abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212081467
Aangezien het lijkt dat ze wederom in BB 2024 creatief moeten zijn met een aantal basis producten , en ik zeld de creativiteit onder de bewoners mis
Vroeg ik me af wat zou jij maken/koken/ eten met de basisproducten
pi_212081659
Ik begin met
Paprika soep
Paprikas flink gaar koken en een beetje aanlingen met bloem
Eventueel kip (meekoken als boilion) en wat pasta (macaroni) als vermicelli
Paprikas met staafmixer als ze die hebben vermalen en of anders met een zeef en lepel pureren
pi_212081767
Ze hebben flinke schaal met peren

Peren compote
Ipv appelmoes een peren moes maken
Kan je na de maaltijd eten als toetje
Kan je door de yoghurt doen als ontbijt of tussendoortje

Gebakken peer
Heerlijk op brood
pi_212085336
Paprika's roosteren in de oven.
pi_212085489
de macroni supergaar koken
en dan koekjes van bakken in gloeihete olie
smaakt ook lekker met suiker.
pi_212086501
Mag ik hier ook zeuren dat komeet totale onzin vindt die basics
pi_212089557
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 08:30 schreef Kodiak100 het volgende:
Mag ik hier ook zeuren dat komeet totale onzin vindt die basics
Tuurlijk
Ik denk dat de redenis dat je anders luie hangende vretende bewoners krijgt
Nu moeten ze iets doen voor hun eten
pi_212089707
Leuk topic :)

Ik zou een simpele versie van orange chicken proberen. Kip 'marineren' in melk en wat sinaasappelsap. Daarna door de bloem halen en frituren in olie. Saus maken van sinaasappelsap door deze een beetje te laten inkoken en wat bloem er door om het wat dikker te maken. Gefrituurde kip door de saus en enjoy :9
  vrijdag 19 januari 2024 @ 17:31:03 #9
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_212093259
Ik zou de paprika roosteren daarna pureren. De kip gewoon bakken daarna toevoegen aan de gepureerde paprika klein beetje melk en bloem toevoegen om het wat dikker te maken en dat over de pasta doen.
pi_212094344
Wat hebben ze eigenlijk, behalve peren paprika macaroni melk en broodmeel (oja en kip maar ik ben vegetariėr :))? Zout, peper en suiker neem ik aan. Dan is een dag wel iets te verzinnen, maar een week elke dag iets anders en ook nog lekker is moeilijk. Als ze rijst hadden en ui (of knoflook of een andere smaakmaker) kon je heerlijke gevulde paprika's uit de oven maken. Kleine gebakken kipstukjes kunnen er dan ook in. Maar ik begreep dat de kip op was?
pi_212094529
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 19:07 schreef kater1 het volgende:
Wat hebben ze eigenlijk, behalve peren paprika macaroni melk en broodmeel (oja en kip maar ik ben vegetariėr :))? Zout, peper en suiker neem ik aan. Dan is een dag wel iets te verzinnen, maar een week elke dag iets anders en ook nog lekker is moeilijk. Als ze rijst hadden en ui (of knoflook of een andere smaakmaker) kon je heerlijke gevulde paprika's uit de oven maken. Kleine gebakken kipstukjes kunnen er dan ook in. Maar ik begreep dat de kip op was?
Ze hebben alleen zout. Naast paprika, macaroni en kip, vegetarische kip en halal kip. Daarnaast bloem/meel, melk, soja melk en yoghurt/kwark. Als fruit sinaasappels en peren.
pi_212097018
[..]
Ze hebben alleen zout. Naast paprika, macaroni en kip, vegetarische kip en halal kip. Daarnaast bloem/meel, melk, soja melk en yoghurt/kwark. Als fruit sinaasappels en peren.
[/quote]
Joh, das echt karig. Ok, deeg maken, zo dun mogelijk uitrollen. paprika kip met wat zout bakken, af laten koelen, van deeg kleine envelopjes maken, daar lepel vulling in, envelopje dicht vouwen, afbakken in oven tot gaar. Van yoghurt met wat zout dipsaus voor erbij maken. Kan iemand dit even uitproberen en me laten weten hoe het smaakt? Heb er niet zo heeeel veel vertrouwen in.
pi_212128606
Spruiten couscous en spekjes
Welk fruit ze hebben gehad is mijn onbekend

Zelfs ik kan daar niks van maken

Vraag me af wat ze ter compensatie
Hebben gegeven voor de halal eters aangezien die geen varkensvlees mogen
  maandag 22 januari 2024 @ 12:28:08 #14
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_212128709
70 manieren om spruitjes te bereiden: van ovenschotels tot pasta.

https://www.libelle-lekke(...)eiden-70x-inspiratie
pi_212128917
*Spruitjes met pindasaus

*Spruitjes met appel (vervang appel door peer)
1 grote appel, 1 eetlepel boter
Was de appel, verwijder het klokhuis en snijd in kleine blokjes. Stoof ze zo'n 4 ą 5 minuten in wat gesmolten boter. Schud om en om met de spruitjes tot dat beet gaar is.

*Roerbakken spruitjes met spekjes

*Spruitjes langer doorkoken en prakken en stampotje maken met de couscous

*ovenschotel met spruitjes en spekjes ( ik zag dat er ook nog macaroni van vorige week over was , kan er bij in )

*spruitjes quiche met broodmeel

volgens mij zijn we de week dan al wel om
Leef, alsof het je laatste dag is !!!
pi_212295281
weekly basics
Kipfilet
Rode kool
Wraps

-Rode kool met peertjes voor de zoet. Sinaasappel sap voor t zuurtje
Gewokte rode kool reepjes met caramaliseerde peer.
Kippeling van kip en pannenkoekenbeslag
Leef, alsof het je laatste dag is !!!

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciėle doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')