Ik denk dat er net door de acties van Israel idd meer terreuraanslagen zullen gebeuren.quote:Crisis Midden-Oosten. “Hamas beraamde terreuraanslagen in Europa”
https://www.hln.be/israel(...)-in-europa~ae1825f0/
Sja je moet toch iets zeggen als je bezig bent met genocide...quote:Op zondag 14 januari 2024 20:14 schreef Ali_boo het volgende:
Jij staat dus achter de kinderen van duisternis ?
Lijkt me aan beide kanten vrij duister.quote:Op zondag 14 januari 2024 20:14 schreef Ali_boo het volgende:
Jij staat dus achter de kinderen van duisternis ?
[ twitter ]
Een volk proberen vernietigen terwijl je jezelf wegsteekt achter anti-semitisme.quote:Netanyahu wijst wapenstilstand in Gaza af en gaat voor overwinning op Hamas
De Isralische premier Benjamin Netanyahu heeft woensdag het voorstel van de Palestijnse extremistische organisatie Hamas voor een staakt-het-vuren afgewezen. Hij gaf het leger de opdracht een offensief op Rafah, de zuidelijkste stad in de Gazastrook, voor te bereiden en zei dat de overwinning op Hamas “een kwestie van maanden” is.
Er wordt al enkele dagen gevreesd voor een offensief op Rafah, aangezien de stad, gelegen aan de grens met Egypte, nu de thuisbasis is van de meerderheid van de bevolking van het Palestijnse gebied, die naar het zuiden is geduwd door de gevechten die sinds oktober woeden.
Meer dan 1,3 miljoen ontheemden, vijf keer de oorspronkelijke bevolking van de stad, zitten volgens de Verenigde Naties opeengepakt in wanhopige omstandigheden.
https://www.hln.be/buiten(...)g-op-hamas~ae725bec/
Zelfs die staan erbij en kijken ernaar.quote:Over het conflict tussen Isral en Hamas waarschuwde hij tegen een eventuele Isralische grondaanval in Rafah, in het zuiden van de Gazastrook, waar honderdduizenden gevluchte Palestijnen opeen zitten bij de grens met Egypte. "Zo'n actie zou de humanitaire nachtmerrie die er al is, exponentieel verergeren, met onvoorspelbare regionale gevolgen", beklemtoonde de VN-topman.
https://www.msn.com/nl-be(...)7028df8426be5a&ei=54
Verboden kritiek te geven dus ...quote:Isralisch leger blijkt achter kanaal ‘72 maagden’ te zitten waar ze spot drijven met beelden uit Gaza
Het Isralisch leger geeft toe dat een van zijn eenheden de drijvende kracht is achter ‘72 maagden - ongecensureerd’. Dat is een racistisch kanaal op Telegram, waar soldaten opscheppen over hun daden in de Gazastrook. Ze drijven er in het Hebreeuws de spot met beelden van gedode of zwaargewonde Palestijnen. Officieel gebeurde dat zonder toestemming.
De naam ‘72 maagden - ongecensureerd’ verwijst naar het geloof dat overleden moslimmannen na hun dood 72 maagden wachten in het hiernamaals. Het Telegram-kanaal werd gelanceerd op 9 oktober 2023, kort na de dodelijke raid van Hamas die de start vormde van de huidige oorlog in de Gazastrook.
Op het kanaal duiken bloederige beelden op van soldaten die gewonde of dode Palestijnen over de grond slepen. Daarbij vallen voortdurend termen als “kakkerlakken”, “uitroeien” en “ratten”. Beelden van vernielingen en puin worden opgeluisterd met vrolijke muziek en visuele effecten. Zo circuleert een video van een fietsende soldaat door het puin op muziek uit de game ‘Grand Theft Auto’.
...
Nazi-praktijken
Na de onthulling van ‘Haaretz’ in december werd het kanaal overigens opgeschort. Volgens de pan-arabische zender Al Mayadeen uit Libanon telde het toen 76.000 abonnees en was het een duidelijke poging om Palestijnen te ontmenselijken, een tactiek die door Duitse nazi-functionarissen werd toegepast tegen minderheden tijdens de Tweede Wereldoorlog.
https://www.hln.be/buiten(...)n-uit-gaza~abf9cb26/
Betaal artikel dus geen link.quote:VS en Isral boden 14 miljard om grens te openen en nog zegt Egypte nee: “Als het dat doet, is het gedaan met Gaza”
"VS zetten zich in voor gevechtspauze van zes weken in Gaza"quote:“Isral stelt voor om tentenkampen te bouwen voor evacuatie Rafah” - VS zetten zich in voor gevechtspauze van zes weken in Gaza
De Verenigde Staten werken aan een deal tussen Isral en de Palestijnse terreurbeweging Hamas die moet leiden tot de bevrijding van gijzelaars en een gevechtspauze van minstens zes weken, zo meldt de Amerikaanse president Joe Biden. Isral zou volgens Egyptische overheidsbronnen in de aanloop naar zijn geplande militaire offensief op Rafah grote tentenkampen willen laten bouwen voor de opvang van de meer dan een miljoen ontheemde Gazanen die in die stad schuilen.
https://www.hln.be/israel(...)ken-in-gaza~ae1825f0
Betaal artikel dus geen link.quote:Voor het eerst zwart-op-wit bevestigd: Hamas actief in Belgi via schimmige vzw’s
Voor het eerst wordt het zwart-op-wit bevestigd door justitieminister Paul Van Tigchelt (Open Vld): terreurgroep Hamas is via verschillende schimmige vennootschappen actief in Belgi. Niet om terreur te zaaien, wel om onder het mom van de Palestijnse zaak Hamas in een goed daglicht te stellen en geld in te zamelen.
De burgers moeten er weg ? Wie denkt hij dat hij is ? De uitverkorene van god ?quote:Isralische premier Netanyahu breekt overleg in Caro af en herhaalt aanvalsplan
In Isral is volgens plaatselijke media beroering ontstaan over Netanyahu's opstelling, omdat hij dit naar verluidt zonder overleg met de bij de oorlogsleiding betrokken ministers en functionarissen heeft gedaan.
Zo zouden ministers van het "oorlogskabinet" zoals Benny Gantz en Gadi Eisenkot woedend zijn, omdat ze zich, niet voor het eerst, door Netanyahu genegeerd voelen, meldt The Times of Israel.
Volgens Netanyahu houdt Hamas vast aan krankzinnige eisen en is daar niets mee te bereiken. De beweging moet zich volgens hem eerst anders opstellen. Hij zou ook een voorstel voor een deal met Hamas van tafel hebben geveegd die de Isralische geheime diensten en strijdkrachten hem hadden voorgelegd.
Actiegroepen voor de terugkeer van gijzelaars en familie van de slachtoffers beschuldigen Netanyahu ervan een doodvonnis over de gijzelaars te hebben uitgesproken.
Netanyahu herhaalde vandaag dat hij de grensstad Rafah, waar circa 1,5 miljoen Palestijnen bijeengedreven zijn door de aanvallen en bombardementen elders in de Gazastrook, "krachtig" gaat aanvallen, maar eerst zullen de burgers er weg moeten.
https://www.msn.com/nl-be(...)65c3e75a413c51&ei=51
quote:Did Israel use misleading images to claim it wasn't blocking aid deliveries to Gaza?
https://www.euronews.com/(...)d-deliveries-to-gaza
Fixed the link for ya.quote:Op donderdag 15 februari 2024 13:20 schreef UncleScorp het volgende:
[ twitter ]
“If Russia should pay for the reconstruction of Ukraine, should Israel pay for the reconstruction of Gaza?
Sorry, Twitter/X is niet mijn ding
En ntl gaat hij niet zeggen dat het de bedoeling is dat alle palestijnen er gedeporteerd worden en de israelische kolonisten het volledig voor zichzelf zullen heropbouwen
Thx.quote:
Het is niet zo dat ik niet mee wil posten. Heb alleen geen idee welke kant je op wil en ik geen zin heb om hier je topic te vervuilen met allerlei twitter postsquote:Op donderdag 15 februari 2024 20:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Thx.
Maakt niet veel uit, is toch een dood topic.
Nobody cares om een bewuste afslachting van onschuldige burgers, maar o wee als er in Oekraine een burger geraakt wordt.
Maar ik blijf posten
Vraagje..quote:Op zondag 14 januari 2024 08:59 schreef UncleScorp het volgende:
Goh blijkbaar moeten we Israel nu ook dankbaar zijn en steunen in hun afslachting, duizenden onschuldige burgers platbombarderen in de hoop ook enkele Hamas militanten te raken.
En dan hebben we het nog niet over hun intenties om een gans volk te deporteren.
[..]
Ik denk dat er net door de acties van Israel idd meer terreuraanslagen zullen gebeuren.
Kunnen ze ntl weer zeggen “zie je wel”![]()
Verder is het wachten op escalatie en uitbreiding van het conflict daar.
Nou, het probleem is dat bij Oekrane, de oproep is dat Zelensky moet stoppen met vechten tegen Rusland.quote:Op donderdag 15 februari 2024 20:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Thx.
Maakt niet veel uit, is toch een dood topic.
Nobody cares om een bewuste afslachting van onschuldige burgers, maar o wee als er in Oekraine een burger geraakt wordt.
Maar ik blijf posten
Niets, maar dan ook niets, rechtvaardigt het bewust afslachten van burgers, vrouwen en kinderen, en het deporteren van wie het toch overleeft.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vraagje..
Elke aanval vanuit Isral..
Wat gebeurde er vooraf?
Echt wat een gebrabbel.quote:En de VS...zij begint nu haar kar te draaien na meer dan 4 maand haar veto in te zetten om een genocide te steunen. Zij vernietigen al hun moeizaam opgebouwde allianties in het MO. Ze isoleren zichzelf op globaal niveau. Ze vallen zelf in de kuil die ze voor Rusland gegraven hadden. En als ze niet opletten kan dit zelfs zorgen voor onenigheid/breuk met Europa. Voorlopig hebben ze Oekraine nog als common intrest, maar ook dat blijft niet duren.
Dus het belooft nog spannende tijden te worden
Zolang wij mensen zich blijven laten opjutten en onze "leiders" volgen hetzij politiek of qua geloof ideologie zullen wij als burgers onszelf de dood in blijven jagen... Dit terwijl ik denk dat 99,9% van de burgerbevolking helemaal geen geweld tussen anderen wil..quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:19 schreef ems. het volgende:
Ach, een hamas blijft er toch wel. Haat tegen alles wat anders is is moslims, zeker in die regionen, niet vreemd. En al helemaal niet als het om joden gaat.
Dat gezegd te hebben vind ik de situatie in Palestina uiteraard zorgwekkend. Maargoed, dat krijg je als je gelovige mensen bij elkaar gooit. Die vinden altijd wel een reden om de ander uit te moorden. Wat dat betreft is dit hoofdstuk ook niet bijster nieuw of spannend. Slechts weer een argument om zoveel mogelijk afstand te nemen van alle abrahamistische hobby's.
[..]
Echt wat een gebrabbel.
We kiezen onze "leiders" zelf. En dat iedereen zich automatisch door iemand de dood in laat praten door iemand op wie ze gestemd hebben lijkt mij een belachelijke aanname. Hamas is ironisch genoeg ook gekozen. Een groot deel van de mensen wilden iets dergelijks, aldaar.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 21:22 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Zolang wij mensen zich blijven laten opjutten en onze "leiders" volgen hetzij politiek of qua geloof ideologie zullen wij als burgers onszelf de dood in blijven jagen...
Ik denk het gros niet nee. 99.9% daarentegen lijkt mij ontzettend optimistisch. Zeker als het om mensen gaat die onder invloed zijn van het geloof, en alle haat die daarbij komt kijken.quote:Dit terwijl ik denk dat 99,9% van de burgerbevolking helemaal geen geweld tussen anderen wil..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |