abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212038175
Plan:
Maandag met de trein naar Beieren
Dinsdag en woensdag wat Spazieren
Donderdag met de trein terug naar Meppen

Hond blijft thuis, het gaat enkel om mijzelf en liefste. De staking van Duitse machinisten was net op tijd afgelopen dus alle seinen staan op groen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212038187
Mooi op tijd op pad. Uurtje rijden naar het Duitse station in het fraaie Meppen waar de treinreis aanvangt.
En dan file in the fucking middle of nowhere :+

Gelukkig hoefden we nog maar 6 km en hadden we een half uur speling.
In de file staand kwam het bericht dat de 2e trein (van de 4) uitviel, en dat de Zugbindung daarom verviel. Voordeel daarvan was dat als we te laat op station Meppen zouden zijn we ook een treintje later mochten pakken. Maar we waren op tijd. Op de P bij het station. Met automaat. Die alleen muntjes slikt en dat is voor vier dagen ¤20. Dat heb ik niet in muntgeld.

Gelukkig kan het ook met app; Yellowbrick of Easypark. Staan beide op de parkeermeter en volgens internet werken die voor Nederlanders om in Dld te parkeren.
Bij beide een account gemaakt en beide geven de melding dat ze helaas niet werken in Duitsland. In de tussentijd zaten wij natuurlijk allang vloekend in de trein.

Stiltecoupé maar behalve wij was er niemand. Uiteindelijk heb ik de parkeerdienst in Meppen maar *gebeld*. Auf Deutsch. Die zorgt voor geen bekeuring en had nog een suggestie voor een andere app en die werkte zowaar (paybyphone).

En ondertussen in de app van de DB een alternatief voor Duitsland oh nee voor de treinreis zoeken. We besloten te kiezen voor een iets langere reis met minder overstap. Dan konden we ook langer in die 1e trein blijven zitten, helemaal tot Dusseldorf.

Trein raaktje wel aardig van het padje…
Maar we kwamen toch in Dusseldorf uit. Pfew.

In Dusseldorf stappen we dan over op de intercity naar München. Dat is dan een kleine vijf uur in 1 trein. Daar wilden we dan wel graag zeker zijn van een zitplaats…

Dus in Dusseldorf bij het DB-servicecentrum langs, waar ze ons best wilden helpen maar een zitplaats reserveren voor de trein die over een kwartier vertrekt, dat kan een Duits systeem natuurlich nicht. Dan maar diezelfde treib maar dan een uur later. Met reservering. Zonder extra kosten.

Een ruim uur in Dusseldorf gaf ons de tijd voor een Currywurts en een Bratwurst en een rondje rond en door het station.

Helaas wil de DB-app de heromboeking en reservering niet laden maar kniesoor die daarop let. We zitten nu in die trein, schoon en warm en we kregen een chocolaatje van de conductrice.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212038211
Viel spass :P
  Spellchecker maandag 15 januari 2024 @ 14:45:45 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212038228
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 14:44 schreef Basp1 het volgende:
Viel spass :P
^O^

Dit dus :Y
  Moderator maandag 15 januari 2024 @ 14:49:16 #5
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_212038257
Het westen van Duitsland is grotendeels enorm deprimerend (Münster uitgezonderd); laat je dat niet weerhouden of een slechte eerste indruk wekken, want de rest van Duitsland is werkelijk adembenemend. Zowel qua cultuur als natuur.

Viel Spass! Ik ga je topic volgen.
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
pi_212038443
Leuk, een topic! Ik ga het volgen :).
Wat zijn dat voor gemene spijkers op die foto?
pi_212038527
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 15:08 schreef Tuindier het volgende:
Leuk, een topic! Ik ga het volgen :).
Wat zijn dat voor gemene spijkers op die foto?
Kunst!
quote:
Der mit Granitplatten (Bornholmer Granit) versehene Platz verfügt über drei vom Künstler Horst Antes gestaltete Edelstahlfigurengruppen Der Ring, Der Fresser und Die Insel, die sich zum Teil in den den Platz strukturierenden Wasserbassins
()
Die Insel – Im großen Wasserbecken sind eine Schlange und eine sitzende Figur im Schilf versteckt.
pi_212038706
Ah. Het deed mij meer denken aan levensgrote haren op je arm die overeind gaan staan ofzo. Ik denk omdat de figuur zo goed verstopt is ;).
  maandag 15 januari 2024 @ 16:20:19 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212039113
Veel plezier. München is echt een stad met schwung.
The End Times are wild
pi_212039181
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 16:20 schreef LXIV het volgende:
Veel plezier. München is echt een stad met schwung.
Aber wij schwungen gleich de stad weer uit, als we geen verdere vertraging oplopen hebben we een krap kwartiertje voor de overstap naar een regionaal boemeltje. Dan boemelen we nog een uurtje en dan zijn we in het eerste stadje van bestemming.
pi_212039398
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2024 16:26 schreef sigme het volgende:
Dan boemelen we nog een uurtje en dan zijn we in het eerste stadje van bestemming.
En welk stadje mag dat zijn? *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 15 januari 2024 @ 17:02:21 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212039484
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2024 14:49 schreef Flitsbezorger het volgende:
Het westen van Duitsland is grotendeels enorm deprimerend (Münster uitgezonderd); laat je dat niet weerhouden of een slechte eerste indruk wekken, want de rest van Duitsland is werkelijk adembenemend. Zowel qua cultuur als natuur.

Viel Spass! Ik ga je topic volgen.
Het westen van Duitsland is (veel) meer dan het Ruhrgebiet :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 15 januari 2024 @ 17:04:11 #13
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_212039506
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 17:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Het westen van Duitsland is (veel) meer dan het Ruhrgebiet :)
Ik denk dat de doorsnee Nederlander dat niet weet of beseft.

Heb het idee dat ze steden als Berlijn, Hamburg, Frankfurt en Stuttgart op een hoop gooien met Düsseldorf en denken dat het westen representatief is voor heel Duitsland :+
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
  Moderator maandag 15 januari 2024 @ 17:10:14 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212039559
Ik had je toch gezegd dat je beter in Haren (Ems) kon instappen ivm gratis parkeren :+
Via DB Navigator (App) kun je volgens mij wel gewoon reserveren vrij kort van te voren mits er plek is.

Hoewel de reis nog redelijk soepel lijkt te verlopen, zal ik hem er alvast even ingooien:
  maandag 15 januari 2024 @ 17:17:13 #15
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_212039630
Aangezien de hond thuisblijft, zou je donderdag ook een fotootje willen maken hoe de hut er dan uit ziet als jullie net thuis zijn gekomen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Kukelecucktsju10 op 15-01-2024 17:17:40 ]
Yea, she's on crack.
pi_212039635
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 17:10 schreef derLudolf het volgende:
Ik had je toch gezegd dat je beter in Haren (Ems) kon instappen ivm gratis parkeren :+
Via DB Navigator (App) kun je volgens mij wel gewoon reserveren vrij kort van te voren mits er plek is.

Hoewel de reis nog redelijk soepel lijkt te verlopen, zal ik hem er alvast even ingooien:
De DB-app wou ook geen reservering zetten op het door mij uitverkoren alternatief. Maar de app wil ook de door de servicebalie geregelde omleiding niet laden, ook al heb ik een mail met een link om de boel in de app te laden.
Dus dat gaat niet helemaal soepel. Maar de trein racet met soms 180km/u door het besneeuwde landschap.

Volgende keer begin ik in Haren!
  Moderator maandag 15 januari 2024 @ 17:18:22 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212039642
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2024 17:04 schreef Flitsbezorger het volgende:

[..]
Ik denk dat de doorsnee Nederlander dat niet weet of beseft.
Met de opmerking "het westen van D is enorm deprimerend" lijk je dat zelf ook niet echt te beseffen? ;) Köln is behoorlijk weer Duitsland en erg mooi vind ik.

quote:
Heb het idee dat ze steden als Berlijn, Hamburg, Frankfurt en Stuttgart op een hoop gooien met Düsseldorf en denken dat het westen representatief is voor heel Duitsland :+
Die hype van Berlijn... Hamburg vind ik zelf mooier. Frankfurt a/M heeft mij overigens aangenaam verrast, ik had alleen maar hoogbouw verwacht. Maar het heeft een fraai historisch centrum vond ik.

Die rauwheid van het Ruhrgebiet vind ik ook wel wat hebben, die oude industriegebieden vind ik fotografisch interessant. Maar nee voor een mooie binnenstad zou ik Essen en Gelsenkirchen niet direct aanraden :P
pi_212039683
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 17:17 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Aangezien de hond thuisblijft, zou je donderdag ook een fotootje willen maken hoe de hut er dan uit ziet als jullie net thuis zijn gekomen?
Hond (en katten) zijn gewoonlijk dolblij als wij heelhuids wederkeren. Tijdens onze aanwezigheid zijn zij niet in onze leefruimtes. Katten zijn in de schuur, ik verwacht 23:30u per dag onder de warmtelamp.
De hond ligt bij de buren achter de kachel en/of in een van de hondemanden van de buurhond.
pi_212039793
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2024 16:26 schreef sigme het volgende:

[..]
Aber wij schwungen gleich de stad weer uit, als we geen verdere vertraging oplopen hebben we een krap kwartiertje voor de overstap naar een regionaal boemeltje. Dan boemelen we nog een uurtje en dan zijn we in het eerste stadje van bestemming.
We hebben wel verdere vertraging. Sterker nog, we staan shocking stil. En scheef. Ergens in de weilanden denk ik, in het donker. Iets met een signaal of een wissel ofzo.

Edit: in een tunnel! We staan stil in een tunnel!
Als dat maar goed komt…
pi_212039875
We zijn weer los en de machinist heeft de tanden in het stuur gezet; 250 km/u :D
pi_212039889

Hij heeft de 290 aangetikt :o
pi_212040007
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2024 17:37 schreef sigme het volgende:
We zijn weer los en de machinist heeft de tanden in het stuur gezet; 250 km/u :D
Maar goed dat zo'n ding geen stuur heeft dan :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212040056
Wat een reis met hindernissen. En dat is alleen maar heen!
Veel plezier.
Als je maar je bed ziet vanavond.
pi_212040086
Veel plezier!
  Moderator maandag 15 januari 2024 @ 18:12:24 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212040213
quote:
7s.gif Op maandag 15 januari 2024 17:40 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Hij heeft de 290 aangetikt :o
Ik dacht net dat je het over een IC naar München had. ICE1 en ICE2 stellen gaan 280km/u en ICE3/3neo 330km/u. Helaas kan die snelheid in tegenstelling tot in Frankrijk maar op weinig plekken worden gehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')