abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212027732
Hallo,

Donderdag 4 januari ben ik op de scooter op het fietspad aangereden door een auto. Ik had voorrang, dacht dat de bestuurder mij had gezien want hij stopte en terwijl ik hem voorbij wilde gaan gaf hij gas.

De schade aan de scooter zelf is minimaal, ook omdat dit al een oude scooter is en mijn broek was kapot. En ik heb nog steeds zeer veel last van mijn been en voet, deze kwam tussen auto en scooter. Het is niet gebroken maar echt lopen gaat ook niet. Nu is het feit dat ik toevallig de zondag daarna op vakantie ging. Een strandvakantie dus geen activiteiten waarbij ik echt moet lopen maar toch merk ik nu dagelijks hinder hier van.

Mijn vraag is nu of ik voor het ongemak wat dit nu oplevert iets kan verhalen op de tegenpartij en zo ja hoe ik dat het beste kan doen? Of zeggen jullie dat wordt veel te lastig, heeft geen nut laat maar gaan?

Ik denk dat als ik niet op vakantie was geweest nu met werk toch wel flinke hinder had ondervonden.

Ik heb wel al melding gemaakt bij mijn scooter verzekeraar van het ongeval.

Alvast bedankt.
pi_212027845
Als je hier blijvend en/of langdurig letsel aan hebt overgehouden dan heb je recht op een schadevergoeding.

Belangrijk is wel dat je zo snel mogelijk (morgen) naar een arts gaat om te kijken wat voor letsel jij hebt opgelopen. En neem ook contact op met je verzekeraar.

Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en je over een week alles weer kan, maar voor de zekerheid is het wel verstandig om er nu gelijk wat mee te doen.
pi_212027903
quote:
2s.gif Op zondag 14 januari 2024 15:36 schreef DJKoster het volgende:
Als je hier blijvend en/of langdurig letsel aan hebt overgehouden dan heb je recht op een schadevergoeding.

Belangrijk is wel dat je zo snel mogelijk (morgen) naar een arts gaat om te kijken wat voor letsel jij hebt opgelopen. En neem ook contact op met je verzekeraar.

Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en je over een week alles weer kan, maar voor de zekerheid is het wel verstandig om er nu gelijk wat mee te doen.
bij de aanrijding is politie en ambu gekomen. Ambu heeft gekeken maar dacht dat het niet gebroken was dus die zijn weer vertrokken.

Heb toen ik weer thuis was de huisarts gebeld en dit verteld. En heb eergisteren hier in een kliniek foto's laten maken waar uit bleek dat het idd niet gebroken is maar denk flink gekneusd. De arts zei dat ik zo min mogelijk moest lopen.

Maar een schadevergoeding is dus alleen bij blijvend letsel?
pi_212027921
Neem idd contact op met je arts.
Belangrijker is dat je nooit akkoord gaat met verzekeraar totdat je 100% beter is.
Anders krijg je de rest bedrag niet.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_212027947
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 15:43 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem idd contact op met je arts.
Belangrijker is dat je nooit akkoord gaat met verzekeraar totdat je 100% beter is.
Anders krijg je de rest bedrag niet.
Dat is dan de verzekering van de scooter? Daar heb ik idd al gemeld dat er een aanrijding met letsel heeft plaatsgevonden maar heb nog geen reactie ontvangen
pi_212028141
Wellicht recht op onkosten terug zoals eigen risico maar ook aan medische hulpmiddelen zoals krukken.

Maar letselschade is nogal een vak apart, daar heb je dan ook echt aparte advocaten voor ook in Nederland.
  zondag 14 januari 2024 @ 16:04:22 #7
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_212028413
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 15:40 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Maar een schadevergoeding is dus alleen bij blijvend letsel?
Overleg dit met juridisch loket / rechtsbijstand o.i.d. Mijn moeder kreeg na een aanrijding (geschept door auto, zonder blijvend letsel) 7000 euro schadevergoeding. De norm was dat zij als slachtoffer geen financiële schade mocht ondervinden.
pi_212028459
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 16:04 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]
Overleg dit met juridisch loket / rechtsbijstand o.i.d. Mijn moeder kreeg na een aanrijding (geschept door auto, zonder blijvend letsel) 7000 euro schadevergoeding. De norm was dat zij als slachtoffer geen financiële schade mocht ondervinden.
oh das wel erg veel
  zondag 14 januari 2024 @ 16:12:39 #9
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_212028588
quote:
15s.gif Op zondag 14 januari 2024 16:05 schreef bitterbal het volgende:

[..]
oh das wel erg veel
Ze heeft er geld aan overgehouden (maar was liever niet aangereden natuurlijk). Een deel van de vergoeding bestond namelijk uit immateriële schade (een poos bij iedere afslaande auto bang zijn dat je over het hoofd wordt gezien).
pi_212028626
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 16:12 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]
Ze heeft er geld aan overgehouden (maar was liever niet aangereden natuurlijk). Een deel van de vergoeding bestond namelijk uit immateriële schade (een poos bij iedere afslaande auto bang zijn dat je over het hoofd wordt gezien).
ja dat kan ik mij wel voorstellen dat ze daar mee zat :{

Ik rem ook altijd af bij elke kruising en wacht pas met doorrijden als de auto afremt of stopt. En deze kwam langzaam aangereden, stopte dus ik denk hij heeft mij gezien maar niet dus -O-
pi_212029127
je kan je het beste melden bij een letselschadeadvocaat op no cure no pay basis.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_212030873
Hoe heb je je scooter verzekerd?

Goedkoopste van het goedkoopste? Of ook een opzittendenverzekering en/of verhaalbijstand?

Heb je je ziektekostenverzekering ook al geïnformeerd dat je het letsel hebt opgelopen bij een (verkeers)ongeval waarvoor naar jouw mening een andere partij aansprakelijk is?
Ook zij zullen graag de medische kosten bij de tegenpartij claimen. En als dat lukt, dan claimen ze meteen het volledige bedrag waardoor ze bij jou geen eigen risico in rekening hoeven te brengen.
  zondag 14 januari 2024 @ 19:33:38 #13
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_212030900
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 15:27 schreef bitterbal het volgende:
Hallo,

Donderdag 4 januari ben ik op de scooter op het fietspad aangereden door een auto. Ik had voorrang, dacht dat de bestuurder mij had gezien want hij stopte en terwijl ik hem voorbij wilde gaan gaf hij gas.

De schade aan de scooter zelf is minimaal, ook omdat dit al een oude scooter is en mijn broek was kapot. En ik heb nog steeds zeer veel last van mijn been en voet, deze kwam tussen auto en scooter. Het is niet gebroken maar echt lopen gaat ook niet. Nu is het feit dat ik toevallig de zondag daarna op vakantie ging. Een strandvakantie dus geen activiteiten waarbij ik echt moet lopen maar toch merk ik nu dagelijks hinder hier van.

Mijn vraag is nu of ik voor het ongemak wat dit nu oplevert iets kan verhalen op de tegenpartij en zo ja hoe ik dat het beste kan doen? Of zeggen jullie dat wordt veel te lastig, heeft geen nut laat maar gaan?

Ik denk dat als ik niet op vakantie was geweest nu met werk toch wel flinke hinder had ondervonden.

Ik heb wel al melding gemaakt bij mijn scooter verzekeraar van het ongeval.

Alvast bedankt.
Altijd de tegenpartij aansprakelijk stellen, en de verz mij van de tegenpartij. Om dit soort zaken heb ik in het verleden dus een verkeersrechtsbijstand afgesloten
pi_212030933
Met je scooter op het fietspad??? Daar mag je überhaupt niet op rijden. Sterkte met het herstel verder.
pi_212031774
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 19:37 schreef Document1 het volgende:
Met je scooter op het fietspad??? Daar mag je überhaupt niet op rijden. Sterkte met het herstel verder.
Met een blauwe kenteken mag jij gewoon op het fietspad hoor. :')
pi_212031806
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 20:55 schreef Pendule het volgende:

[..]
Dat ligt er aan. Er zijn plaatsen waar je op de rijbaan moet rijden
pi_212031814
quote:

[..]
Ook met een geel kenteken moeten bromscooters soms op het fietspad blijven.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212031848
quote:

[..]
Niet overal.

Pro tip; niet meer afremmen als je voorrang hebt want dan denkt die automobilist dat je stopt.
pi_212032598
quote:
Ga jij eens even snel wat extra theorielessen nemen bij een rijschool aub.
pi_212033698
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 19:31 schreef Ivo1985 het volgende:
Hoe heb je je scooter verzekerd?

Goedkoopste van het goedkoopste? Of ook een opzittendenverzekering en/of verhaalbijstand?

Heb je je ziektekostenverzekering ook al geïnformeerd dat je het letsel hebt opgelopen bij een (verkeers)ongeval waarvoor naar jouw mening een andere partij aansprakelijk is?
Ook zij zullen graag de medische kosten bij de tegenpartij claimen. En als dat lukt, dan claimen ze meteen het volledige bedrag waardoor ze bij jou geen eigen risico in rekening hoeven te brengen.
Heb deze verzekering bij de ANWB. : WA + Diefstal + Aanrijding

de zorgeverzekering heb ik nog niet geinformeerd, doe dat als ik weer thuis ben met de rekeningen van de kilniek hier van de foto's die ik hier heb laten maken
pi_212033699
quote:
jawel , het is een snor.
pi_212033700
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 21:04 schreef Document1 het volgende:

[..]
Niet overal.

Pro tip; niet meer afremmen als je voorrang hebt want dan denkt die automobilist dat je stopt.
ja dat zou je zeggen maar hier in rotterdam waar ik dus woon rijdt men echt als complete idioten. Het is al zo vaak bijna mis gegaan dat ik geen voorrang kreeg dat ik dus altijd afrem en kijk of die bestuurder mij heeft gezien
pi_212033808
Bij een ongeval heb ik wel eens smartengeld gehad.
Ik had licht letsel en het bedrag stond ook niet in verhouding tot schade aan mijn spullen.
Bij navraag bleek dat ik dat standaard kreeg vanwege allerlei hinder die ik door die schade had.
En zelfs dat had ik niet officieel gemeld.

Ik weet echt niet meer hoe dat zit en waar het juridisch zou kunnen staan.
Wellicht is het wel een ideetje om eens te googlen/onderzoeken of smartengeld bij jou van toepassing kan zijn.
pi_212033812
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 05:39 schreef Ebinas het volgende:
Bij een ongeval heb ik wel eens smartengeld gehad.
Ik had licht letsel en het bedrag stond ook niet in verhouding tot schade aan mijn spullen.
Bij navraag bleek dat ik dat standaard kreeg vanwege allerlei hinder die ik door die schade had.
En zelfs dat had ik niet officieel gemeld.

Ik weet echt niet meer hoe dat zit en waar het juridisch zou kunnen staan.
Wellicht is het wel een ideetje om eens te googlen/onderzoeken of smartengeld bij jou van toepassing kan zijn.
Weet je nog van wie je het hebt gehad?

Eigenlijk was ik niet van plan om.iets te proberen te verhalen maar ik heb echt onwijze last van mijn dus ben nu wel een beetje boos :P
pi_212033840
Ik kan het niet meer vinden.
Dus ben ff online gaan kijken wat een beetje past bij mijn situatie destijds (aangezien ik geen ernstig letstel oid had)
De beschrijving die bij de volgende link staat is wel passend bij mijn situatie van destijds:
https://www.letselschade-(...)ngeld-na-aanrijding/

Ik heb zelf niets geclaimd, het werd automatisch geregeld, vermoedelijk door mijn verzekeraar

-edit-: link werkt niet. Ik quote wel even
pi_212033843
Als je zoekt onder "letselschade-berekenen" kan je daar komen denk ik.
Geen idee waarom de link niet werkt.

SPOILER2 links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212034171
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 15:45 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Dat is dan de verzekering van de scooter? Daar heb ik idd al gemeld dat er een aanrijding met letsel heeft plaatsgevonden maar heb nog geen reactie ontvangen
Je moet uiteindelijk bij de aansprakelijkheidsverzekering van de ander zijn. Ook voor de schade aan je scooter, trouwens. Als jij wordt aangereden en de ander aansprakelijk is, zal jouw verzekeraar zorgen dat het wordt verhaald op de verzekeraar van de ander. Gaat jouw no-claim ook niet omhoog, hoef jij geen eigen risico te betalen, enz.

Dit gaat via jouw verzekering, dus ik zou daar zeker contact mee opnemen. Ik neem aan dat je de gegevens van de auto en haar bestuurder hebt en dat er al schadeformulieren zijn ingevuld?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212035169
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 06:12 schreef Ebinas het volgende:
Als je zoekt onder "letselschade-berekenen" kan je daar komen denk ik.
Geen idee waarom de link niet werkt.

SPOILER2 links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanx voor info. zal het googlen.
pi_212035179
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 08:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je moet uiteindelijk bij de aansprakelijkheidsverzekering van de ander zijn. Ook voor de schade aan je scooter, trouwens. Als jij wordt aangereden en de ander aansprakelijk is, zal jouw verzekeraar zorgen dat het wordt verhaald op de verzekeraar van de ander. Gaat jouw no-claim ook niet omhoog, hoef jij geen eigen risico te betalen, enz.

Dit gaat via jouw verzekering, dus ik zou daar zeker contact mee opnemen. Ik neem aan dat je de gegevens van de auto en haar bestuurder hebt en dat er al schadeformulieren zijn ingevuld?
Yes formulieren zijn door de politie ingevuld en heb deze ook al bij de schade melding gevoegd. Enige probleem is misschien dat de bestuurder uit bulgarije kwam en dat de politie tegen mij zei dat ze er weinig vertrouwen in hadden dat hij het naar bulgarije zou op sturen.

Als hij dat niet zou doen zou ik dan helemaal nergens aanspraak op kunnen maken?
pi_212035517
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 10:04 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Yes formulieren zijn door de politie ingevuld en heb deze ook al bij de schade melding gevoegd. Enige probleem is misschien dat de bestuurder uit bulgarije kwam en dat de politie tegen mij zei dat ze er weinig vertrouwen in hadden dat hij het naar bulgarije zou op sturen.

Als hij dat niet zou doen zou ik dan helemaal nergens aanspraak op kunnen maken?
Jawel, dat is het probleem voor je verzekeraar, niet voor jou.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212035553
zijn zoveel aanbieders die claimen dat voor je te kunnen regelen dat smartengeld. Ben benieuwd wat de anwb zegt
pi_212035839
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 10:40 schreef bitterbal het volgende:
zijn zoveel aanbieders die claimen dat voor je te kunnen regelen dat smartengeld. Ben benieuwd wat de anwb zegt
De verzekeraar van mijn auto had het gedaan.
Maar het stond ook vast (ooggetuigen en politie) dat de tegenpartij schuldig was.
Dus bij de afhandeling werd alles afgehandeld.
Ik heb dus niet apart iemand hiervoor "ingehuurd.
pi_212037490
OP doet me denken aan wat mij onlangs overkwam, maar dan aan de andere kant van een verhaal.
Ik stond te wachten voor een kruising op een fietser die van links kwam, zat op een voorrangsweg, dus zij had voorrang. Ze fietste met een klein kind op een fietsje naast haar. Ik zat te wachten tot ze haar hand naar rechts uitstak. Ok, dus, ik kon, en gaf gas.
Die vrouw fietste rechtdoor voor mij langs! Gelukkig kon ik op tijd remmen, maar de schrik zat er goed in en ze keek me woest aan. Toen zag ik wat er aan de hand was: die rechterhand bleek niet om richting aan te geven, maar om het kind vast te houden. Ik kon wel toen de grond zakken van schaamte.
Was een wijze les. En ik maar denken dat ze richting aangaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop