quote:In Zuid-Korea is unaniem een wetsvoorstel aangenomen dat het slachten van honden en de verkoop van hondenvlees verbiedt. De wet gaat vanaf 2027 gelden, waarmee er een einde komt aan een eeuwenoude traditie in het Oost-Aziatische land.
Met 208 stemmen voor en 0 stemmen tegen kwam het voorstel door het parlement. Het verbod geldt voor het fokken, slachten en verkopen van honden voor consumptie, waarop straks 2 tot 3 jaar gevangenisstraf staat of boetes tot 30 miljoen won (ruim 20.000 euro). In het wetsvoorstel staan geen straffen op het eten van hondenvlees.
..
De nieuwe wet voorziet ook in financiële compensatie voor bedrijven die handelen in honden of hondenvlees. Volgens overheidscijfers heeft Zuid-Korea ruim 1100 boerderijen waar honden voor consumptie worden gefokt en zo'n 1600 restaurants waar het vlees wordt geserveerd.
Naar de buren in het noorden natuurlijk, die doen niet mee aan dit soort malligheid.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:18 schreef Dven het volgende:
Godverdomme, waar moet ik nu heen voor een moot gebakken hont
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:11 schreef Hortensia_ het volgende:
Mooi. Nu de rest van alle dieren nog.
Het is nog wel eens in de aanbieding op willekeurige parkeerplaatsen in de zomer.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:18 schreef Dven het volgende:
verhuisdieren.nl particuleren willen vaak gratis van de hond af, zo ben ik van Shadow afgekomenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:18 schreef Dven het volgende:
Ook een organisatie van niks dus.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:17 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
verhuisdieren.nl particuleren willen vaak gratis van de hond af, zo ben ik van Shadow afgekomen
Zoals dat stierenvechten in Spanje.quote:Op donderdag 11 januari 2024 13:03 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Goed dat er een einde is gekomen aan deze gruwelijke manier van dieren houden en behandelen voor hun vlees.
Nu de rest ook nog aan banden leggen zodat meer dan erbarmelijke omstandigheden en marteling niet meer mogen.
Oa ja, maar ook de behandeling van ander slachtvee en dieren voor bont in dat land zelf.quote:Op donderdag 11 januari 2024 13:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zoals dat stierenvechten in Spanje.
Heb je ook.quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:24 schreef Intint het volgende:
[..]
En dan zeggen dat IK een obsessie heb
Ja hoor heldquote:Op donderdag 11 januari 2024 12:51 schreef Gimmick het volgende:
Elke keer als ik een anti-hondenvlees artikel lees gaat er bij een extra groot stuk golden retriever de pan in.
Mwah. De straathonden leveren ook veel problemen op. Het zijn vooral oude mensen op het platteland die nog hond aten. Maar die fokken dan wat honden waar een deel van op straat terecht komt. Er zijn nu plekken waar borden waarschuwen voor roedels wilde honden.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:38 schreef PiyeReloaded het volgende:
Tja Zuid-Korea...
Wannabe westerlingen.
Hoef je geen held voor te zijn. Die goedzakken met hun grote ogen komen kwispelend aangelopen als je met manchette klaar staat. Probeer eens een rottweiler.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |