veel defensie-experts rondlopen. Maar goed.
quote:Right.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:36 schreef SCH het volgende:[..]
Veel mensen binnen de vredesbeweging zijn grote defensie-experts.
quote:Dat klopt, maar dit alles is geen argument om het niet te doen wanneer die Irakezen er wel beter van worden.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:35 schreef SCH het volgende:
Die vermoorde koerden zijn niet belangrijk?
Het gaat erom dat je eerlijk bent over je motieven - dus ook over de toekomst van het land? De VS geeft geen donder om de Irakezen. En wij ook niet trouwens.
quote:Weten waar iets aan defensie materiaal ligt wil nog niet zeggen dat je weet hoe het werkt.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:36 schreef SCH het volgende:
Veel mensen binnen de vredesbeweging zijn grote defensie-experts.
quote:Jij weet net zo min als ik of de Irakezen er beter van worden. De publieke opinie in Irak is tegen een oorlog - jij vindt de Irakese opinie hier belangrijker?
Op zaterdag 15 februari 2003 14:39 schreef speknek het volgende:[..]
Dat klopt, maar dit alles is geen argument om het niet te doen wanneer die Irakezen er wel beter van worden.
quote:Ach wat jij wilt - ik vind het flauw en ook retedom om de demonstranten als een stel onwetende hippies af te schilderen. Die zitten er vast bij maar er zijn veel mensen die zich zeer serieus zorgen maken en ook heel veel van de situatie in de wereld afweten. Inclusief veel mensen die de WO2 meegemaakt hebben.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:40 schreef speknek het volgende:
Weten waar iets aan defensie materiaal ligt wil nog niet zeggen dat je weet hoe het werkt.
quote:Als je niet begrijpt wat ik hiermee wil aantonen, dan kan ik aanraden je vliegensvlug bij de andere minder bedeelden op de Dam te vervoegen.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:41 schreef Doff het volgende:
Berserker, wat wil je nou eigenoijk met dit bericht laten zien? het is me niet helemaal duidelijk.. is nu een oorlog verantwoord of vind je dat dit gewoon nog maar een aantoont dat een oorlog echt niet zo slecht is?
quote:Drogredeneringen.
Op zaterdag 15 februari 2003 14:45 schreef Berserker het volgende:[..]
Als je niet begrijpt wat ik hiermee wil aantonen, dan kan ik aanraden je vliegensvlug bij de andere minder bedeelden op de Dam te vervoegen.
Maar liever geen oorlog svp.
quote:Hahaha. De 'geweer-tegen-je-slaap' opinie?
Op zaterdag 15 februari 2003 14:43 schreef SCH het volgende:
De publieke opinie in Irak is tegen een oorlog
quote:Het zijn ongetwijfeld een stel oorlogservaren genieën bij elkaar. Zoals je op het nieuws zal zien.
Die zitten er vast bij maar er zijn veel mensen die zich zeer serieus zorgen maken en ook heel veel van de situatie in de wereld afweten. Inclusief veel mensen die de WO2 meegemaakt hebben.
quote:Met wereldvreemden als jij is het lastig praten
Op zaterdag 15 februari 2003 14:48 schreef Berserker het volgende:
Hahaha. De 'geweer-tegen-je-slaap' opinie?Het zijn ongetwijfeld een stel oorlogservaren genieën bij elkaar. Zoals je op het nieuws zal zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |