Dat ben ik niet met je eens. In tegenstelling tot Linda - of wat daar tegenwoordig nog van over is - was Suzanne een consistent personage, wiens verleden altijd aan de oppervlakte lag. Ze had haar problemen en kon overdreven bezorgd zijn maar gedroeg zich nooit als een compleet doorgeslagen puber.quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
Linda is de suzanne huilebalk van deze tijd.
En een geframede tienerzwangerschap zien we tegenwoordig ook om de 3 jaar.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:45 schreef freaky40 het volgende:
En maar weer eens een 'ik ben zwanger van iemand anders' verhaallijntje erin blijkbaar. Vermoeiend toch elke keer. Alsmede het psychiater verhaallijntje van Janine en Ludo, beetje vreemd ook na zoveel jaren. Ze doen of ze elkaar net kennen en de communicatie nog niet geweldig is. En het duurt en duurt maar.
Ludo en Janine en hun relatiecrisis is inderdaad wel heel pijnlijk, en doet afbreuk aan beide karakters. Volgens de tijdlijn van de serie (met SORAS en al meegerekend) moeten die twee elkaar minstens 35 jaar kennen, dus om ze nu in relatietherapie te laten gaan is gewoon lachwekkend. Dat kun je doen met Luuk en Linda, die elkaar nog niet zo lang kennen en eigenlijk altijd langs elkaar heen hebben geleefd, maar niet met een legendarisch koppel als Ludo en Janine die al zoveel hebben meegemaakt doorheen de jaren. Het is bijna kolderiek, en helemaal als je bedenkt dat zeker Ludo de laatste jaren door de schrijvers meer en meer wordt neergezet als een softie. Hem nu tijdens een weekendtripje in Leiden moeizaam een zak friet zien eten is gewoonweg waardeloos.quote:Op woensdag 3 april 2024 00:30 schreef Japepk het volgende:
Sorry voor de dubbelpost, FOK doet een beetje raar vanavond.
Maar is er nu niemand bij RTL/Endemol die ziet dat de serie een stap achteruit aan het doen is? En dan heb ik het niet over andere achtergrondmuziek of cameravoering, maar over de personages. Een serie staat of valt bij de karakters, zeker soap. Want verhaal kan daar niet altijd optimaal worden uitgewerkt. Maar dilemma's zijn interessant omdat we van karakters bepaald gedrag of principes kennen of verwachten. Wat ze nu aan het doen zijn verliest dat compleet uit het oog. Ludo en Janine stipt op 1 op het moment, maar Linda is al langer compleet stuurloos en Bings gedrag als vader staat ook totaal haaks op hoe hij is. Steef verliest al zijn karakter. En een karakter kan veranderen, maar deze veranderingen kwamen echt van het één op andere moment. De nieuwe karakters, Naomi en die moeder, zijn al zo inhoudsloos geschreven. Op het ene moment meelevend, dan weer ineens zelfingenomen.
Er wordt weer veel te makkelijk geschreven op het moment. De twist in Shanti's leven komt van een wipje buiten de deur dat nergens op sloeg. Het is zo zonde, want de enige reden dat de serie weer stabiel in het zadel zat, is doordat het er stabiel aan toe ging. Niet doordat er minder in de Rozenboom gegeten werd, maar omdat er gewone families met gewone relaties waren die ongewone dingen meemaken. Ze zijn het echt weer compleet overboord aan het gooien op het moment.
Een soap is een gewoonteding. We hebben het hier zelf gezegd. We kijken nog, maar meer uit gewoonte. Met videoland is het waarschijnlijk niet meer zo dat het behang is, maar het staat natuurlijk wel dagelijk bij 'verder kijken' als je het eenmaal volgt. Maar als wij het op een gegeven moment al beu raken, dan de kijker ook. Ik kan het je op een briefje geven, want deze schrijvers/deze verhalen kennen maar een cyclus. Er komen relaties, daar raakt iemand jaloers, die gaat een domme actie doen, en de volgende twee pappen met elkaar aan.quote:Op woensdag 3 april 2024 19:13 schreef PeterKelder het volgende:
Maar goed, als ik Tina Nijkamp mag geloven zijn de kijkcijfers en marktaandelen zeer goed, en op Videoland zal het ook voldoende bekijks trekken, dus RTL zal zich niet beklagen
Dit was weer waanzinnig slecht.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:29 schreef Dr.Mikey het volgende:
Gadverdamme die vieze scenes met linda en dat poep kots enzo wij kijken tijdens het eten.
Niemand wil dit zien.
Maar wel goed neergezet door Erik en Caroline.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:21 schreef ZanneG het volgende:
Wat niet wegneemt dat het een heel saaie en vervelende verhaallijn is.
Vergis je niet: onder Susan Stam de laatste jaren waren ook niet alle relaties goed uitgewerkt en werd het qua structuur ook weer steeds rommeliger. De relatie van Merel en Marwan heeft langer in de aanloopfase gezeten dan ze daadwerkelijk bij elkaar zijn geweest, om Merel daarna voor ongeveer 10 minuten in een lesbische relatie te storten. De volledige Luuk en Linda-saga is onder haar opgezet. De verhaallijn van Steef als professioneel gamer komt mede uit haar koker. Of wat te denken van Jonathan die werkelijk niks heeft toegevoegd, om over Stefano's werkelijk bij de haren gesleurde wraakactie tegen Ludo maar te zwijgen.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:28 schreef Japepk het volgende:
De relatietherapie op zich is ook niet erg, en ik vind Ludo die een frietje eet een toevoeging aan het karakter. Maar de manier waarop verder slaat echt nergens op, vooral hoe Janine doorslaat en vooral dat ze nu doen alsof het een existentiële crisis is. Maar dat is dus hoe Pia Blanco tegen relaties aankijkt, in tegenstelling tot de vorige schrijver die juist zijn best deed om waardevolle relaties te laten ontstaan. Dat leverde de Verduyns op, en bijvoorbeeld ook de bijzondere band die zij allemaal met Marwan hadden.
quote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:55 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd betwijfel ik dat. Niet alleen om de voorbeelden uit het verleden (ik vergat nog de hele Jan Maes-lijn, ook een pareltje onder Blanco), maar ook omdat dit eigenlijk stuivertje wisselen is geweest: Pia zat de afgelopen jaren ook in het kernteam dat de verhaallijnen bedacht, alleen was Susan Stam het hoofd. En dat is eigenlijk wat mij nog het meest stoort: deze schrijvers zitten er al ruim twintig jaar en ze. Gaan. Maar. Niet. Weg.
En natuurlijk, ervaring is nodig in zulke schrijfteams. Maar dat het kernteam van GTST momenteel bestaat uit mensen die allen al ruim twintig jaar in de soapschrijverij zitten helpt voor mijn gevoel niet om het inhoudelijk fris en verrassend te houden.
Een groot deel van de cast is een paar maanden geleden voor opnames naar Curaçao geweest, dus ik denk dat we haar snel weer terugzien.quote:Op donderdag 11 april 2024 01:14 schreef freaky40 het volgende:
Nou Linda is ook vertrokken om hopelijk niet meer terug te keren. Verhaallijn met de arts die er ook uit is, is wel uitgespeeld en de poging om de soap een sitcom vibe te geven is mijns inziens volledig mislukt. Dan zie ik liever de humor van een Henk samen met Laura, dat komt wat natuurlijker over en is ook meer dan zat anders wordt het inderdaad meer een sitcom dan een daily soap.
Vooral Valentijn. Nick is echt wel klaar, die heeft niks meer te halen. Wat was zijn laatste terugkeer? De Veltman-verhaallijn?quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:22 schreef Dr.Mikey het volgende:
Tijd dat Valentijn en Nick weer eens langskomen met een vrije Richard en Ludo en Janine die opa en oma spelen voor Nola.
Het lijkt er op dat ze meer plannen met hem hebben momenteel. Hij is vrijgesproken en Ludo heeft hem in het oog. Met Nick kunnen ze nog wel wat zolang ze hem maar niet weer als wraakzuchtige gek neerzetten zoals bij zijn laatste twee comebacks dat is allemaal gebaseerd op zijn eerste exit maar Nick was veel meer dan alleen dat als personage.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:52 schreef Japepk het volgende:
[..]
Vooral Valentijn. Nick is echt wel klaar, die heeft niks meer te halen. Wat was zijn laatste terugkeer? De Veltman-verhaallijn?
Maar goed, Richard alleen is eigenlijk ook een soort Nick. Die was leuk als sidekick van Billy, maar hij is er nu echt alleen maar gekomen om Shanti die vreemdgaan-verhaallijn te geven.
Als, als... Luister, Richard terug laten keren is gewoon lui schrijfwerk. Daar gaat Ludo weer, een vijand uitschakelen gebaseerd op een motief van jaren terug wat zo vaak over de kop is gegaan dat niemand eigenlijk precies weet hoe het nog zit. Zelfde met Nick. Die worden gereduceerd tot één emotie; wraak op Ludo. En dat terwijl Nick in zijn eerste periode een ontzettend toffe kerel was. Een rat, maar hij had ook leuke vrienden. Hij paste perfect bij Charlie, toen die een relatie kregen was er nog de situatie met Sjors (en Martine natuurlijk). Zijn jumping the shark kwam toen hij en Sjors een relatie kregen en daarna kwam Tante Heks hem demoniseren.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat ze meer plannen met hem hebben momenteel. Hij is vrijgesproken en Ludo heeft hem in het oog. Met Nick kunnen ze nog wel wat zolang ze hem maar niet weer als wraakzuchtige gek neerzetten zoals bij zijn laatste twee comebacks dat is allemaal gebaseerd op zijn eerste exit maar Nick was veel meer dan alleen dat als personage.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |