Aangemoedigd door PVV.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dit is vanuit VVD beleid voortgekomen.
Dat komt er van als er al jaren geen controle is gehouden waardoor veel fraude is onstaan.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat keihard aanpakken is mede dankzij de PVV gekomen.
Hoe vaak moet men nog zeggen dat die leuke sociale plannen in hun partijprogramma voor de buhne zijn?
Het is gewoon een economisch rechtse partij met law and order afstrafbeleid.
Inderdaad. Liever een scheldende nobody.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:12 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Lijkt me voor mensen die gebruik moeten maken van een uitkering ook erg vervelend als van die asociale, bezopen uitkeringstrekkers zoals jij het beeld van de mensen van een uitkering bepalen
Ik vermoed dat als je een bijstandsuitkering hebt, dat je dan ook voorzichtig moet zijn met bij anderen eten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:05 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Pas als je zelf in deze situatie komt kan je pas oordelen.
Genoeg mensen die via gemeenten in een schuld programma komen.
En niet meer dan 40-60 euro etens geld krijgen.
Als ik dat Berekent is de max 240 euro etens geld per maand als je een kind heb.
Vergeet niet dat ook alles duurder is geworden.
En dat ook betaalt moet worden .
En de rekeningen harder stijgt dan de uitkering inkomen
Verder kan je ook op koopjes jacht gaan.
Doe ik ook namelijk .
Waar ik nu knor pakketen voor 1 euro per stuk heb gekocht .
Wat normaal de prijs is van 3euro +/-
Zeker met een vriezer goed koop producten halen .
En waarom zal zij niet bij buren kunnen eten of vrienden ?
Doe ik ook namelijk.
Aangezien mijn inkomen ook laag is (lees eet bij moeders )
Wat ik erger vind is dat er controlen is bij de gemeenten .
Op iemands zijn bank rekening hoe ze haar geld uit geeft .
Blij dat deze rechter wel even verder na denkt
Een uitkering wil niet zeggen dat je geen prive leven heb en geen sociaal leven.
De participatiewet is de opvolger van zoek het lekker zelf uit en crepeer.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:23 schreef Jacy-Jacy het volgende:
De Participatiewet is de opvolger van de Bijstandswet."
Er is nauwelijks fraude onder uitkeringen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:17 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Dat komt er van als er al jaren geen controle is gehouden waardoor veel fraude is onstaan.
Dan moet je wel op eens een grens gaan trekken.
Probleem is ook niet de gemeente maar de mensen die in de gemeente werken .
Die kijk niet verder en doen geen goed onderzoek.
Maar zijn ook te lui , te dom en achterlijk omdat de mensen die er werken.
HET ZAL WEL GENERATIE AAN HET WERKEN ZIJN.
Ergste is dat deze generatie overal werken .
Van wc potten schoonmakers tot aan artse en tot tweede kamer leden.
Dus wat jou betreft mag ik een bijstandsuitkering ontvangen zonder er maar een euro van uit te geven. Hoe ik dan mijn rekeningen betaal, maakt jou geen fluit uit.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk jongen.
Wat een rare houding.
Het stelt MAATSCHAPPELIJK niet veel voor nee.
De fraude onder financiële takken in dit land, 8 tot 11 miljard per jaar, zou ik mij drukker om maken.
Niet of iemand 50 euro te besteden heeft aan boodschappen en dit “verdacht” vinden.
Ze hebben niks bewezen trouwens, een mening hebben is geen bewijs.
Ik neem aan dat ze ook naar geldautomaatopnames hebben gekeken. Maar het gaat natuurlijk veel te ver met zowel de controledrift, het in deze mate in de kont loeren maar ook met mensen voorschrijven hoe ze hun geld moeten besteden. De een eet macaroni met tomatenpuree, de andere steuntrekker geeft alles uit aan AH "excellent" producten. Straks met het CBDC krijgen wij ook met die controledrift en kontloerderij te maken.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:09 schreef Leandra het volgende:
Dus als je niet pint bij de supermarkt ben je gelijk verdacht omdat je niet genoeg aan boodschappen uitgeeft?
Waar beweer ik dit nou weer? The f man.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dus wat jou betreft mag ik een bijstandsuitkering ontvangen zonder er maar een euro van uit te geven. Hoe ik dan mijn rekeningen betaal, maakt jou geen fluit uit.
Jezus zeg, jij moet echt geen controleur worden. In wat voor (overheids)organisatie dan ook.
En wat betreft die 8 tot 10 miljard: whataboutism is een deur verderop. Niet hier in ieder geval.
De Participatiewet is gemaakt dat mensen sneller van uit de bijstand weer aan het werk gaan.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:23 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik vermoed dat als je een bijstandsuitkering hebt, dat je dan ook voorzichtig moet zijn met bij anderen eten.
" Äls je een uitkering hebt vanuit de Participatiewet is het niet toegestaan dat iemand anders jouw boodschappen betaalt. Doe je dat wel, dan ben je in overtreding, word je gestraft en moet je alles terugbetalen. De Participatiewet is de opvolger van de Bijstandswet."
Je moet het inderdaad treffen qua wie je voor je neus krijgt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:33 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De Participatiewet is gemaakt dat mensen sneller van uit de bijstand weer aan het werk gaan.
Stukje uit de wet.
Iedereen die kan werken maar het op de arbeidsmarkt zonder ondersteuning niet redt, valt onder de Participatiewet. De wet moet ervoor zorgen dat meer mensen werk vinden, ook mensen met een arbeidsbeperking.
Leukste is dat de uwv ook misbruik maakt van die wet .
Namelijk hun arts fml aan te passen dat mensen geen afkeur krijgen van uit de uwv
Waardoor ze dus wegens gedeeltelijk afkeur onder de 35% namelijk onder die wet gaan vallen.
De artsen die de uwv gebruik zijn niet onafhankelijk.
Het zijn basis artsen die via zzp bij de uwv werken.
Het zijn artsen die ook vaak die opleiding via de uwv hebben gedaan.
Wel dat zijn in mijn mening ook geen onafhankelijke artsen .
Maar bepalen wel jouw lot.
Ik had godsgruwelijk veel geluk. Bij het op één na laatste gesprek had ik een legolomane egomaniak. Die mij lezenslezen voor las uit z'n eigen saaie dagboek. Ik kon niet anders dan hem beamen en complimentjes geven. Voor je het weet begrijpt ie je problemen niet. Daarna een UWVster die empathies en begripvol was. Ik bedank God op m'n blote knieën. Anders had ik de laatste, huidige, 20 jaar van m'n leven niet aan FOK! kunnen weiden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je moet het inderdaad treffen qua wie je voor je neus krijgt.
'U voldoet niet aan de norm van het gemiddelde mens, u bent fraudeur en ik trap u daarom nog verder de shit in dan u al zit'.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:53 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Je hebt schijnbaar je eigen OP niet goed gelezen of begrepen. Mevrouw moest 10k terug betalen en daarbij ook een boete van ruim 1k. Puur omdat ze niet voldoende uitgaf aan boodschappen. Ze is niet betrapt op fraude oid. Het afpakken van haar bijstand en opgelegde boete was puur obv aannames van de gemeente gebaseerd.
Dat is belachelijk en heeft niets met kascontrole te maken
Dit klopt helemaal.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:33 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De Participatiewet is gemaakt dat mensen sneller van uit de bijstand weer aan het werk gaan.
Stukje uit de wet.
Iedereen die kan werken maar het op de arbeidsmarkt zonder ondersteuning niet redt, valt onder de Participatiewet. De wet moet ervoor zorgen dat meer mensen werk vinden, ook mensen met een arbeidsbeperking.
Leukste is dat de uwv ook misbruik maakt van die wet .
Namelijk hun arts fml aan te passen dat mensen geen afkeur krijgen van uit de uwv
Waardoor ze dus wegens gedeeltelijk afkeur onder de 35% namelijk onder die wet gaan vallen.
De artsen die de uwv gebruik zijn niet onafhankelijk.
Het zijn basis artsen die via zzp bij de uwv werken.
Het zijn artsen die ook vaak die opleiding via de uwv hebben gedaan.
Wel dat zijn in mijn mening ook geen onafhankelijke artsen .
Maar bepalen wel jouw lot.
Zoals eerder gezegd in dit topic, kost te veel moeite. Grote fraudeurs hebben veel geld dus ook veel advocaten. Advocaten zijn slim en daar moet de overheid weer dure slimme advocaten tegenover zetten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:02 schreef Cpt.Crow het volgende:
Ik vind dit wel echt bizar ver gaan. Er moeten toch andere zaken van vermeende fraude op de plank liggen waar, even lullig gezegd, meer te halen valt?
Moeten ze doen met mensen die asiel gekregen hebben.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit klopt helemaal.
Het is niet gericht op het welzijn van de mens, het is gericht op zo snel mogelijk werk. No matter what.
Goed systeem man
Zo snel mogelijk aan het werk en we zien u wel weer over een jaar, of misschien 2, hooguit 3. Succes heee..
Prachtige escapecard is dat. Kost ook veel te veel moeite.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:11 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Moeten ze doen met mensen die asiel gekregen hebben.
Maar dan kan ze op eens geen nederlandse meer.
En die worden dan met rust gelaten.
Ah, we gaan nu dingen erbij verzinnen, want bovenstaande staat nergens in het bericht.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Waar beweer ik dit nou weer? The f man.
Mevrouw legt uit schulden te hebben en dus soms inderdaad niks te vreten te hebben.
Dat is een ding wat controleerbaar is, maar nee, gewoon fraudeur stempel geven.
Ze gaf die 1000 gewoon uit.
Ze gaf te weinig uit aan eten en dat vonden ze verdacht.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ah, we gaan nu dingen erbij verzinnen, want bovenstaande staat nergens in het bericht.
Dan hou ik er maar mee op te reageren op jou.
De laatste keer reageren dan maar: nee, dat kan ik niet. Jij ook niet.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze gaf te weinig uit aan eten en dat vonden ze verdacht.
Ik kan niet opmaken uit het bericht dat ze geld overhield of achterhield.
Jij wel?
Ik kan dat wel want de kosten van levensonderhoud is meestal meer als die 1000 euro.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
De laatste keer reageren dan maar: nee, dat kan ik niet. Jij ook niet.
Hou het voortaan bij wat er in het bericht staat, ok?
Aannames dus. Ga nu echt maar iemand anders vervelen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik kan dat wel want de kosten van levensonderhoud is meestal meer als dan die 1000 euro.
Het is toch een hoop geld volgens jou, dat krijg je niet omdat het teveel is hè.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |