Het lijkt erop dat ze dat niet heeft gedaan,quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:51 schreef GeorgeM het volgende:
Ik kreeg het gevoel bij Humberto dat ze het lied ook voor Nederland had ingestuurd. Ze wilde er verder niks over zeggen.
quote:Op het eerste gezicht is het misschien raar: een zangeres uit Zandvoort die Duitsland wil vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival. Maar als je het verhaal van de 23-jarige Bodine Monet hoort, dan is de stap zo gek nog niet. Over twee weken staat ze in de finale van het Duitse nationale songfestival in Berlijn.
Tuurlijk, het liefst komt Bodine voor Nederland tijdens het Eurovisie Songfestival. "Elke keer als ik weer terugkom op Schiphol voelt het voor mij als thuis", vertelt ze tegen NH. Maar in Nederland is het tegenwoordig zo geregeld dat je niet kunt strijden om een plek op het liedjesfestijn. Een groep deskundigen wijst op basis van alle inzendingen één artiest aan.
Auditie
Hoe anders is dat in Duitsland. Ook daar meld je je als kandidaat aan met een liedje, maar vervolgens is er nog een heel traject waarin je je kunt laten gelden. De jury maakt op basis van demo's een eerste selectie. De geselecteerden doen vervolgens auditie en een deel daarvan stroomt door naar de finale. Tijdens de finale bepaalt zowel het publiek als de jury wie uiteindelijk wordt afgevaardigd voor het songfestival.
"Als kind droomde ik er al van om aan het Eurovisie Songfestival mee te doen", vertelt Bodine in een koffiezaak in haar woonplaats. "Ik wist dat het lastig zou worden om voor Nederland uit te komen. Tijdens een writer’s camp (samenkomst van muzikanten en producers om samen liedjes te schrijven, red.) werkte ik samen met muzikanten uit andere landen. Zo ontstond het idee om een nummer voor het Duitse songfestival te maken."
Nou ja, de voorzichtig positieve ontwikkelingen bij onze selectiecommissie ten spijt, ben je als onbekende artiest naar alle waarschijnlijkheid nog steeds nagenoeg kansloos. Dus dan begrijp ik wel dat je het elders probeert.quote:Op maandag 5 februari 2024 18:20 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat ze dat niet heeft gedaan,
Zandvoortse Bodine (23) wil Duitsland vertegenwoordigen op Eurovisie Songfestival
[..]
Nou zo'n wildcard ronde was echt de moeite waard he?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 08:40 schreef usagi414 het volgende:
Floryan met "Scars" is de laatste deelnemer geworden.
Hij won "Ich will zum ESC!" van zijn twee medekandidaten
https://www.eurovision.de(...)heid,floryan110.html
Nee, het zijn gewoon 2 sets 1-12 van televoting en jury’s.quote:Op maandag 12 februari 2024 14:37 schreef Thrts het volgende:
De televote heeft dan toch echt bijna niks te zeggen, vergeleken met de 8 juries?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |