Totaal niet pedagogisch correct, maar ja, ik vind van wel. Zelf als eerste slaan absoluut niet. Maar terug slaan: zeer zeker wel.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik ben zelf geen ouder, dat eerst even gezegd hebbende.
Ik ben achter-oom, om het maar eens een naam te geven.
En ik was getuige van een discussie bij mijn nichtje thuis betreffende haar zoontje van negen. Hij wordt al enige tijd gepest door dezelfde groep die aangevoerd worden door dezelfde bullebak.
Met niet zelden blauwe plekken als gevolg.
Nu is mijn nichtje gescheiden en heeft nu een relatie met iemand die leraar is in zelfverdedigingtechnieken en vorige week kwam het zover dat mijn achterneefje de grootste pestkop een bloedneus geslagen heeft.
Nu pikt de school waar dat joch op zit niet dat er teruggeslagen word. Problemen dienen opgelost te worden door middel van praten.Dat hebben ze schriftelijk laten weten.
Een stadium wat trouwens vorig jaar al vier keer gepasseerd is en geen zak geholpen heeft. Ook niet via de ouders van de pestkoppen. Ikzelf, hoewel geen partij in de zaak en niks te vertellen vind het wel een goede zaak.
Ik vind dat iedereen inclusief kinderen zich mogen verdedigen.
Ik zie ook dat het pesten gestopt is en dat het mijn achterneefje zeker ook zelfvertrouwen heeft gegeven waar ie eerst met angst naar school ging.
Maar ik ben geen ouder, hoe staan jullie hier in?
Dit.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:05 schreef Marsenal het volgende:
Als gediplomeerd pedagoog zou ik tegen ouders altijd zeggen; de dialoog is nog niet uitgeput. Als vader zou ik zeggen; geef die jongen maar eens een keer een knal voor z'n harses.
Er wordt nog al wel eens gepropageerd met het idee dat een echte kerel laat zien dat hij dapper is door geen geweld te gebruiken. Maar een opgroeiende jongen die weet dat hij z'n mannetje kan staan en geleerd heeft wanneer je dat wel en wanneer je dat niet moet doen, dat lijkt mij toch wel de manier waarop de wereld zou mogen werken.
Jawel, bij mij was het ook de oplossing op de lagere school, ik gaf de grootste pestkop na jaren een mep en afgelopen was hetquote:
Dus woorden die je niet aanstaan of als kwetsend ervaart afstraffen met geweld?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Jawel, bij mij was het ook de oplossing op de lagere school, ik gaf de grootste pestkop na jaren een mep en afgelopen was het
Verkeerde signaal wellicht maar in de meeste gevallen toch de snelste oplossing.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus woorden die je niet aanstaan of als kwetsend ervaart afstraffen met geweld?
Je geeft daar een totaal verkeerd signaal af.
Jarenlang gepest worden en niemand die er wat aan doet, ja dan mag je een keer een mep uitdelen, zeker als je nagaat dat die pesterijen nu nog een trauma isquote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof niet dat dat de juiste weg is, bovendien los je het onderliggende probleem niet op maar creëer je een hoop potentiële problemen in de toekomst.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Jarenlang gepest worden en niemand die er wat aan doet, ja dan mag je een keer een mep uitdelen, zeker als je nagaat dat die pesterijen nu nog een trauma is
Wat is dan een gepaste oplossing, ik praat niet over nu hè, maar meer dan 40 jaar geleden toen pesten nog geen item was?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof niet dat dat de juiste weg is, bovendien los je het onderliggende probleem niet op maar creëer je een hoop potentiële problemen in de toekomst.
Het onderliggende probleem van een onzekere pester los je er niet mee op. Maar dat ga je als gepest kind ook niet op kunnen lossen ook. Ik vind het als ouder net even wat belangrijker dat mijn kind van zich af bijt, en wordt dat fysiek dan zij en het maar zo.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof niet dat dat de juiste weg is, bovendien los je het onderliggende probleem niet op maar creëer je een hoop potentiële problemen in de toekomst.
Dat was de belangrijkste les die ik van mijn vader leerde: Nooit de eerste klap uitdelen, altijd de laatste klap geven.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ja hoor, ze mogen niet de 1e klap uitdelen maar ze mogen zeker terugslaan.
Weet je waardoor mensen bij het Pieter Baan raken?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Succes bij het Pieter Baan later.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |