Ik krijg van mijn collega te horen dat het vastgesteld is in de cao, maar het is een een enorm bedrijf. Ik ken wel iemand in de or zal even zien als ik daar contact mee kan opnemen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:02 schreef Basp1 het volgende:
Hoeveel werknemers heeft het bedrijf, hebben jullie een ondernemingsraad en heeft deze hiermee ingestemd?
Welke cao? Dan kunnen we lezen wat erover staat.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:27 schreef Aloria het volgende:
De ort iets omhoog gegooid en de uurloon naar beneden, volgens Cao zou ort samengetrokken worden met het uurloon. Dit is dus misleidend want het is dus een verkapte bezuiniging
https://www.vgn.nl/cao-ni(...)rg-en-wetgeving-2024quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:19 schreef baskick het volgende:
[..]
Welke cao? Dan kunnen we lezen wat erover staat.
ORT is een percentage bovenop je uurloon tussen 22 en 60%. Hoe kan je salaris met ORT dan even hoog zijn als je uurloon?quote:Per 1 juni 2024 wordt een algemene structurele loonsverhoging toegepast van 2% met een minimum van ¤ 55,- bruto per maand.
Je bedoelt dat er eerder een ander uurloon werd gebruikt waar de ORT op gebaseerd was? Dat is inderdaad rechtgetrokken, voor ORT wordt nu ook het daadwerkelijke uurloon gebruikt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:09 schreef Aloria het volgende:
Onze ort lag ongeveer 2 euro lager als ons uurloon
Dus laten we zeggen
20 euro uurloon
18 euro ort per uur
Ons uurloon word per 2024
19 euro uurloon
19 euro ort.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |