quote:
Een kleine, grijze en zelfs onopvallende duif, die zijn territorium deze eeuw van de Balkan langzaam heeft uitgereid tot nagenoeg geheel Europa. Het dier heeft ongetwijfeld een 'niche' (open plek) gevonden in de voedselketen, maar welke is niet precies bekend. In grote steden mengt hij zich regelmatig onder de zogenaamde stadsduiven, zodat niet uitgesloten is dat hij zijn horizon nog steeds steeds aan het verbreden is. De duif zingt zoals alle duiven: eentonig en uitermate vervelend. De vogel komt 's winters af op mijn voer, maar blijft bijna altijd op de grond in tegenstelling tot de houtduif die veel vaker op het voerplankje gaat zitten.
quote:Lijkt me redelijk kansloos. Wat jij, cosma?
De Turkse tortel is een kleine duif, waarvan mannetje en vrouwtje er hetzelfde uitzien. Met een lengte van 28 centimeter wordt een gewicht gehaald van 200 gram. De vogel broedt twee tot drie keer per jaar. Het nest wordt in bomen gebouwd en zoals de meeste duiven worden per broedsel maar twee eieren gelegd. Die worden twee weken bebroed. Na het uitkomen blijven de jongen twee tot drie weken op het nest. De vogel is een echte cultuurvolger en je vindt hem dan ook in dorpen, steden en parken. Je vindt de duif in heel Europa, al is hij schaarser naar het oosten en noorden gaande. Hij mijdt Spanje. De vogel is absoluut niet schuw.
quote:Dat lijkt me redelijk uniek ipv kansloos Bazyx
De Turkse tortel is een kleine duif, waarvan mannetje en vrouwtje er hetzelfde uitzien.
quote:Nou ja, aziaten zien er ook allemaal hetzelfde uit, en die zijn ook kansloos.
Op zaterdag 15 februari 2003 02:42 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik ben verbijsterd:
[..]Dat lijkt me redelijk uniek ipv kansloos Bazyx
Nog een eigenschap die de tortelduif behoorlijk kansloos maakt:
quote:Zing dan niet!
De duif zingt zoals alle duiven: eentonig en uitermate vervelend.
quote:Uit betrouwbare bron kan ik melden dat er geen aanstaande zondag meer is.
Op zaterdag 15 februari 2003 02:43 schreef Harry_Mens het volgende:
Aanstaande zondag belicht ik in mijn show de vredesduif nader.
Er is nog een beperkt aantal kaarten beschikbaar
en op = opperdepop.
quote:Maar hoe weer je dan als enthousiast toeschouwer wie er aan het broeden is?
Op zaterdag 15 februari 2003 02:46 schreef Bazyx het volgende:[..]
Nou ja, aziaten zien er ook allemaal hetzelfde uit, en die zijn ook kansloos.
quote:Ja hierbij de bron, dit was niet de afspraak.
Op zaterdag 15 februari 2003 02:47 schreef Max_Westerman het volgende:Uit betrouwbare bron kan ik melden dat er geen aanstaande zondag meer is.
gvd
met vriendelijke groet,
Steven Pont.
quote:Fascinerend niet?
De naam Turkse tortel is misleidend, want hij is niet echt afkomstig uit Turkije. Deze vergissing maken ook de Fransen die hem Tourterelle turque noemen en de Duitsers die van Türkentaube spreken. Het duifje komt oorspronkelijk uit India. Het verhaal gaat dat hij door een Indiase koopman geschonken is aan een Turkse sultan. Vandaaruit heeft hij zich sinds het einde van de vorige eeuw verspreid over Afrika en Europa. Ook de oversteek naar Engeland bleek geen probleem, en na een kort oponthoud werd de Turkse tortel een jaar later zelfs in IJsland gesignaleerd.
quote:M.a.w. kansloos.
Op zaterdag 15 februari 2003 02:39 schreef Bazyx het volgende:
De Turkse Tortel is een kleine, grijze en onopvallende duif.
quote:Elke duif heeft een verschillend soort gezang!
Op zaterdag 15 februari 2003 02:46 schreef Bazyx het volgende:
[..]Zing dan niet!
quote:zeker aan het eind
Op zaterdag 15 februari 2003 02:54 schreef Stranger het volgende:
Elke duif heeft een verschillend soort gezang!
De Turkse Tortel brengt 'roe-koe-koe' voort, en als je dat vergelijkt bijvoorbeeld met de houtduif (roe-koe-koe-koe-oe) is dat toch wel een duidelijk verschil.
quote:U had het kunnen weten.
Op zaterdag 15 februari 2003 02:51 schreef Steven-Pont het volgende:
Ja hierbij de bron, dit was niet de afspraak.gvd
met vriendelijke groet,
Steven Pont.
quote:Dat de wereld een grote brandhaard aan het worden is gaat zeker aan je voorbij?
Op zaterdag 15 februari 2003 02:54 schreef Stranger het volgende:
De Turkse Tortel brengt 'roe-koe-koe' voort, en als je dat vergelijkt bijvoorbeeld met de houtduif (roe-koe-koe-koe-oe) is dat toch wel een duidelijk verschil.
Met vriendelijke groeten,
Steven Pont.
quote:Om maar even offtopic te gaan..
Op zaterdag 15 februari 2003 02:58 schreef Steven-Pont het volgende:[..]
Dat de wereld een grote brandhaard aan het worden is gaat zeker aan je voorbij?
Met vriendelijke groeten,
Steven Pont.
En nu weer terug over die mooie dieren!
quote:Gelijk de vredesduif, heden zondag te bewonderen in mijn personalityshow. U komt toch ook?
Op zaterdag 15 februari 2003 03:01 schreef Stranger het volgende:
En nu weer terug over die mooie dieren!
quote:U heeft leuke kinderen, een rijk bezit!
Op zaterdag 15 februari 2003 03:03 schreef Harry_Mens het volgende:Gelijk de vredesduif, heden zondag te bewonderen in mijn personalityshow. U komt toch ook?
quote:Dat is 't vrouwtje.
Op zaterdag 15 februari 2003 02:48 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Maar hoe weer je dan als enthousiast toeschouwer wie er aan het broeden is?
Als je je afvraagt wie er op je gazon zit wordt 't lastiger!
quote:Zijn het vleeseters?
Op zaterdag 15 februari 2003 02:39 schreef Bazyx het volgende:
(gezien het voedselgebeuren)
quote:Ik koester de kleine Mensjes als mijn bloedeigen toeschouwers. Zondag!
Op zaterdag 15 februari 2003 03:08 schreef Steven-Pont het volgende:
U heeft leuke kinderen, een rijk bezit!
quote:Geen idee!
Op zaterdag 15 februari 2003 03:12 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Zijn het vleeseters?(gezien het voedselgebeuren)
Aan de holle blik te zien lijken 't me eerder vegetariers!
quote:In het kader van de zuivere berichtgeving zou ik U willen verzoeken het topic zo spoedig mogelijk te verlaten.
Op zaterdag 15 februari 2003 03:15 schreef Harry_Mens het volgende:
Ik koester de kleine Mensjes als mijn bloedeigen toeschouwers. Zondag!
quote:Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat wij het topic allen zo spoedig mogelijk dienen te verlaten.
Op zaterdag 15 februari 2003 03:22 schreef Max_Westerman het volgende:
In het kader van de zuivere berichtgeving zou ik U willen verzoeken het topic zo spoedig mogelijk te verlaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |