abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212054640
Ik ben zelf geen ouder, dat eerst even gezegd hebbende.
Ik ben achter-oom, om het maar eens een naam te geven.
En ik was getuige van een discussie bij mijn nichtje thuis betreffende haar zoontje van negen. Hij wordt al enige tijd gepest door dezelfde groep die aangevoerd worden door dezelfde bullebak.
Met niet zelden blauwe plekken als gevolg.
Nu is mijn nichtje gescheiden en heeft nu een relatie met iemand die leraar is in zelfverdedigingtechnieken en vorige week kwam het zover dat mijn achterneefje de grootste pestkop een bloedneus geslagen heeft.
Nu pikt de school waar dat joch op zit niet dat er teruggeslagen word. Problemen dienen opgelost te worden door middel van praten.Dat hebben ze schriftelijk laten weten.
Een stadium wat trouwens vorig jaar al vier keer gepasseerd is en geen zak geholpen heeft. Ook niet via de ouders van de pestkoppen. Ikzelf, hoewel geen partij in de zaak en niks te vertellen vind het wel een goede zaak.
Ik vind dat iedereen inclusief kinderen zich mogen verdedigen.
Ik zie ook dat het pesten gestopt is en dat het mijn achterneefje zeker ook zelfvertrouwen heeft gegeven waar ie eerst met angst naar school ging.
Maar ik ben geen ouder, hoe staan jullie hier in?
pi_212054681
Pesters mogen gemept worden
  dinsdag 16 januari 2024 @ 19:59:28 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_212054727
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 19:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik ben zelf geen ouder, dat eerst even gezegd hebbende.
Ik ben achter-oom, om het maar eens een naam te geven.
En ik was getuige van een discussie bij mijn nichtje thuis betreffende haar zoontje van negen. Hij wordt al enige tijd gepest door dezelfde groep die aangevoerd worden door dezelfde bullebak.
Met niet zelden blauwe plekken als gevolg.
Nu is mijn nichtje gescheiden en heeft nu een relatie met iemand die leraar is in zelfverdedigingtechnieken en vorige week kwam het zover dat mijn achterneefje de grootste pestkop een bloedneus geslagen heeft.
Nu pikt de school waar dat joch op zit niet dat er teruggeslagen word. Problemen dienen opgelost te worden door middel van praten.Dat hebben ze schriftelijk laten weten.
Een stadium wat trouwens vorig jaar al vier keer gepasseerd is en geen zak geholpen heeft. Ook niet via de ouders van de pestkoppen. Ikzelf, hoewel geen partij in de zaak en niks te vertellen vind het wel een goede zaak.
Ik vind dat iedereen inclusief kinderen zich mogen verdedigen.
Ik zie ook dat het pesten gestopt is en dat het mijn achterneefje zeker ook zelfvertrouwen heeft gegeven waar ie eerst met angst naar school ging.
Maar ik ben geen ouder, hoe staan jullie hier in?
Totaal niet pedagogisch correct, maar ja, ik vind van wel. Zelf als eerste slaan absoluut niet. Maar terug slaan: zeer zeker wel.
Helaas hebben die van mij dat nooit gedaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212054751
Niet ieder kind kan het, maar als praten niet helpt dan kan een kind zo'n pestkop het beste een knal op de bek geven.

En dan hoeft ie niet te wachten totdat ie zelf klappen heeft gekregen van een pestkop, het pesten zelf is reden genoeg te slaan.
pi_212054868
Als gediplomeerd pedagoog zou ik tegen ouders altijd zeggen; de dialoog is nog niet uitgeput. Als vader zou ik zeggen; geef die jongen maar eens een keer een knal voor z'n harses.

Er wordt nog al wel eens gepropageerd met het idee dat een echte kerel laat zien dat hij dapper is door geen geweld te gebruiken. Maar een opgroeiende jongen die weet dat hij z'n mannetje kan staan en geleerd heeft wanneer je dat wel en wanneer je dat niet moet doen, dat lijkt mij toch wel de manier waarop de wereld zou mogen werken.
-nee-
pi_212055253
Jazeker. Ze mogen niet beginnen met slaan maar als ze worden geslagen mogen ze van mij twee keer zo hard terug slaan.
Protège moi de mes désirs.
pi_212055522
Ik zou een klacht tegen die directeur indienen. Onvoldoende tegen pesten doen, en dan klagen als iemand zich verweerd.
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 20:46:02 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212055548
Mn broer deed het niet. Kreeg toentertijd een rijksdaalder om het wel een keer te doen. Totaal niet pedagogisch maar sinds toen is m'n broer niet meer getreiterd door een bepaald sujet. En een rijksdaalder rijker.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_212055589
Zonder twijfel ja
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 20:47:54 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212055600
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:05 schreef Marsenal het volgende:
Als gediplomeerd pedagoog zou ik tegen ouders altijd zeggen; de dialoog is nog niet uitgeput. Als vader zou ik zeggen; geef die jongen maar eens een keer een knal voor z'n harses.

Er wordt nog al wel eens gepropageerd met het idee dat een echte kerel laat zien dat hij dapper is door geen geweld te gebruiken. Maar een opgroeiende jongen die weet dat hij z'n mannetje kan staan en geleerd heeft wanneer je dat wel en wanneer je dat niet moet doen, dat lijkt mij toch wel de manier waarop de wereld zou mogen werken.
Dit.

Maar hetzelfde geldt voor meisjes. Als je altijd iemand anders nodig hebt om de kastanjes voor je uit het vuur te halen is dat alleen maar meer reden om je weer te pakken want 'je kunt het niet alleen want je gaat klikken bij persoon X'.

Het lost niks op. Een pester is van nature laf. Dus als je die pester een keer flink betrekt is het klaar, want een pester wil een makkelijk slachtoffer, want die doen niet zoveel terug, is de theorie. Tot het slachtoffer wél wat terug doet, en dan is het snel over.

Niet als eerste slaan, maar absoluut wél terug slaan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_212055675
Ja hoor, ze mogen niet de 1e klap uitdelen maar ze mogen zeker terugslaan.
S. 2014
J. 2016
pi_212055818
Praten is aangeleerd en op die leeftijd kunnen ze nog niet goed verwoorden dus gaan we over naar een primitieve reactie en dat is helemaal geoorloofd.

Liever op gesprek dat mijn kind geweld heeft gebruikt om iets op te lossen dan op gesprek komen dat mijn kind zo erg gepest wordt.

En daarbij voor een juffrouw of meester is het ook maar een werkdag met het zoveelste gezeur van kinderen dus daar hoef je ook je hoop niet op te vestigen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_212056556
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 19:57 schreef Cupfighter het volgende:
Euh nee?!
blablablabla
pi_212056580
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Euh nee?!
Jawel, bij mij was het ook de oplossing op de lagere school, ik gaf de grootste pestkop na jaren een mep en afgelopen was het
pi_212056620
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:46 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Jawel, bij mij was het ook de oplossing op de lagere school, ik gaf de grootste pestkop na jaren een mep en afgelopen was het
Dus woorden die je niet aanstaan of als kwetsend ervaart afstraffen met geweld?
Je geeft daar een totaal verkeerd signaal af.

Succes bij het Pieter Baan later.
blablablabla
pi_212056643
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Verkeerde signaal wellicht maar in de meeste gevallen toch de snelste oplossing.
pi_212056645
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Jarenlang gepest worden en niemand die er wat aan doet, ja dan mag je een keer een mep uitdelen, zeker als je nagaat dat die pesterijen nu nog een trauma is
  dinsdag 16 januari 2024 @ 21:52:25 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_212056662
De school keurt daarmee indirect het initiele slaan niet af, alleen het terugslaan? Dan moet je neefje voortaan gewoon als eerste slaan, probleem opgelost.

Past wel in de hedendaagse maatschappij; symptoombestrijding. Maar oorzaak wegnemen zit er niet in.

Mijn kinderen mogen niet als eerste slaan, maar hoeven zich ook niet te laten slaan. Zodra iemand hun slaat of schopt dan mogen ze van mij helemaal los. Dat heb ik de school ook schriftelijk laten weten na enkele incidenten, onder de noemer dat school schijnbaar niet in staat is de veiligheid te waarborgen waardoor vanuit zelfverdediging daar zelf voor gezorgd moet worden..
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_212056683
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:51 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Jarenlang gepest worden en niemand die er wat aan doet, ja dan mag je een keer een mep uitdelen, zeker als je nagaat dat die pesterijen nu nog een trauma is
Geloof niet dat dat de juiste weg is, bovendien los je het onderliggende probleem niet op maar creëer je een hoop potentiële problemen in de toekomst.
blablablabla
pi_212056712
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Geloof niet dat dat de juiste weg is, bovendien los je het onderliggende probleem niet op maar creëer je een hoop potentiële problemen in de toekomst.
Wat is dan een gepaste oplossing, ik praat niet over nu hè, maar meer dan 40 jaar geleden toen pesten nog geen item was?
En wat voor een potentiële problemen ?
pi_212056724
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 19:57 schreef Cupfighter het volgende:
Juist. Is ook nog een natuurwet. Actie is reactie.
pi_212056736
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Het onderliggende probleem van een onzekere pester los je er niet mee op. Maar dat ga je als gepest kind ook niet op kunnen lossen ook. Ik vind het als ouder net even wat belangrijker dat mijn kind van zich af bijt, en wordt dat fysiek dan zij en het maar zo.
pi_212056770
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ja hoor, ze mogen niet de 1e klap uitdelen maar ze mogen zeker terugslaan.
Dat was de belangrijkste les die ik van mijn vader leerde: Nooit de eerste klap uitdelen, altijd de laatste klap geven.
Een hele wijze les.
pi_212056800
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Succes bij het Pieter Baan later.
Weet je waardoor mensen bij het Pieter Baan raken?

Als ze jarenlang met angst en beven door de buurt gaan, bang op het schoolplein, belachelijk gemaakt, geslagen, getreiterd en zelfs bedreigd. En dan zijn er volwassen die tegen het kind zeggen dat gepest wordt, 'je mag niet slaan als je gekwetst voelt', ronduit schadelijk geitenwollen sokken gelul. Dát geeft het totaal verkeerd signaal af aan het gepeste kind. Daar gaan mensen echt kapot aan later, over Pieter Baan gesproken zeg.

Praten helpt echt niet, met niemand niet, nee alleen een paar hele hele harde klappen op de bek van de pestkop, dat is het enige dat helpt.
pi_212057129
Onrecht moet bestraft worden. Aangezien de (school)wereld er weinig aan doet, vind ik wel dat de gepeste terug mag slaan, ja.
Google is your friend, abuse your friends
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')