Terugsturen. Als je het voor een investering wil bewaren, moet je ervoor waken dat de doos ook geheel intact is.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:47 schreef Extraneus het volgende:
Onlangs heb ik via internet dit beeldje besteld. Ik heb ghet paket ontvangen. Het beeldje zelf is volkomen intact, maar van de sierdoos die eromheen zit, is een van de hoeken en beetje ingedeukt. Nu vraag ik me af wat handig is om te doen. De doos hoort bij het beeldje en als die beschadigd is, drukt dat de waarde wanneer ik het eventueel verkoop. De verkoper heeft al gezegd dat ik het kan terugsturen. Maar ik kan ook twintig euro korting krijngen (dus ongeveer 10%). Wat doen jullie in dit soort gevallen, met dus een licht beschadigd item, genoegen nemen met de korting of het terugsturen?
Ik bedacht me dat het misschien wel een zegen is voor stenen winkels (die weinig tot niet bezorgen) dat er zo veel misgaat met verdenzingen. Er beschadigt natuurlijk nogal eens iets. Ik vraag me ook af wat de aanbieder doet met zo'n beschagid item.
Nee hoor.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:12 schreef Extraneus het volgende:
Is het nou in principe altijd zo dat de verkoper betaalt voor de rerourzending? Ik heb nog maar zeer zelden iets teruggestuurd.
Wel bij non-conformiteit. Even in het midden latende of daar hier sprake van isquote:
Artikel 6:230s lid 2 BW:quote:Op maandag 8 januari 2024 13:12 schreef Extraneus het volgende:
Is het nou in principe altijd zo dat de verkoper betaalt voor de rerourzending? Ik heb nog maar zeer zelden iets teruggestuurd.
quote:De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, tenzij de handelaar heeft nagelaten de consument mee te delen dat hij deze kosten moet dragen.
Huh?quote:Op maandag 8 januari 2024 15:32 schreef maan_man het volgende:
In zo'n geval haal ik bij de action voor ¤ 0,99 een verhuisdoos. ¤ 19,- in mijn zak en ik heb een onbeschadigde doos. Mij maken ze niet gek.
Het gevoel ken ik,een drama,iedere keer word je er weer mee geconfronteerd(voor buitenstaanders moeilijk te bevatten).Vind het beeld leuk,nog nooit eerder gezien.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:05 schreef Extraneus het volgende:
Bedankt allebei. Ik werd al niet heel enthousiast van het idee om het te houden. Zo'n beschadiging blijft toch een beetje irritant, ook als je korting krijgt en je de doos niet meer ziet.
Ja, precies. Het beeldje is trouwens gebaseerd op het omslag van het Kuifje-album De Blauwe Lotus.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:48 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Het gevoel ken ik,een drama,iedere keer word je er weer mee geconfronteerd(voor buitenstaanders moeilijk te bevatten).Vind het beeld leuk,nog nooit eerder gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |