quote:Op maandag 8 januari 2024 10:06 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
je kan er een hoop geld tegen aan klatsen voor onderzoek, of gewoon 2x per maand wat water bijvullen en het laten voor wat het is, zolang het geen lekkage/overlast oplevert zou ik er niets aan doen
Ik had dat in mijn vorige huis. Een bakje onder de lekkage gestopt en deze geregeld legen en bijvullen. Dat werkt heel goedquote:Op maandag 8 januari 2024 10:06 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
je kan er een hoop geld tegen aan klatsen voor onderzoek, of gewoon 2x per maand wat water bijvullen en het laten voor wat het is, zolang het geen lekkage/overlast oplevert zou ik er niets aan doen
En dan elke keer weer ontluchten?quote:Op maandag 8 januari 2024 12:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik had dat in mijn vorige huis. Een bakje onder de lekkage gestopt en deze geregeld legen en bijvullen. Dat werkt heel goed
Kloptquote:
Goed punt, TS kan ook als test de overloop van de cv ketel een keer in een emmer hangen ipv de rioolafvoer.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:59 schreef Puala het volgende:
Ze hebben de leidingen op druk gezet, maar de ketel zelf ook al een keer? Hier lekte de ketel in zn eigen overloop, niks van terug te vinden dus.
Mag toch hopen dat dat geen raadsel zou zijn voor energiewacht?quote:
Als het expansievat vol water zit en de CV-ketel gaat verwarmen, kan de druk >3 bar worden en dan gaat de overstort water eruit gooien.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:40 schreef Zedi het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat dat geen raadsel zou zijn voor energiewacht?
(Hoewel er waarschijnlijk mensen in dienst zijn die alleen ketels kunnen ophangen maar verder niet weten hoe en wat bij problemen…)
Dat ligt er wel aan hoeveel werk het is. In mijn huidige ketel is het een kwestie van een schakelaartje overhalen en dan vult ie zelf bij.quote:Op maandag 8 januari 2024 10:06 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
ahja, maar dat zou je ook enigsinds permanent kunnen maken natuurlijk.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:06 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat ligt er wel aan hoeveel werk het is. In mijn huidige ketel is het een kwestie van een schakelaartje overhalen en dan vult ie zelf bij.
Maar met mijn vorige ketel moest ik elke keer gaan zitten kutten met een slang vanuit de wasmachinekraan in de badkamer, dus de wasmachine moest eraf en er weer op en je moest die slang weer legen en opbergen etc. Dat ben je snel zat als het twee keer per maand moet.
Ik snap enigszins hoe een expansiever werkt maar mijn punt was dat de Energiewacht het een raadsel vindt. Dan zou en ik verwachten dat ze naar het expansievat hebben gekeken of zelfs al een keer hebben vervangen maar weet niet hoe goed ze er echt naar hebben gekeken.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het expansievat vol water zit en de CV-ketel gaat verwarmen, kan de druk >3 bar worden en dan gaat de overstort water eruit gooien.
En dan zakt je druk en denk je "hey, ik moet bijvullen". Vervolgens wordt de druk bij het verwarmen weer >3 bar... etc...
Daar werken vaak mensen die blij zijn als ze zelfstandig kunnen poepen.quote:Op maandag 8 januari 2024 17:54 schreef Zedi het volgende:
[..]
Ik snap enigszins hoe een expansiever werkt maar mijn punt was dat de Energiewacht het een raadsel vindt. Dan zou en ik verwachten dat ze naar het expansievat hebben gekeken of zelfs al een keer hebben vervangen maar weet niet hoe goed ze er echt naar hebben gekeken.
assumptions are the mother of fuckupsquote:Op maandag 8 januari 2024 17:54 schreef Zedi het volgende:
[..]
Ik snap enigszins hoe een expansiever werkt maar mijn punt was dat de Energiewacht het een raadsel vindt. Dan zou en ik verwachten dat ze naar het expansievat hebben gekeken of zelfs al een keer hebben vervangen maar weet niet hoe goed ze er echt naar hebben gekeken.
Dan kun je het ook gemakkelijk even zelf controleren...quote:Op maandag 8 januari 2024 17:54 schreef Zedi het volgende:
[..]
https://blog.bonfix.nl/in(...)j-een-cv-installatiequote:Indien het expansievat op zolder hangt is een voordruk van 0,5 bar voldoende. Wanneer het expansie vat op de begane grond of in een kelder gemonteerd zit wordt een voordruk van 1 bar aanbevolen.
Zat ik ook aan te denken. Nu heeft de cv 3 afvoeren: een soort tuinslang, een koperen buis en een afvoerslang zoals bij een wasmachine.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Goed punt, TS kan ook als test de overloop van de cv ketel een keer in een emmer hangen ipv de rioolafvoer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |